Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk(e) instrument(en) speel je? Show je gear!

Welk(e) instrument(en) speel je? Show je gear!

170 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
inner_search zei:
Dat is dus een chromatic , heeeel moeilijk te spelen , de meeste hebben 12 blaasgatenBekijk bijlage 29854
En als je van noot wil veranderen druk je op dit knopjeBekijk bijlage 29855Bekijk bijlage 29856
Dus dat is 24 noten zuigen en 24 blazen dit/dat instrument is echt gemaakt om classic en jazz te spelen.

top optreden ik ken het maar al te goed !
Prachtig wat die man allemaal kan met de gitaar.
Niet mijn genre , maar ik waardeer het wel.
Klik om te vergroten...
Wist ik niet van chromatic! Interessant om te leren!

Die jij postte zijn ook erg indrukwekkend. Dat zijn dan weer minder mijn genres, maar overduidelijk dikke skills!!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
Nope , enkel drummen 😂
Men electronisch Yamaha Td staat wel op een kamertje maar niet drumklaar.
Ik speel ook liever met een actieve speaker dan een hs op.
Had een actieve gitaar speaker maar was van een vriend en heeft zen spullen verkocht.

de chromatic van roots is een erfstukje van men grootvader , toen heb ik de diatonics gekocht om op te oefenen.
Maar zoals gezegt , single notes zijn zwaar onderschat en het is niet zomaar je mond erover en een deuntje spelen zoals de meesten denken.

men pa heeft men opa zijn trompet geerft (speciale serie waar maar 300 modellen van gemaakt zijn , vraag me niet welk merk of type want ik weet het niet.
Men opa heeft ze gekocht in 24 was.
Verlaat uiteraard nooit de familie 😊
Klik om te vergroten...
Oow wat leuk! Mijn broer speelt ook drum.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Nu luisteren terwijl ik men taken doe !
ik zeg je al op voorhand , in ben voor de blues harmonica maar kan ook zeker jazz en andere stijlen waarderen.
Dit is mijn ding.
mijn favoriete speler allee tijden !

haar vind ik geweldig.

en dan heb je deze man nog die alles kan spelen 😂
Klik om te vergroten...
Wauw, ik kreeg gewoon kippenvel bij amanda ventuara!

Ik vind dit heel mooi:
Vind het zo knap hoe hij die twee instrumenten tegerlijk bespeeld!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Wist ik niet van chromatic! Interessant om te leren!

Die jij postte zijn ook erg indrukwekkend. Dat zijn dan weer minder mijn genres, maar overduidelijk dikke skills!!
Klik om te vergroten...
De blues is origineel onstaan door een mondharp (neen geen gitaar of harmonica een simpele mondharp)

ja hebt 2 soorten harmonicas de chromatic die ik niet laten zien heb en in het filmpje bespeeld word , maar je start beter met een diatonic c of f (past zowat bij elk genre) image.jpgimage.jpg
Kost een euro of 10 en perfect om wat te blazen en zuigen 🤣 straks even met electric drummetje erop proberen zetten (en even spelen 😋)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
whitesugar zei:
Wauw, ik kreeg gewoon kippenvel bij amanda ventuara!

Ik vind dit heel mooi:
Vind het zo knap hoe hij die twee instrumenten tegerlijk bespeeld!
Klik om te vergroten...
Daar was Bob dylan heer en meester in :wink:
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#6
Acoustic zei:
hoort hier mss niet thuis maar vond em wel grappig voor de muzikanten, dat ´your´ age kan ik best vervangen door ´my´ age
🤣

Bekijk bijlage 29872
Klik om te vergroten...
Hahah wat flauw 😂
E
EscapeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk topic idd!
Ik heb een elektrische gitaar en een ukelele, allebei een goedkoop ding van Harley Benton. Ik kan op beiden niet zo goed spelen :grimacing:
Eigenlijk wil ik heel graag binnenkort een goede basgitaar kopen. Ik denk erover na om dan ook lessen te gaan nemen, het lijkt me tof om in een bandje te kunnen spelen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oehoeboeroe zei:
Igor Presnyakov - Nothing Else Matters

Klik om te vergroten...
Wat een originele versie van het nummer!

