Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Fatsoen: hoe is het nu met je? Heb je al een plan bedacht over de weg die je verder gaat volgen? Of ben je nog aan het bedenken dat je wel wilt stoppen maar is het nog geen concreet plan?"
"Fatsoen: Zie mijn reactie bij "Gestopt en nu" En sorry voor mijn triple answer! Computer liep ff vast dus had het niet door!"
"Eens verslaafd altijd verslaafd slaat m.n. op de trek die altijd zal blijven in bep. situaties. Ik ben nu 11 jaar clean en gebruik echt helemaal niets meer. Was bij Dance Valley helemaal clean, geen drugs en geen alcohol. Moet je zeggen dat het echt een kick was om helemaal uit m'n dak te gaan en geen moeite te hebben om zelf niets te gebruiken. Ik heb uren achter elkaar gedanst en echt een geweldige dag gehad! Een paar jaar geleden had ik dat niet voor elkaar gekregen, kennelijk ben ik er nu pas aan toe, maar echt geweldig! Was wel een beetje jaloers op de mensen die wel op de drugs uit hun dak gingen maar bedacht tegelijkertijd dat die tijd voor mij voorbij is en vond het uiteindelijk prachtig om te zien. Wat ik wil zeggen is dat een maand uit de scene feitelijk heel kort is om te zeggen dat je er dan vanaf bent. Zo werkt het in de meeste gevallen niet. Heel veel sterkte en blijf geloven in de mogelijkheden die je hebt om een clean leven vol lol op te bouwen, dat gaat niet zonder slag of stoot maar is zeker wel mogelijk. "Gewoon doorzetten" en zorgen dat je genoeg hebt wat belangrijker is in je leven! Succes!"
"Hoi, even een hart onder de riem. Ben van mijn 12e tot mijn 24e verslaafd geweest aan zo'n beetje alles wat er maar te krijgen was. Elke dag, als eerste levensbehoefte. Met name stimulerende middelen en ook het spuiten van xtc en lsd. Dakloos, stelen, spuiten en ik heb ooit echt de bodem geraakt van wat nog menselijk was. Maar nu, 11 jaar later? Geen huisje boompje beestje maar wel mijn diploma's, mbo, hbo, post hbo. Een goed betaalde baan waar ik het gigantisch naar mijn zin heb! Ik blijf altijd anders dan anderen maar dat is mijn kracht, mijn charme want ik kom bijna overal mee weg. Ik gebruik dat op een positieve manier. Ik heb eindelijk mezelf gevonden zonder te veranderen in een burgerlul. Wat ik wil zeggen, als je maar genoeg hebt om te verliezen dan laat je dat gebruiken wel. Ik drink ook niet meer, ik rook alleen nog. En dat is dan ook maar zo. Kan niet alles hebben he! Blijf niet thuis zitten maar forceer jezelf ook niet. Als je dat nu nodig hebt, gewoon doen! Accepteer dat je niet bent als alle anderen die 'gewoon' de kroeg ingaan, "vrienden" hebben enz. Hoe meer je dat ziet als een gevolg van je eigen keuze in het verleden hoe meer rust je zult vinden om de kansen die het leven je nu biedt te zien en te pakken. Je al die jaren jezelf en je leven verwaarloosd, dat knap je niet in een jaartje weer op. Succes!"
"Paddo100 zei: je kan beter blijven snuiven en vrienden hebben dan eenzaam, zielig pijn hebben vind ik. dit is het leven waar je vroeger (onbewust/bewust) voor gekozen hebt. so be it... als je er te ver ingerold bent dan kom je er niet meer uit, en al kom je er wel uit dan is de kwaliteit van het leven erg laag... lastig ook om nog nieuwe vrienden te maken als je 30+ bent... Klik om te vergroten... Wat een onzin!!!!! Echt, dit zegt alleen iets over jouw instelling en helemaal niets over de realiteit. Echt onzin...."
