Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTopic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

Topic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

140 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het heeft denk ik allemaal te maken met de overgangsfase waarin je je bevindt. Die afkeer die je hebt gekregen en die tegenovergestelde dromen, zijn daar volgens mij een onderdeel van...
Gewoon blijven genieten van je nuchtere, wakkere leven en je niks aan trekken van die dromen!! That's the spirit to keep on!
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Marla Singer zei:
Safire zei:
Overdag denk ik totaal niet aan drugs, mis het niet en wil het niet.. Maar droom er wel veel over..
Klik om te vergroten...

Heeeeeel herkenbaar....
Klik om te vergroten...

dromen :P over heel veel speed gebruiken ... geld beetje zelfde voor mij wat safire zegt :), ben blij dat ik het niet meer gebruik dagelijks, ben er wel achter dat het me zo ontzettend sloopt :). maarja het is aan de andere kant als je het gebruikt wel ontzettend leuk, ofja dat lijkt het, netof je voor alles meer tijd hebt, of alles beter gaat, maarja in praktijk loopt alles bergafwaarts....
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Safire zei:
Mja is behoorlijk irritant. Voel me zo naar als ik wakker word.. Walg dan van mezelf omdat het net lijkt alsof ik t echt heb gedaan.. Hoop dat die dromen snel ophouden!!
Klik om te vergroten...

Het zijn gebruikersdromen, die gaan na een tijdje wel weg. Het hoort erbij, maar ze blijven niet eeuwig!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad ik droom ook over drugs (niet speed echt).
En meestal in de avond krijg ik altijd zin om wat te gebruiken,in de ochtend+middag lukt het beter om het niet te pakken.

En meestal neem ik het dan gewoon te laat,wat me (slaap)nacht dus verneukt.

Heb nog maar iets meer dan 1 gram als dat op is,gewoon geen enkele drug voor 3 maanden halen.

Vorige keer had ik ook 3 maanden als doelstelling,en toen redde ik 2,5 maand.Nu wil ik graag de 3 halen (een record gaan zetten :) )
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
In mijn dromen die ik toen had kon ik de sigaret gewoon proeven ...

Nu 10 jaar later droom ik het niet meer gelukkig, niet dat het een nachtmerrie is.


Stonie
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik wens jullie allemaal nogmaals sterkte =p :hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dinsdagavond samen met mijn lief een gram speed gekocht. Het was wel ok om te doen en heb er ook geen spijt van. Ik dacht de laatste tijd gewoon weer te veel aan speed en dat belemmerde me ervan dat ik niet optimaal meer kon genieten van mijn nuchtere leventje. Nu heb ik weer even ervaren hoe het leven met speed op is en tot de conclusie gekomen dat nuchter zijn me toch veeeeeel beter bevalt! Ik zie deze piepkleine terugval dan ook niet als een falen en ga de komende tijd weer lekker door met nuchter zijn.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Morgen stop ik met drugs...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
"Addiction is a decision. An individual wants something, whatever that something is, and makes a decision to get it. Once they have it, they make a decision to take it. If they take it too often, that process of decision making gets out of control, and if it gets too far out of control, it becomes an addiction. At that point the decision is a difficult one to make, but it is still a decision. Do I or don't I. Am I going to take or am I not going to take. Am I going to be a pathetic dumb shit Addict and continue to waste my life or am I going to say no and try to stay sober and be a decent Person. It is a decision. Each and every time. A decision. String enough of those decisions together and you set a course and you set a standard of living. Addict or human. There is always a decision. Take responsibility for it. Addict or human. It's a fucking decision. Each and every time."
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Safire zei:
"Addiction is a decision. An individual wants something, whatever that something is, and makes a decision to get it. Once they have it, they make a decision to take it. If they take it too often, that process of decision making gets out of control, and if it gets too far out of control, it becomes an addiction. At that point the decision is a difficult one to make, but it is still a decision. Do I or don't I. Am I going to take or am I not going to take. Am I going to be a pathetic dumb shit Addict and continue to waste my life or am I going to say no and try to stay sober and be a decent Person. It is a decision. Each and every time. A decision. String enough of those decisions together and you set a course and you set a standard of living. Addict or human. There is always a decision. Take responsibility for it. Addict or human. It's a fucking decision. Each and every time."
Klik om te vergroten...

Goede quote, behalve dat ik het persoonlijk hard vind om verslaafden niet als mensen te zien :(
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is ook hard, maar dit helpt mij in ieder geval om het niet te doen.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Safire zei:
Het is ook hard, maar dit helpt mij in ieder geval om het niet te doen.
Klik om te vergroten...

Okee, dat kan ik begrijpen.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jah beslissingen, heel erg leuk. Het zijn keuzes die je zelf maakt ja maar die beinvloedt worden door je omgeving, in positieve of negatieve zin. Je denkt dat je alle keuzes zelf maakt en dat je de touwtjes van je leven compleet zelf in handen hebt, maar dat is niet zo. Als alles om je heen misgaat bijvoorbeeld dan is de keuze naar een uitweg al snel gemaakt. Je denkt heel anders op zulke momenten en geeft je al snel over aan een verslaving. En nee zeggen is er dan niet meer bij. Dat is dan ook nummer 1 oorzaak van verslavingen, er zit altijd wel iets achter. Daarom word ik ook pislink als ik iemand hoor oordelen over 'verslaafden'.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Supervlieg zei:
Jah beslissingen, heel erg leuk. Het zijn keuzes die je zelf maakt ja maar die beinvloedt worden door je omgeving, in positieve of negatieve zin. Je denkt dat je alle keuzes zelf maakt en dat je de touwtjes van je leven compleet zelf in handen hebt, maar dat is niet zo. Als alles om je heen misgaat bijvoorbeeld dan is de keuze naar een uitweg al snel gemaakt. Je denkt heel anders op zulke momenten en geeft je al snel over aan een verslaving. En nee zeggen is er dan niet meer bij. Dat is dan ook nummer 1 oorzaak van verslavingen, er zit altijd wel iets achter. Daarom word ik ook pislink als ik iemand hoor oordelen over 'verslaafden'.
Klik om te vergroten...

