Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGameverslaving

Gameverslaving

218 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#1
runescape, ghaha, jagex met hun fail update's sinds ze wildy hebben weg gedaan...
J
JupilerLid
01-01-2024, 00:00
#2
gamerboy007 zei:
runescape, ghaha, jagex met hun fail update's sinds ze wildy hebben weg gedaan...
Klik om te vergroten...
Ja die oldskool tijden waren goed :P
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben net met runescape begonnen een weekje. Gister heb ik Elvarg verslagen, en was helemaal trots op mezelf :wink:
20 attack
20 defence (speciaal getrained voor ik naar elvarg ging zodat ik die magic set aan kan die 20def en 40 magic nodig heeft)
16 strength
15 ranged
45 magic

En het is heel slecht, ik weet het, maar mijn tweede uitdaging erbij is toch om een beetje bots te schrijven voor het essence mining :tongueout: Ze hebben het verdomme wel lastig gemaakt met een hele hoop vervelende dingetjes, maar anders was het ook geen uitdaging he :) (steeds veranderende lettertypes, onzichtbaar maar toch wisselende kleuren, steeds klein stukje verschuivend beeld, aubury die niet stil blijft staan)
Zowieso niet mijn bedoeling mezelf rijk te botten hoor, gewoon leuk om te doen, en ik blijf er toch wel bij zitten om te chatten en de random events te doen. Scheelt alleen een hoop rsi.

Door die 2 dagen evony heb ik nog meer respect voor runescape. Runescape geeft je zoveel voor 5$ per maand. Dat is echt een spel gemaakt door mensen die proberen een goed spel te maken en te onderhouden. Evony is gemaakt door mensen die zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld willen verdienen met zo min mogelijk werk.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wacky zei:
Ik ben net met runescape begonnen een weekje. Gister heb ik Elvarg verslagen, en was helemaal trots op mezelf :wink:
20 attack
20 defence (speciaal getrained voor ik naar elvarg ging zodat ik die magic set aan kan die 20def en 40 magic nodig heeft)
16 strength
15 ranged
45 magic

En het is heel slecht, ik weet het, maar mijn tweede uitdaging erbij is toch om een beetje bots te schrijven voor het essence mining :tongueout: Ze hebben het verdomme wel lastig gemaakt met een hele hoop vervelende dingetjes, maar anders was het ook geen uitdaging he :) (steeds veranderende lettertypes, onzichtbaar maar toch wisselende kleuren, steeds klein stukje verschuivend beeld)
Zowieso niet mijn bedoeling mezelf rijk te botten hoor, gewoon leuk om te doen, en ik blijf er toch wel bij zitten om te chatten en de random events te doen. Scheelt alleen een hoop rsi.

Door die 2 dagen evony heb ik nog meer respect voor runescape. Runescape geeft je zoveel voor 5$ per maand. Dat is echt een spel gemaakt door mensen die proberen een goed spel te maken en te onderhouden. Evony is gemaakt door mensen die zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld willen verdienen met zo min mogelijk werk.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Ik ben net met runescape begonnen een weekje. Gister heb ik Elvarg verslagen, en was helemaal trots op mezelf :wink:
20 attack
20 defence (speciaal getrained voor ik naar elvarg ging zodat ik die magic set aan kan die 20def en 40 magic nodig heeft)
16 strength
15 ranged
45 magic

En het is heel slecht, ik weet het, maar mijn tweede uitdaging erbij is toch om een beetje bots te schrijven voor het essence mining :tongueout: Ze hebben het verdomme wel lastig gemaakt met een hele hoop vervelende dingetjes, maar anders was het ook geen uitdaging he :) (steeds veranderende lettertypes, onzichtbaar maar toch wisselende kleuren, steeds klein stukje verschuivend beeld, aubury die niet stil blijft staan)
Zowieso niet mijn bedoeling mezelf rijk te botten hoor, gewoon leuk om te doen, en ik blijf er toch wel bij zitten om te chatten en de random events te doen. Scheelt alleen een hoop rsi.

Door die 2 dagen evony heb ik nog meer respect voor runescape. Runescape geeft je zoveel voor 5$ per maand. Dat is echt een spel gemaakt door mensen die proberen een goed spel te maken en te onderhouden. Evony is gemaakt door mensen die zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld willen verdienen met zo min mogelijk werk.
Klik om te vergroten...

jij weet zeker niet hoe fucked up jagex de game heeft gemaakt ?

Wildy weg, trade limit, BH (big fail), monsterhunting = free cash...
:kots:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet wie wildy is.

