Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe bad trip onder controle?

Je bad trip onder controle?

40 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...
Totdat je een "echte" zogenaamde "bad trip" krijgt.. dan bestaat het concept "blij" niet meer hoor. Laat staan dat je het jezelf uit je hoofd kunt praten..
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...
Totdat je een "echte" zogenaamde "bad trip" krijgt.. dan bestaat het concept "blij" niet meer hoor. Laat staan dat je het jezelf uit je hoofd kunt praten..
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens. Met de toevoeging dat je het wél kan voorkomen, maar logica helpt daar over het algemeen niet veel bij.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#4
phy zei:
ExceptionalInsight zei:
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...
Totdat je een "echte" zogenaamde "bad trip" krijgt.. dan bestaat het concept "blij" niet meer hoor. Laat staan dat je het jezelf uit je hoofd kunt praten..
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens. Met de toevoeging dat je het wél kan voorkomen, maar logica helpt daar over het algemeen niet veel bij.
Klik om te vergroten...

Damn right! Soms zie je gewoon echt geen uitweg en blijf je alleen maar de meest verschrikkelijke dingen denken. In alles hoor en zie je dan echt alleen maar nare zaken. Positieve dingen zijn op zo'n moment alleen nog maar dingen waar je met weemoed en verlangen aan terugdenkt maar waar je toch uiteindelijk weer een negatief label aan plakt. Het is onbeschrijfelijk naar hoe dat voelt, het valt niet uit te leggen. Als ik het een woord zou moeten geven dan is het "uitzichtloos". No way dat logica je daar uit helpt, ten minste, no way dat je er op komt; je hebt dan echt een positieve externe prikkel nodig die die gedachtencircel doorbreekt. En dat kan soms heel moeilijk zijn, en soms iets heel simpels. Ooit stond ik onwijs slecht te gaan, ik was al uren druk bezig met doodsbang te zijn om volledig gek te worden, en toen ben ik gaan douchen. Ik heb zo'n doucheradio, waar op dat moment "Whatever gets you through the night, it's allright..." van John Lennon op kwam. Om de een of andere reden was dat zo ontzettend exact juist op zijn plek dat ik echt schaterlachend om de absurditeit van de situatie onder de douche vandaan kwam. Zelden was ik ZO opgelucht! Achteraf was het een onwijs leerzame ervaring waar ik mezelf beter door ben gaan kennen, maar daar heb je op het moment dat je je echt vertieft voelt niet veel aan... :wink:

Om de een of andere reden heb ik de laatste tijd neigingen om 'bad' te gaan als ik wiet rook tijdens het trippen. Had ik vroeger nooit, weet ook niet hoe het komt. Voorlopig maar even lekker puur trippen dus...
S
SmileLid
01-01-2024, 00:00
#5
Laatst nog een gehad op LSA; hawaiian baby woodrose. Verder niet op paddo's. Pijn voel je niet, het zijn meer de negatieve gedachten die regeren- "ik moet normaal worden!" en "deze troep moet mijn lichaam uit!" zijn toch wel de meest herkenbare, denk ik. Twee dingen: inderdaad foetushouding + dekentje en uitzitten, en daarnaast altijd blijven vasthouden aan het feit dat je de volgende morgen of een tijdje later weer down komt.

En hopen dat die ****moeder van je gastheer eindelijk de kamer uitgaat terwijl je lekker op de grond ligt bad te gaan..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Smile zei:
- "ik moet normaal worden!" en "deze troep moet mijn lichaam uit!" zijn toch wel de meest herkenbare, denk ik.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, raar dat iedereen dit zo ervaart terwijl een gewone goede trip bij ieder anders is.
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#7
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...