Je hoeft mij niets te vertellen over weg vluchten in drugs door problemen. Ik deed niet anders.. De problemen heb ik nog steeds, het zijn stuk voor stuk grote dingen die niet één, twee, drie weg zijn. Maar door simpelweg de keuze te maken (en ja ik geloof dus dat je die keuze wél degelijk zelf kunt maken) om het niet meer te doen, zijn die problemen wel dragelijker geworden. Vluchten in drugs lijkt een goede oplossing. Maar in the end maakt het alles alleen maar erger. Wat het eerste stuk betreft: door de touwtjes los te laten, krijg je juist de touwtjes in handen. Hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Het enige wat je moet doen is op de goede weg blijven en je bij iedere keuze af te vragen of die keuze jou of anderen schade toe brengt. Zo ja, gewoon niet doen. Het klinkt misschien te simpel. Maar het is ook simpel. Het is zo moeilijk als je het je zelf maakt.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik was er bijna, meer dan 5 jaar. Maar ... Er komt geen 6de verjaardag.
Fullblown, moe van de misserie van de opgelopen ziekte, financieel bankroet .En dan was er nog die test. niks Geen bal steun krijg ik van de staat. Enne werken of opleiding maar zo niet krijg ik te horen. ben meer dan 35 kilo afgevallen op 4 maand zonder pep. en ik moet gaan werken? Omdat ik af en toe Xanax nam... Das dan de druppel. Zelfde dag nog inkopen gedaan. Het systeem misbruikt telefoons gedaan.(die waren wel geestig: wie? ,leeft gij nog?)The Reptile is dead, sweet dreams getitd0n3(for now @ least).

The Bird is in charge now, hey als het weer als vroeger wordt heb ik tenminste sterke verhalen van tijd tot tijd.

Oh ja :wtf is er met de snelle gebeurt in al die tijd., das geen pasta maar dat lijkt op pap., ruikt ook niet meer hetzelfde . Een geklooi voor 100 klaarte maken. hele avond aan bezig geweest verdomme. Het gevoel is ook anders de echte flash van vroeger is er uit. En ik word er in ieder geval niet zo heel para van.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gisteren vond ik nog een oud sealtje in mijn tas, d'r zat nog wat in ook, de verleiding was groot, maar ik heb 't weggegooid. Ik ben weer een overwinning verder! :wave: :)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Marla Singer zei:
Gisteren vond ik nog een oud sealtje in mijn tas, d'r zat nog wat in ook, de verleiding was groot, maar ik heb 't weggegooid. Ik ben weer een overwinning verder! :wave: :)
Klik om te vergroten...

Yeah, you rock :grin:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marla Singer zei:
Gisteren vond ik nog een oud sealtje in mijn tas, d'r zat nog wat in ook, de verleiding was groot, maar ik heb 't weggegooid. Ik ben weer een overwinning verder! :wave: :)
Klik om te vergroten...

Congrats, dat zijn altijd de moeilijke momenten :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank, dank... Ik was ook erg trots op mezelf met deze actie. Voorheen had ik er niet af kunnen blijven, maar ik denk dat ik nu toch echt op de goede weg ben. Ik zeg niet dat ik er nu helemaal mee gestopt ben, heb immers ook nog een paar terugvalletjes gehad, maar ben allang blij dat ik niet meer zo geregeld (cq. dagelijks) mijn neusje sta te "poeieren". Zo af en toe zullen er waarschijnlijk nog best momenten zijn dat ik er toch voor zwicht. Zolang het bij af en toe blijft, is het ook niet zo erg vind ik. Alleen ik begin gewoon steeds vaker de minder leuke kanten van pep te ervaren en mijn nuchtere, uitgeslapen en energieke leven is me nu zoveel meer waard, dat af en toe pep nemen uiteindelijk ook wel zal verdwijnen! Sterker nog: in januari stop ik met de pil, mijn lief en ik willen een kindje, iedere vorm van drugs (ook nicotine en alcohol) zijn dan uiteraard UIT DEN BOZE!!
i
ibra_is_imbaLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ga vanaf vandaag stoppen met dagelijks gebruik!!, heb altijd meer en meer nodig, en vandaag ging het gewoon niet op het werk, kon bijna niets meer goed, zat met van die mega grote pupillen, zat zelf bijna te huilen voor men pc op een gegeven moment, ik ga nu mega veel blowen, en eventueel menazepan of zo nemen, om eens minstens 12 u te slapen.. hoop men dan morgen minder moe te voelen en indien het echt moet, gewoon wat koffie met ephedrine dan..

men broer ziet het direct aan me, ben 6 kg in één week tijd verloren, (en als je weet dat ik fitnesser ben!) doet dit natuurlijk geen goed, je werkt er maanden, bijna jaren voor en dat gaat het naar de kloten, heb wel geluk nooit geen goede kwaliteit te hebben geproefd:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."