Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTopic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

Topic voor degenen die met speed aan het stoppen zijn...

140 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#1
wens jullie erg veel suc6 en doorzettingsvermogen... als je het echt wil kun je het....
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi gezegd.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed initatief van je. Ik ben zelf al een geruime tijd geleden gestopt, maar ik denk dat het heel goed is als er een topic is waar mensen wat steun kunnen vinden als ze het moeilijk hebben. :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het valt me op dat er momenteel meerdere mensen op het forum serieuze stoppogingen aan het wagen zijn. Waaronder ik zelf dus ook! Alles bij elkaar ben ik nu een week of zes bezig, heb zo'n vier weken geleden nog een kleine terugval gehad van drie dagen, maar ben nu wel weer terug op de rails. Hoewel, de laatste paar dagen wel een enorme drang om toch weer een klein grammetje te kopen. Maar goed, probeer sterk te blijven en kan daarbij wel wat steun gebruiken van medestoppers die op hun beurt dat ook wel weer kunnen gebruiken. Vandaar dit topic dus, dacht ik zo :wave: .
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik wil na de 'zomer' met elke drug stoppen. nu het nog vakantie is nog stevig doorgaan :smoke:
s
sannetjuhLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik wil het liefst alleen nog maar op de feestjes gebruiken..
niet meer door de weeks dus..maar het is zo moeilijk!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben nu een paar dagen geleden gestopt met alle drugs behalve nicotine.. Heb wel vaker stoppogingen gedaan, maar het toendertijd nooit echt gemeend.. Nu wil ik het meer dan ooit en weet ik zeker dat ik al die troep niet meer moet.. Het heeft me heel erg veranderd in negatieve zin en ik ben het aan iemand en aan mezelf verschuldigd om weer mezelf te worden, zónder die rotzooi.. Heb nu totaal geen moeite meer met het idee dat ik nooit meer iets aan kan raken. Alle andere mensen: succes.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Safire zei:
"Addiction is a decision. An individual wants something, whatever that something is, and makes a decision to get it. Once they have it, they make a decision to take it. If they take it too often, that process of decision making gets out of control, and if it gets too far out of control, it becomes an addiction. At that point the decision is a difficult one to make, but it is still a decision. Do I or don't I. Am I going to take or am I not going to take. Am I going to be a pathetic dumb shit Addict and continue to waste my life or am I going to say no and try to stay sober and be a decent Person. It is a decision. Each and every time. A decision. String enough of those decisions together and you set a course and you set a standard of living. Addict or human. There is always a decision. Take responsibility for it. Addict or human. It's a fucking decision. Each and every time."
Klik om te vergroten...

Goede quote, behalve dat ik het persoonlijk hard vind om verslaafden niet als mensen te zien :(
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is ook hard, maar dit helpt mij in ieder geval om het niet te doen.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Safire zei:
Het is ook hard, maar dit helpt mij in ieder geval om het niet te doen.
Klik om te vergroten...

Okee, dat kan ik begrijpen.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jah beslissingen, heel erg leuk. Het zijn keuzes die je zelf maakt ja maar die beinvloedt worden door je omgeving, in positieve of negatieve zin. Je denkt dat je alle keuzes zelf maakt en dat je de touwtjes van je leven compleet zelf in handen hebt, maar dat is niet zo. Als alles om je heen misgaat bijvoorbeeld dan is de keuze naar een uitweg al snel gemaakt. Je denkt heel anders op zulke momenten en geeft je al snel over aan een verslaving. En nee zeggen is er dan niet meer bij. Dat is dan ook nummer 1 oorzaak van verslavingen, er zit altijd wel iets achter. Daarom word ik ook pislink als ik iemand hoor oordelen over 'verslaafden'.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Supervlieg zei:
Jah beslissingen, heel erg leuk. Het zijn keuzes die je zelf maakt ja maar die beinvloedt worden door je omgeving, in positieve of negatieve zin. Je denkt dat je alle keuzes zelf maakt en dat je de touwtjes van je leven compleet zelf in handen hebt, maar dat is niet zo. Als alles om je heen misgaat bijvoorbeeld dan is de keuze naar een uitweg al snel gemaakt. Je denkt heel anders op zulke momenten en geeft je al snel over aan een verslaving. En nee zeggen is er dan niet meer bij. Dat is dan ook nummer 1 oorzaak van verslavingen, er zit altijd wel iets achter. Daarom word ik ook pislink als ik iemand hoor oordelen over 'verslaafden'.
Klik om te vergroten...