"fatsoen1 zei: Paddo100 zei: je kan beter blijven snuiven en vrienden hebben dan eenzaam, zielig pijn hebben vind ik. dit is het leven waar je vroeger (onbewust/bewust) voor gekozen hebt. so be it... als je er te ver ingerold bent dan kom je er niet meer uit, en al kom je er wel uit dan is de kwaliteit van het leven erg laag... lastig ook om nog nieuwe vrienden te maken als je 30+ bent... Klik om te vergroten... daar ben ik het helemaal mee eens Klik om te vergroten... Hoi Fatsoen, In mei heb jezelf een topic aangemaakt "Radeloos verslaafd aan pep" met daarin het verhaal dat je voor je kinderen zou willen stoppen of dat je om die reden i.i.g. een reden zoekt om te stoppen. Vervolgens vraag ik aan je hoe het met je gaat, en dan antwoord jij dat je elke ochtend 2 lijntjes neemt. Geeft allemaal niets maar een beetje raar dat je het dan eens bent met de stelling van Paddo100. Als je zo over denkt, en dat mag natuurlijk, wat "zeur" je dan nog. Geniet van het gebruiken en stop met schuldgevoelens end. Dat is zonde! Of begrijp ik iets niet goed? Ik dacht dat je serieus wilde veranderen maar was dat soms een bevlieging? Of wil je dat wel maar ben je het toch eens met Paddo100 en heeft het vlgs jou allemaal geen zin?"
"Je kijkt er volgens mij realistisch tegenaan. Als je zover nog niet bent heeft het weinig zin om te stoppen. Ik ben zelf gestopt door naar een andere stad te verhuizen, geen enkel contact meer te hebben met mensen van die junkie periode en alles wat ik had heb ik weggedaan. Echt alles achtergelaten. (ik had de laatste 4 jaar wel een woning, en een partner) Niet makkelijk maar wel effectief. Ik heb er jaren over gedaan om weer gespreksstof te hebben, ik kon nergens over mee praten en emotioneel was ik nog een klein kind. Maarja, dieper kon ik niet zakken dus what the fuck, dan maar voor lul staan met mijn gestuntel. En dat is mijn kracht nu, mensen vinden me apart, bijzonder en weet ik veel allemaal. Grappig en fijn maar zo is het natuurlijk niet in het begin. Aan hulpverlening heb ik nooit iets positiefs gehad. Behalve dan dat ik wist dat ik het toch echt zelf moest doen. (en spuitomruil was wel handig!) Dat begrijp ik wel van jou. Hulpverleners hebben vaak zelf problemen en dat compenseren ze dan door hun beroep. Niet allemaal, maar vaak wel. En daar komt bij, Fatsoen, dat je het zelf allemaal wel weet. Mocht je hierover ooit, als je zover bent, verder willen praten dan hoor ik het wel. Ik hoop dat je in ieder geval weer gaat geloven in de toekomst. Het kan wel! En de kwaliteit van leven? Niet te vergelijken hoor, alleen het duurt even... Sterkte ermee"
"Je zou Ritalin kunnen vragen bij de dokter. Is eigenlijk om mensen met ADHD te kalmeren maar als je dat niet hebt geeft het juist energie. Geen wondermiddel maar het kan helpen net dat beetje puf te geven om wat te ondernemen. Verder moet je je bewust zijn dat die middelen, ook pep en alle andere rommel zoals medicijnen vaak een effect hebben op je persoonlijkheid. Zelf merk je dat niet maar anderen wel. En als je daar later op terugkijkt kun je je afvragen of je dan blij bent met die ontwikkeling of dat je liever, met "handicap" dicht bij jezelf wilt blijven zodat je alles nuchter ervaart. Waarschijnlijk zul je pas jaren later zelf het verschil zien, maar dan ben je dus wel al die jaren kwijt. Niet dat dit altijd dramatische gevolgen heeft maar besef dat met de leeftijd ook de kijk op jezelf en het leven verandert. En aangezien je kinderen hebt is het misschien wel extra lullig als je daar niet over hebt nagedacht. Ik wens je succes!"