Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTotaalverbod psychedelica

Totaalverbod psychedelica

94 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#1
:kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots:
Walgelijk... geen andere woorden voor en meer ga ik er ook niet eens aan vuil maken!

:kots:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#2
zoals hen zijn er zat anderen. zij doen in hun ogen wat het beste is. Ben je het daar niet mee eens? ga de politiek in en bewijs dat je het beter kan.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik krijg er zin in om mijn beste Nederlands even boven te halen, ff op te frissen.
En eens een deftig boek te schrijven. Time to wake up people!
Search for the true history behind everything and go deeper down the rabbit hole!
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op 17 januari werd er bij RTL Nieuws aandacht besteed aan de huidige stand van zaken omtrent het paddoverbod. In hun rapportage horen we hoe de tripknol, die niet verboden is, op dit moment als alternatief wordt aangeboden. Ook de doe-het-zelf kweeksetjes zijn op dit moment nog niet verboden. Het CDA wil om deze reden een totaalverbod op alle hallucinogene middelen.

Zou de CDA een totaalverbod invoeren, dan zou niet alleen de tripknol verboden worden, maar bijvoorbeeld ook Salvia, Peyote en San Pedro. Er zou voor psychonauten geen enkel legaal middel meer overblijven. Er zou ook direct een einde komen aan het begrip smartshop.

http://www.youtube.com/watch?v=JiODZQuLzTY

Ik ga ervan uit dat het niet binnenkort al in de praktijk wordt gebracht, maar daar ging ik ook vanuit bij de paddo's en dat verbod was ook veel sneller ingevoerd dan ik had gehoopt. :smilingimp: Hopen maar dat dit wel overwaait...
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Srsly, fuck het CDA... mensen moet eens duidelijk gemaakt worden dat 'ik stem midden, ik stem CDA' totaal niet meer op gaat. Het zijn fucking xenofobische rechtse decadente RUKKERS. Ze zijn de belichaming van de 'alles wat risico met zich meebrengt moeten we verbieden' cultuur, ze willen de wereld pamperen en alles wat zin aan het leven geeft weghalen omdat het 'gevaarlijk' is. Volgens mij beschouwen ze The New Brave World als een fucking manual.

What the fuck is next? Boeken en bloemen verbieden om vervolgens iedereen de 'soma' te geven?!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik haat het CDA elke dag een beetje meer..
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flikker op zeg...................
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik moet toch maar eens met mijn ouders praten... Die stemmen al járen op de toverpremier en de 7 ministerheksen.
:kots:
R
RondjeslopenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Altijd gezeik met die christenen, laat mij lekker mijn ding doen, laat ik lekker hun ding doen.
Het is trouwens niet alleen het CDA maar net zo hard de CU.
Ik vind dat ze nou eens alle drugs soorten wettelijk moeten afstemmen t.o.v. alcohol. Misschien dat ik dan wat begrijp van het beleid dat door de regering wordt opgesteld. Want nu klopt er geen zak van. Maar dat kan natuurlijk niet wat dat zou inhouden dat ze een hoop drugs soorten moeten legaliseren(wat de achterban natuurlijk nooit zou toestaan), of alcohol verbieden.
Gevolg is dat al die hypocriete zeikers als de kerk uit komen niet meer naar de kroeg kunnen die er meestal naast zit.
Ze zouden met het hele kabinet in een bos moeten worden gezet en dan paddo's moeten krijgen, misschien dat ze dan wat dieper en ruimer over dingen gaan nadenken i.p.v. dat bekrompen gedoe.

pfffffffffffffff :hearteyes:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gedoog gebruik in stadspark, en in je eigen tuin.

Verbied gebruik in het verkeer.

Dan zijn er tenminste regels die mensen begrijpen...

Als je het verbied, dan mag het nergens, en gebeurt het dus overal.
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap waarom 'ze' psychedelica willen verbieden.. straks gaan we de waarheid nog ontdekken!!
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er zijn genoeg redenen om op te noemen..

