Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT ervaringen.

DMT ervaringen.

366 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Space Criminal zei:
Niet helemaal. De hoeveelheid en soort Mao remmers maken een groot verschil in hoe gefilterd de ervaring wordt.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar. Maar wilde dat simpel uitleggen. En @Mindless had ook al een zeer goede uitleg gegeven..ik was net te laat 😊 Maar ik waardeer je feedback! Ik ben ook nog lerende 😊
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Okay ook even mijn gedachten over het verschil tussen Changa en pure DMT:

Bij pure DMT neem je een bijzonder hoge dosering DMT waardoor je heel snel en heel heftig tript. Deze DMT wordt door je lichaam heel snel afgebroken waardoor de trip relatief kort duurt.
Bij Changa is de DMT dosering lager (ofwel door minder DMT te gebruiken ofwel doordat je het rookt in plaats van verdampt). Door de lagere dosering DMT die je effectief binnenkrijgt is het effect wat subtieler. Doordat je een MAOI gebruikt wordt de afbraak van de DMT vertraagd. Hierdoor blijvend effecten langer hangen dan bij pure DMT.

Tot slot heb ik zelf het idee dat ook de MAOI op zichzelf al "iets" van sfeer geeft aan de ervaring waardoor het mogelijk in aanvulling op het bovenstaande überhaupt een klein beetje anders aanvoelt.

Damn nu heb ik ook zin gekregen om weer verder te experimenteren!
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Eik Daar raak ik toch wel een beetje van in de war. Ik dacht namelijk dat bij puur roken je juist minder nodig had
Space Criminal zei:
250mg changa mix, puur in een joint neem ik aan. Geen tabak erbij. Ja dat is 80mg dmt totaal. En dat rook je in changa makkelijk op.
Klik om te vergroten...
als ik dit goed begrijp zat er in de mix die ik had gerookt vrijdag ongeveer 80mg DMT? Daar zal je zeker niet alles van binnen krijgen. Maar bij puur had ik 25mg. Dus ik dacht het juist andersom. Je hebt bij Changa ook te maken met verlies etc. Maar ik dacht huis dat de dosering hoger lag. Maar door het te mengen met MAO remmers dat het meer uitgesmeerd wordt. Ik zou hier graag de hele dag over discussiëren. Maar helaas moet ik ook werken. En heb dit even snel tussen door gedaan 😊 het trekt enorm aan me.
Eik zei:
Damn nu heb ik ook zin gekregen om weer verder te experimenteren!
Klik om te vergroten...
Dat snap ik! Het is zo ontzettend interessant allemaal.. ik heb ook zo veel geleerd de laatste maanden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lucy100 zei:
@Eik Daar raak ik toch wel een beetje van in de war. Ik dacht namelijk dat bij puur roken je juist minder nodig had
Klik om te vergroten...
Dacht ik ook ja. 80 mg DMT puur doet toch een stuk meer dan 80 mg DMT in een changa mix?

Al heeft @Eik het ook over effectieve dosering die je binnenkrijgt hè.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Al heeft @Eik het ook over effectieve dosering die je binnenkrijgt hè.
Klik om te vergroten...
Daar dacht ik ook aan. Maar ik wil het namelijk goed begrepen 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lucy100 zei:
Daar dacht ik ook aan. Maar ik wil het namelijk goed begrepen 😊
Klik om te vergroten...
Ja ik begrijp eerlijk gezegd ook niet helemaal hoe @Eik het bedoeld.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat @Eik bedoelt dat wanneer je het rookt (als changa) een deel van de DMT verbrandt. En dat je dus ondanks de hogere dosering DMT minder werkzame stof binnenkrijgt, waardoor de trip subtieler is.

