Sjah, dat is the human mind hé. Dat is ook het smerige van verslaving, in het begin geloof je écht oprecht dat je kunt stoppen. Dan staat je nog een lekkere zelfconfrontatie te wachten.
Exceptional Insight zei:Ik heb een jaar lang ranzig bruin slijm opgehoest. Niks aan de hand.
Exceptional Insight zei:Mijn ervaring leert dat mensen meestal helemaal niet vooruit wÃllen.Petrovic zei:Die kans bestaat, maar dat zegt dan meer wat over de persoon zelf. Zonder feedback ga je niet vooruit en als je daar boos op gaat reageren ben je gewoon kansloos.
Ja precies dat zie niet veel idd.Ik weet wat je bedoelt hoor, "sociaal roken" dus. Ik doelde gewoon op het feit dat ik (bijna) niemand ken die dat volhoudt.
Sublimo zei:Snackbek zei:''Misschien gaat mijn verkoudheid weg na een goede schijf anders loop ik er straks nog 2 weken mee..''
Dat is best wel een onzinnige redenatie, alle logica ontbreekt hier...![]()
Dan ben je al ver volgens mij als je op die manier je drugsgebruik goedpraat.![]()

25tolife zei:Ik begin met gister benzos misbruikt, waarom? Omdat ik ze in huis had en wou testen voor iemand,
Dat kan toch eventueel een 'geldig' smoesje zijn? Als je bv 1x om de 3 maand xtc pakt maar ben je toch lang niet verslaafd?Oom Klaas zei:Ik heb het al *vul hier iets in van dagen/weken/uren* niet gedaan
Maar je neemt iets niet omdat je het al lang niet hebt gedaan. Je neemt iets omdat je het lekker vind...NorthernLightBE zei:Dat kan toch eventueel een 'geldig' smoesje zijn? Als je bv 1x om de 3 maand xtc pakt maar ben je toch lang niet verslaafd?Oom Klaas zei:Ik heb het al *vul hier iets in van dagen/weken/uren* niet gedaan
Alle excuses zijn geldige excuses in de ogen van de excuustruus.NorthernLightBE zei:Dat kan toch eventueel een 'geldig' smoesje zijn? Als je bv 1x om de 3 maand xtc pakt maar ben je toch lang niet verslaafd?
Exceptional Insight zei:excuustruus.
Ik vind dit ook wel een beste:Matheson zei:Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb komen soms de gekste smoesjes in m'n hoofd op:
-'Die 5 euro geef ik anders toch aan onnodig eten of bier uit'
-'Als ik 4,80 los in m'n portomonnee heb mag ik een pakje kopen
en natuurlijk de alom bekende:
'ik ben nog jong, ik moet genieten'.
Matheson zei:Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."