Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT ervaringen.

DMT ervaringen.

366 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psilocyloner zei:
Hangt deels ook van je 'doel'/'wens' af denk ik. Wat wil je bereiken met psychedelica? De langwerkende, wat meer geaarde middelen zijn waarschijnlijk meer geschikt om over jezelf te leren in relatie tot je huidige leven en je alledaagse beslommeringen, in het reine te komen met je verleden, te leren over de weg die je bewandelt en je te helpen een breder perspectief te ontwikkelen, terwijl de kortwerkende middelen dat alles kan overstijgen wat het omnipotent maakt maar tegelijkertijd ook moeilijker te vatten in je alledaagse leven, daar waarin we het toch maar moeten zien te rooien, vergeet dat niet. We moeten het nu 'hier' doen, niet 'daar'.

Bufo vs. synthetische 5-MeO-DMT maakt zéker een verschil! Ik kan ze niet vergelijken vanuit mijn persoonlijke ervaring, maar heb ook gelezen dat bufo-secretie een veel beter geïntegreerde ervaring geeft dan synthetische 5-MeO-DMT. In dat eerste zit naast 5-MeO-DMT ook nog 5-HO-DMT (bufotenine), een stof die geloof ik op zichzelf niet eens psychedelische effecten geeft, maar die wellicht wel het effect van de 5-MeO-DMT moduleert.
Klik om te vergroten...
Bufo heeft een ziel. Ik betwijfel of bijvoorbeeld de RC 5meO-DMT een ziel heeft. Ik denk niet dat wat voor RC dan ook een ziel heeft, terwijl je veel mensen hoort praten over de aanwezigheid van een entiteit, wanneer ze een natuurlijk middel nemen. Ik geloof zelf niet in entiteiten, maar denk dat mijn idee van ziel mogelijk overeenkomt met wat anderen entiteit noemen. Ik had er vandaag nog een gesprek over met een vriend. Dat RC's mij geen veilig gevoel geven. Terwijl Bufo en paddenstoelen dat mij wel geven. Bij LSD heb ik het gevoel alsof ik in een koud landschap wordt gedropt. Terwijl Bufo/psilo een warm bad is.

Ik ben het verder niet eens met wat e omschrijft als het verschil tussen de kortwerkende Bufo en de langwerkende psilo. Juist omdat Bufo alleen maar op je energiehuishouding werkt, werkt het enorm lang door. Onderrhuids vooral. De kolkende energie die je voelt in de eerrste week komt langzaam tot rust lijkt het op het eerste gezicht, maar lijkt eerder onderhuids te gaan. Je hebt een enorme helderheid en ziet ineens wat belangrijk voor je is en wat onbelangrijk, of futiel. Depressie's en angsten verdwijnen. Dat is ook wetenschappelijk onderzocht. En het geeft juist heel veel helderheid over jezelf en hoe je verhouding tot je omgeving is. Ze noemen Bufo The Liberator. En dat is niet voor niets. Het is gewoon het meest krachtige middel, wat enorme potentie heeft voor persoonlijke groei. Voorheen was ik vooral een psilo/truffel adept, maar alhoewel ik daar beslist nog de grote waarde van inzie, kan het nog niet eens de schoenen poetsen van Bufo.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lucy100 zei:
Nee niet puur. Met tabak erbij.
Klik om te vergroten...
Was het niet zwaar op de keel? Dmt en tabak voelde zo vies in m'n keel toen ik dit ooit probeerde. Als jij je mix, die maar 21%dmt is nog extra wil verdunnen dan zou ik tabak substitute gebruiken. Zonder nicotine en teer.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Space Criminal zei:
Was het niet zwaar op de keel? Dmt en tabak voelde zo vies in m'n keel toen ik dit ooit probeerde. Als jij je mix, die maar 21%dmt is nog extra wil verdunnen dan zou ik tabak substitute gebruiken. Zonder nicotine en teer.
Klik om te vergroten...
Ik vond dat erg mee vallen. Had er niet heel veel bij gedaan. Maar bedankt voor je tip 😊👍🏻
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk persoonlijk dat het nu wel een hele zachte kennismaking was met changa. Dit komt nog niet in de buurt van het echte changa gevoel.

Zou je de volgende keer niet beter je changa puur roken? Dan hoef je minder door te roken. Ik haal er meer voldoening uit als ik een aantal trekken aaneengesloten door hijs. En dan ervaar wat er is. En als je dieper wil gaan dan pak je hem weer en neem je er 3 aaneengesloten trekken bij.

