Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mooi! Ik had er wel een paar weken over gedaan om dit te kunnen spelen.Ik vind gitaar zo ´n mooi instrument het is een draagbaar en betaalbaar instrument.In mijn lagereschooltijd moest ik zo nodig viool leren.Dus mijn pa een driekwart viooltje gekocht voor me gekocht vanwege mijn nog korte kinder armen.Maar dat is toch vreselijk moeilijk te leren.En toen hoorde ik Cuby & the blizzards met Eelco Gelling en moest en zou ik een Elektrische gitaar.Mijn broer was bevriend met Jacob Akkerman,de vader van Jantje ,en moeder Akkerman gaf gitaarles aan huis.Maar dan moest ik wel bij haar een gitaar kopen en heb ik dat maar niet gedaan.Toen speelde Jan Akkerman nog bij zijn bandje Johnny en the Cellar Rockers ofzo in hun soustrerran.Maar hij maakte altijd ruzie met zijn pa,en die mocht ik graag.Maar ik zeg altijd gaat het om het brood of de bakker.Jan is een geweldig goede gitarist vindt ik.Zijn broer Cockie kon er goed drummen.Presteren moesten ze van hun moeder.Dat gepush was heel erg voor die kinderen.Ik heb ook nog bij onze buurman gezien dat hij zijn dochtertje van een jaar of zeven dwong piano te studeren,in tranen zat dat kind dan aan de piano.Nee ik kon maar matig gitaar spelen maar ik deed het wel uit vrije wil.En ik vond het leukst met vriendjes een beetje an te klooien op een zolderkamertje.Maar door de problemen met mijn handen kan ik dat ding nniet meer hanteren.Dan krijg ik zoń pijn in men klauwen dat ik geen shaggie meer kan draaien.Ik heb echt een traantje gelaten toen ik doorhad dat het afgelopen was met gitaarspelen.Hij stond altijd binnen handbereik.Het is een vriend of verlengstuk van je lichaam en geest na zoveel jaren.Misschien theramin proberen,maar dat schijnt nog moeilijke dan viool ze zijn.Ik heb nog wel een keyboardje geprobeerd.Maar ik ben nu te oud om dat nog goed te leren en die handjes zullen daar ook problemen geven.Laatst ontdekte ik op yt dit en toen was ik verkocht.Lisa S en dit steelt echt mijn hart."
"Ik kan ook geen noot lezen.Klavarscribbo kan dan goed van pas komen.Zappa had het over Carlos Santana´s secret chord"
"Oehoeboeroe zei: Shit. Ik zou niet meer uit de omgeving van Jan Akkerman weg zijn te slaan. Over een gitaarleraar gesproken. Hoe vaak is Jan Akkerman wel niet uitgeroepen tot de beste gitarist ter wereld? Klik om te vergroten... Hij was altijd heel naar tegen zijn pa die was daar heel verdrietig om.Die hielp ik estijds met plafonds witten enzo dat was een bijzondere man.Manus van alles.En enorrm mee gelachen.En sterk dat ie was hij tilde b.v. zo een motor in zijn eentje uit een auto.In Zijn broer was een stuk jonger en daar deed hij ook vervelend tegen.Toen zijn pa stierf heb ik ´m op de tv zien grienen.Brrrr beetje te laat.En ik hoorde van mijn broer dat zijn jongere broer Cockie dood was.Overdosis Daar heb ik nog gezellig mee zitten slempen.De muziek wereld is vaak haat en nijd dat heb ik toen wel gezien.Beste gitarist?Wat is er het beste aan,het is anders dan de andere beste gitaristen.Op yt staat een mooi stuk van hem met Eric Vloeimans op her North Sea jazz Festifal.Trompet met gitaar. Gaat het nou eigenlijk om de bakker of om het brood...."
