Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRookvrij bazentopic!!!

Rookvrij bazentopic!!!

398 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Arthur King zei:
Ik heb er vandaag maar 1 gerookt, dus morgen kan ik er wel een pakje doorheen. Goeie? :smoke:
Klik om te vergroten...
Die is bijna net zo erg als: "Mijn opa heeft ook zijn hele leven gerookt en is duizend jaar oud geworden."
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
afgelopen vakantie minder gerookt dan op het werk .... voor mij een bewijs dat ik wel minder, of een dag, niet kan roken. Maarja vanaf morgen weer werken en dan zal het wel weer meer roken worden. Maakt me ook niks uit
Klik om te vergroten...
Die rokerssmoesjes zijn ook altijd hetzelfde. Wie heeft er een originele?
Klik om te vergroten...

Ik vind het niet zo heel erg dat ik rook, als ik maar niet teveel rook.
Ik krijg met clienten heel veel bereikt door een simpele sigaret. Vaak een goeie intro voor een goed gesprek. "Frits, even roken buiten tijdens een wandeling?" en ondertussen in je achterkop hebben waar het gesprek naar toe moet :P
De drempel dat iemand dan mee gaat is dan lager, en dus ook open staat om uberhaupt te luisteren.
In de psychiatrie werkt de zin: 'goh frits ik moet ff met je praten, kom je ff op kantoor aub" niet.

Mijn baas gooit zelfs wel eens wat peuken op ons kantoor, das niet voor niks :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
Ik vind het niet zo heel erg dat ik rook, als ik maar niet teveel rook.
Klik om te vergroten...
Nee, niet leuk.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan puur en alleen naar de gezondheid kijken. Een peuk is idd verreweg van gezond, het maakt veel kapot op den duur en je zal vast en zeker korter leven.
Sociaal gezien doet een peuk vaak veel goeds, en ook dat vind ik heel erg belangrijk in mijn leven. En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:

En nu is het tijd voor een lekkere camel :rock:
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Arthur King zei:
Ik heb er vandaag maar 1 gerookt, dus morgen kan ik er wel een pakje doorheen. Goeie? :smoke:
Klik om te vergroten...
Die is bijna net zo erg als: "Mijn opa heeft ook zijn hele leven gerookt en is duizend jaar oud geworden."
Klik om te vergroten...
I know. :hearteyes:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
Sociaal gezien doet een peuk vaak veel goeds, en ook dat vind ik heel erg belangrijk in mijn leven. En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:
Klik om te vergroten...

Dat is echt zulke onzin. Ik was een echte roker. Ik rookte minstens 25 sigaretten op een dag. Maar nu als niet roker ben ik echt niet minder sociaal of gezellig. En de rokers die ik ken kijken ook echt niet anders tegen me aan. Wat jij zegt is echt zo'n smoes om het te verantwoorden naar jezelf toe. Want het is echt bullshit.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:
Klik om te vergroten...
Haha, de echte roker gebruikt dat ook wel eens als excuus bedoel je. Ik heb ook gerookt en ik weet precies wat je bedoelt. Maar het slaat nergens op.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
In jou geval wellicht niet .... zie stukje sociale contacten wat ik net schreef met mijn clienten. Met mijn vrienden hoef ik ook idd niet gezellig te doen met / door een peuk tussen de lippen. Maar even ontsnappen op het werk uit de hectiek etc, door een lekker peukje te doen met collega's heb ik vaak wel nodig
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
In jou geval wellicht niet .... zie stukje sociale contacten wat ik net schreef met mijn clienten. Met mijn vrienden hoef ik ook idd niet gezellig te doen met / door een peuk tussen de lippen. Maar even ontsnappen op het werk uit de hectiek etc, door een lekker peukje te doen met collega's heb ik vaak wel nodig
Klik om te vergroten...

Dan kun je toch ook gewoon een frisse neus halen buiten? Je hoeft echt niet te roken om te kunnen ontsnappen uit de hectiek. Zijn gewoon smoesjes.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dione zei:
Zijn gewoon smoesjes.
Klik om te vergroten...
Haha, jij kent ze ook. Ging je op een gegeven moment ook allemaal van die stomme regeltjes voor jezelf bedenken? Een maximum aantal per dag enzo. Of stoppen wanneer je ziek was en dan weer verder gaan wanneer je weer beter was. Allemaal van die stomme dingen waarmee je jezelf keihard voor de gek houdt.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even een sfeerfoto!

