Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

291 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee Leon, ik vroeg me af hoe het eigenlijk is met het blowen?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verdomme! 't is waar! Ik rook ook weer, en om de schade te beperken is koop ik dan "additive free". Het maakt niet uit. Je blijft het nicotinemonster voeden. 's nachts kruip je dan in je bed. Ik heb honger, ah nee ik heb weer zin in een sigaret...

Het moet maar eens gedaan zijn! Ik smijt alles weg nu.
En dat het zich nooit meer durft te tonen die smerige sigaretten!

(vergeef mij als ik wat druk reageer maar ik ben niet echt nuchter op dit moment)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cooper zei:
Hee Leon, ik vroeg me af hoe het eigenlijk is met het blowen?
Klik om te vergroten...

Fucked up. Pieken en dalen. Nu een zwaar gedaalde lijn
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#4
L-123-R zei:
Cooper zei:
Hee Leon, ik vroeg me af hoe het eigenlijk is met het blowen?
Klik om te vergroten...

Fucked up. Pieken en dalen. Nu een zwaar gedaalde lijn
Klik om te vergroten...

Oke, ja same here ik blow sinds een week weer veel. Ik was een maand lang bij een opgraving aanwezig, wat heel zwaar was en dus weinig tijd had om te smoken. Maar daarna viel ik in een soort gat. Van de een op de andere dag was ik plots weer helemaal vrij. Dan ga je toch snel weer smoken. Geeft wel aan hoe belangrijk het is om iets te doen te hebben, ik denk dat dat met elke verslaving geldt. wat voor dingen doe jij zoal nu? Is op school/werk alles oke?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cooper zei:
L-123-R zei:
Cooper zei:
Hee Leon, ik vroeg me af hoe het eigenlijk is met het blowen?
Klik om te vergroten...
Fucked up. Pieken en dalen. Nu een zwaar gedaalde lijn
Klik om te vergroten...
wat voor dingen doe jij zoal nu? Is op school/werk alles oke?
Klik om te vergroten...

Doe niet veel. Verveel me vaak, en ik ga wel eens naar n vriend film kijken of chillen, maar verder nie veel.

Werk gaat prima. School ook. Maar toch is mijn leven fout zoals ik het nu leef, ik moet stoppen met wiet, en sigaretten.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Verdorie! Ik heb het gat gevonden , de fout die ik steeds maak waarom ik weer begin! Anderen zien roken zorgt ervoor dat ik het ook wil doen. En ok ik weet wat ik moet denken dan Allen zijn woorden. Maar dat gaat niet. Ik weet niet of iemand mimetische begeerte kent?
Ik wil een cola... Wat gebeurt er? Jij zal ook 1 willen. En dat is het 'm nu juist met die sigaret. Ik moet mij zien te wapenen ertegen. En als ik dat kan ben ik er van af!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
theholyganja zei:
Verdorie! Ik heb het gat gevonden , de fout die ik steeds maak waarom ik weer begin! Anderen zien roken zorgt ervoor dat ik het ook wil doen. En ok ik weet wat ik moet denken dan Allen zijn woorden. Maar dat gaat niet. Ik weet niet of iemand mimetische begeerte kent?
Ik wil een cola... Wat gebeurt er? Jij zal ook 1 willen. En dat is het 'm nu juist met die sigaret. Ik moet mij zien te wapenen ertegen. En als ik dat kan ben ik er van af!
Klik om te vergroten...

Misschien moet je het omdraaien dan, werkt bij mij perfect! Zij zouden jou moeten begeren omdat jij het niet meer hoeft. Jij begrijpt het werkelijke verhaal achter de verslaving, die arme rokers nog niet. Op zo'n manier kun je er een genot van maken in plaats van een gemis, zoals Allen bedoelt.

Elke keer dat mijn vrienden een peuk opsteken en ik hoef geen sigaret, zijn zij jaloers omdat ik zo maar gestopt ben. "ik zou dat nooit kunnen" zeggen ze, dat geeft kracht en vooral ook het besef dat je niets mist.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is raar ik mis toch iets. De zogezegde kers op de taart die het plaatje perfect maakt.
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#9
bwa dat wordt je ook gewoon man its sucks
L-123-R zei:
Veel mensen denken dat ze door het roken zich niet anders voelen, maar ik ben nu een paar dagen gestopt en ik voel me duidelijk anders! Echt heel helder, mijn zicht lijkt opeens helderder, alles lijkt iets feller en het is alsof mijn blikveld groter is (kan illusie zijn, weet het niet) Ik kan opeens heel diep in en uitademen, en mijn neus is niet meer verstopt, wat eerst altijd wel zo was. Maja, dan zei ik altijd van ah joh, ik ben gewoon verkouden, komt niet door het roken.