Wat ik me dan afvraag. Wat nu als je puur DMT verdampt, maar van tevoren al een hoeveelheid MAO-remmer hebt ingenomen. Heb je dan een heftige DMT-trip maar dan langer durend? Of maakt dat op die manier geen verschil?
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#8
verwondering zei:
Ik denk dat @Eik bedoelt dat wanneer je het rookt (als changa) een deel van de DMT verbrandt. En dat je dus ondanks de hogere dosering DMT minder werkzame stof binnenkrijgt, waardoor de trip subtieler is
Klik om te vergroten...
Ik had nooit verwacht dat het zo’n groot verschil zou zijn.. 80mg+ in Changa tegen 30 tot 40 mg puur. Ik had begrepen dat de MAO remmer het effect van DMT doet dempen en wat uitsmeert. Ik weet wel dat in het proces van Changa maken, er ook DMT verloren gaat. En dan ook nog eens bij het roken omdat het verbrandt. Dus uiteindelijk hou je waarschijnlijk de helft maar over? en door de MAO remmer komt het minder heftig op en duurt het ook iets langer?

Dat was even heel zwart wit, maar klopt dat wat ik zeg?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
verwondering zei:
Ik denk dat @Eik bedoelt dat wanneer je het rookt (als changa) een deel van de DMT verbrandt. En dat je dus ondanks de hogere dosering DMT minder werkzame stof binnenkrijgt, waardoor de trip subtieler is.

Wat ik me dan afvraag. Wat nu als je puur DMT verdampt, maar van tevoren al een hoeveelheid MAO-remmer hebt ingenomen. Heb je dan een heftige DMT-trip maar dan langer durend? Of maakt dat op die manier geen verschil?
Klik om te vergroten...
Goeie vraag. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat na een hele changa joint ik een keer wou afsluiten met nog een shot dmt puur. Je zou zeggen dat als je langer dan een uur changa heb zitten roken dat er voldoende Mao remmers in je systeem zitten. Maar die shot dmt puur hield net zo kort aan als normaal.

Het zou natuurlijk kunnen dat de mao remmers door het roken extra snel uit je systeem zijn. Ik weet niet hoe het zal zijn waneer je oraal maoremmers neemt en dan een shot dmt.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik krijg echt zin in de zomer als het schemering wordt in de achtertuin, dan zie ik zulke magische dingen gebeuren op changa met open ogen!


Ik wil even een kleine disclaimer toevoegen aan mijn eerdere uitspraak. Mijn changa jointjes zijn vaak mini sticks van 400 a 500mg changa. Ik heb vaak gepost dat 4 trekken changa niet een te overweldigende ervaring kan worden. Maar deze uitspraak is gebaseerd op dus een mini jointje. Als je een hele dikke joint draait dan krijg je veel meer binnen als je een zo groot mogelijke trek ervan neemt.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Space Criminal zei:
Ik krijg echt zin in de zomer als het schemering wordt in de achtertuin, dan zie ik zulke magische dingen gebeuren op changa met open ogen!
Klik om te vergroten...
Jep kan niet wachten tot het zomer is. Heerlijk buiten!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oeps... ik geloof dat mijn post wat verwarring heeft veroorzaakt. Sorry daarvoor.

verwondering zei:
Ik denk dat @Eik bedoelt dat wanneer je het rookt (als changa) een deel van de DMT verbrandt. En dat je dus ondanks de hogere dosering DMT minder werkzame stof binnenkrijgt, waardoor de trip subtieler is.
Klik om te vergroten...
Dit is exact wat ik probeerde te zeggen. Je 'verbruikt' wellicht meer DMT als je Changa rookt maar het komt minder goed binnen. Ik vermoed dat de waardes in je bloed ook lager zijn na "normaal" gedoseerde Changa dan dat je pure DMT rookt. Doordat er wel een MAOI bij zit duurt de trip wel langer.

Ik heb laatst wat interessante filmpjes van "Breaking Convention" gekeken. Daarin hadden ze opgemeten dat je gemiddeld circa 100X (ik ben de meeteenheid vergeten) in je bloed nodig had voor een 'breakthrough' op pure DMT. Terwijl uit metingen bij Ayahuasca bleek dat mensen vaak maar 15-18 X in hun bloed hadden.

In dat zelfde filmpje was een wetenschapper bezig om een machine te ontwikkelen om middels een continue toevoeging van DMT rechtstreeks in het bloed proefpersonen langduriger op die 100x te houden. Het idee hierachter is om mensen langer in de DMT breakthrough-state te kunnen houden zodat ze hopelijk wat meer mee terug kunnen nemen naar onze dagelijkse realiteit.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Helder!! 😊 ik had al een vermoeden dat je het zo bedoelden. Maar ik verbaas me wel over hoe veel verlies je dan hebt met Changa. Dat had ik dus niet verwacht dat het zo veel zou zijn.