Wat dacht je van internationale druk, conservationalisme, religie, angst voor de waarheid (ze zien het als een bedreiging voor het huidige systeem dat ook niet perfect is, maar ach het werkt acceptabel toch?), taboes, onwetendheid en streberigheid?

Ze weten niet beter ben ik bang..
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze zouden zelf eens moeten trippen :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
hislordship zei:
Ze zouden zelf eens moeten trippen :P
Klik om te vergroten...

Niet iedereen is geschikt om te trippen, ik denk dat als zulk bekrompen mensen gaan trippen dat ze flink fout gaan en het allemaal alleen maar erger word. Denk eens na voordat je wat zegt.

Die mensen die dat willen verbieden denken ook alleen maar dat ze goed doen. Ze weten niet beter. Het enigste wat wij kunnen doen is zorgen dat mensen die niet beter weten niet meer aan de macht komen of die mensen het een en ander bij brengen.

En wie niet wil leren...
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#15
DrippTone zei:
hislordship zei:
Ze zouden zelf eens moeten trippen :P
Klik om te vergroten...

Niet iedereen is geschikt om te trippen, ik denk dat als zulk bekrompen mensen gaan trippen dat ze flink fout gaan en het allemaal alleen maar erger word. Denk eens na voordat je wat zegt.

Die mensen die dat willen verbieden denken ook alleen maar dat ze goed doen. Ze weten niet beter. Het enigste wat wij kunnen doen is zorgen dat mensen die niet beter weten niet meer aan de macht komen of die mensen het een en ander bij brengen.

En wie niet wil leren...
Klik om te vergroten...


Hier ben ik me bewust van :wink: Ben alleen beetje erg stoned :grin:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#16
hislordship zei:
Hier ben ik me bewust van :wink: Ben alleen beetje erg stoned :grin:
Klik om te vergroten...

Daar hebben we in het onzin forum een mooi topic voor mensen die stoned zijn. :wink: :stoned:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha wat een geniale discussie weer :wink:


Ik vind het overigens niet helemaal terecht om te zeggen dat bepaalde mensen 'te bekrompen' zouden zijn om dit spul te gebruiken. Het geeft je juist inzichten die jouw visie op de wereld verbreedt EN verandert.. Het zou ze juist de andere kant van het verhaal laten zien. Maar dat is mijn mening. Dat mensen met psychishe klachten het spul beter niet kunnen gebruiken staat natuurlijk voor zich.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
phy zei:
Het geeft je juist inzichten die jouw visie op de wereld verbreedt EN verandert.
Klik om te vergroten...

En ik zeg dus dat niet iedereen daar geschikt voor is. Niet iedereen kan het aan om hun leven overhoop te laten gooien en de wereld van een totaal andere kant te bekijken. Die mensen gaan zich verzetten en gaan dan 'bad'.

Are we done now? :wave:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#19
mensen die nadenken met hun voorhoofd, noem ik het altijd... een gedachte, een associatie en meteen respons


voorbeeld.

stoplicht? groen? vol gas !!!


ipv, eerst te kijken, is het licht voor rechtdoor groen? is het kruispunt vrij? rijd er niemand voor me? ok. ik kan doorrijden.

Zo denken ze ook bij paddo's Paddo's? meisje dood? verbieden!!!
en niet zo :Heeft het meisje misschien wel DOB pcp of alcohol gehad voordat ze die paddo's aan het kauwen is gegaan? Was het meisje al sowieso van plan om zich van een brug af te laten te springen? Had ze problemen thuis?

Nee met een bekrompen hoofd, kan je niet nadenken... en trippen al helemaal niet. Stel je voor... Je leeft in een 2dimensionale wereld, en je zit ineens achter het stuur van een 3dimensionale ferrari.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Paradox zei:
Ik snap waarom 'ze' psychedelica willen verbieden.. straks gaan we de waarheid nog ontdekken!!
Klik om te vergroten...

Leg eens uit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."