Aparte ervaring om dit mee te maken
Klik om te vergroten...
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#10
L-123-R zei:
Doe niet veel. Verveel me vaak, en ik ga wel eens naar n vriend film kijken of chillen, maar verder nie veel.

Werk gaat prima. School ook. Maar toch is mijn leven fout zoals ik het nu leef, ik moet stoppen met wiet, en sigaretten.
Klik om te vergroten...

Cool dat het goed gaat op school en op het werk. Maar waarom vind je dat je je leven fout leeft?
Ik bedoel, oke je doet twee dingen die je eigenlijk niet zou moeten doen voor je gevoel. Maar om je leven vanwege die twee dingen fout te noemen? Dat vindt ik niet terecht. Ik zie dat je duidelijk aan jezelf probeert te werken, dat doet zeker niet iedereen. Er zijn mensen die er een veel grotere zooi van maken dan jij, en die mensen vinden misschien niet eens dat ze fout leven. Jouw leven is goed zoals het is, probeer jezelf niet te kwellen door zo hard over jezelf te oordelen. :)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik geniet niet meer van me peuken. Raar toch, ik bedoel ik moet mezelf bijna gaan dwingen om te roken, in plaats van te stoppen. Snap er echt niks van? Eigenlijk, ik kan veel beter stoppen. Dit is krankzinnig om hier nog mee door te gaan. Gaat tegen al m'n principes in. Dus,

Vaarwel tabak! :)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ziezo, dag 2 no tabacco, voel me prima. Niks moeilijks aan. Alleen de fout van vorige keer niet meer maken. (dus niet meer roken na 9 dagen, ook al denk ik dat het helpt)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vroeg me af waarom er nergens wetenschappelijke artikelen te vinden zijn over de stof nicotine. Wanneer ik google vind ik alleen onzin over stoppen met roken (de tabaksindustrie-manier) Maar ik wil de tekst over de stof nicotine zelf. Hoe werkt het, hoe ziet het eruit, wat doet het met een lichaam, enzovoort enzovoort. Snap dat dit voor iemand als mij moeilijk uit te leggen is in een a4'tje, maar zou graag meer willen weten. Iemand van dit forum die hier wat over weet?

(ik weet dat jullie er zijn. Laatst nog een topic gelezen wat zo vol stond met formules en tekeningetjes en schetsen, kan niet missen)

pm maar. Of post et hier.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#14
zoek met http://scholar.google.nl/ :)
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Holy f*ck, daar begrijp ik echt niks van. Veel te ingewikkeld. Misschien wat beter me best moeten doen tijdens scheikunde?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Morgen stop. Eigenlijk nu al... Heb al niets meer gerookt van ongv. 5u
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zat vandaag eens wat te youtube-en (googlen, op youtube zegmaar) en vond wat filmpjes van allen carr. Ik zal ff de links zoeken en hier posten, ze zijn echt geniaal. Er is één filmpje van 1996 een of ander praatprogramma. Die kerel Robin Hailey, van dat filmpje, én een van de directeuren van het hele allen carr gebeuren, zit in zo'n stoel om te praten over het roken. En er zijn mensen bij die het met hem oneens zijn. Prima, laat je mening horen zou ik denken. Maar nee, ze worden boos, en proberen uit alle macht hun eigen rookgedrag te rechtvaardigen. Ik weet wat ze voelen. Ik ben er zelf ook zo een. Maar het is nu bijna onmogelijk om mijn gedrag te kunnen rechtvaardigen. Die man heeft gelijk. Hoe ver je ook zoekt om zijn ongelijk te kunnen bewijzen, je gaat het niet vinden. Allen begreep de verslaving. Hoe durven ze er tegenin te gaan. Wie dwingt je om te roken? Helemaal niemand. Wil je niet stoppen? Wie gaat je daarvan weerhouden? Allen in elk geval niet. En robin hailey ook niet. Niemand. Sommige mensen hebben hun hulp nodig als geen ander. Gun ze dan ook de kans.

Zal die linnk zometeen ff posten
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Interesting!

Hoe gaat het nu met jullie rookgedrag?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Found it:

Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=uqyMSKsNe0k
Deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=-Nk6r-Mbjy0&feature=relmfu
Deel 3: http://www.youtube.com/watch?v=gwx4htNCeBI&feature=relmfu
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het laatste puzzelstukje is gevallen! Ik kan stoppen!!!!!!!!!

Vanavond leg ik alles uit. Het kan misschien nog helpen voor de cannabis gebruikers onder ons die in paniek geraken als ze denken dat ze nooit geen joints meer kunnen roken als ze gestopt zijn met tabak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."