Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTotaalverbod psychedelica

Totaalverbod psychedelica

94 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Egt ik kan de domheid van somigge mensen niet begrijpen... alles verbieden??? wat schiet je daar nou mee op? dat alles in het ilegale circuit terecht komt inclusief de gebruikers want die moeten er dan wel heen om nog aan hun middelen te komen.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tegen die tijd breekt er wel weer een burgeroorlog uit.
Daarna hebben we weer een paar decennia vrede.
:)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een inhaalverbod op 100km wegen vind ik logica.

Een paddoverbod niet
R
RondjeslopenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Altijd gezeik met die christenen, laat mij lekker mijn ding doen, laat ik lekker hun ding doen.
Het is trouwens niet alleen het CDA maar net zo hard de CU.
Ik vind dat ze nou eens alle drugs soorten wettelijk moeten afstemmen t.o.v. alcohol. Misschien dat ik dan wat begrijp van het beleid dat door de regering wordt opgesteld. Want nu klopt er geen zak van. Maar dat kan natuurlijk niet wat dat zou inhouden dat ze een hoop drugs soorten moeten legaliseren(wat de achterban natuurlijk nooit zou toestaan), of alcohol verbieden.
Gevolg is dat al die hypocriete zeikers als de kerk uit komen niet meer naar de kroeg kunnen die er meestal naast zit.
Ze zouden met het hele kabinet in een bos moeten worden gezet en dan paddo's moeten krijgen, misschien dat ze dan wat dieper en ruimer over dingen gaan nadenken i.p.v. dat bekrompen gedoe.

pfffffffffffffff :hearteyes:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gedoog gebruik in stadspark, en in je eigen tuin.

Verbied gebruik in het verkeer.

Dan zijn er tenminste regels die mensen begrijpen...

Als je het verbied, dan mag het nergens, en gebeurt het dus overal.
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap waarom 'ze' psychedelica willen verbieden.. straks gaan we de waarheid nog ontdekken!!
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er zijn genoeg redenen om op te noemen..

Wat dacht je van internationale druk, conservationalisme, religie, angst voor de waarheid (ze zien het als een bedreiging voor het huidige systeem dat ook niet perfect is, maar ach het werkt acceptabel toch?), taboes, onwetendheid en streberigheid?

Ze weten niet beter ben ik bang..
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze zouden zelf eens moeten trippen :P
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#9
zoals hen zijn er zat anderen. zij doen in hun ogen wat het beste is. Ben je het daar niet mee eens? ga de politiek in en bewijs dat je het beter kan.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op 17 januari werd er bij RTL Nieuws aandacht besteed aan de huidige stand van zaken omtrent het paddoverbod. In hun rapportage horen we hoe de tripknol, die niet verboden is, op dit moment als alternatief wordt aangeboden. Ook de doe-het-zelf kweeksetjes zijn op dit moment nog niet verboden. Het CDA wil om deze reden een totaalverbod op alle hallucinogene middelen.

Zou de CDA een totaalverbod invoeren, dan zou niet alleen de tripknol verboden worden, maar bijvoorbeeld ook Salvia, Peyote en San Pedro. Er zou voor psychonauten geen enkel legaal middel meer overblijven. Er zou ook direct een einde komen aan het begrip smartshop.

http://www.youtube.com/watch?v=JiODZQuLzTY

Ik ga ervan uit dat het niet binnenkort al in de praktijk wordt gebracht, maar daar ging ik ook vanuit bij de paddo's en dat verbod was ook veel sneller ingevoerd dan ik had gehoopt. :smilingimp: Hopen maar dat dit wel overwaait...
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Srsly, fuck het CDA... mensen moet eens duidelijk gemaakt worden dat 'ik stem midden, ik stem CDA' totaal niet meer op gaat. Het zijn fucking xenofobische rechtse decadente RUKKERS. Ze zijn de belichaming van de 'alles wat risico met zich meebrengt moeten we verbieden' cultuur, ze willen de wereld pamperen en alles wat zin aan het leven geeft weghalen omdat het 'gevaarlijk' is. Volgens mij beschouwen ze The New Brave World als een fucking manual.

What the fuck is next? Boeken en bloemen verbieden om vervolgens iedereen de 'soma' te geven?!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik haat het CDA elke dag een beetje meer..
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flikker op zeg...................
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik moet toch maar eens met mijn ouders praten... Die stemmen al járen op de toverpremier en de 7 ministerheksen.
:kots:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#15
azgaza zei:
Ik haat het CDA elke dag een beetje meer..
Klik om te vergroten...
M
M4dM4nLid
01-01-2024, 00:00
#16
dadelijk volgt er een verbod op het leven zelf, want ook van leven gaat men dood..
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#17
byebye freedom of mind ...


ik word wel heel erg pissig als de cactussen in mijn vensterbank ineens illegaal worden omdat een of andere CDA-hoer doorgedraaid is in zijn eigen arrogantie.....
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even voor de duidelijkheid, dit is geen dreigement, maar puur een mening, en ik impliceer in geen enkele manier, direct of indirect, dat ik geweld van plan ben of mensen wil aansporen tot geweld:

Als een of andere gek, terrorist of whatever een kogel tussen klink's en balkelendes ogen zou mikken, zou ik letterlijk, zonder overdrijven een feestje geven. Naja, geen feestje, maar wel een kleine borrel voor m'n psychonaut-vrienden, op de dood van twee tirannen. Hun dood zou me echt heel blij maken. Deze mensen verdienen het leven niet, en dat meen ik bloedserieus.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
Smartshops verbieden?
Wie moet er dan schadebeperkende middelen na XTC-gebruik verkopen, en wie moet testkits verkopen?

Psychedelische middelen wekken normaal gesproken echt alleen interesse van mensen die weten waar ze aan beginnen. Daarom denk ik niet dat een verbod zin heeft en alleen maar voor meer problemen zorgt door al die media aandacht en onjuiste voorlichting.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je zou het die CDA'ers (en anderen) zo toewensen dat ze eens begrijpen waar ze het over hebben... :rolleyes: Dat ze zouden inzien wat een onzin het toch allemaal is. Maar ja, dat zal bij de meesten helaas nooit gebeuren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."