D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
Dione zei:
Zijn gewoon smoesjes.
Klik om te vergroten...
Haha, jij kent ze ook. Ging je op een gegeven moment ook allemaal van die stomme regeltjes voor jezelf bedenken? Een maximum aantal per dag enzo. Of stoppen wanneer je ziek was en dan weer verder gaan wanneer je weer beter was. Allemaal van die stomme dingen waarmee je jezelf keihard voor de gek houdt.
Klik om te vergroten...

Haha ik stopte niet eens als ik ziek was, ik 'minderde'. En inderdaad een maximum aantal sigaretten per dag, maar als ik een kut dag had dan 'verdiende' ik extra sigaretten. :beer:

@Flameon: Heb je dat wel eens gezegd dan? Als een roker een rookpauze heeft, dan mag een niet-roker ook best 5 minuten naar buiten.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yep in de tijd dat ik niet rookte. Heb zes maanden niet gerookt, en toen zat ik erg veel binnen. Dan heb ik ook geen rede om even naar buiten te gaan, of geen tijd ervoor (of beter gezegd die maak ik me er niet voor). En mijn baas is helaas iemand van productie.
Ja dat heb je ook in de verslavingszorg. Helaas veeeeeeeeeel te veel papierenwerk wat gewoon af moet op het einde van de maand.

Ik gebruik een peukje ook vaak even als uitvlucht: "nee client, flameon is nu even aan het roken. Dadelijk ben je aan de beurt".
Als ik zeg tegen een client: "flameon is ff een frisse neus aan het happen" ... dat werkt niet bij veel lui.

En tuurlijk, ja ik kies er zelf voor! Ik weet ook wel dat het snoesjes zijn :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
Wat schuift dat als ik dat doe? :P
Klik om te vergroten...

Jij vindt het stiekem wel een beetje stoer dat je rookt he? Al wil je het misschien net niet helemaal toegeven?
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
Wat schuift dat als ik dat doe? :P
Klik om te vergroten...
schone longen :sunglasses:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dione zei:
En, iedereen nog steeds gestopt?
Klik om te vergroten...

ja :sunglasses:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sinds vorige week vrijdag spontaan gestopt, was het niet van plan maar ineens vond ik het zo goor.

Pakje weggegeven en sindsdien niet meer gerookt.

Heel af en toe heb ik wel trek, zoals nu omdat ik net gegeten heb, maar ik weet gewoon wat voor een stomme neppe verslaving het is. En dat je gewoon geen ene fuck plezier beleeft aan die peuk.

Nog nooit voelde het zo fijn om iets waar ik waarde aan hechtte op te geven.
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#18
Drientje zei:
Sinds vorige week vrijdag spontaan gestopt, was het niet van plan maar ineens vond ik het zo goor.

Pakje weggegeven en sindsdien niet meer gerookt.

Heel af en toe heb ik wel trek, zoals nu omdat ik net gegeten heb, maar ik weet gewoon wat voor een stomme neppe verslaving het is. En dat je gewoon geen ene fuck plezier beleeft aan die peuk.

Nog nooit voelde het zo fijn om iets waar ik waarde aan hechtte op te geven.
Klik om te vergroten...

Goed zo :) Hou het vol he!
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Sinds afgelopen woensdag vrij spontaan gestopt. Onder het mom van 'tot het einde van de maand eigenlijk geen geld meer voor sigaretten', nou, dan stop ik maar.

Totaal geen problemen mee eigenlijk. Heb tien jaar gerookt ongeveer, vorig jaar al een half jaar gestopt, maar toen weer stomstom begonnen, en nu na een half jaar weer roken is het tijd er een punt achter te zetten. Als het zo makkelijk blijft dan voorzie ik niets dan gemak :)
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sinds 12 januari gestopt.Dus nu een week.
Reden:


- het is totaal nutteloos
- na een paar dagen heb je er minder behoefte aan en op een gegeven moment niet meer (als het goed is)
- het is duur
- het is een verslaving en verslaving is niet leuk zeg eerlijk
- lichamelijk voel ik me nu veel minder moe, vrolijker, meer mezelf

Na een aantal (10 x) stoppogingen, hoop ik (ja het lukt gewoon!) dat het me gaat lukken.
Natuurlijk lukt het me wel.
Deze score wil ik zo houden en niet verliezen maar winnen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."