#1
Bufo heeft een ziel. Ik betwijfel of bijvoorbeeld de RC 5meO-DMT een ziel heeft. Ik denk niet dat wat voor RC dan ook een ziel heeft, terwijl je veel mensen hoort praten over de aanwezigheid van een entiteit, wanneer ze een natuurlijk middel nemen. Ik geloof zelf niet in entiteiten, maar denk dat mijn idee van ziel mogelijk overeenkomt met wat anderen entiteit noemen. Ik had er vandaag nog een gesprek over met een vriend. Dat RC's mij geen veilig gevoel geven. Terwijl Bufo en paddenstoelen dat mij wel geven. Bij LSD heb ik het gevoel alsof ik in een koud landschap wordt gedropt. Terwijl Bufo/psilo een warm bad is.Hangt deels ook van je 'doel'/'wens' af denk ik. Wat wil je bereiken met psychedelica? De langwerkende, wat meer geaarde middelen zijn waarschijnlijk meer geschikt om over jezelf te leren in relatie tot je huidige leven en je alledaagse beslommeringen, in het reine te komen met je verleden, te leren over de weg die je bewandelt en je te helpen een breder perspectief te ontwikkelen, terwijl de kortwerkende middelen dat alles kan overstijgen wat het omnipotent maakt maar tegelijkertijd ook moeilijker te vatten in je alledaagse leven, daar waarin we het toch maar moeten zien te rooien, vergeet dat niet. We moeten het nu 'hier' doen, niet 'daar'.
Bufo vs. synthetische 5-MeO-DMT maakt zéker een verschil! Ik kan ze niet vergelijken vanuit mijn persoonlijke ervaring, maar heb ook gelezen dat bufo-secretie een veel beter geïntegreerde ervaring geeft dan synthetische 5-MeO-DMT. In dat eerste zit naast 5-MeO-DMT ook nog 5-HO-DMT (bufotenine), een stof die geloof ik op zichzelf niet eens psychedelische effecten geeft, maar die wellicht wel het effect van de 5-MeO-DMT moduleert.
Ik ben het verder niet eens met wat e omschrijft als het verschil tussen de kortwerkende Bufo en de langwerkende psilo. Juist omdat Bufo alleen maar op je energiehuishouding werkt, werkt het enorm lang door. Onderrhuids vooral. De kolkende energie die je voelt in de eerrste week komt langzaam tot rust lijkt het op het eerste gezicht, maar lijkt eerder onderhuids te gaan. Je hebt een enorme helderheid en ziet ineens wat belangrijk voor je is en wat onbelangrijk, of futiel. Depressie's en angsten verdwijnen. Dat is ook wetenschappelijk onderzocht. En het geeft juist heel veel helderheid over jezelf en hoe je verhouding tot je omgeving is. Ze noemen Bufo The Liberator. En dat is niet voor niets. Het is gewoon het meest krachtige middel, wat enorme potentie heeft voor persoonlijke groei. Voorheen was ik vooral een psilo/truffel adept, maar alhoewel ik daar beslist nog de grote waarde van inzie, kan het nog niet eens de schoenen poetsen van Bufo.