Die trade limit is volgens mij om item handel voor dollars te voorkomen ? Snap alleen niet, je kan toch ook gewoon een item op de grond gooien dat de ander het weer opraapt. :confused:

De rest van wat je noemt weet ik ook niet waar het over gaat, maar die veranderingen hebben ze niet gedaan om jou te pesten, die hebben ze dus juist gedaan om het spel goed te houden. Vaak zijn de spelers die gewend zijn aan iets niet helemaal tevreden als er wat veranderd, maar wel bezien is dat dan meestal ook alleen maar omdat ze iets gewend waren.
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wacky zei:
Ik weet niet wie wildy is.

Die trade limit is volgens mij om item handel voor dollars te voorkomen ? Snap alleen niet, je kan toch ook gewoon een item op de grond gooien dat de ander het weer opraapt. :confused:

De rest van wat je noemt weet ik ook niet waar het over gaat, maar die veranderingen hebben ze niet gedaan om jou te pesten, die hebben ze dus juist gedaan om het spel goed te houden. Vaak zijn de spelers die gewend zijn aan iets niet helemaal tevreden als er wat veranderd, maar wel bezien is dat dan meestal ook alleen maar omdat ze iets gewend waren.
Klik om te vergroten...

trade limit is idd om real world trading tegen te gaan, FAIL, kunnen ze ook anders doen...

Item dropen en door iemand anders laten oprapen gaat niet, items met een waarde onder de 3k (3.000cions) gaat wel, er boven niet....

Wildy was (het gebied is er nog) waar je pvp (player vs player) kon doen, als jij hem kilde kreeg je alles wat hij aan had + zijn inventory. maar dat is nu ook verleden tijd, bij BH worlds kan je nog wel pvp, maar da krijg je random items....

jagex heeft de laatste 2 jaar echt alleen nog fail update's gedaan...de "hardcore" rsers zijn al lang weg... het spel is nog maar een frats van wat het vroeger was...

vroeger als je veel geld had, had je respect, nu loopt bijna iedereen met 100M cash rond.
vroeger had je skills (pvp) nu zijn het geen skills meer.
de waarde/sterkte van items zijn zo achteruit gegaan.
de GE update (grand echange) word beheert door jagex, vroeger hadde de spelers de rs economie in handen, nu niet meer...

jagex heeft ons alles maar dan ook ALLES letterlijk afgenomen, maar dat snappen de rsers van tegenwoordig niet.

(ik was niet verslaaft hoor :grin: )
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Runescape is inderdaad vergane glorie. Het pvpen is wildy was het leukste was er was, en dat hebben ze weggenomen.
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hislordship zei:
@Wacky.

Probeer maar geen bots want dan word je verbannen.
Ze hebben random events in game die na een tijdje het zelfde doen zoals mining verschijnen.
Je moet op ze reageren zoniet dan heb je grote kans dat ze je verbannen voor bots.

Bots kunnen er namelijk niet op reageren.
Klik om te vergroten...

er zijn genoeg bots die random events PERFECT doen ! :wink:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kunnen jullie niet beter een runescape topic ergens gaan openen? Niet om lullig te doen, maar een gameverslaving is ernstig en er moet ik mijn ogen een goede en duidelijke topic over zijn. Ikzelf heb gelukkig geen gameverslaving, maar ik zie in mijn omgeving wel mensen die er onder te lijden hebben. Het is geen pretje. Wel vind ik dat het overdreven word in de media.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#11
gamerboy007 zei:
Hislordship zei:
@Wacky.

Probeer maar geen bots want dan word je verbannen.
Ze hebben random events in game die na een tijdje het zelfde doen zoals mining verschijnen.
Je moet op ze reageren zoniet dan heb je grote kans dat ze je verbannen voor bots.

Bots kunnen er namelijk niet op reageren.
Klik om te vergroten...

er zijn genoeg bots die random events PERFECT doen ! :wink:
Klik om te vergroten...


Toen ik speelde waren de bots niet zo goed :grin:
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#12
BT2303 zei:
Kunnen jullie niet beter een runescape topic ergens gaan openen? Niet om lullig te doen, maar een gameverslaving is ernstig en er moet ik mijn ogen een goede en duidelijke topic over zijn. Ikzelf heb gelukkig geen gameverslaving, maar ik zie in mijn omgeving wel mensen die er onder te lijden hebben. Het is geen pretje. Wel vind ik dat het overdreven word in de media.
Klik om te vergroten...

ja man,we maken een DF clan.... allemaal peper de pep en runescape voor je leven... :rock:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb al een paar weken gruwelijk zin om wow te spelen... ik kan er niet meer tegen :( misschien toch maar mn lockje aflevelen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hislordship zei:
@Wacky.

Probeer maar geen bots want dan word je verbannen.
Ze hebben random events in game die na een tijdje het zelfde doen zoals mining verschijnen.
Je moet op ze reageren zoniet dan heb je grote kans dat ze je verbannen voor bots.

Bots kunnen er namelijk niet op reageren.
Klik om te vergroten...

