Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik goedpraten/ smoesjes

Drugsgebruik goedpraten/ smoesjes

84 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu ga je ze nog kansloos noemen ook? :openmouth: Best troll thread ever.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ach, ik zie dit topic niet uitlopen op een rel.
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb komen soms de gekste smoesjes in m'n hoofd op:

-'Die 5 euro geef ik anders toch aan onnodig eten of bier uit'
-'Als ik 4,80 los in m'n portomonnee heb mag ik een pakje kopen

en natuurlijk de alom bekende:

'ik ben nog jong, ik moet genieten'.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Matheson zei:
Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb komen soms de gekste smoesjes in m'n hoofd op:

-'Die 5 euro geef ik anders toch aan onnodig eten of bier uit'
-'Als ik 4,80 los in m'n portomonnee heb mag ik een pakje kopen

en natuurlijk de alom bekende:

'ik ben nog jong, ik moet genieten'.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit ook wel een beste:
Matheson zei:
Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb
Klik om te vergroten...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind vooral de welbekende vergelijking met alcohol typerend.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Matheson zei:
Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb komen soms de gekste smoesjes in m'n hoofd op:

-'Die 5 euro geef ik anders toch aan onnodig eten of bier uit'
-'Als ik 4,80 los in m'n portomonnee heb mag ik een pakje kopen

en natuurlijk de alom bekende:

'ik ben nog jong, ik moet genieten'.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit ook wel een beste:
Matheson zei:
Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
Matheson zei:
Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb komen soms de gekste smoesjes in m'n hoofd op:

-'Die 5 euro geef ik anders toch aan onnodig eten of bier uit'
-'Als ik 4,80 los in m'n portomonnee heb mag ik een pakje kopen

en natuurlijk de alom bekende:

'ik ben nog jong, ik moet genieten'.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit ook wel een beste:
Matheson zei:
Hoewel ik mijn nicotineverslaving aardig in de hand heb
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik begrijp dat dat nogal grappig tegenover elkaar klinkt. Maar ik beschouw roken nog als iets 'speciaals' wat ik niet elke dag doe, ook niet elke week. En zo wil ik dat houden. Dus daarom ga ik er ook redelijk neurotisch mee om. Ik weet dat ik verslaafd ben, maar zelfs als er zo een belachelijke smoes in me opkomt kan ik mezelf er vaak nog van weerhouden peuken te kopen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deze past hier ook wel mooi bij.
seth zei:
kweet wel, sorry niet mee inzitten komt wel goed. Binnen hier en even stop ik er weer mee. Het is me al eerder gelukt
Klik om te vergroten...
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#9
ieder weekend pille/speed gebruike en dan zeggen: "ik doe het niet omdat ik verslaafd ben, maar omdat ik het leuk vind!".

niet dat ik dat zelf gezegd heb (of af en toe nogsteeds of iig met veel mindere mate) maar het blijft in mijn zicht een ontkenning :wink:

net zoals mensen die zeggen dat ze roken zo lekker vinden, ook voor de smaak.
ik rook zelf ook nog wel, maar de smaak vind ik niet echt lekker ofzo, het is meer van "ff gezellig peukje roken" maar vind het eerlijk gezegd toch niet echt lekker zo'n asbakbek :tearsofjoy:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
"Hij deed het ook!"
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
bier zei:
Het gaat wel beter met me dan een tijdje terug, ik zie wel vooruitgang.. Nu weer ff een terugval maar ik ga altijd een stapje meer vooruit dan dat ik weer terugval... Dus het is progressief. :wink:
Klik om te vergroten...
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij mezelf:
Na iets goeds te hebben gedaan, nu mag het wel weer ik heb het verdiend
Nog een keer daarna stop ik...
Ik kan altijd stoppen met roken als ik dat wil-vroeger riep ik dat altijd toen ik nog niet zo lang rookte-
Na een finaciele meevaller: ik heb nu extra geld ervoor dus dan kan het wel weer is.
Ik ben niet verslaafd ik gebruik recratief! Maar ondertussen aan bijna niks anders kunnen denken, en als er een strip van een of andere benzo ligt niet gewoon eentje kunnen pakken maar gelijk minimaal de halve strip.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Frog83 zei:
Bij mezelf:
Na iets goeds te hebben gedaan, nu mag het wel weer ik heb het verdiend
Nog een keer daarna stop ik...
Ik kan altijd stoppen met roken als ik dat wil-vroeger riep ik dat altijd toen ik nog niet zo lang rookte-
Na een finaciele meevaller: ik heb nu extra geld ervoor dus dan kan het wel weer is.
Ik ben niet verslaafd ik gebruik recratief! Maar ondertussen aan bijna niks anders kunnen denken, en als er een strip van een of andere benzo ligt niet gewoon eentje kunnen pakken maar gelijk minimaal de halve strip.
Klik om te vergroten...
Bestaat dat, recreatief roken?
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Frog83 zei:
Bij mezelf:
Na iets goeds te hebben gedaan, nu mag het wel weer ik heb het verdiend
Nog een keer daarna stop ik...
Ik kan altijd stoppen met roken als ik dat wil-vroeger riep ik dat altijd toen ik nog niet zo lang rookte-
Na een finaciele meevaller: ik heb nu extra geld ervoor dus dan kan het wel weer is.
Ik ben niet verslaafd ik gebruik recratief! Maar ondertussen aan bijna niks anders kunnen denken, en als er een strip van een of andere benzo ligt niet gewoon eentje kunnen pakken maar gelijk minimaal de halve strip.
Klik om te vergroten...
Bestaat dat, recreatief roken?
Klik om te vergroten...
Ja, ken wel mensen die 2 x in de maand een sigaar roken bijv.
Ik bedoelde recreatief met benzo's vooral :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Frog83 zei:
KoxBox zei:
Frog83 zei:
Bij mezelf:
Na iets goeds te hebben gedaan, nu mag het wel weer ik heb het verdiend
Nog een keer daarna stop ik...
Ik kan altijd stoppen met roken als ik dat wil-vroeger riep ik dat altijd toen ik nog niet zo lang rookte-
Na een finaciele meevaller: ik heb nu extra geld ervoor dus dan kan het wel weer is.
Ik ben niet verslaafd ik gebruik recratief! Maar ondertussen aan bijna niks anders kunnen denken, en als er een strip van een of andere benzo ligt niet gewoon eentje kunnen pakken maar gelijk minimaal de halve strip.
Klik om te vergroten...
Bestaat dat, recreatief roken?
Klik om te vergroten...
Ja, ken wel mensen die 2 x in de maand een sigaar roken bijv.
Ik bedoelde recreatief met benzo's vooral :)
Klik om te vergroten...
Ik weet wat je bedoelt hoor, "sociaal roken" dus. Ik doelde gewoon op het feit dat ik (bijna) niemand ken die dat volhoudt.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#16
Frog83 zei:
Ik weet wat je bedoelt hoor, "sociaal roken" dus. Ik doelde gewoon op het feit dat ik (bijna) niemand ken die dat volhoudt.
Klik om te vergroten...
Ja precies dat zie niet veel idd.
Klik om te vergroten...
Je kijkt naar eentje :) Ik vind nou echt eens niets lekker aan sigaretten, heb in m'n leven misschien een paar pakjes sigaretten gerookt (2-3 :confused: ) maar sowieso meer dan een kilo tabak voor bij joints, ik snap hoogstens dat het leuk is om iets te doen te hebben als je bv wacht op een trein ofzo, maar meer zie ik echt niet in sigaretten
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
NorthernLightBE zei:
Frog83 zei:
Ik weet wat je bedoelt hoor, "sociaal roken" dus. Ik doelde gewoon op het feit dat ik (bijna) niemand ken die dat volhoudt.
Klik om te vergroten...
Ja precies dat zie niet veel idd.
Klik om te vergroten...
Je kijkt naar eentje :) Ik vind nou echt eens niets lekker aan sigaretten, heb in m'n leven misschien een paar pakjes sigaretten gerookt (2-3 :confused: ) maar sowieso meer dan een kilo tabak voor bij joints, ik snap hoogstens dat het leuk is om iets te doen te hebben als je bv wacht op een trein ofzo, maar meer zie ik echt niet in sigaretten
Klik om te vergroten...
Maar je doet het wel in een joint... Een wiet verslaving komt zelden alleen, tabak heeft daar ook een ontzettend groot aandeel in.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#18
Ga ik zeker niet ontkennen, veel mensen denken dat ze verslaafd zijn aan wiet maar eigenlijk gewoon aan de tabak in hun joint. Maar dit lijkt me niet het geval bij mij aangezien ik het effect van wiet zonder tabak veel lekkerder en leuker vindt, zelfs met kilo('s) tabak dat ik der in een paar jaar tijd doorgepompt heb.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#19
"als ik jou zie genieten wil ik toch ook, dus kan ik het net zo goed gelijk met je doen"
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha, je bent me voor. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."