Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTotaalverbod psychedelica

Totaalverbod psychedelica

94 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Smartshops zouden wel beter kunnen voorlichten ja.
Ikzelf kreeg altijd alles te horen wat ik moest weten. Maargoed ik ga ook altijd naar dezelfde shop.
D
DRUGSBUGSLid
01-01-2024, 00:00
#2
ze kunne de natuur ni tege houde me groeien,
of t nu mag of niet paddo's zulle er altijd zijn
they are a gived from nature (;
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er zou ook best wat strenger controle mogen komen voor smart shops. De wat grotere smartshop ketens verstrekken vaak goede info, maar je hebt ook veel een mans zaakjes die dat vaak achter wege laten.

Als ze daar nou eens aandacht aan besteden ipv meteen alles maar te verbieden zullen ze zien dat het allemaal niet zo moeilijk en dwars hoeft te zijn. En dat de meeste mensen echt niet dood willen, maar gewoon plezier willen maken.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#4
jah, ik krijg bij de smartshop waar ik altijd heen ga, ook goede uitleg,...
dus ik kan niet echt vergelijken. maar smartshops gaven in iedergeval al meer uitleg dan
die souvenierwinkeltjes.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga volgende week naar de smartshop om (nu het nog kan) m'n truffeltjes te gaan halen.

Maar wees eerlijk. Het totaalverbod zal er komen, maar is dat zo'n drama? Het gaat moeilijker worden om dingetjes te vinden. Maar de ware psychonaut zal meer moeite doen, meer boeken lezen, een echte paddo-expert worden om zelf te gaan zoeken. Ze moeten naar verre landen reizen om mytische planten te plukken die waarheid bevatten. Da's toch een heel mooi psychonautisch avontuur?

ah who cares, it's just a ride^^
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#6
DrippTone zei:
Er zou ook best wat strenger controle mogen komen voor smart shops. De wat grotere smartshop ketens verstrekken vaak goede info, maar je hebt ook veel een mans zaakjes die dat vaak achter wege laten.

Als ze daar nou eens aandacht aan besteden ipv meteen alles maar te verbieden zullen ze zien dat het allemaal niet zo moeilijk en dwars hoeft te zijn. En dat de meeste mensen echt niet dood willen, maar gewoon plezier willen maken.
Klik om te vergroten...

daar heb je wel gelijk in, en als ze het gaan verbieden dan komt het toch in de
illigaliteit terecht.
of je het nu verbied of niet mensen zullen hoe dan ook drugs blijven gebruiken,
waarom dan niet in bepaalde maten dat je het een speciale winkel kan kopen (smartshops)
waar ze uitleg,... geven.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ach, de meeste psychedelische middelen die ik gebruik zijn toch al illegaal. Het is alleen wel zonde, betere voorlichting en goed geregelde verkoop in bijvoorbeeld alleen smartshops met personeel dat over de juiste kennis beschikt zou zo veel practischer zijn, en ik blijf hopen dat dat er op een dag van komt.

Er zijn wel wat landen op weg naar een gedoog beleid of gedeeltelijke legalisatie, ik noem maar even portugal en mexico, waar kleine hoeveelheden niet meer strafbaar zijn, maar het is jammer dat nederland nou juist poogt de andere kant op te gaan.
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#8
:kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots:
Walgelijk... geen andere woorden voor en meer ga ik er ook niet eens aan vuil maken!

:kots:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik krijg er zin in om mijn beste Nederlands even boven te halen, ff op te frissen.
En eens een deftig boek te schrijven. Time to wake up people!
Search for the true history behind everything and go deeper down the rabbit hole!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jan Peter en z'n maatjes Arie en Andrè weten inmiddels ook wel dat Christus de Verlosser een hobo was met geen dak boven z'n hoofd, maar nog wel net wel wat fatsoenlijke lakens om zich heen had en een voor toen de tijd vlotte gebektheid bezat waar magische beloftes uitkwamen. Men besloot het in verwondering en goedgelovigheid allemaal op te schrijven.

2000 jaar later hebben we nog niets van het beloofde goud teruggezien maar zijn de bergen strontluiers inmiddels wel tot torenhoog opgestapeld. Maar ach, hij komt, hij komt, de lieve goede Sint. Nog èèn generatie lang het watertje op het hoofdje van de nakomelingen en dan komt die echt. Met de oplossing en bevrijding.

En als je het wachten zat bent, en je kiest ervoor om wèl in het nu te leven en mystiek door te maken, kun je rekenen op een oeroud staaltje Christelijk gezag welke toch niet zo in lijn blijkt te liggen met naastenliefde. Zo infaam als die kaars aanbidders zijn, zo blind maken ze zich elke Zondag weer voor een nieuw weekje in de slaapzak.