Met jouw mix kan je hem dan prima op die manier roken. Het zal niet overwhelming worden, je kan changa juist heel goed sturen vind ik.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Space Criminal zei:
Ik denk persoonlijk dat het nu wel een hele zachte kennismaking was met changa. Dit komt nog niet in de buurt van het echte changa gevoel.
Klik om te vergroten...

Dat denk ik ook! Het was erg vergelijkbaar met de 15mg die ik puur heb gerookt. Maar het voelde toch anders aan. Veel subtieler. En langer. Ik ben ook nog lerende op dit gebied. En het is voor mij de eerste keer dat ik dit gemaakt heb. Dus nog heel erg opzoek naar de juiste verhouding voor mij zelf. Maar ik waardeer heel erg jullie positieve feedback. Dat help mij ontzettend! Ik leer elke keer weer meer op dit gebied.

Ik vond gisteravond heel speciaal. Ook al was het een zeer milde kennis making. Het was echt geweldig! Ook omdat ik al maanden met iets bezig ben, en dan uiteindelijk kom je zo ver dat je zelf iets gebrouwen hebt wat daadwerkelijk werkt.

Dat was even een geluksmomentje.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb toevallig morgenavond een changa avondje gepland staan met 2 vrienden. Ik ben benieuwd hoe dit gaat want in 95% van de gevallen rook ik het als ik alleen ben.

Maar de voorheen gezamenlijke vibe van changa of dmt roken met vrienden voelde echt aan als een leuke recreatieve drug. Maar nadat ik dmt in een ceremoniële setting heb gerookt met een sjamaan, toen snapte ik pas hoe je dit soort dingen moet aanpakken. Ik begrijp het ritueel er omheen nu veel beter. Ik wil er dus morgen ook echt een kleine ceremonie van maken waarbij we vooraf onze intenties naar elkaar uitspreken en dit samen aangaan.

Ik ben heel benieuwd, maar ik verwacht dat changa met iemand roken alleen juist voelt op deze respectvolle wijze. 🙏😇

Ik zal laten weten hoe het was!
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Space Criminal zei:
Maar de voorheen gezamenlijke vibe van changa of dmt roken met vrienden voelde echt aan als een leuke recreatieve drug. Maar nadat ik dmt in een ceremoniële setting heb gerookt met een sjamaan, toen snapte ik pas hoe je dit soort dingen moet aanpakken. Ik begrijp het ritueel er omheen nu veel beter. Ik wil er dus morgen ook echt een kleine ceremonie van maken waarbij we vooraf onze intenties naar elkaar uitspreken en dit samen aangaan.
Klik om te vergroten...
Ik ben echt heel benieuwd hoe dat straks gegaan is. Ga je er een report over schrijven?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er was hier een paar pagina's terug een discussie over het verschil in "bezieling" van pure DMT vs changa. Ik vraag me af of de bezieling tussen changa en ayahuasca dan wél hetzelfde is, gezien het dezelfde stoffen zijn (mits je dezelfde MAOI gebruikt) maar met een andere methode van inname. :thinking:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
שמש zei:
Bufo Alvarius lijkt in helemaal niets op andere psychedelica. Daarom kan je het gebruiken zonder ervaring met andere psychedelica. Nog sterker, het is in mijn ogen geen psychedelica. Het is een middel wat je in één keer brengt naar het centrum van jezelf /het universum. En is daard
Klik om te vergroten...
Ik begrijp hier heel goed wat je bedoeld, maar voor mij was bufo wel degelijk een psychedelische ervaring. Alleen totaal niet trippy! Bufo is absoluut heeling. Het is precies wat je zegt, het brengt je even heel diep naar de kern van jezelf en het hele universum. En je ontwaakt uit de breaktrough door een overweldigend liefde gevoel.

Eigenlijk gewoon een keiharde resetknop voor je leven. Na zo'n ervaring zit je meteen op een hogere levens frequentie. En dat heeft soms grote gevolgen. Als je zelf op een andere frequentie het leven doet dan passen sommige mensen die je eerst altijd om je heen had niet meer bij je. En tegelijkertijd trek je weer ander soort mensen aan. Oude deuren sluiten, nieuwe deuren openen. Het leven pakt zijn balans wel. Ik vind het heel bijzonder hoe het mij heeft veranderd in ieder geval.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Space Criminal zei:
Eigenlijk gewoon een keiharde resetknop voor je leven.
Klik om te vergroten...
Die term hoor je echt heel vaak bij 5-meo dmt.

