Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

291 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja het is inderdaad wel allemaal waar. Ik rook geen sigaretten meer. Ze zijn nog nuttelozer dan de tabak in mijn joints. En tja ik rook nog steeds joints. Ik accepteer geen sigaretten tijdens mijn trip. Maar het heeft geen zin... Als ik tabak rook bij wiet hou ik mezelf nog steeds voor de gek.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waanzinnig... een tweede boek van allen carr, over het schandaal van roken, de mens, het lichaam, en drugsverslavingen, waarom ze totale onzin zijn. Liefhebbers? Pm me.

Het is echt een waanzinnig goed boek.
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Had inderdaad te maken met geen nicotine meer en had een vervanger nodig. Dat werd dus eten, ik at echt heel veel en allemaal hamburgers, kebab enz. Tegenwoordig weer op het normale pad kwa etenspatroon en it's all good :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
En hoe staat het met roken hier?

Ik heb het topic er weer bij gezocht omdat hier de gouden tip viel die me liet stoppen met roken een half jaar geleden :grin: Een paar maanden niet gerookt sindsdien, inmiddels ook de regelmaat uit het blowen gehaald :grin:

Helaas begint de tabaksonthouding weer een beetje af te glijden en betrap ik mezelf steeds vaker op een sigaret weer. Ik merk dat Allen Carr een beetje begint weg te zakken. Hoe is dat bij jullie? Blijft het geloof in stand of vervallen jullie ook in oude gewoonten?

L-123-R zei:
Waanzinnig... een tweede boek van allen carr, over het schandaal van roken, de mens, het lichaam, en drugsverslavingen, waarom ze totale onzin zijn. Liefhebbers? Pm me.

Het is echt een waanzinnig goed boek.
Klik om te vergroten...

Cool, gaan we die er eens bijzoeken!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu stop ik voor echt deze keer :tongueout:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
theholyganja zei:
Nu stop ik voor echt deze keer :tongueout:
Klik om te vergroten...
:P

Heb jij echt last van tabak in Joints? Ik stopte met roken maar bleef regelmatig (4x per week ongeveer) blowen.. mét tabak.. Had eigenlijk verder geen trek meer in peuken omdat ik die tabak een beetje ging samenvoegen met wiet qua asociatie.. Had niet echt meer trek in de losse peuk
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou het probleem is altijd de tabak in de joints. Ik stop met roken ik voel me goed omdak ik stop. Ik rook een joint met wat tabak in en hop ik ben weer vertrokken.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
1 week tabaksvrij ik een nieuw mens... :grin:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nice!

Ik ben nu ik weet niet hoelang gestopt, zal wel een jaar zijn ongeveer maar om eerlijk te zijn: dat is wel het laatste waar ik aan denk. Je bent vrij, geniet ervan. Het is het meer dan waard!
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Update:

Één jaar en 5 maanden rook ik al niet meer.
Klinkt zo veel beter dan gestopt zijn, het voelt namelijk niet meer als stoppen.
Roken hoort gewoon niet meer bij mijn lifestyle. :)

Heb trouwens wel erg last gehad van mijn gewicht, ik begon te vreten als een gek voor een half jaar en ben daardoor 8-9 kg aangekomen in het begin. Vorige zomer woog ik 96 kilo, ben oktober gaan sporten en ben nu 15kg afgevallen. Gewoon die-hard :rock:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed bezig albino, we zijn allemaal apetrots op je!
Kwam je aan door dat je de leegte die de nicotine je gaf op te vullen? Of had het niets met elkaar te maken?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben zo dom, nee zo achterlijk geweest om een joint met tabak te roken. Resultaat geen goeie trip vanwege duizeligheid die de tabak veroorzaakt en een verschrikkelijke vieze smaak. Het was net alsof ik tabak weer proefde voor de eerste keer. Ik dacht hoe kon ik zo stom om daarmee door te gaan.

Vanaf nu alleen wiet uit wietpijpje roken. Geen tabak meer voor mij!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
theholyganja zei:
Ben zo dom, nee zo achterlijk geweest om een joint met tabak te roken. Resultaat geen goeie trip vanwege duizeligheid die de tabak veroorzaakt en een verschrikkelijke vieze smaak. Het was net alsof ik tabak weer proefde voor de eerste keer. Ik dacht hoe kon ik zo stom om daarmee door te gaan.

Vanaf nu alleen wiet uit wietpijpje roken. Geen tabak meer voor mij!
Klik om te vergroten...

