#1
Het is toch wonderbaarlijk hoe snel het lichaam zich kan herstellen na een tijd lang dag in dag uit roken? Het is zelf wonderbaarlijk dat het lichaam deze vergiftiging uberhaupt kan overleven. Als het de bedoeling was geweest van de natuur of van god (ligt er maar aan in welke theorie je gelooft) om te roken waren we wel uitgerust geweest met een filter in onze longen. Geen enkel organisme, mens, dier, bacterie of plant is ontwikkeld om giftige verbrande stoffen in de longen te trekken. Als je ook rook uitblaast naar een baby of kat of iets dergelijks zal hij altijd tegenspartelen.
Wie heeft zoiets eigenlijk bedacht? Ik bedoel, hoe kom je erop? Was er iemand die dacht he leuk, als ik dit nou in de fik zet en het inadem, misschien is dat lekker. Maar dat is het nooit. Hoe zijn ze erachter gekomen dat tabak of andere stoffen te roken zijn? Als je lichaam in alle hevigheid tegenspartelt door je misselijk te maken, je te laten hoesten, je pijn te laten voelen en alle andere ellende die je krijgt waarom zou je het dan een 2e keer willen proberen? Als je lichaam zegt: 'STOP DIT IS FOUT! IK GA JE MISSELIJK EN ZIEK MAKEN ZODAT JE WEL 2 KEER NADENKT!' wie is dan die mongool geweest die dacht, misschien word het de 2e keer wel beter?
vroeg me gwn af... hoe roken van stoffen is ontdekt. Is toch raar als je erover nadenkt?
Zelfde als met koeien. Wie heeft melken uitgevonden? Was er iemand die dacht, he als ik nou eens aan die stengels blijf trekken misschien komt er dan wit spul uit wat ik kan drinken?
Wie heeft zoiets eigenlijk bedacht? Ik bedoel, hoe kom je erop? Was er iemand die dacht he leuk, als ik dit nou in de fik zet en het inadem, misschien is dat lekker. Maar dat is het nooit. Hoe zijn ze erachter gekomen dat tabak of andere stoffen te roken zijn? Als je lichaam in alle hevigheid tegenspartelt door je misselijk te maken, je te laten hoesten, je pijn te laten voelen en alle andere ellende die je krijgt waarom zou je het dan een 2e keer willen proberen? Als je lichaam zegt: 'STOP DIT IS FOUT! IK GA JE MISSELIJK EN ZIEK MAKEN ZODAT JE WEL 2 KEER NADENKT!' wie is dan die mongool geweest die dacht, misschien word het de 2e keer wel beter?
vroeg me gwn af... hoe roken van stoffen is ontdekt. Is toch raar als je erover nadenkt?
Zelfde als met koeien. Wie heeft melken uitgevonden? Was er iemand die dacht, he als ik nou eens aan die stengels blijf trekken misschien komt er dan wit spul uit wat ik kan drinken?