Space Criminal zei:
a zo'n ervaring zit je meteen op een hogere levens frequentie. En dat heeft soms grote gevolgen. Als je zelf op een andere frequentie het leven doet dan passen sommige mensen die je eerst altijd om je heen had niet meer bij je. En tegelijkertijd trek je weer ander soort mensen aan. Oude deuren sluiten, nieuwe deuren openen.
Klik om te vergroten...
Kan ik me goed voorstellen. Maakt me ook wel een beetje huiverig. Ik zit per slot van rekening in een gezinssituatie en het lijkt me niet heel handig als ik opeens niet meer 'match' met mijn vrouw of kinderen...

Space Criminal zei:
Het leven pakt zijn balans wel. Ik vind het heel bijzonder hoe het mij heeft veranderd in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Zou je eens kunnen toelichten wat er precies veranderd is aan jezelf en aan jouw leven? En ook in hoeverre dit afwijkt van de veranderingen die je doormaakte naar aanleiding van andere psychedelica?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Kan ik me goed voorstellen. Maakt me ook wel een beetje huiverig. Ik zit per slot van rekening in een gezinssituatie en het lijkt me niet heel handig als ik opeens niet meer 'match' met mijn vrouw of kinderen...
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad een serieuze overweging om het niet te nemen. Iedereen moet daarin natuurlijk zijn eigen afweging maken. Je kan er evt ovEr denken het samen te nemen (zonder de kinderen natuurlijk :tonguewink: Alhoewel ook dan de uitkomst onzeker is.
Van de andere kant, voor sommige andere mensen met misschien een wat minder gelukkige relatie kan het juist een overweging zijn het wel te doen. Je brengt, zoals @Space Criminal al zei, jezelf in één keer naar een hogere frequentie. Dit middel werkt sterk op je energiehuishouding. Je wordt doorgespoeld met kosmische energie. Dat blijft in je systeem zitten. (maar spoelt ook oude negatieve, vastzittende energieën weg. Daarom melden mensen vaak dat ze verlost zijn van depressie, angsten, negatieve gevoelens etc). Je komt in één keer in contact met je volle potentieel. Toen ikzelf begreep dat dit middel geen visuals heeft, maar enkel energie is, was ik meteen geïnteresseerd omdat ik aanvoelde dat het sterk zou werken op mijn eigen (indertijd) wat zware gemoedstoestand waar ik al jaren mee liep. Ik kan alleen maar zeggen dat het middel mij op geen enkele manier teleurgesteld heeft.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
niet meer 'match' met mijn vrouw of kinderen...
Klik om te vergroten...
Ik denk eerder dat je nog veel meer liefde voor je kinderen gaat voelen. Het is niet dat je in negatieve zin ontwricht wordt (zie edit beneden) . Alhoewel dat misschien zou kunnen gebeuren wanneer je Bufo Alvarius verkeerd tot je neemt en niet een integratie-proces aangaat na de ervaring. Onder juiste omstandigheden (goede begeleiding in een ceremonie) voel je juist een enorme verdieping met je naasten en je omgeving. Wanneer het heel goed zit tussen jou en je partner hoef je niet bang te zijn voor fricties. Echter wanneer jullie sowieso al niet goed matchen zal het je in één keer duidelijk worden. Je bent tijdens Bufo in contact gekomen met de puurste ik. Het universum zoals het in zijn meest pure -begrijpelijke- vorm te ervaren is (je gaat zelfs verder, in de allereerste black-out fase meteen na het inhaleren. Waarin je geheel bent opgegaan in kosmische energie en er zelfs geen bewustzijn is. De fase vóór pure consciousness... Pas daarna keer je langzaam terug tot bewustzijn en later keert ook je ego terug, waarna je terugkomt op aarde. dit even heel kort uitgelegd). Dit geeft zo'n groot inzicht. Je ervaart hoe het is om puur energie te zijn, zonder dat zelfbewustzijn (wat komt ver voor ego) in de weg zit. Dat is de hogere frequentie waarover gesproken wordt.

