Een trip die de 'bad' kant op gaat, kan je zo sturen dat je uit de negatieve spiraal komt. Lukt dat niet krijg je een trip die ik zelf ook wel als 'bad-trip' zie. Maar een échte badtrip, die heb ik 1x gehad, is anders. Die begint zodra het begint te werken al negatief. En hoe sterker het effect wordt hoe meer bad je gaat. Je trip is vanaf seconde 1 al gedoemd om bad te gaan en daar kom je met geen mogelijkheid meer uit. Zelfs de meest ervaren trippers niet. Die kunnen beter relativeren en zullen geen rare dingen doen en het uitzitten. Maar een échte badtrip, vanaf seconde 1, is niet uit te komen..
Krijg je naar aanleiding van iets een negatief moment in je trip, de volgende tips:
NOOIT denken, shit ik ga bad ik moet er wat tegen doen!
NOOIT denken, shit ik wil eruit, ik wil niet meer trippen!
NOOIT tegen het effect gaan tegenstribbelen om je 'bad' momentje weg te sturen!
Je mag op zo'n moment best wel een beetje aan jezelf denken. Ga alleen, of vraag iemand mee, op een wat rustigere plek zitten. Misschien is het wel slim om uberhaupt een hele andere plek en/of situatie op te zoeken.. Ga rustig zitten, of laat je rustig gehouden worden. Zet naar voorkeur een rustig, blij muziekje op en doe iets, denk iets, vertel iets, wat er niet mee te maken heeft. Zorg voor afleiding. Trippen kan je gedachte snel door elkaar gooien, dit betekend dus ook dat je het snel een andere richting op kan gooien en als dat je lukt ben je het andere meestal vrij snel vergeten.. Als je naar een andere plek ofzo gaat, ga dan niet heel paniekerig denken 'IK MOET NAAR DIE PLEK!!' of dergelijke dingen.. Het negatieve moment is er nou eenmaal en behalve afleiding, rustig aan doen, muziekje opzetten, is er weinig aan te doen..
Denk ik ga ff rustig zitten, ik ga ff rustig muziekje opzetten. NIET denken ik moet een rustig plekje en muziekje hebben om eruit te komen, want dan gaat het niet werken..
Dat was het wel zo'n beetje denk ik zo.. Oja fuck zoete drankjes en dextro's want als je daar je hoop op inzet kom je van de koude kermis thuis. Heb wel is een heel pakje opgevroten en toen ik merkte dat het geen donder hielp werd ik alleen maar banger omdat het mn enigste hulpmiddel was waar ik mn hoop op had ingezet..
Verwar ten tweede ook niet een trip die een beetje badgaat met een badtrip.. Als het vanaf seconde 1 al kut en slecht gaat probeer dan gewoon jezelf er aan over te geven. Ga desnoods ergens in het gras liggen als je in een park ofzo bent en denk van: Ok, ik zit er nou toch in. Of het nou kut of goed is.. laat maar komen, ik accepteer het, laat alles maar komen.. Dan zul je een speciale ervaring tegemoet gaan heb ik het idee. Ik kon dat helaas niet toen. De plek niet voor etc..
Ook als je voelt dat je een beetje de slechte kant op gaat midden in de trip ofzo, kán dit een goede oplossing zijn. Ik ging een keer beetje angstige kant op toen ik in het donker in mn bed lag terwijl ik tripte op paddo's.. Ik ging toen dus liggen, fuckit, laat alles maar komen.. En na een flinke worsteling met alles wat op me afkwam en het gewoon te laten komen, voelde ik een overwinning en voelde ik me super euforisch enzo, ik had het overwonnen..
Nah dit was het denk ik wel zo'n beetje. Ik ga voetballen