Ken het origineel (eerste deel ervan) uit mijn hoofd en deze is zo anders.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
jawel, want er staan vaak nummers bij de noten met welke vinger je het beste kunt aanslaan om kramp en blessures te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Dit kun je toch ook gewoon op youtube en in online lessen vinden?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
pausy zei:
Ik heb mijn gitaar weggegeven want mijn handen trekken krom door de dupuytren.Ik mis het heel erg.Goed speelde ik niet maar voor mezelf was het goed genoeg.Maarja er zijn nog jonge mensen die de gitaar ter hand nemen.Dat geeft troost.Kennen jullie lisa s?
Klik om te vergroten...
Zo, wat een tallent! 😮
p
pausyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi! Ik had er wel een paar weken over gedaan om dit te kunnen spelen.Ik vind gitaar zo ´n mooi instrument het is een draagbaar en betaalbaar instrument.In mijn lagereschooltijd moest ik zo nodig viool leren.Dus mijn pa een driekwart viooltje gekocht voor me gekocht vanwege mijn nog korte kinder armen.Maar dat is toch vreselijk moeilijk te leren.En toen hoorde ik Cuby & the blizzards met Eelco Gelling en moest en zou ik een Elektrische gitaar.Mijn broer was bevriend met Jacob Akkerman,de vader van Jantje ,en moeder Akkerman gaf gitaarles aan huis.Maar dan moest ik wel bij haar een gitaar kopen en heb ik dat maar niet gedaan.Toen speelde Jan Akkerman nog bij zijn bandje Johnny en the Cellar Rockers ofzo in hun soustrerran.Maar hij maakte altijd ruzie met zijn pa,en die mocht ik graag.Maar ik zeg altijd gaat het om het brood of de bakker.Jan is een geweldig goede gitarist vindt ik.Zijn broer Cockie kon er goed drummen.Presteren moesten ze van hun moeder.Dat gepush was heel erg voor die kinderen.Ik heb ook nog bij onze buurman gezien dat hij zijn dochtertje van een jaar of zeven dwong piano te studeren,in tranen zat dat kind dan aan de piano.Nee ik kon maar matig gitaar spelen maar ik deed het wel uit vrije wil.En ik vond het leukst met vriendjes een beetje an te klooien op een zolderkamertje.Maar door de problemen met mijn handen kan ik dat ding nniet meer hanteren.Dan krijg ik zoń pijn in men klauwen dat ik geen shaggie meer kan draaien.Ik heb echt een traantje gelaten toen ik doorhad dat het afgelopen was met gitaarspelen.Hij stond altijd binnen handbereik.Het is een vriend of verlengstuk van je lichaam en geest na zoveel jaren.Misschien theramin proberen,maar dat schijnt nog moeilijke dan viool ze zijn.Ik heb nog wel een keyboardje geprobeerd.Maar ik ben nu te oud om dat nog goed te leren en die handjes zullen daar ook problemen geven.Laatst ontdekte ik op yt dit en toen was ik verkocht.Lisa S en dit steelt echt mijn hart.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
whitesugar zei:
Dit kun je toch ook gewoon op youtube en in online lessen vinden?
Klik om te vergroten...
Die youtube kanalen waar mensen het nummer spelen en je tegelijk de tab ziet zijn goud waard. Ik ben helemaal weg van het kanaal van GuitarZero2Hero! Daar zie je gewoon in real-time oplichten op de tab waar hij aan het spelen is! En zelfs waar dat is op de fretboard! Dat maakt het zoveel makkelijker en prettiger om een nummer te leren!

Noten leren heeft vast zijn voordelen, ik kies gewoon voor tabs en leren van youtube (en gitaarles nu).
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Die youtube kanalen waar mensen het nummer spelen en je tegelijk de tab ziet zijn goud waard. Ik ben helemaal weg van het kanaal van GuitarZero2Hero! Daar zie je gewoon in real-time oplichten op de tab waar hij aan het spelen is! En zelfs waar dat is op de fretboard! Dat maakt het zoveel makkelijker en prettiger om een nummer te leren!

Noten leren heeft vast zijn voordelen, ik kies gewoon voor tabs en leren van youtube (en gitaarles nu).
Klik om te vergroten...
Ik heb ook geen noten geleerd. Weet eigenlijk niet wat het voordeel daarvan is bij gitaar spelen. Aan akkoorden heb ik genoeg

En handig die tabs ja. Ik heb zelf online les gehad, dus dat was een beetje anders.
p
pausyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan ook geen noot lezen.Klavarscribbo kan dan goed van pas komen.Zappa had het over Carlos Santana´s secret chord
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Die youtube kanalen waar mensen het nummer spelen en je tegelijk de tab ziet zijn goud waard. Ik ben helemaal weg van het kanaal van GuitarZero2Hero! Daar zie je gewoon in real-time oplichten op de tab waar hij aan het spelen is! En zelfs waar dat is op de fretboard! Dat maakt het zoveel makkelijker en prettiger om een nummer te leren!

Noten leren heeft vast zijn voordelen, ik kies gewoon voor tabs en leren van youtube (en gitaarles nu).
Klik om te vergroten...
Marty Schwartz heeft veel goeie youtube lessen
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
pausy zei:
Mijn broer was bevriend met Jacob Akkerman,de vader van Jantje
Klik om te vergroten...

Shit. Ik zou niet meer uit de omgeving van Jan Akkerman weg zijn te slaan. Over een gitaarleraar gesproken. Hoe vaak is Jan Akkerman wel niet uitgeroepen tot de beste gitarist ter wereld?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#17
Acoustic zei:
Marty Schwartz heeft veel goeie youtube lessen
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf geen tiktok, maar kreeg deze een keer doorgestuurd en moet hem nu gewoon hier plaatsen xD
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan een klein beetje piano, maar heb geen eigen helaas. Gitaar heb ik gekocht in een opwelling maar nooit de moeite genomen om echt goed te leren.

enige instrument want ik goed onder de knie heb is mn stembanden😛
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#19
Memento zei:
Voor zingen😇
Klik om te vergroten...
Een stem kan ook een heel mooi instrument zijn 🙂
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#20
Memento zei:
Ik kan een klein beetje piano, maar heb geen eigen helaas. Gitaar heb ik gekocht in een opwelling maar nooit de moeite genomen om echt goed te leren.

enige instrument want ik goed onder de knie heb is mn stembanden😛
Klik om te vergroten...
Om naar mensen te schreeuwen of zingen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."