"Ik kreeg betablokkers de vorige keer van de dokter toen het drie jaar geleden ook met Centrafarm misging.Hartritmestoornis en een razendsnelle hartslag dag en nacht.De apotheker die er toen de baas was liet me zelf een ander merk Diazepam uitkiezen en dat was Accord en dat werkte prima.ik kon de betablokkers laten.Gelukkig heb ik nog een stuk of vijf van die dingen en die komen goed van pas.Ik kan met die dingen weer even rustig aan de telefoon hangen met Lareb en al die andere instanties,ik ga niet als een schaap naar de slachtbank.Ik zag op de tv een vrouw met epileptie die een pillenprobleem heeft.Ze kan niet meer zwemmen of fietsen.En er zijn nog veel meer met dat probleem.Mijn vriendin met een schildklierziekte wat bijna mis ging.Mijn buurman die zijn pas getransplanteerde nier verloor door een pilletje wat niet helemaal o.k. was.Het was dat hij dat gehannes met mijn pillen kent dat hij nog leeft.Maar er moest wel een nieuwe donornier komen.Een andere kennis,een dokter notabéne die me altijd een hypochonder vond als ik die shit van mij aankaartte en behoorlijk ziek werd van een oogzalfje.Ik ben heel voorzichtig met medicijnen.Ik zou wel willen dat apothekers dat ook waren.Ik slik ze niet voor de lol.Als ik alles had geaccepteerd wat me in de loop van tijd aan medicijnen is gepushed was ik nu dood geweest.Van haldol in de inrichting waar ik twee weken zat vielen na een paar dagen de vullingen uit m´n kiezen om maar wat te noemen.Ook krijg je rottigheid met de kransslagader.Maar er is nu een nieuw ntipsychotium waar 75% van de gebruikers diabetes van krijgen.Ze schrijven die ook voor als slaapmiddel.SSRI´s zijn ook overal goed voor rugpijn vedriet als ajax verliest of je hond doodgaat je kan ook je koffieapparaat ermee ontkalken denk ik.erectieproblemen,vaak blijvende.Dat ken ik wel van dat spul.De hel in het kwadraat.Alsof je daar niet depressief van zou worden.Dit soort dingen;https://www.trouw.nl/nieuws/het-leven-van-gerard-werd-verziekt-door-pillen~bd5f490c/"
"Ik heb mijn gitaar weggegeven want mijn handen trekken krom door de dupuytren.Ik mis het heel erg.Goed speelde ik niet maar voor mezelf was het goed genoeg.Maarja er zijn nog jonge mensen die de gitaar ter hand nemen.Dat geeft troost.Kennen jullie lisa s?"
"Zeker bizar.Ik vind het zo mooi.kippevel krijg ik.Niemand weet waar ze uithangt.Jammer hé?Mistery girl....."
"Wat zou hij over deze idiote tijd gezegd hebben vraag ik me weleens af.Zulke mensen zijn er helaas niet meer.Maarja we hebben Jantje Smit nog."
"Buiten de klank was het voor mij de halsbreedte belangrijk en de hoogte van de snaren..Mijn eerste gitaar was een Audition van wehkamp.Teisco verkocht ze ook.Het waren Japanse imitatie strato´s geloof ik en van erg goed hout Hij kostte 98 gulden.Ik sloot hem op de buizenradio aan Dat gaf een mooi vervormd geliud.Ik heb nu nog spijt dat ik hem heb verkocht.Nu zie ik dat hij nu nog te koop staat en gezocht word.Ik had al snel vriendjes met een klasgenoot Ik leerde de eerste akkooden en het stemmen van hem.Tooen was er al snel een amateurbandje.met drumstel en basgitaar.De laatste gitaar was een acoustische jazzgitaar uit china jack.benner van 130euro.Een bijzonder mooi klinkende en met een prettige hals maarja hij staat nu te verstoffen bij de buurman die er nooit op speelt.Zo jammer dat die jonge mensen er geen zin meer in hebben.Een buurmeisje zag me op de gitaar en wilde het ook leren,ze dacht het in een paar dagen wel onder de knie te hebben en heeft direct de handdoek in de ring gegooid."
"had ik het maar geweten.de hel in een pil"
"ik heb vroegah twee keer op de beroemde Orange Sunshine LSD getript ik had dat nooit willen missen.Spectaculair spul.Als ik een plaat wilde opzetten probeerde de pick-up arm te ontsnappen aan m´n vinger hij kronkelde gewoon weg.De vloer golfde zo erg dat ik me aan heet tapijt vast moest houden.Extreem sterk.Ik kon beter de helft nemen zij de dealer. Wist ik veel.Zo´n klein pilletje....\\en heerlijke opium van de chinees om een beetje te dempen.(kan je nergens meer krijgen).Er is een film over gemaakt ¨The Sunshine Makers¨Ik heb hem op netflix gezien.https://www.imdb.com/title/tt4456270/ Ja de hippietijd heb ik goddank nog meegemaakt.En toen was er opeens een jaar of langer geen hasj of opium te krijgen.Wel heroine voor 5 gulden per gram \\ik ben op bier en rum die tijd doorgekomen.En zodoende ook volbloed alcoholist geworden.Heel veel zijn aan de heroine gegaan dat was een ramp.Er is hier vast wel iemand die zich de hasjloze tijd met die goedkope heroïne kan herinneren."