Eik zei:
Ik heb laatst wat interessante filmpjes van "Breaking Convention" gekeken. Daarin hadden ze opgemeten dat je gemiddeld circa 100X (ik ben de meeteenheid vergeten) in je bloed nodig had voor een 'breakthrough' op pure DMT. Terwijl uit metingen bij Ayahuasca bleek dat mensen vaak maar 15-18 X in hun bloed hadden.
Klik om te vergroten...
Interessant!!! Waar kan ik die vinden?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
We gaan nu wel heel erg offtopic in @Lucy100 zijn mooie DMT topic... Altijd als het over dit onderwerp gaat, ga ik ook weer als een bezetene zitten typen, maar misschien kan dit beter even ergens anders.
Klik om te vergroten...
Bewustzijn heeft juist alles met psychedelica te maken. Dat is juist waar het allemaal om draait toch?
Bovendien, iedereen kan gewoon zijn ding toevoegen aan dit topic hoor :wink:. Het is niet omdat wij hier zitten te geiten dat zij als schaapjes stil moeten zijn toch?
:ewe: :thoughtball: :ram: :thoughtball: :hamsterface: :thoughtball: enfin etc.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een prachtig topic dit. Ik heb wel enige ervaring met 5meo-dmt maar heb verder weinig aan dit topic toe te voegen denk ik. Wou even laten weten dat ik deze discussie op de voet volg :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cerberus zei:
't Is niet dat ik het materialistische model zat te projecteren op mijn gedachtegang per se. Een duidelijkere manier van verwoording van de vraag zou zijn: wanneer krijgt iets een ego.
Klik om te vergroten...
Hoe ik het zie, is dat het ego ontstaat wanneer wij mensen middels taal een conceptuele identiteit kunnen construeren. Wanneer we onszelf kunnen definiëren als een afzonderlijke entiteit (gelimiteerd door de grenzen van het lichaam), wordt automatisch al het andere de "buitenwereld", of de "ander". Dit is imo ook de geboorte van dualiteit.


שמש zei:
Bewustzijn heeft juist alles met psychedelica te maken. Dat is juist waar het allemaal om draait toch?
Bovendien, iedereen kan gewoon zijn ding toevoegen aan dit topic hoor :wink:. Het is niet omdat wij hier zitten te geiten dat zij als schaapjes stil moeten zijn toch?
:ewe: :thoughtball: :ram: :thoughtball: :hamsterface: :thoughtball: enfin etc.
Klik om te vergroten...
Nou ja, het heeft er uiteraard mee te maken. Maar als het hele topic deze richting in slaat, dan voelt dat voor mij toch een beetje verkeerd. Het topic gaat immers over specifiek DMT ervaringen. Een beetje offtopic moet imo altijd kunnen. Maar ik ken mezelf met dit onderwerp. Ik ga gerust nog 5 pagina's door hierover... :sweatsmile:

שמש zei:
Ik weet dat bewustzijn er ook is buiten 'ik'. Dat het 'ik' niet nodig heeft om te bestaan. Echter ik moet het wel kunnen ervaren. Anders is het er niet (voor ik).
En kan je echt weten wat bewustzijn is? Je kan zeggen 'ik ben één met alles', en we noemen het pure consciousness. Maar kunnen we echt omschrijven wat bewustzijn is? Zelfs mensen die een ego-oplossing hebben gehad en die 'puur bewustzijn' hebben ervaren. Ik kan het niet omschrijven ieg omdat het buiten mijn bevattingsvermogen ligt.
Klik om te vergroten...
Imo kunnen we nooit accuraat omschrijven wat bewustzijn is. Het is altijd een eromheen praten. Het eigenlijke ding kan nooit echt in woorden uitgedrukt worden, omdat het eigenlijke "ding" onszelf is. En wat we zijn, blijkt na onderzoek (introspectie, self-enquiry) geen object te zijn, maar iets totaal anders. Het enige trouwens ook "in" deze wereld, dat geen (fysiek of mentaal) object is.