Edit: Feitelijk word je wel ontwricht door Bufo Alvarius. Dit is onoverkomelijk. De frequentie waarop je terechtkomt is zoveel hoger dan je kan weten, dan ieder zou kunnen weten, dat dit hoe dan ook een schok-effect teweeg gaat brengen. Het kost tijd deze ervaring te processen. Daarom hamer ik zelf zo op het belang van integratie. Vooral de eerste week is één grote tuimeling van energieën in jezelf. daarna begint het zich langzaam te settelen in jezelf. Integratie helpt om de nieuwe rangorde in jezelf zo goed mogelijk te aarden.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
Space Criminal zei:
eigenlijk gewoon een keiharde resetknop voor je leven.
Klik om te vergroten...
Het is zo'n belangrijke gebeurtenis. Wat ik mooi vind is dat het helemaal geen 'drug' gevoel geeft. Dat bedoelde ik met niet psychedelisch (maar ik ben wel benieuwd waarom jij het wel als psychedelisch ervaart). Zelfs bij paddenstoelen is er nog een drugs gevoel. Mogelijk komt het doordat er bij alle middelen nog steeds een 'ik en de rest' is terwijl op Bufo er enkel bewustzijn is. Pure Consciousness.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
שמש zei:
Het is zo'n belangrijke gebeurtenis. Sindsdien zoveel positieve energie. Wat ik mooi vind is dat het helemaal geen 'drug' gevoel geeft. Dat bedoelde ik met niet psychedelisch (maar ik ben wel benieuwd waarom jij het wel als psychedelisch ervaart). Zelfs bij paddenstoelen is er nog een drugs gevoel. Mogelijk komt het doordat er bij alle middelen nog steeds een 'ik en de rest' is terwijl op Bufo er enkel bewustzijn is. Pure Consciousness.
Klik om te vergroten...
Heb je weleens een ego-oplossing meegemaakt op paddo's of truffels? Daarvoor is er bij mij altijd zeker het gevoel dat mijn lichaam onder de invloed van iets is, maar als je uit je lichaam stapt als het ware en alles wat 'jij' is achter je laat op aarde, dan is er ook nergens meer het gevoel een drug te doen. Maar bufo brengt je daar direct als ik het goed begrijp en dan begrijp ik ook wel dat dat niet typisch psychedelisch voelt. Psychedelisch betekent ook letterlijk 'geest-manifesterend', maar als er niet zozeer gedachten en beelden zijn, dan manifesteert de geest zich dus ook niet, want dat is (imo) de geest: de inhoud van bewustzijn.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Die term hoor je echt heel vaak bij 5-meo dmt.


Kan ik me goed voorstellen. Maakt me ook wel een beetje huiverig. Ik zit per slot van rekening in een gezinssituatie en het lijkt me niet heel handig als ik opeens niet meer 'match' met mijn vrouw of kinderen...


Zou je eens kunnen toelichten wat er precies veranderd is aan jezelf en aan jouw leven? En ook in hoeverre dit afwijkt van de veranderingen die je doormaakte naar aanleiding van andere psychedelica?
Klik om te vergroten...
Mijn gehele levensovertuigingen zijn veranderd. Ik ben angsten als beperkingen gaan zien en durfde ineens meer. Alles wat zich aandiende ben ik aangegaan! En alles wat zich aandiende kwam op mijn pad doordat ik het leven op een hogere frequentie deed. Zo zijn er nieuwe mensen in mijn leven gekomen die op dezelfde levens frequentie zitten. Dit zijn hele waardevolle contacten! Maar ook mijn toenmalige partner paste niet meer bij de nieuwe ik... En zij is heel abrupt uit mijn leven verdwenen, met heel veel pijn en verdriet. Maar toch zie ik in dat het maar beter is zo.

De afgelopen 7 jaar ben ik nogal een fitnessjunk geweest. Ik leefde ervoor, elke gram voedsel afwegen. Maar dit alles heb ik volledig losgelaten. Er is voor mij een nieuw tijdperk aangebroken waarin ik veel liever aan yoga doe ipv fitness, regelmatig mediteer en mij volledig stort in dingen die mij nieuwe energie geven. Zo heb ik een ijsbad genomen, over 2 weken ga ik naar een gongbad(sound healing) , over 2 maanden ga ik een cursus volgen voor sjamanistisch ademwerk, waarvoor ik nu een meditatieruimte aan het inrichten ben in huis. Eigenlijk een soort trip kamer :wink:

Tja, al met al voel ik me een ander mens.

