Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTopic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

Topic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

140 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mja is behoorlijk irritant. Voel me zo naar als ik wakker word.. Walg dan van mezelf omdat het net lijkt alsof ik t echt heb gedaan.. Hoop dat die dromen snel ophouden!!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Safire zei:
Mja is behoorlijk irritant. Voel me zo naar als ik wakker word.. Walg dan van mezelf omdat het net lijkt alsof ik t echt heb gedaan.. Hoop dat die dromen snel ophouden!!
Klik om te vergroten...

Ik word ook niet blij van zulke dromen, maar denk dat het te maken heeft met het afscheid nemen van je oude gewoontes. Weet niet hoe lang je gebruikt hebt, maar als het net zoals bij mij een routine van je was, lijkt het me logisch dat die routine nog een tijdje door blijft werken in je hersenen (cq. dromen).
Het is alleen maar goed dat je er zo van walgt, alleen maar meer een teken om het in het echte leven niet meer te doen. Ik had de afgelopen weken steeds weer drang om pep te nemen, maar die drang is momenteel gelukkig weer verdwenen. Mede door die dromen dus. In mijn dromen waarin ik gebruikte, kwamen ook steeds weer hele negatieve gevoelens bij kijken. Of ik gebruikte in hele nare situaties (dat ik op het dochtertje van mijn vriendin paste en er steeds tussenuit sneakte om te snuiven). Na een aantal van die dromen was mijn drang om te nemen weer helemaal weg.
Het is ook normaal dat je er over droomt, je bent sindskort gestopt, je houdt je er dus (onbewust ook!) veel mee bezig en dat uit zich in zulke dromen. Het is walgelijk, maar zodra je echt begint te wennen aan je leven zonder die pep en dus weer een andere routine opbouwt, zullen die dromen denk ik (en hopelijk!) vanzelf verdwijnen!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mja blijkbaar ben ik er onbewust wel mee bezig. Hoewel ik op bewust niveau van die zooi walg en er niks meer mee te maken wil hebben. Ben juist blij dat mn leven weer de goede kant op gaat :) En heb een jaar lang heel veel gebruikt, waavan een periode dagelijks..

Maar fijn dat die dromen jou er van weerhouden om het in wakkere staat niet te doen!!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het heeft denk ik allemaal te maken met de overgangsfase waarin je je bevindt. Die afkeer die je hebt gekregen en die tegenovergestelde dromen, zijn daar volgens mij een onderdeel van...
Gewoon blijven genieten van je nuchtere, wakkere leven en je niks aan trekken van die dromen!! That's the spirit to keep on!
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marla Singer zei:
Safire zei:
Overdag denk ik totaal niet aan drugs, mis het niet en wil het niet.. Maar droom er wel veel over..
Klik om te vergroten...

Heeeeeel herkenbaar....
Klik om te vergroten...

dromen :P over heel veel speed gebruiken ... geld beetje zelfde voor mij wat safire zegt :), ben blij dat ik het niet meer gebruik dagelijks, ben er wel achter dat het me zo ontzettend sloopt :). maarja het is aan de andere kant als je het gebruikt wel ontzettend leuk, ofja dat lijkt het, netof je voor alles meer tijd hebt, of alles beter gaat, maarja in praktijk loopt alles bergafwaarts....
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Safire zei:
Mja is behoorlijk irritant. Voel me zo naar als ik wakker word.. Walg dan van mezelf omdat het net lijkt alsof ik t echt heb gedaan.. Hoop dat die dromen snel ophouden!!
Klik om te vergroten...

Het zijn gebruikersdromen, die gaan na een tijdje wel weg. Het hoort erbij, maar ze blijven niet eeuwig!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad ik droom ook over drugs (niet speed echt).
En meestal in de avond krijg ik altijd zin om wat te gebruiken,in de ochtend+middag lukt het beter om het niet te pakken.

En meestal neem ik het dan gewoon te laat,wat me (slaap)nacht dus verneukt.

Heb nog maar iets meer dan 1 gram als dat op is,gewoon geen enkele drug voor 3 maanden halen.

Vorige keer had ik ook 3 maanden als doelstelling,en toen redde ik 2,5 maand.Nu wil ik graag de 3 halen (een record gaan zetten :) )
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
In mijn dromen die ik toen had kon ik de sigaret gewoon proeven ...

Nu 10 jaar later droom ik het niet meer gelukkig, niet dat het een nachtmerrie is.


Stonie
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik wens jullie allemaal nogmaals sterkte =p :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dinsdagavond samen met mijn lief een gram speed gekocht. Het was wel ok om te doen en heb er ook geen spijt van. Ik dacht de laatste tijd gewoon weer te veel aan speed en dat belemmerde me ervan dat ik niet optimaal meer kon genieten van mijn nuchtere leventje. Nu heb ik weer even ervaren hoe het leven met speed op is en tot de conclusie gekomen dat nuchter zijn me toch veeeeeel beter bevalt! Ik zie deze piepkleine terugval dan ook niet als een falen en ga de komende tijd weer lekker door met nuchter zijn.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Morgen stop ik met drugs...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
"Addiction is a decision. An individual wants something, whatever that something is, and makes a decision to get it. Once they have it, they make a decision to take it. If they take it too often, that process of decision making gets out of control, and if it gets too far out of control, it becomes an addiction. At that point the decision is a difficult one to make, but it is still a decision. Do I or don't I. Am I going to take or am I not going to take. Am I going to be a pathetic dumb shit Addict and continue to waste my life or am I going to say no and try to stay sober and be a decent Person. It is a decision. Each and every time. A decision. String enough of those decisions together and you set a course and you set a standard of living. Addict or human. There is always a decision. Take responsibility for it. Addict or human. It's a fucking decision. Each and every time."
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Safire zei:
"Addiction is a decision. An individual wants something, whatever that something is, and makes a decision to get it. Once they have it, they make a decision to take it. If they take it too often, that process of decision making gets out of control, and if it gets too far out of control, it becomes an addiction. At that point the decision is a difficult one to make, but it is still a decision. Do I or don't I. Am I going to take or am I not going to take. Am I going to be a pathetic dumb shit Addict and continue to waste my life or am I going to say no and try to stay sober and be a decent Person. It is a decision. Each and every time. A decision. String enough of those decisions together and you set a course and you set a standard of living. Addict or human. There is always a decision. Take responsibility for it. Addict or human. It's a fucking decision. Each and every time."
Klik om te vergroten...