Wat betreft de mensen die puur bewustzijn ervaren hebben middels bijvoorbeeld een psychedelische trip. Dit is waarom ik nu sceptisch ben over dit soort ervaringen. Het zijn ervaringen. Ze komen en ze gaan. Ondertussen blijft bewustzijn constant aanwezig voor de ervaring, tijdens de ervaring en na de ervaring. Waar het denk ik om gaat, is nu in dit moment bewust te zijn van bewustzijn. Wat de vorm van het huidige moment ook is. En zo beetje bij beetje de berg te beklimmen, te stijgen in frequentie. Maar zelfs aan de voet van de berg, waar het gevoel is een compleet afzonderlijke entiteit te zijn in een wereld met andere entiteiten, is de realiteit van bewustzijn al constant aanwezig. Het is alleen dat bewustzijn daar overal verdeeld is en gevangen zit in identificaties met objecten, gedachten, personen, etc. Niet echt natuurlijk, maar dat lijkt het te zijn. (vandaar de illusionaire aard van de wereld naar mijn mening) En natuurlijk kan zo nu en dan een raket naar de top van de berg genomen worden om weer even te weten hoe dat is. Om te weten waar je uiteindelijk naar op weg bent.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#17
IMG-20200227-WA0040.jpeg
Zojuist heb ik mijn machine geupgrade. Nu met liquid pad in de hals. Ik moet zeggen, dit is toch wel de beste methode tot nu toe!

Ik ben een meditatie /trip kamertje aan het inrichten thuis. En zojuist mijn eerste dmt puur sessie gedaan in mijn nieuwe tempel 🙏😇🚀🚀

De trip was niet zo intens. Ik heb er 40mg op laten smelten maar na de 2e trek kreeg ik m'n gasbrander niet meer voor het gaatje gericht 😂 dus bij de 3e trek kwam er bijna geen rook.

Toen ik weer 'terug' was heb ik de rest gevaped, maar alles wat je in de coming down inhaleert geeft nauwelijks effect. Maar er kwam zeker nog veel meer rook uit m'n liquid pad.

Volgende keer met een aansteker proberen, of maar eens met een trip sitter erbij doen. Ik voel de behoefte weer opkomen naar een breaktrough! Dit is namelijk alweer een hele tijd geleden op nn dmt.

Ik voel me zo vredig nu🙏

Amen 😇
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nice @Space Criminal!

Geniet er nog maar even van. :)

Maar wat ik dus niet snap met die machine... Je doet de DMT er dus zo in, maar je moet de fles daarna toch omdraaien om je mond op het gaatje te houden? Hoe gaat dat dan precies?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Maar wat ik dus niet snap met die machine... Je doet de DMT er dus zo in, maar je moet de fles daarna toch omdraaien om je mond op het gaatje te houden? Hoe gaat dat dan precies?
Klik om te vergroten...
Dat ja, dat vroeg ik mezelf ook al af.
Ben benieuwd :)
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Nice @Space Criminal!

Geniet er nog maar even van. :)

Maar wat ik dus niet snap met die machine... Je doet de DMT er dus zo in, maar je moet de fles daarna toch omdraaien om je mond op het gaatje te houden? Hoe gaat dat dan precies?
Klik om te vergroten...
Ja klopt precies zoals je het zegt.

Ik verhit de liquid pad vanaf deze kant. Dan leg ik de dmt kristallen erop. En dan smelten de sneeuwvlokjes zo de liquid pad in. Dan draai je hem om en inhaleert je vanaf de onderkant van de fles terwijl je een vlammetje voor de liquid pad houd.

Maar ik deed dit dus met een gasbrander, maar die gerichte straal is na 2 trekken helemaal niet meer voor de liquid pad te houden.. 😅 En volgens mij werkt een vlammetje van een normale aansteker net zo goed. Dus volgende keer maar eens met een aansteker proberen als ik alleen ben. En met tripsitter wel met gasbrander, als je hem goed richt verdampt alles zo razend snel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."