Of alles te wijten is aan bufo weet ik niet, maar dit was wel degelijk het begin van een nieuw tijdperk. Vanaf toen is alles in sneltreinvaart gegaan. Ik heb in dit afgelopen half jaar ook veel changa en truffel ervaringen gehad die mij hele diepe inzichten hebben gegeven. Maar de intensiteit van Bufo heeft wel een mega impact gemaakt op mijn toekomst. Ik zou me persoonlijk niet kunne voorstellen dat je zo'n ervaring kan hebben zonder dat het iets (na de ervaring) met je doet. Ik ben mijn nieuwe visie op het leven in hart en nieren gaan dragen. En ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo gelukkig heb gevoeld over mezelf. Ondanks ik door dit alles mijn verloofde ben kwijtgeraakt. Ik zie nu in dat ik een veel mooiere toekomst kan hebben met iemand anders.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Heb je weleens een ego-oplossing meegemaakt op paddo's of truffels? Daarvoor is er bij mij altijd zeker het gevoel dat mijn lichaam onder de invloed van iets is, maar als je uit je lichaam stapt als het ware en alles wat 'jij' is achter je laat op aarde, dan is er ook nergens meer het gevoel een drug te doen. Maar bufo brengt je daar direct als ik het goed begrijp en dan begrijp ik ook wel dat dat niet typisch psychedelisch voelt. Psychedelisch betekent ook letterlijk 'geest-manifesterend', maar als er niet zozeer gedachten en beelden zijn, dan manifesteert de geest zich dus ook niet, want dat is (imo) de geest: de inhoud van bewustzijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb nog nooit een ego-oplossing op paddo's / truffels gehad. Maar wat mooi dat jij toen op die middelen ook het verlies van ego en zelf (en dat 'niet drugs gevoel') ervaren hebt. Dat is de kern waarin je terechtkomt wanneer de sluier van je ego wegvalt.
Bij Bufo zit je in één keer in een gebied wat zo onbegrijpelijk is vorr je bewustzijn dat je het gewoon niet kan ervaren. Het gaat voorbij ons ervaringsvermogen, ofwel ben je zover heen dat ook je bewustzijn is opgelost. Maar daarna glij je steeds verder, langzaam terug in normaal bewustzijn. Uiteindelijk ben je je weer bewust waar je bent en op dat moment ben je je wel weer steeds iets meer bewust dat je iets genomen hebt. Maar ik weet niet of je dat een drugs-gevoel zou kunnen noemen.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#17
שמש zei:
Het is zo'n belangrijke gebeurtenis. Wat ik mooi vind is dat het helemaal geen 'drug' gevoel geeft. Dat bedoelde ik met niet psychedelisch (maar ik ben wel benieuwd waarom jij het wel als psychedelisch ervaart). Zelfs bij paddenstoelen is er nog een drugs gevoel. Mogelijk komt het doordat er bij alle middelen nog steeds een 'ik en de rest' is terwijl op Bufo er enkel bewustzijn is. Pure Consciousness.
Klik om te vergroten...
Zoals Wikipedia mooi zegt: De term psychedelisch is samengesteld uit de Griekse woorden ψυχή (psuchē, ziel) en δηλοῦν (dēloun, openbaren) en betekent vertaald 'geest-openbarend'. Kenmerken van een psychedelische ervaring zijn dat iemands geest op een voorheen onbekende manier waarneemt, of buiten zijn gebruikelijke beperkingen, en ongeremd is. Een psychedelische toestand kan een verscheidenheid aan ervaringen zijn die op verschillende manieren kunnen worden opgewekt, bijvoorbeeld door zintuiglijke prikkeling, sensorische deprivatie of hallucinogene stoffen.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik een soortgelijk bufo effect kan opwekken door een diepe ademsessie. Ik kan dit nergens andere mee vergelijken. Dit effect voelt voor mij echt als de huisstijl van 5 Meo dmt. Alleen is het dan vaak nog enigsinds te sturen en bufo pakt je veel harder beet. Maar ik geef hier wel degelijk de naam 'psychedelische staat' aan.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Space Criminal zei:
Zoals Wikipedia mooi zegt: De term psychedelisch is samengesteld uit de Griekse woorden ψυχή (psuchē, ziel) en δηλοῦν (dēloun, openbaren) en betekent vertaald 'geest-openbarend'. Kenmerken van een psychedelische ervaring zijn dat iemands geest op een voorheen onbekende manier waarneemt, of buiten zijn gebruikelijke beperkingen, en ongeremd is. Een psychedelische toestand kan een verscheidenheid aan ervaringen zijn die op verschillende manieren kunnen worden opgewekt, bijvoorbeeld door zintuiglijke prikkeling, sensorische deprivatie of hallucinogene stoffen.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik een soortgelijk bufo effect kan opwekken door een diepe ademsessie. Ik kan dit nergens andere mee vergelijken. Dit effect voelt voor mij echt als de huisstijl van 5 Meo dmt. Alleen is het dan vaak nog enigsinds te sturen en bufo pakt je veel harder beet. Maar ik geef hier wel degelijk de naam 'psychedelische staat' aan.
Klik om te vergroten...
Ik kom wel diep in ademsessies, maar bij verre na niet zo diep als onder bufo. Dat komt in mijn geval omdat mijn bewustzijn mij in de weg zit. Ik kan mij niet geheel overgeven aan de energie, omdat mijn 'zelf' dan in opstand komt. Daarom is Bufo als 'short-cut' ook zo bruikbaar voor mij. Ik vind het mooi dat jij je geheel kan overgeven. Ik ken nog iemand die dat kan (ook iemand die Bufo gebruikt heeft) maar ik persoonlijk heb daar echt Bufo voor nodig.

