Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"jammer man, vind het zelf ook moeilijk te geloven dat je na een trekje of een sigaret bijna altijd weer in je oude patroon valt. Denk zelf ook wel is van, oh eentje nog, kan geen kwaad, maar het is ontzettend moeilijk om recreatief te roken. Zeg maar gerust onmogelijk. '' Recreatieve rokers bestaan niet in mijn ogen. Je rookt wel, of je rookt niet''."
"SmartieAndMe zei: Een vriend van me heeft twee jaar gerookt en is toen abrubt gestopt, die rookt nu nog zo'n 1 a 2 peuken per maand... respect! Das een uitzondering op de regel Klik om te vergroten... Als je gestopt bent, waarom zou je dan nog 1 a 2 sigaretten in de maand roken? Als je niet meer rookt zijn de sigaretten niet lekker meer (dat zijn ze zoiezo niet, maar het is de illusie dat ze ons wat geven. Ze zorgen alleen dat de ontwenning 'eventjes' weggaat) Het geeft niet eens een high, dus dat snap ik dan niet. Is het voor de gezelligheid? zovan, ah joh, we roken allemaal, doe gwn ff gezellig mee? Leg mij dit eens uit, ik snap het niet,"
"Precies wat je zegt, gewoon gezelligheidsroken. Is wel bijna altijd op een moment dat er ook een hoop bier vloeit, dat heeft er ook veel invloed op he. Klik om te vergroten... Ik snap wat je bedoelt. Maar het gaat er bij mij gewoon niet in, dat je púúr voor de gezelligheid rookt. Dat zou dus betekenen dat je er niet van afhankelijk bent? Je gaat niet craven naar sigaretten als je een keer alleen bent?"
"SmartieAndMe zei: Lichamelijk ben ik er dus niet van afhankelijk denk ik. Was twee jaar terug op vakantie in Africa, 3 weken in de bush zonder sigaretten automaat, maar heb er geen seconde aan gedacht! Toen ik op schiphol kwam ben ik wel eerst via de Starbucks naar de kiosk gelopen om eerst een emmer koffie en een pakje sigaretten weg te werken haha Klik om te vergroten... Ik ga niet proberen je tegen te werken en te zeggen dat dit onzin is, want je weet het zelf het beste natuurlijk. Wat ik denk, eerlijk gezegd, is dat je wel degelijk verslaafd bent. Als je op vakantie bent heb je genoeg afleiding, waardoor je er niet aan hoeft te denken. Maar het feit dat je terugkomt en gelijk sigaretten gaat kopen getuigt volgens mij wel degelijk van verslaving. Ik snap ook niet wat een sigaret voor je doet als je niet verslaafd bent. Het is toch alleen het wegwerken van de ontwenning? Begrijp me niet verkeerd, de illusie dat sigaretten lekker zijn heb ik nog steeds. En je doet er niemand kwaad mee, dus waarom zou iemand erop tegen zijn? Het enige wat ik wil zeggen is dat het nogal vreemd klinkt in mijn ogen. Maar he, ik laat iedereen vrij te doen en laten wat hij wilt, dus wil je sigaretten roken? geen probleem Ik ben geen antiroker, en zal dat ook nooit worden."
"Ik snap je punt. Het klinkt logisch, maar toch kan ik het niet echt plaatsen. Maar ik begrijp wat je bedoelt"
"Dat is altijd het beste inderdaad. '' De eerste of tweede sigaret, of zelfs de tiende (met geluk) die iemand rookt, kan de hunkering veroorzaken. Waar het op neer komt is dat je door te roken, een gevoel krijgt wat je weg probeert te halen door te roken. Dit gevoel gaat nooit meer helemaal weg, tenzij je stopt. Kort gezegd: roken veroorzaakt problemen die er nooit waren geweest zonder sigaret " Klik om te vergroten... Onthoud dit, en je ziet waarom roken zo ontzettend nutteloos en belachelijk is. Geld betalen om je lichaam consequent naar de klote te helpen? Het is puur om de economie draaiende te houden, om de zakken van die rijke kloten te spekken. Maar dat is een discussie los hiervan. Ben geen antiroker, onthoud dat ook."
"De ontwenning van roken, het lege bijna niet waarneembare gevoel, het irritante gevoel dat we alleen kennen als 'ik wil een sigaret' is precies hetzelfde als normale honger en stress. Het zit ook in de maagstreek. Daarom is het ook zo'n bitch, die nicotine. En daarom weten wilskracht stoppers nooit wanneer ze nou echt gestopt zijn, want honger blijf je houden."
"Probeer niet te denken dat het te laat is. Je zegt 'was ik er maar nooit aan begonnen', en ja tuurlijk, dat heeft vrijwel elke roker. Hoe dan ook, probeer er open voor te staan dat het honderd keer beter voelt om te stoppen. Hoewel ik dit zelf ook lastig vind begin ik me dit steeds meer te realiseren. En nogmaals, lees het boek van allen carr. Kijk de dvd (pm me als je m wilt) en sta er open voor. Het is zonder twijfel de meest verslavende drug ooit, maar gelukkig met een van de mildste ontwenningen. Helaas is het als roker moeilijk om dit te zien. Je snapt me wel. Als je wilt stoppen lukt het je, het is niet anders voor andere dna voor jou, mij, of elke andere roker. respect"
"Ik weet niet wat jij ons probeert aan te smeren, maargoed. smartieandme lees idd het boek, misschien verandert dat de ilussie dat je het lekker vind. Wie weet, zou toch geen kwaad kunnen om te proberen? idd, dacht ik ook"
"De schulp ben ik uit. Ik ben gestopt met blowen en roken, ik stop er voorgoed mee, het was een van de grote uitlokkers, maar niet de grootste. Mijn leven wordt anders, ik schrok van die avond toen. Zo wil ik niet zijn. Nooit meer. Never. Dat was geen leven."