Ik maak zelf mijn bots, en daar steek ik niet meer dan een paar uur in. Behalve dat ze dus die random events niet doen, stoppen ze ook af en toe omdat er andere dingen niet gaan zoals geplanned. Maar dat geeft niet. Ik blijf gewoon ernaast zitten, wat anders lezen enzo, en als er iets fout gaat of een random event is, dan grijp ik in. Zoals ik zei, ik hoef me niet rijk te botten, maar ik vertik het om een paar uur lang hetzelfde geklik te gaan zitten doen wat nodig is zowel voor een paar coins als experience.

Random events zijn duidelijk gemaakt om het moeilijk (extreem moeilijk) te maken voor bots die hun informatie van het scherm lezen. Als er zijn die het wel perfect doen denk ik dat ze toch de informatie moeten gebruiken die binnenkomt van de server. Helaas heb ik niet de vaardigheden om die informatie te onderscheppen en gebruiken.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
Hislordship zei:
@Wacky.

Probeer maar geen bots want dan word je verbannen.
Ze hebben random events in game die na een tijdje het zelfde doen zoals mining verschijnen.
Je moet op ze reageren zoniet dan heb je grote kans dat ze je verbannen voor bots.

Bots kunnen er namelijk niet op reageren.
Klik om te vergroten...

Ik maak zelf mijn bots, en daar steek ik niet meer dan een paar uur in. Behalve dat ze dus die random events niet doen, stoppen ze ook af en toe omdat er andere dingen niet gaan zoals geplanned. Maar dat geeft niet. Ik blijf gewoon ernaast zitten, wat anders lezen enzo, en als er iets fout gaat of een random event is, dan grijp ik in. Zoals ik zei, ik hoef me niet rijk te botten, maar ik vertik het om een paar uur lang hetzelfde geklik te gaan zitten doen wat nodig is zowel voor een paar coins als experience.

Random events zijn duidelijk gemaakt om het moeilijk (extreem moeilijk) te maken voor bots die hun informatie van het scherm lezen. Als er zijn die het wel perfect doen denk ik dat ze toch de informatie moeten gebruiken die binnenkomt van de server. Helaas heb ik niet de vaardigheden om die informatie te onderscheppen en gebruiken.
Klik om te vergroten...


Zo kan het ook idd.

Wood cutting lijkt me wel een goeie om te trainen is simpel en verdient veel.
Als je magic logs kunt cutten loop je binnen want die verkochten in mijn tijd al voor 1000per stuk.
Verkoop ze per 1000 en je hebt binne no time de beste gear en wapens. :wink:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gister weer een spel gedownload wat ik een aantal jaren geleden helemaal tof vond, Gunbound, soort worms maar dan online
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Andrew zei:
Gister weer een spel gedownload wat ik een aantal jaren geleden helemaal tof vond, Gunbound, soort worms maar dan online
Klik om te vergroten...
Gunbound is verneukt door cash.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hislordship zei:
W.F.L. zei:
Ik was verslaafd aan runescape :flushed: :tearsofjoy: Zodanig verslaafd zelfs, dat ik er zelfs minder door ging roken omdat ik te lui was om naar buiten te gaan een sigaret op te steken. Dus ja.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik was ook runescape verslaafde :tearsofjoy:
Alles gedaan wat er in het spel te doen was.
Als ik het spel nu zie begrijp ik niet dat ik het ooit heb gespeeld. :grin:
Klik om te vergroten...

Haha ik ook :grin:
h
hchooligun1994Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Heej,

Ik denk dat een drugsverslaving en een game verslaving ongeveer even slecht zijn...

Alleen met een game verslaving zit je denk ik meer alleen boven op je kamertje te game..


Ik denk dat ik zelf ook een soort game verslaving heb gehad , en misschien deels nog wel heb, maar ik weet dan weer niet of ik dan ook verslaafd ben.. ik denk dat dit afhangt van wat mensen zelf vinden..

als ik zelf een nieuwe game heb wil ik die gewoon lekker spelen, zo een paar uur achter elkaar per dag. Maar als ik dan naar school moet of wat dan ook dan kan ik rustig op pauze drukken en weg gaan / de game uit doen.

Sommige mensen noemen dit verslaafd, ik niet omdat dit mijn hobby is zoals een ander persoon kickboks als hobby heeft.
Ook denk iedereen dat als je gamed dat je geen sociaal leven hebt, dit valt ook mee.
je maakt natuurlijk geen RL contact enzo maar je kan met verschillende games gewoon online met elkaar praten, en op de ps3 heb je gewoon een berichten systeem.

kortom, een verslaving ligt deels bij je zelf en deels wat een ander vindt.

* normaal type ik niet zo veel maar bommetje is net pas gevallen dus ja.... xD

Prettige zomerdag allemaal:wink:

Mvg,

En een verslaving zit altijd tussen je oren,
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij velen zit het in de neus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."