WTF heb je dan gebruikt waar je -ik lul me er zo uit- baddie van hebt gehad?
Ik weet niet of het aan je ervaring met da druggaz of je mentale toestand ligt, maar jij bent "UNIEK" :openmouth:
e
edhardyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kon mezelf dus niet zeggen dat ik normaal moest doen omdat het door de drugs kwam.
Omdat ik er heilig van overtuig was dat ik lsd had gebruikt(wat ook zo was)maar dat ik daardoor gek was geworden en al heel lang in een gekkehuis zat.
Das eng wat dan kan je jezelf niet meer zeggen dat het door de drugs komt,omdat je zo in de war bent dat je dat eigenlijk al weet.
Is moeilijk te leggen maar heel kut als het gebeurd.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#9
edhardy zei:
Ik kon mezelf dus niet zeggen dat ik normaal moest doen omdat het door de drugs kwam.
Omdat ik er heilig van overtuig was dat ik lsd had gebruikt(wat ook zo was)maar dat ik daardoor gek was geworden en al heel lang in een gekkehuis zat.
Das eng wat dan kan je jezelf niet meer zeggen dat het door de drugs komt,omdat je zo in de war bent dat je dat eigenlijk al weet.
Is moeilijk te leggen maar heel kut als het gebeurd.
Klik om te vergroten...

Tja dat moet je een keer meemaken. Ik heb dat ook gehad. Je bent er van overtuigd dat je krankjorum bent geworden en nooit meer normaal zal worden. Je schaamt je voor je familie, die je nu maar een raar mannetje zullen vinden en je zal er verdriet om hebben.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#10
TS, je hebt denk ik een verkeerd idee bij een bad trip. Een bad trip is iets heel anders dan een nachtmerrie. Trippen is sowieso iets heel anders dan dromen, en je zult in een trip nooit achtervolgd worden door een monster dat jou dan echt pijn zal kunnen doen. Sowieso zul je monsters e.d. alleen zien met je ogen dicht, met ogen open zie je haast nooit iets dat niet bestaat, alleen vervormingen van bestaande dingen.

Een bad trip is niet dat je iets ziet wat er niet is, en dat je daar dan bang voor wordt. Trippen is niet 'dingen zien die er niet zijn', maar: de dingen die er zijn op een ándere manier zien. En een bad trip gebeurt meestal, wanneer iemand de dingen zó anders ziet, dat hij er onzeker van wordt. In een trip is je hele waarneming van de wereld, en vooral je waarnemingen van tijd en ruimte en van jezelf en van je eigen gedachten, veranderd. En wanneer je dan opeens merkt dat je helemaal niet goed meer weet wie jij bent, wat 'zijn' is, of opeens merkt dat je niet meer weet wat tijd is, dat je in een toestand zit waarin de werkelijkheid ontzettend vreemd lijkt, terwijl het lijkt alsof je daar al járen in zit in plaats van een paar uur, dan kun je ontzettend schrikken. En omdat al je bekende zekerheden weg zijn in een trip, kan zo'n angst gaan groeien en zichzelf versterken, zodat je helemaal in de knoop raakt in je eigen gedachten. En dat is eigenlijk een bad trip: helemaal in de knoop zitten in je eigen hoofd, en daar niet uit komen. En wat je daar aan kunt doen is zorgen dat iemand jou geruststelt, je bedenken dat het maar tijdelijk is en dat je je over een paar uur weer normaal zult voelen. En ook de juiste voorbereidingen treffen, zorgen dat je geen moeilijke of enge gedachten in je hoofd hebt vóórdat je gaat trippen, en ook zorgen dat je niet te veel neemt wanneer je niet goed weet of je zo'n extreme verandering van je beleving van de werkelijkheid wel aan kunt.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#11
phy zei:
Je kan twee dingen doen:
- jezelf overgeven. Accepteer dat je een ongeleid projectiel bent. Láát je stuiteren. De normale wereld komt toch wel weer terug. Onvermijdelijk. En doodgaan kan niet. Ga liggen met je armen in de nek, voel je lichaam opstijgen en reis naar de onbereikbare diepten van je bewustzijn.

- In de foetushouding in je bed liggen en een kut-moment hebben. Je raakt in een vicieuze spiraal van depressieve dwanggedachten. Je wordt opgeslokt in een fractale wereld die zich als een slakkenhuis vertakt in steeds nieuwe, duisterdere en angstaanjagendere repeterende gedachten. !
Klik om te vergroten...
Mooi omschreven :) . Hoewel het échte gevoel van een bad trip niet te omschrijven is. In een trip (waarin het niet echt fout ging, maar waarin ik me het gevoel wel kon voorstellen) heb ik het voor mezelf wel eens omschreven als 'door een infuus pure angst en lijden toegediend krijgen'. Maar ja, het is heel intens maar verder geen interessant gevoel, gewoon domme angst.