Je hoeft niet te blowen. Waarom stop je niet met allebei? Geloof me, dat is veel makkelijker dan stoppen met roken maar doorgaan met blowen. Ga eens bij jezelf na hoe je ervoor staat. Ben je verslaafd aan wiet? Of kun je het in de hand houden? Ik ben zelf verslaafd aan wiet en nicotine, en daarom is er voor mij maar een oplossing: 'Stoppen voor de rest van het leven'. Neem maar van mij aan dat op zo'n moment, wanneer je het écht weet, dat er niets vervelender is dan van de ene verslaving in de andere te glijden, omdat je denkt dat je ze niet allebei tegelijk kan loslaten. Maar ik begin eromheen te draaien. Kijk eerst of je verslaafd bent aan wiet of hasj.
Z
ZoariLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geweldig als ik dit allemaal lees! mensen die stoppen en zich geweldig gaan voelen. Sorry hiervoor maar dan komt toch mijn moeilijk probleempje weer want ik wil stoppen! :)

Ik ben 15...en rook! (ja jong ik weet het) ik rook nu al 2 jaar en...elke sigaret lijkt wel bijzonder te zijn bij mij. Wat echt vreselijk is maar het probleem is dan mijn doorzettingsvermogen 0% is. Niks boeit mij ook niet...School boeit mij echt vrij weinig [al 3 jaar verkloot blijven zitten afgestroomd gaat nog niet goed]. Alleen het probleem bij mij is...waarom wil ik stoppen met roken...Ik zit op dit moment in een ja / nee situatie die de hele tijd tegen elkaar op botsen. Ik wil doorgaan...maar ik wil ook stoppen! Alleen er komt een operatie aan [Erg zware laten we het er maar niet over hebben] en mijn overlevingskans word vergroot als ik stop met roken! [3% naar 2% ongeveer]. Dit is natuurlijk top! Alleen dat is het probleem. Mijn operatie is groten deels herstellen! ik moet 6 maanden tot 1 jaar herstellen. Maar als ik rook kan dat wel is waar verdubbelen! Je hebt namelijk goede conditie/long inhoud nodig hebben om snel te kunnen herstellen. Dit wil ik natuurlijk niet.
Hoe the fack stop ik met roken! makkelijker gezegd dan gedaan...

Ik zit nog met:

Wil ik eigenlijk wel stoppen? [Eigenlijk wel...maar ook weer niet].

Het kost veel geld [eigenlijk goed :)]



Dus jongens...alsjeblieft....geef mij tips! ik heb ze eigenlijk op dit moment hard nodig.
Zoals...voel je je echt heel veel beter? hoe goed je conditie word ofzo. Ik heb gewoon iemand nodig die mij even helpt als dat mogelijk is.

Ik heb dit snel getypt omdat ik richting bed ga...dus let niet op onduidelijkheden ofzo. Als iemand zo aardig is om me te helpen zou het eigenlijk te gek zijn!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pff wat een drama als je wilt stoppen ben je zelf de enige die dat kan realiseren. Je moet het voor jezelf doen anders gaat het niet lukken. Na 2 jaar roken ben je in mijn ogen nog niet verslaafd aan roken. Je kan jezelf natuurlijk wel wijsmaken dat je roken nodig hebt maar in werkelijkheid houdt je alleen jezelf voor de gek.
Z
ZoariLid
01-01-2024, 00:00
#16
voor mijn gevoel is zonder minder prettig. het probleem is dat het in mijn lifestyle is gekomen. het is normaal geworden. als het voor jou gevoel geen verslaving is zie het dan maar als gewenning dat ik het elke dag doe.

Iemand andere suggesties?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zaori, laat ik maar bij het begin beginnen.

Hoe the fack stop ik met roken! makkelijker gezegd dan gedaan...
Klik om te vergroten...
Dit is natuurlijk onzin. Stoppen met roken is ontzettend makkelijk. Het vergt geen doorzettingsvermogen of wilskracht, en nicotine heeft zulke ontzettend kleine ontwenningsverschijnselen dat je ze waarschijnlijk niet eens zult merken.

Wil ik eigenlijk wel stoppen? [Eigenlijk wel...maar ook weer niet].
Klik om te vergroten...
Een gelukkige roker bestaat niet. Hoewel veel mensen mij hierin tegen zullen spreken, en ik wil toch even heel duidelijk benadrukken dat ik niet tegen rokers ben maar tegen de tabaksverslaving, maar niemand kiest ervoor om een roker te worden. Niemand heeft het nodig voordat ze verslaafd raken, en zelfs áls ze dan verslaafd zijn zullen de meesten er niet aan toegeven. 'Ik heb het onder controle', of 'ik geniet ervan' zullen ze dan zeggen.

