Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGameverslaving

Gameverslaving

218 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#1
TeKNoZem zei:
EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
Klik om te vergroten...

Immolarian, ben pas net begonnen met het spel dus ben nog niet zo goed. Net een uurtje terug een Harbinger gekocht. :grin:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Immo zei:
TeKNoZem zei:
EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>
Klik om te vergroten...

Immolarian, ben pas net begonnen met het spel dus ben nog niet zo goed. Net een uurtje terug een Harbinger gekocht. :grin:
Klik om te vergroten...

;o Amarr. Vet. =) M'n main is een Caldari, heet Lyserg Diethel.

Mja ik ben al een kleine 1,5 jaar bezig. Mja eigelijk 2 jaar maar ben er een half jaar tussenuit geweest.

EVE is de enige MMO die ik tot nu toe m'n geld waardig heb gevonden. Ook de enige MMO waar de tijd die je erin steekt ook daadwerkelijk resultaat laat zien.. Tis ook geen constante grind, sinds er geen exp is.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb gister net de laatste missie van Red Alert 3 uit gespeeld en vandaag een paar skirmishes tegen AI gedaan. Als starcraft speler vond ik alles wat westwood produceerde natuurlijk altijd crap, maar de campains zijn altijd wel leuk om even te doen :)
Heb wel de indruk als ik naar C&C 3 kijk dat westwood zijn best doet om het succes van starcraft te kopieren. Het gaat belachelijk snel nu, elk unit heeft zijn eigen special ability en ze proberen voorzichtig iets meer onderscheid te maken tussen de rassen en de manier waarop ze bouwen enzo, maar het blijft gestuntel :tongueout: Blizzard 4ever. :grin:
Ik heb een gecrackte versie, dus ik kan helaas geen skirmish tegen jullie doen :(
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Heb wel de indruk als ik naar C&C 3 kijk dat westwood zijn best doet om het succes van starcraft te kopieren. Het gaat belachelijk snel nu, elk unit heeft zijn eigen special ability en ze proberen voorzichtig iets meer onderscheid te maken tussen de rassen en de manier waarop ze bouwen enzo
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. Westwood ging Blizzard al enige tijd voor in de successen met het RTS genre. Starcraft en Warcraft zijn op de ondergrond gebouwd die Westwood neergelegd had met Dune 2, ze gingen de eerste Warcraft games zelf 2 jaar voor. De special abilities en al dat soort crap heeft niks met blizzard of z'n RTS spellen te maken, het is gericht op casual gamers. Wat het publiek wil.

Bovendien is C&C3 geen Westwood game maar een EA game, sinds Westwood al jaren niet meer bestaat en EA de rechten op de C&C serie heeft gekocht.

Westwood is en blijft het bedrijf welke het RTS genre gedefinieerd heeft.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
TeKNoZem zei:
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
Klik om te vergroten...

Na Generals Zero Hour ben ik gestopt met spellen kopen, hou me niet meer bezig met de nieuwe. Maar zo nu en dan al die ouwe spellen van vroeger naar boven halen is erg leuk. :)
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
TeKNoZem zei:
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P
Klik om te vergroten...

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/
Klik om te vergroten...

Na Generals Zero Hour ben ik gestopt met spellen kopen, hou me niet meer bezig met de nieuwe. Maar zo nu en dan al die ouwe spellen van vroeger naar boven halen is erg leuk. :)
Klik om te vergroten...

Mja de oudere games blijven ook de leukste. Zit tenminste nog wat originaliteit in enzo. Tegenwoordig met alles hetzelfde zijn. allemaal voor de consument zodat iedereen elk spel kan spelen/snappen... Kvind dat nogal jammer.. Zo krijg je nooit een fatsoenlijk product meer op de markt. =/
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
True. Games zoals GTA 4 waarbij alles wat je moet doen in een missie duidelijk word aan gegeven en iedere idioot dit dus met gemak uit kan voeren. Waar is de lol gebleven van het uren lang overnieuw proberen omdat je ergens op vast loopt. Het goeie ouwe speur werk. Weet nog wel zo'n game voor op de pc, atlantis. Zeer lastig om dat uit te spelen, de puzzels die zo danig in elkaar zitten dat er dagen denkwerk in gaan zitten.

GTA of saints row, leuk vermaak en ook leuk dat ze proberen veel detail er in te stoppen en veel mogelijkheden creëren. Maar toch mis ik dan de echte vrijheid in een game. Iets met een grote map is altijd leuk om te spelen, Test Drive Unlimited was voor zijn tijd echt een goed spel. Groot en goed in elkaar gezet.