Het grappige is dat die twee kanten die jij beschrijft precies dezelfde wereld zijn waarin je opgaat. Het ene is er alleen de zonnige en vrolijke kant van, en het andere de zwarte, duistere kant. Twee kanten van hetzelfde bewustzijn. Een bad trip leert je wel hoe duister en slecht en negatief angst als emotie eigenlijk is. :)
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jouw beschrijving mag er ook zijn :wink:

Toch moet ik een kanttekening bij je opmerking plaatsen. Die 'bad' trip wereld is volgens mij niet dezelfde wereld als een 'goede' trip wereld. het is een repeterende angstige schijnwerkelijkheid. In een goede trip heb je ook een schijnwerkelijkheid, maar deze is allesbehalve repeterend.

Of dat is mijn ervaring dan.

En angst is een mooi gevoel. Het zorgt ervoor dat je scherp bent en snel kan reageren op moeilijke situaties. Maar ja te veel angst is natuurlijk niet fijn. Zorg dat je daarvan leert.
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je weet heus wel dat er een hoop ellende op de wereld is, zoek die dus niet expres op. Als je verbeelding open en vrij is, kun je de mooiste visioenen hebben, maar als je bang bent,neemt alles een angstaanjagende vorm aan. Het is belangrijk te weten dat alles wat je ervaart met je eigen verbeelding samenhangt, dat je voortdurend je eigen gevoelens projecteerd op de werkelijkheid, die op zich niet goed of slecht is.
Wij zien de dingen niet zoals ze zijn, maar zoals wij zelf zijn.
Alles bestaat, schoonheid en lelijkheid, liefde en haat, betekenis en zinloosheid. JIJ bepaald zelf wat voor jou waar is. De ' werkelijkheid ' is iets subjectiefs.
Als je je niet lekker voelt, of nare dingen denkt en ziet, denk er dan aan dat je dat je niets anders hoeft te doen dan te ontspannen. Adem rustig en bedenk dat het je eigen angsten zijn die je ziet, dat het voorbij gaat.

' Uit je bol '
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Even misschien een beetje offtopic, maar ik heb wel eens ge'experimenteerd' met mezelf expres een beetje bad laten gaan en daarna er dan weer uit te komen.
Dit deed ik in 1e instantie omdat ik alsik richting bad ging en wat paranoia ideeën kreeg, ik visueel en in mn hoofd echt veel harder tripte :P

Beetje mee lopen spelen in de trip en later ook in andere trips gemerkt, als ik een beetje para begin te worden trip ik m veel harder en worden de visuals ook veel gekker dan wanneer ik echt goed ga.

Hebben anderen dit ook?
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iedereen beweert hier dat je bij een bad trip niet aangevallen kan worden of iets dergelijks, maar heb meerdere keren gehoord dat mensen werden 'aangevallen' door entiteiten en bijvoorbeeld van de trap af geduwd en dat iemand die er bij was en niet tripte mee werd geduwd bijvoorbeeld. Niet dat ik daar heilig in geloof, ben er heel sceptisch over maar misschien een leuk discussiepunt? :P
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een trip die de 'bad' kant op gaat, kan je zo sturen dat je uit de negatieve spiraal komt. Lukt dat niet krijg je een trip die ik zelf ook wel als 'bad-trip' zie. Maar een échte badtrip, die heb ik 1x gehad, is anders. Die begint zodra het begint te werken al negatief. En hoe sterker het effect wordt hoe meer bad je gaat. Je trip is vanaf seconde 1 al gedoemd om bad te gaan en daar kom je met geen mogelijkheid meer uit. Zelfs de meest ervaren trippers niet. Die kunnen beter relativeren en zullen geen rare dingen doen en het uitzitten. Maar een échte badtrip, vanaf seconde 1, is niet uit te komen..

Krijg je naar aanleiding van iets een negatief moment in je trip, de volgende tips:

NOOIT denken, shit ik ga bad ik moet er wat tegen doen!
NOOIT denken, shit ik wil eruit, ik wil niet meer trippen!
NOOIT tegen het effect gaan tegenstribbelen om je 'bad' momentje weg te sturen!

