royvdh65 zei:
De meeste politici hebben in hun jeugd nog nooit iets gebruikt of zijn volgens mij nooit een keer zat geweest, zij weten dus niks van drugs af, en denken dat het allemaal rotzooi is. Een trip op psychedelica is (bijna) nooit gevaarlijk mits je sitters hebt en geen aanleg hebt voor psychoses. Zij moeten eerst eens meer onderzoek gaan doen over drugs. Kut CDA
Als dat onderzoek doen nou zou helpen... Klink heeft ook een neutraal onderzoeksbureau (CAM) onderzoek laten doen naar de risico's van paddo's. Het CAM adviseerde tegen een verbod op paddo's omdat:
- smartshops paddo's mogelijk door meer risicovolle producten vervangen.
- Het leidt tot het verschijnen van paddo's in tabletten, die op XTC tabletten lijken (Paddopillen)
Gebruikers paddo's zouden gaan plukken in de natuur, met het gevaar op het per ongeluk innemen van giftige paddenstoelen. (verwisseling)
- Gebruikers zouden kunnen overstappen op andere drugs, welke mogelijk meer risicovol zijn en die aantrekkelijker kunnen zijn vanuit crimineel perspectief waardoor juist meer overlast kan ontstaan.
- Het verbieden van hallucinogene paddo’s, ook voor de tevreden gebruikers, lijkt een onevenredig zwaar middel in verhouding tot de overlast en schade die ontstaat door het bestaande gebruik.
- Handhaving van een verbod brengt kosten met zich mee.
De CAM meende dat de meeste winst te behalen is met goed voorlichtingsmateriaal te ontwikkelen voor gebruikers, inclusief materiaal voor buitenlandse toeristen in de moedertaal. Ook adviseert het CAM om de dosis te verkleinen naar maximaal 10-15 gram verse paddo’s per verpakkingseenheid.
Maar als je dacht dat Klink zich liet voorlichten door zijn onderzoeksbureau dan heb je het mis.. Ondanks dit onderzoek heeft hij paddo's ook gewoon verboden.
![:confused:]()