Goede quote, behalve dat ik het persoonlijk hard vind om verslaafden niet als mensen te zien :(
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is ook hard, maar dit helpt mij in ieder geval om het niet te doen.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Safire zei:
Het is ook hard, maar dit helpt mij in ieder geval om het niet te doen.
Klik om te vergroten...

Okee, dat kan ik begrijpen.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jah beslissingen, heel erg leuk. Het zijn keuzes die je zelf maakt ja maar die beinvloedt worden door je omgeving, in positieve of negatieve zin. Je denkt dat je alle keuzes zelf maakt en dat je de touwtjes van je leven compleet zelf in handen hebt, maar dat is niet zo. Als alles om je heen misgaat bijvoorbeeld dan is de keuze naar een uitweg al snel gemaakt. Je denkt heel anders op zulke momenten en geeft je al snel over aan een verslaving. En nee zeggen is er dan niet meer bij. Dat is dan ook nummer 1 oorzaak van verslavingen, er zit altijd wel iets achter. Daarom word ik ook pislink als ik iemand hoor oordelen over 'verslaafden'.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Supervlieg zei:
Jah beslissingen, heel erg leuk. Het zijn keuzes die je zelf maakt ja maar die beinvloedt worden door je omgeving, in positieve of negatieve zin. Je denkt dat je alle keuzes zelf maakt en dat je de touwtjes van je leven compleet zelf in handen hebt, maar dat is niet zo. Als alles om je heen misgaat bijvoorbeeld dan is de keuze naar een uitweg al snel gemaakt. Je denkt heel anders op zulke momenten en geeft je al snel over aan een verslaving. En nee zeggen is er dan niet meer bij. Dat is dan ook nummer 1 oorzaak van verslavingen, er zit altijd wel iets achter. Daarom word ik ook pislink als ik iemand hoor oordelen over 'verslaafden'.
Klik om te vergroten...

Je hoeft mij niets te vertellen over weg vluchten in drugs door problemen. Ik deed niet anders.. De problemen heb ik nog steeds, het zijn stuk voor stuk grote dingen die niet één, twee, drie weg zijn. Maar door simpelweg de keuze te maken (en ja ik geloof dus dat je die keuze wél degelijk zelf kunt maken) om het niet meer te doen, zijn die problemen wel dragelijker geworden. Vluchten in drugs lijkt een goede oplossing. Maar in the end maakt het alles alleen maar erger. Wat het eerste stuk betreft: door de touwtjes los te laten, krijg je juist de touwtjes in handen. Hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Het enige wat je moet doen is op de goede weg blijven en je bij iedere keuze af te vragen of die keuze jou of anderen schade toe brengt. Zo ja, gewoon niet doen. Het klinkt misschien te simpel. Maar het is ook simpel. Het is zo moeilijk als je het je zelf maakt.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik was er bijna, meer dan 5 jaar. Maar ... Er komt geen 6de verjaardag.
Fullblown, moe van de misserie van de opgelopen ziekte, financieel bankroet .En dan was er nog die test. niks Geen bal steun krijg ik van de staat. Enne werken of opleiding maar zo niet krijg ik te horen. ben meer dan 35 kilo afgevallen op 4 maand zonder pep. en ik moet gaan werken? Omdat ik af en toe Xanax nam... Das dan de druppel. Zelfde dag nog inkopen gedaan. Het systeem misbruikt telefoons gedaan.(die waren wel geestig: wie? ,leeft gij nog?)The Reptile is dead, sweet dreams getitd0n3(for now @ least).

The Bird is in charge now, hey als het weer als vroeger wordt heb ik tenminste sterke verhalen van tijd tot tijd.

Oh ja :wtf is er met de snelle gebeurt in al die tijd., das geen pasta maar dat lijkt op pap., ruikt ook niet meer hetzelfde . Een geklooi voor 100 klaarte maken. hele avond aan bezig geweest verdomme. Het gevoel is ook anders de echte flash van vroeger is er uit. En ik word er in ieder geval niet zo heel para van.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gisteren vond ik nog een oud sealtje in mijn tas, d'r zat nog wat in ook, de verleiding was groot, maar ik heb 't weggegooid. Ik ben weer een overwinning verder! :wave: :)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Gisteren vond ik nog een oud sealtje in mijn tas, d'r zat nog wat in ook, de verleiding was groot, maar ik heb 't weggegooid. Ik ben weer een overwinning verder! :wave: :)
Klik om te vergroten...

Yeah, you rock :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."