En als je er wat van zegt, doemt er een betoog op waar de 3 hoekstenen, te weten normen, waarden en discipline weer eens in een nieuw jasje worden gestoken om het volgende hypothetische verhaaltje op te hangen.

Vaak bijgestaan door enkele beroepsleugenaars van de VVD, die al hun missende zelfwaarde en innerlijke leegheid moeten verhullen door moderne bling bling. En dan mogen er natuurlijk geen critici op het toneel verschijnen. Stel je voor zeg, een klein deukje in die blinkende auto die het narcistische huilgedrag juist even liet doen vergeten.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neuk die Christen, Neuk ze allemaal!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Atropa zei:
Jan Peter en z'n maatjes Arie en Andrè weten inmiddels ook wel dat Christus de Verlosser een hobo was met geen dak boven z'n hoofd, maar nog wel net wel wat fatsoenlijke lakens om zich heen had en een voor toen de tijd vlotte gebektheid bezat waar magische beloftes uitkwamen. Men besloot het in verwondering en goedgelovigheid allemaal op te schrijven.

2000 jaar later hebben we nog niets van het beloofde goud teruggezien maar zijn de bergen strontluiers inmiddels wel tot torenhoog opgestapeld. Maar ach, hij komt, hij komt, de lieve goede Sint. Nog èèn generatie lang het watertje op het hoofdje van de nakomelingen en dan komt die echt. Met de oplossing en bevrijding.

En als je het wachten zat bent, en je kiest ervoor om wèl in het nu te leven en mystiek door te maken, kun je rekenen op een oeroud staaltje Christelijk gezag welke toch niet zo in lijn blijkt te liggen met naastenliefde. Zo infaam als die kaars aanbidders zijn, zo blind maken ze zich elke Zondag weer voor een nieuw weekje in de slaapzak.

En als je er wat van zegt, doemt er een betoog op waar de 3 hoekstenen, te weten normen, waarden en discipline weer eens in een nieuw jasje worden gestoken om het volgende hypothetische verhaaltje op te hangen.

Vaak bijgestaan door enkele beroepsleugenaars van de VVD, die al hun missende zelfwaarde en innerlijke leegheid moeten verhullen door moderne bling bling. En dan mogen er natuurlijk geen critici op het toneel verschijnen. Stel je voor zeg, een klein deukje in die blinkende auto die het narcistische huilgedrag juist even liet doen vergeten.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: Schitterende verwoording, precies hoe ik er ook over denk.

Aan de ene kant wil ik dit land veranderen, maar aan de andere kant wil ik mijn tijd niet verspillen aan politiek. En helaas zijn maar weinig goeie mensen daartoe bereid, daarom krijg je zo'n kromme en vervuilde regering. Alleen onwetenden willen blind naar die macht grijpen en durven iedereen te vertellen wat goed voor ze is. En ik ben dankbaar voor de mensen die wat tegenwicht bieden in deze modderpoel.

Het liefste maak ik mijn kunst en muziek op een vredige rustige manier zonder last te hebben van deze ellende. Laat mij doen wat ik wil. Niemand kan mij verbieden te leven.
Maar als het nodig is dan zal ik in opstand komen, hopelijk is het dan al niet te laat.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vladderman zei:
Dus we zouden in principe om herziening (een redelijk gegronde ook, ze moeten nu eens met een goede reden komen?) kunnen vragen van het verbod uit 76 op LSD en dergelijke?

Doen!

Verbod psychedelica; verbaast me niks. Men ontneemt ons steeds meer vrijheden totdat we helemaal niet meer zelfstandig zijn en de overheid alle beslissingen voor ons neemt :)
De dood hoort ook bij het leven, risico's ook. Ik walg van dit soort ideeën en vrijheidontneemingen, maar zal ik me er iets van aantrekken? Nee, ik laat me niet in de weg zitten door de plannen (of reeds uitgevoerde plannen), ik houdt de laatste beslissing over wat ik met mn lichaam wil doen!

Zal ik me verzetten? Jazeker! Ik zal een van de eerste zijn om ala provo style op de dam te gaan protesteren! I call for a rebirth of provo times!
Ik roep voor een opstand! (zij het vredig)
Klik om te vergroten...

Waarom vind ik dit een geniale post?

Al mocht er zoiets komen als een vernieuwde Provo beweging, dan sluit ik me zeker weten aan.
D
DirEnGreyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Finesse* zei:
Angramar Temenos zei:
Als een of andere gek, terrorist of whatever een kogel tussen klink's en balkelendes ogen zou mikken, zou ik letterlijk, zonder overdrijven een feestje geven. Naja, geen feestje, maar wel een kleine borrel voor m'n psychonaut-vrienden, op de dood van twee tirannen. Hun dood zou me echt heel blij maken. Deze mensen verdienen het leven niet, en dat meen ik bloedserieus.
Klik om te vergroten...

