Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"phy zei: Ik heb één bad trip gehad en die ontstond door angst. En nog leuker: angst die uit je diepste zelf komt. Het is voor ons mensen namelijk ongelooflijk eng om de controle te verliezen. Dat betekent immers dat iemand anders er met de touwtjes van je lichaam vandoor gaat. Paddo's doen dat. Zij zorgen dát je de controle verliest. En of je nou hard 'néééé' roept of in je broek gaat poepen, het zal niets helpen. symptomen: onverklaarbare angst, paranoia, denken dat je gek bent geworden, denken dat je gaat sterven. Je kan twee dingen doen: - jezelf overgeven. Accepteer dat je een ongeleid projectiel bent. Láát je stuiteren. De normale wereld komt toch wel weer terug. Onvermijdelijk. En doodgaan kan niet. Ga liggen met je armen in de nek, voel je lichaam opstijgen en reis naar de onbereikbare diepten van je bewustzijn. - In de feutushouding in je bed liggen en een kut-moment hebben. Je raakt in een vicieuze spiraal van depressieve dwanggedachten. Je wordt opgeslokt in een fractale wereld die zich als een slakkenhuis vertakt in steeds nieuwe, duisterdere en angstaanjagendere repeterende gedachten. Ik denk zelf dat iedereen één keer een bad trip moet hebben meegemaakt om er mee om te kunnen gaan. Het helpt wel als je eerder hebt getript. Als je eenmaal in dat dal bent geweest, herken je meteen de valkuilen en heb je de kracht om ze te omzeilen. Het belangrijkste is: weest niet bang. En bouw het rustig op. Trippen is net als alle andere dingen iets dat je moet leren. Klik om te vergroten... That's it man! Ik heb de fout gemaakt om tijdens een vrij heftige bad trip in feutushouding in bed te gaan liggen. Dan blijf je maar negatief denken eigenlijk. Ik raakte er uit omdat ik een brommertje hoorde buiten wat me deed terugdenken aan mijn bromemrtijd. En hop, de goede kant op met de gedachten en "wtf doe ik nou in bed? Ik wil muziek horen!" Radio aan, vrolijk gekleurd lampje, armen in de nek en chillen maar!"
"phy zei: ExceptionalInsight zei: paulXTC zei: ik praat het meestal uit me hoofd, door te zeggen: Okeey dit is gewoon een hallucinatie door ..(drug)... en zo is alles weer over, het zit gewoon tussen me oren. Of gewoon aan blije dingen denken Klik om te vergroten... Totdat je een "echte" zogenaamde "bad trip" krijgt.. dan bestaat het concept "blij" niet meer hoor. Laat staan dat je het jezelf uit je hoofd kunt praten.. Klik om te vergroten... Volledig mee eens. Met de toevoeging dat je het wél kan voorkomen, maar logica helpt daar over het algemeen niet veel bij. Klik om te vergroten... Damn right! Soms zie je gewoon echt geen uitweg en blijf je alleen maar de meest verschrikkelijke dingen denken. In alles hoor en zie je dan echt alleen maar nare zaken. Positieve dingen zijn op zo'n moment alleen nog maar dingen waar je met weemoed en verlangen aan terugdenkt maar waar je toch uiteindelijk weer een negatief label aan plakt. Het is onbeschrijfelijk naar hoe dat voelt, het valt niet uit te leggen. Als ik het een woord zou moeten geven dan is het "uitzichtloos". No way dat logica je daar uit helpt, ten minste, no way dat je er op komt; je hebt dan echt een positieve externe prikkel nodig die die gedachtencircel doorbreekt. En dat kan soms heel moeilijk zijn, en soms iets heel simpels. Ooit stond ik onwijs slecht te gaan, ik was al uren druk bezig met doodsbang te zijn om volledig gek te worden, en toen ben ik gaan douchen. Ik heb zo'n doucheradio, waar op dat moment "Whatever gets you through the night, it's allright..." van John Lennon op kwam. Om de een of andere reden was dat zo ontzettend exact juist op zijn plek dat ik echt schaterlachend om de absurditeit van de situatie onder de douche vandaan kwam. Zelden was ik ZO opgelucht! Achteraf was het een onwijs leerzame ervaring waar ik mezelf beter door ben gaan kennen, maar daar heb je op het moment dat je je echt vertieft voelt niet veel aan... Om de een of andere reden heb ik de laatste tijd neigingen om 'bad' te gaan als ik wiet rook tijdens het trippen. Had ik vroeger nooit, weet ook niet hoe het komt. Voorlopig maar even lekker puur trippen dus..."