Overigens is de ervaring dermate intens dat ik niet de behoefte voel het heel vaak mee te maken. Bufo is als een doodservaring. Bovendien ben ik ook voorzichtig omdat ik niet het risico wil lopen dat bepaalde delen in jezelf gevoelloos worden, dat het je afstompt. Ik ben ook voorzichtig omdat ik niet wil dat ik in een gebied blijf waarin ik alleen ervaar en het niet meer verwerk. Ik merk na één keer Bufo al wat het losmaakt. Ik wil mijn tijd nemen om dit zijn plaats te geven. Maar ik zit er al wel weer over te denken een volgende ceremonie te doen, binnenkort.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#19
שמש zei:
Ik kom wel diep in ademsessies, maar bij verre na niet zo diep als onder bufo. Dat komt in mijn geval omdat mijn bewustzijn mij in de weg zit. Ik kan mij niet geheel overgeven aan de energie, omdat mijn 'zelf' dan in opstand komt. Daarom is Bufo als 'short-cut' ook zo bruikbaar voor mij. Ik vind het mooi dat jij je geheel kan overgeven. Ik ken nog iemand die dat kan (ook iemand die Bufo gebruikt heeft) maar ik persoonlijk heb daar echt Bufo voor nodig.

Overigens is de ervaring dermate intens dat ik niet de behoefte voel het heel vaak mee te maken. Bufo is als een doodservaring. Bovendien ben ik ook voorzichtig omdat ik niet het risico wil lopen dat bepaalde delen in jezelf gevoelloos worden, dat het je afstompt. Ik ben ook voorzichtig omdat ik niet wil dat ik in een gebied blijf waarin ik alleen ervaar en het niet meer verwerk. Ik merk na één keer Bufo al wat het losmaakt. Ik wil mijn tijd nemen om dit zijn plaats te geven. Maar ik zit er al wel weer over te denken een volgende ceremonie te doen, binnenkort.
Klik om te vergroten...
Het is voor mij vooral de huisstijl die overeenkomt. Maar de intensiteit komt uiteraard niet in de buurt.

Overigens zou het onder begeleiding wel degelijk in de buurt kunnen komen. Maar als ik alleen ben en dit doe dan haak ik vaak eerder af.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Space Criminal zei:
Het is voor mij vooral de huisstijl die overeenkomt. Maar de intensiteit komt uiteraard niet in de buurt.

Overigens zou het onder begeleiding wel degelijk in de buurt kunnen komen. Maar als ik alleen ben en dit doe dan haak ik vaak eerder af.
Klik om te vergroten...
De huisstijl herken ik zeker! Dat koolzuurhoudend water achtige gebruis...

Ik heb vaker gehoord dat je veel dieper komt onder begeleiding. Onder begeleiding kom ik wel een stuk verder dan alleen. Niet zover als Bufo, maar het geeft beslist een heel fijn gevoel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."