#1
Ik had vernomen dat er hier wel een aantal DF'ers zitten die een muziek instrument bespelen. De laatste tijd ben ik zelf heel veel bezig met gitaarspelen dus ik dacht, waarom niet een topic hierover aanmaken?
De bedoeling is om te vertellen welk(e) instrument(en) je bespeelt en als je het leuk vindt kun je ze hier laten zien. En eventueel vertellen hoe lang je al bezig bent, of je misschien in een band speelt, wat je doelen ermee zijn, welke gear je in de toekomst nog wilt aanschaffen, enzovoort. Alles betreffende dit onderwerp eigenlijk.
Om te beginnen:
Ik denk dat het nu zo'n dikke 10 jaar geleden is dat ik een gitaar kocht. Een elektrische, model Stratocaster maar uiteraard geen Fender maar een van het merk London City. De Spitfire MK2:

Met daarbij een Roland Cube 30 transistorversterker: (plaatje toont niet die van mij, want op het moment staat die in een kast helemaal onderaan met een hele hoop spul er bovenop)

Tot mijn spijt kon ik er destijds nooit echt goed in komen, het gitaarspelen. Het was altijd een opgave om mezelf te doen laten spelen. Dus het bleef er al gauw bij liggen. Doodzonde eigenlijk.
Maar begin dit jaar begon het weer te kriebelen en haalde ik mijn gitaar na een dikke 10 jaar weer eens uit de gig bag en nu klikte het. Het was geen opgave meer, maar elke dag had ik zin om te spelen. Hierop besloot ik een aantal maanden geleden om dan eindelijk ook eens een akoestische gitaar te kopen. En dat werd de (western/staalsnarige) Fender CC140-SCE. Deze is elektrisch/akoestisch, dus hij kan ook op mijn versterker:

Waar ik achteraf heel blij mee ben en nu alleen nog maar op speel.
Zelf speel ik niet in een band en heb daar ook (nog) geen plannen voor. Eerst maar lekker door oefenen. Wel zit ik eraan te denken om misschien lessen te gaan volgen. Qua gear zou ik in de toekomst graag nog eens een Spaanse/klassieke akoestische gitaar erbij halen, in de verdere toekomst een western akoestische in een hoger segment en misschien een leuke kleine tube amp. Maar dat alles heeft geen haast, ik ben nu eerst tevreden zo.
Ik ben benieuwd naar jullie instrumenten en speel ervaring!
De bedoeling is om te vertellen welk(e) instrument(en) je bespeelt en als je het leuk vindt kun je ze hier laten zien. En eventueel vertellen hoe lang je al bezig bent, of je misschien in een band speelt, wat je doelen ermee zijn, welke gear je in de toekomst nog wilt aanschaffen, enzovoort. Alles betreffende dit onderwerp eigenlijk.
Om te beginnen:
Ik denk dat het nu zo'n dikke 10 jaar geleden is dat ik een gitaar kocht. Een elektrische, model Stratocaster maar uiteraard geen Fender maar een van het merk London City. De Spitfire MK2:

Met daarbij een Roland Cube 30 transistorversterker: (plaatje toont niet die van mij, want op het moment staat die in een kast helemaal onderaan met een hele hoop spul er bovenop)

Tot mijn spijt kon ik er destijds nooit echt goed in komen, het gitaarspelen. Het was altijd een opgave om mezelf te doen laten spelen. Dus het bleef er al gauw bij liggen. Doodzonde eigenlijk.
Maar begin dit jaar begon het weer te kriebelen en haalde ik mijn gitaar na een dikke 10 jaar weer eens uit de gig bag en nu klikte het. Het was geen opgave meer, maar elke dag had ik zin om te spelen. Hierop besloot ik een aantal maanden geleden om dan eindelijk ook eens een akoestische gitaar te kopen. En dat werd de (western/staalsnarige) Fender CC140-SCE. Deze is elektrisch/akoestisch, dus hij kan ook op mijn versterker:

Waar ik achteraf heel blij mee ben en nu alleen nog maar op speel.
Zelf speel ik niet in een band en heb daar ook (nog) geen plannen voor. Eerst maar lekker door oefenen. Wel zit ik eraan te denken om misschien lessen te gaan volgen. Qua gear zou ik in de toekomst graag nog eens een Spaanse/klassieke akoestische gitaar erbij halen, in de verdere toekomst een western akoestische in een hoger segment en misschien een leuke kleine tube amp. Maar dat alles heeft geen haast, ik ben nu eerst tevreden zo.
Ik ben benieuwd naar jullie instrumenten en speel ervaring!