Maar hier leid het uit eindelijk ook naartoe, een game die zo compleet is dat je alles er in kunt doen wat je wil. De ultieme vervanging voor de realiteit, en daar zit ook weer een groot deel van de verslaving in. Aan de ene kant hoop ik dat zo'n game er nooit komt, dat zou een metafoor als gratis hero uitdelen in een afkick kliniek niet ontgaan. Maar stiekem lijkt het me wel gaaf en hoop ik het nog mee te maken voordat ik het loodje leg. :P
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
kunlan zei:
Valt wel op, diehard gamers zijn altijd tot de vroege voormiddag wakker :wave:
Klik om te vergroten...

Een groot van de drugsgebruikers ook.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mja precies. Er zit geen uitdaging meer in games. Ofja.. Niet zoals het eerst was. Echt 'hardcore' moete zoeken hoe je problemen in het spel oplost... Kom je niet verder? Strategy guide of walkthrough.

Atlantis heb ik ook nog gespeeld. =) Maar ik was meer verzot op de Myst serie van puzzle games. Voornamelijk Myst 2: Riven heb ik me geweldig op vermaakt. Sommige van die puzzles weet ik nog uit m'n kop. =p
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Riven ja, heb ik ook gespeelt. Heerlijk spel, om in te verdwalen met een vaag hoofd. :grin:
F
Flying_DutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vroeger heb ik zelf veel gegamed tot dat ik een nieuwe verslaving had gevonden: blowen, ik vond de game verslaving veel irritanter dan mijn wiet verslaving want ik bleef soms dagen thuis om te gamen en dat doe ik nu niet meer want ik kan gewoon rustig mijn jointjes roken op school :grin:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat klinkt best wel mongolide.
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Modern Warfare 2 :rock:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Napster zei:
Modern Warfare 2 :rock:
Klik om te vergroten...

s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pfoe, heb net me runescape account verkocht. Dus geen verleiding meer om ''even nog 1 level hoger te komen'' Gameverslaafd was ik denk ik niet, ik vond het spel gewoon verdomd leuk :tearsofjoy:
Heb er ook geen spijt van dat ik het gespeeld heb. Heb denk ik nog nooit zo ontspannen op een stoel gezeten, als tijdens het spelen van runescape hehe
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Immo zei:
Napster zei:
Modern Warfare 2 :rock:
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...

Lol, wat een debiel. 'I played it for 17 hours straight,. I just can't get into it!' Dat blijkt, als je 17 uur plezier kan hebben met een spel wat 0,0 replay waarde heeft in sp, welke je in 4-5 uur gespeeld hebt.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#18
heb wow toch een tijd echt hardcore gespeeld, achteraf gezien bijna eng hoe "verslavend"dat spel is, begon echt een 2e leven te worden, was meer een baan dan een spel. Had een tijd een break genomen, toen een poosje weer gaan spelen, maar meer casual en een tijdje geleden helemaal gestopt, vond het gewoon niet meer boeiend. Hele spel naar de kloten geholpen en kon geen reden meer vinden om het verder te spelen. Had nooit gedacht dat ik zo hooked aan een spel kon raken, zette er echt gewoon dingen voor opzij. Was echt een periode mijn digitale crack.

Voor de rest heb ik veel lol met online shooters (cod) en af en toe een rpg game (bv dragon age), maar echt hardcore gamen doe ik niet meer, heb weinig vrije tijd en heb wel andere dingen te doen :P
m
metlafreackLid
01-01-2024, 00:00
#19
ikzelf ben verslaaft geweest aan tribalwars, online spelletje stond 2de van de wereld(er zijn verschillende werelden) dus was wel best goed in het spel maar stopte er ook veel te veel tijd in en paste me leven aan, aan het spel. Wat dus wel goed fout was. Heb uiteindenlijk kunnen stoppen maar overtlaatst vroegen ze me om weer te spelen omdat ze in de problemen zaten, heb dit dan ook gedaan en speel nu weer veelste veel maar ben van plan erweer mee te stoppen. Snap ergens ook niet dat zo'n spel zoiets lastig mee kan brengen maar momenteel ben ik niet echt verslaafd maar spendeer ik er wel te veel tijd aan
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#20
verbaasd me echt dat zo veel mensen nog rs verslaafd zijn :P

ot ben zelf nog steeds best wel verslaafd aan rs :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."