voel je je echt heel veel beter? hoe goed je conditie word ofzo
Klik om te vergroten...
Dat is een van de dingen die je zult merken. Het hele lichaam voelt gezonder. Maar dit is niet het grootste voordeel wat je van stoppen met roken kunt behalen. Het grootste voordeel is de pure slavernij die beëindigd wordt. Ikzelf heb eens een keer gehad dat ik rookte in bed, en mijn sjekkie liet vallen tussen de lakens, en met volle schaamte probeerde de brandende peuk terug te vinden. Op zo'n moment zie je de verslaving hoe hij echt is.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe slecht roken voor je is, lichamelijk, maar nog wel het meest geestelijk. Het maakt van een rationeel weldenkend mens een complete imbeciel als het gaat om zijn verslaving. Er wordt gezocht naar elk miniscuul excuus om te blijven roken.

Een sigaret veroorzaakt een onrustig gevoel, dat is wat nicotine nu eenmaal doet, en met elke volgende sigaret wordt dit onrustige gevoel deels opgeheven. Het werkelijke probleem is niet deze lichamelijke verslaving, maar de geestelijke verslaving die het in stand houdt. Illusies als 'ik geniet van mijn sigaretten' en 'het kalmeert/ontspant/helpt me te concentreren/is lekker' versterken deze geestelijke verslaving.



Oja, lees allen carr stoppen met roken ... Ik meen het.
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sigaretten roken is gewoon kut, punt.
Mensen die roken stinken (ja je merkt het als je bent gestopt), het is kapot duur tegenwoordig, je conditie gaat achteruit, ongewenst rokershoestje, als je stress hebt moet je roken terwijl het niet werkt en je kan er nog eens kanker van krijgen. De laatste is ook de hoofdreden dat ik ben gestopt. Ik wil gewoon NIET kanker krijgen door roken, kan me dan wel voor me kop slaan. Ja natuurlijk kan je dan zeggen sommige paffe tot hun 80ste en hebben nergens last van, maar stel is voor dat jij nou net degene bent die er wel last van krijgt. Ik zou echt niet meer met mijzelf kunnen leven omdat ik dan zo'n domme keuze heb gemaakt, iets waar ik geen reet aan hebt en geen pluspunten aan zitten kan mijn leven verwoesten, nou HELL NO. Je moet gewoon een beetje wilskracht hebben wil je stoppen, idem dito met blowen maar dat is eigenlijk al helemaal makkelijk.

Eenmaal gestopt met blowen en roken, begin er niet meer aan. Want je kan zo weer verslaafd zijn na een paar hijsjes kijkend naar mijn vrienden. Ik zelf ben dik 3 jaar geleden gestopt met elke dag blowen, gebruik het nog wel is recreatief (zonder tabak!) en kijk uit want ik ben één van de weinige die dat kan, niet iedereen is zo sterk, maar ben er nu zo klaar mee dat ik dat ook niet meer doe. Vond er geen reet aan de laatste keer, werd zo duf als een kanarie en zat een beetje weg te dromen, woohoo nou leuk hoor.. Beter een biertje voor de gezelligheid man. Sowieso de meeste drugs is niet meer voor mij weggelegd, ben echt een ander pad in geslagen. Afgelopen weekend xtc gedaan na 8 maanden en ook dat viel zwaaar tegen, drugs, nee. Biertje in het weekend en voor de rest nuchter, ja!
Z
ZoariLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als ik dit lees zie ik hoe onvolwassen ik nog ben en hoe erg ik nog moet groeien. Ik ben eigenlijk nog gewoon kind. Als ik het zelf mag zeggen merk ik mentaal dat ik wel kut ga voelen als ik niet heb gerookt heb namelijk dan een enorm kort lontje en kan me aan echt alles irriteren.

Ik ga donderdag stoppen. Ik kan nu best zeggen van ik ga proberen te stoppen maar dat is niet genoeg. Je gaat stoppen of je rookt door en mijn beste vriend helpt mij hiermee. Hij zelf rookt ook (met mij altijd) dus hij weet ongeveer wat ik doorga...nou ja doorga...het is gewoon 2/3 weken even doorbijten om van die peuk af te blijven en dan komen de positieve kanten.

Waar ik vooral op hoop is:

Dat kleine kut hoestje weg is (en lichte loop neus die ik al heel lang heb weet niet of het daar aan ligt.
Meer energie!
Meer conditie
En weten dat ik sterk in mijn voeten sta en niet verslaafd ben aan iets!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pff laatste keer dat ik hier reageer. Ik heb weer gerookt. Reden? Terrasje en wat bier. Ik geef het op het zal altijd de valkuil blijven altijd... Ik hoef geen commentaar. Het zal me toch niet lukken. Nooit

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."