Je hoeft mij niets te vertellen over weg vluchten in drugs door problemen. Ik deed niet anders.. De problemen heb ik nog steeds, het zijn stuk voor stuk grote dingen die niet één, twee, drie weg zijn. Maar door simpelweg de keuze te maken (en ja ik geloof dus dat je die keuze wél degelijk zelf kunt maken) om het niet meer te doen, zijn die problemen wel dragelijker geworden. Vluchten in drugs lijkt een goede oplossing. Maar in the end maakt het alles alleen maar erger. Wat het eerste stuk betreft: door de touwtjes los te laten, krijg je juist de touwtjes in handen. Hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Het enige wat je moet doen is op de goede weg blijven en je bij iedere keuze af te vragen of die keuze jou of anderen schade toe brengt. Zo ja, gewoon niet doen. Het klinkt misschien te simpel. Maar het is ook simpel. Het is zo moeilijk als je het je zelf maakt.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik was er bijna, meer dan 5 jaar. Maar ... Er komt geen 6de verjaardag.
Fullblown, moe van de misserie van de opgelopen ziekte, financieel bankroet .En dan was er nog die test. niks Geen bal steun krijg ik van de staat. Enne werken of opleiding maar zo niet krijg ik te horen. ben meer dan 35 kilo afgevallen op 4 maand zonder pep. en ik moet gaan werken? Omdat ik af en toe Xanax nam... Das dan de druppel. Zelfde dag nog inkopen gedaan. Het systeem misbruikt telefoons gedaan.(die waren wel geestig: wie? ,leeft gij nog?)The Reptile is dead, sweet dreams getitd0n3(for now @ least).

The Bird is in charge now, hey als het weer als vroeger wordt heb ik tenminste sterke verhalen van tijd tot tijd.

Oh ja :wtf is er met de snelle gebeurt in al die tijd., das geen pasta maar dat lijkt op pap., ruikt ook niet meer hetzelfde . Een geklooi voor 100 klaarte maken. hele avond aan bezig geweest verdomme. Het gevoel is ook anders de echte flash van vroeger is er uit. En ik word er in ieder geval niet zo heel para van.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gisteren vond ik nog een oud sealtje in mijn tas, d'r zat nog wat in ook, de verleiding was groot, maar ik heb 't weggegooid. Ik ben weer een overwinning verder! :wave: :)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Marla Singer zei:
Gisteren vond ik nog een oud sealtje in mijn tas, d'r zat nog wat in ook, de verleiding was groot, maar ik heb 't weggegooid. Ik ben weer een overwinning verder! :wave: :)
Klik om te vergroten...

Yeah, you rock :grin:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
Gisteren vond ik nog een oud sealtje in mijn tas, d'r zat nog wat in ook, de verleiding was groot, maar ik heb 't weggegooid. Ik ben weer een overwinning verder! :wave: :)
Klik om te vergroten...

Congrats, dat zijn altijd de moeilijke momenten :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank, dank... Ik was ook erg trots op mezelf met deze actie. Voorheen had ik er niet af kunnen blijven, maar ik denk dat ik nu toch echt op de goede weg ben. Ik zeg niet dat ik er nu helemaal mee gestopt ben, heb immers ook nog een paar terugvalletjes gehad, maar ben allang blij dat ik niet meer zo geregeld (cq. dagelijks) mijn neusje sta te "poeieren". Zo af en toe zullen er waarschijnlijk nog best momenten zijn dat ik er toch voor zwicht. Zolang het bij af en toe blijft, is het ook niet zo erg vind ik. Alleen ik begin gewoon steeds vaker de minder leuke kanten van pep te ervaren en mijn nuchtere, uitgeslapen en energieke leven is me nu zoveel meer waard, dat af en toe pep nemen uiteindelijk ook wel zal verdwijnen! Sterker nog: in januari stop ik met de pil, mijn lief en ik willen een kindje, iedere vorm van drugs (ook nicotine en alcohol) zijn dan uiteraard UIT DEN BOZE!!
i
ibra_is_imbaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ga vanaf vandaag stoppen met dagelijks gebruik!!, heb altijd meer en meer nodig, en vandaag ging het gewoon niet op het werk, kon bijna niets meer goed, zat met van die mega grote pupillen, zat zelf bijna te huilen voor men pc op een gegeven moment, ik ga nu mega veel blowen, en eventueel menazepan of zo nemen, om eens minstens 12 u te slapen.. hoop men dan morgen minder moe te voelen en indien het echt moet, gewoon wat koffie met ephedrine dan..

men broer ziet het direct aan me, ben 6 kg in één week tijd verloren, (en als je weet dat ik fitnesser ben!) doet dit natuurlijk geen goed, je werkt er maanden, bijna jaren voor en dat gaat het naar de kloten, heb wel geluk nooit geen goede kwaliteit te hebben geproefd:)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee, is pure verspilling. Denk aan de arme kindjes in Afrika.
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#20
haha jezus deranged,
help d'r is op het goeie pad:P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."