"Devils Reject zei: Ik schrijf toch dat ik er al zeker 2 jaar overnadenk..... Ik geloof dat er maar weinig zijn die het al zo lang overwegen en overnadenken. Dus gemakkelijk nee... juist heel bewust en voorzichtig! Klik om te vergroten... Ergens 2 jaar over nadenken is geen garantie dat je er bewust van bent. Maar buiten dat: het gaat inderdaad om die voorzichtigheid. Don't push it and you'll get far! Veel plezier man!"
"Linkje werkt niet..."
"Precies! En daarnaast, de growkits waren mega in de aanbieding de afgelopen dagen. Voor de komende 2 jaar zit ik gebakken..."
"Wat een rommel raden mensen aan om te slikken als er zogenaamd een 'bad trip' de kop op steekt zeg. Alles wat je nodig hebt is wat good vibrations, meer niet. Gewoon net even de juiste opmerking. Als je een goede tripsitter hebt, weet die vaak wel te helpen. "Weet je nog die keer, dat we in die fiat 500 naar Barcelona reden?" en hop, weg zijn de slechte gedachten en kom maar op met die lachbui... Goede herinneringen doen het altijd goed... (Moet je ook wel echt met die persoon in een Fiat 500 naar Barcelona gereden zijn, anders denk je ook nog dat je geheugen je in de steek laat, maar goed...)"
"Tijd heelt vele wonden... 't Belangrijkste is dat je naar je lichaam en geest bent gaan luisteren, en die zeggen "Ho!". Super dat je dat niet negeert, maar er juist iets mee doet. Okay, over naar de alcohol was misschien niet de meest verstandige beslissing, maar ook daar kom je gelukkig alweer op terug. Geniet gewoon lekker van je jointje op zijn tijd, en je zult zien dat het hoge golven tussen veel tripmiddelen en de afkeer ervan steeds meer stabiliseren. Totdat die golven weer een vlakke lijn zijn geworden, je weer in balans bent en wellicht toch weer nieuwschierig wordt. Als je dan de afgelopen periode in je achterhoofd houdt kan je alles meester blijven, ook bij af en toe gebruik. Good luck!"
"Ik eet m'n paddo's altijd zo, zonder iets er bij. Is niet echt lekker, maar ach. (Truffeltjes krijg ik overigens niet echt weg zonder hulpmiddelen...) Tegen die verkrampte maag/misselijkheid neem ik vlak vooraf altijd een bodemje (of eetlepel) sterke drank. In mijn geval absynth, maar je kunt nemen wat je wilt. Het schijnt dat de alcohol je maag een beetje verdoofd. Onafhankelijk of dat wel of niet echt werkt, bij mij doet 't 'm. Die keren dat paddothee nam, at ik ook de paddo's op. Smerig, maar je weet maar nooit."
"hodgepodge zei: Ik heb die Hawaiian baby woodrose zaadjes. Die moet je een paar laten trekken in water (en best lang) en dan kun je dat opdrinken. Maar hoe je die het beste kunt maken kun je vinden op zoveel sites. Maar de combi met truffels zou ik niet doen, want veel mensen worden misselijk van die zaden en ik denk dat het effect weinig toevoegt aan de truffels. Het zou zonde zijn als je trip verneukt wordt doordat je de hele tijd wat misselijk bent. Klik om te vergroten... Ik wordt anders ook misselijk van truffels! Min keer min is plus toch? Maar zonder gekheid, zou je niet eerst gewoon het effect van de zaadjes willen voelen en als het bevalt een volgende keer een combi proberen? Het schijnt dat een klein beetje sterke drank direct vooraf, zeg een eetlepel, je maag voldoende verdooft om de misselijkheid tegen te gaan. Ik vind het zo zonde om direct bij een eerste keer dingen te combineren; dan weet je niet welk effect en gevoel nu waar vandaan komt. Voor het zelfde geld is het zonder te combineren veel toffer, maar kom je er nooit achter omdat je direct altijd begint te combineren..."
"KoxBox zei: "Ik word nooit meer normaal." Klik om te vergroten... Die had ik laatst, op wat LSD met wat wiet. Het nadeel is dat ik door die wiet juist een enorm actieve fantasy heb. Dat liep eventjes nogal uit de hand, want als je even niet oplet denk je echt dat je krankzinnig wordt. Na een paar minuten zo slim geweest om wte doucehen en een muziekje op te zetten; good vibes en over was het. Voor de rest alleen maar happy thoughts gehad. (Bob Ross is overigens ook een goeie lifesaver! ) Een keer onwijze spierpijn in mijn benen gehad tjidens een trip. Dat was best erg irrtant, want ik letter er heel erg op en het leek daardoor erger te worden. Maar juist om de zoveel tijd afwisselend mijn benen strekken of juist optrekken was toen zoooooooooooooo onwijs lekker, haha! Elke keer als ik ging verzitten kraamde ik "Ohhhhh dit is goed man!" uit, aldus mijn sitter..."