Dit citaat maakt je omstreeks 30x zo debiel als onze teergeliefde JP zelf. :)

DIe mensen horen te sterven voor iets wat ze vinden, al is het in ons oogpunt verachtelijk, dat maakt nog niet dat je zo'n uitspraak mag rechtvaardigen, lekker populistisch oproepen tot geweld joh, tof!

EDIT: Tomz0r had het al duidelijk gemaakt, fijn, kan nogal inderhaast reageren op dit soort gekweel. :P
Klik om te vergroten...

Wat maakt dat nou uit :P hij zegt toch dat die er blij mee zou zijn. Ik zou 't ook niet erg vinden, hoor. 't klinkt mss hard, maar hij zegt niet dat ze moeten sterven, alleen dat die blij zou zijn als t gebeurt. En ik moet zeggen dat ik toch liever geen paddoverbod dan wel een paddoverbod zou hebben, nu is t wel te laat, maar al was t eerder gebeurd :P
r
royvdh65Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De meeste politici hebben in hun jeugd nog nooit iets gebruikt of zijn volgens mij nooit een keer zat geweest, zij weten dus niks van drugs af, en denken dat het allemaal rotzooi is. Een trip op psychedelica is (bijna) nooit gevaarlijk mits je sitters hebt en geen aanleg hebt voor psychoses. Zij moeten eerst eens meer onderzoek gaan doen over drugs. Kut CDA :angry:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#16
royvdh65 zei:
De meeste politici hebben in hun jeugd nog nooit iets gebruikt of zijn volgens mij nooit een keer zat geweest, zij weten dus niks van drugs af, en denken dat het allemaal rotzooi is. Een trip op psychedelica is (bijna) nooit gevaarlijk mits je sitters hebt en geen aanleg hebt voor psychoses. Zij moeten eerst eens meer onderzoek gaan doen over drugs. Kut CDA :angry:
Klik om te vergroten...

Als dat onderzoek doen nou zou helpen... Klink heeft ook een neutraal onderzoeksbureau (CAM) onderzoek laten doen naar de risico's van paddo's. Het CAM adviseerde tegen een verbod op paddo's omdat:
- smartshops paddo's mogelijk door meer risicovolle producten vervangen.
- Het leidt tot het verschijnen van paddo's in tabletten, die op XTC tabletten lijken (Paddopillen)
Gebruikers paddo's zouden gaan plukken in de natuur, met het gevaar op het per ongeluk innemen van giftige paddenstoelen. (verwisseling)
- Gebruikers zouden kunnen overstappen op andere drugs, welke mogelijk meer risicovol zijn en die aantrekkelijker kunnen zijn vanuit crimineel perspectief waardoor juist meer overlast kan ontstaan.
- Het verbieden van hallucinogene paddo’s, ook voor de tevreden gebruikers, lijkt een onevenredig zwaar middel in verhouding tot de overlast en schade die ontstaat door het bestaande gebruik.
- Handhaving van een verbod brengt kosten met zich mee.

De CAM meende dat de meeste winst te behalen is met goed voorlichtingsmateriaal te ontwikkelen voor gebruikers, inclusief materiaal voor buitenlandse toeristen in de moedertaal. Ook adviseert het CAM om de dosis te verkleinen naar maximaal 10-15 gram verse paddo’s per verpakkingseenheid.

Maar als je dacht dat Klink zich liet voorlichten door zijn onderzoeksbureau dan heb je het mis.. Ondanks dit onderzoek heeft hij paddo's ook gewoon verboden. :confused:
l
lysergynezuurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hadden we niet toevallig in nederland de trias politicas, wat inhield religie, recht en staat onafhankelijk van elkaar te laten functioneren/ te scheiden? Vraag is dus hoe spelen partijen als het CDA CU en SGP het dan klaar om toch een partij met religieuze achtergronden te laten voort bestaan. Sorry, mischien heb ik geslapen tijdens maatschappijleer......
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#18
lysergynezuurtje zei:
Hadden we niet toevallig in nederland de trias politicas,
Klik om te vergroten...
Ja
lysergynezuurtje zei:
wat inhield religie, recht en staat onafhankelijk van elkaar te laten functioneren/ te scheiden?
Klik om te vergroten...
Nee
lysergynezuurtje zei:
Sorry, mischien heb ik geslapen tijdens maatschappijleer......
Klik om te vergroten...
Ja
l
lysergynezuurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ Wacky: Hoe zit t dan wel?
Z
ZeitgeistLid
01-01-2024, 00:00
#20
trias politica:

Wetgevende macht,
uitvoerende macht en
rechterlijke macht

gescheiden houden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."