Je mag op zo'n moment best wel een beetje aan jezelf denken. Ga alleen, of vraag iemand mee, op een wat rustigere plek zitten. Misschien is het wel slim om uberhaupt een hele andere plek en/of situatie op te zoeken.. Ga rustig zitten, of laat je rustig gehouden worden. Zet naar voorkeur een rustig, blij muziekje op en doe iets, denk iets, vertel iets, wat er niet mee te maken heeft. Zorg voor afleiding. Trippen kan je gedachte snel door elkaar gooien, dit betekend dus ook dat je het snel een andere richting op kan gooien en als dat je lukt ben je het andere meestal vrij snel vergeten.. Als je naar een andere plek ofzo gaat, ga dan niet heel paniekerig denken 'IK MOET NAAR DIE PLEK!!' of dergelijke dingen.. Het negatieve moment is er nou eenmaal en behalve afleiding, rustig aan doen, muziekje opzetten, is er weinig aan te doen..
Denk ik ga ff rustig zitten, ik ga ff rustig muziekje opzetten. NIET denken ik moet een rustig plekje en muziekje hebben om eruit te komen, want dan gaat het niet werken..

Dat was het wel zo'n beetje denk ik zo.. Oja fuck zoete drankjes en dextro's want als je daar je hoop op inzet kom je van de koude kermis thuis. Heb wel is een heel pakje opgevroten en toen ik merkte dat het geen donder hielp werd ik alleen maar banger omdat het mn enigste hulpmiddel was waar ik mn hoop op had ingezet..

Verwar ten tweede ook niet een trip die een beetje badgaat met een badtrip.. Als het vanaf seconde 1 al kut en slecht gaat probeer dan gewoon jezelf er aan over te geven. Ga desnoods ergens in het gras liggen als je in een park ofzo bent en denk van: Ok, ik zit er nou toch in. Of het nou kut of goed is.. laat maar komen, ik accepteer het, laat alles maar komen.. Dan zul je een speciale ervaring tegemoet gaan heb ik het idee. Ik kon dat helaas niet toen. De plek niet voor etc..

Ook als je voelt dat je een beetje de slechte kant op gaat midden in de trip ofzo, kán dit een goede oplossing zijn. Ik ging een keer beetje angstige kant op toen ik in het donker in mn bed lag terwijl ik tripte op paddo's.. Ik ging toen dus liggen, fuckit, laat alles maar komen.. En na een flinke worsteling met alles wat op me afkwam en het gewoon te laten komen, voelde ik een overwinning en voelde ik me super euforisch enzo, ik had het overwonnen..


Nah dit was het denk ik wel zo'n beetje. Ik ga voetballen :wave:
f
flyhighLid
01-01-2024, 00:00
#17
It's all in the mind...


D.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik probeer te denken aan leuke dingen op zo een moment.
vroeger als ik klein was en ik was bang , dan dacht ik aan ballonen.
daarmee als ik nu trip en ik voel me efjes slecht , dan denk ik ook aan ballonen :grin: ^
sommige vrienden van mij lachen gewoon als ze slecht gaan , lachen met de rare wezens die hen vies aankijkt.

greetz. Endor
L
LaZeRLid
01-01-2024, 00:00
#19
paulXTC zei:
ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen:
Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren.
Of gewoon aan blije dingen denken
Klik om te vergroten...

Blije dingen denken lukt echt niet altijd man, je blijft hervallen in dezelfde slechte trip/hallucinatie. Vooral bij LSD heb ik dat.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Amaranth zei:
Iedereen beweert hier dat je bij een bad trip niet aangevallen kan worden of iets dergelijks, maar heb meerdere keren gehoord dat mensen werden 'aangevallen' door entiteiten en bijvoorbeeld van de trap af geduwd en dat iemand die er bij was en niet tripte mee werd geduwd bijvoorbeeld. Niet dat ik daar heilig in geloof, ben er heel sceptisch over maar misschien een leuk discussiepunt? :P
Klik om te vergroten...
Die mensen waren waarschijnlijk zo bijgelovig dat ze ook helemaal gingen leven en doen naar wat ze dachten dat ze ervaarden.
Vind het erg sterk klinken allemaal, lijkt me een broodje aap verhaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."