#1
Ik heb ook ergens gelezen dat je verslaafd kan geraken aan het rollen of schieten van sigaretten. Omdat je dan eigenlijk tegen je lichaam zegt dat je stof eraan komt. Herkenbaar voor iemand?
Met andere woorden, hoe ik het zie, roken is geen gewoonte maar puur het gemis van de nicotine. En door de illusies die je zelf creëert denk je dat roken een gewoonte is.'' In London we drive to the left, but we don't have any problems driving to the right when we're abroad do we? ''
LeonR123 zei:Ik vraag me plotseling af hoeveel nicotine je binnenkrijgt bij een sigaret. Als ik de pakjes lees staat er een aantal op, maar als je rekening zou houden met verbrande nicotine, nicotine die in de sigaret achterblijft, nicotine die je weer uitademt, aantal trekjes om de zoveel seconden etc.
Zou dat te meten zijn?
Daar wordt ook een rookmachine gebruikt, die een heel pakje tegelijk kan oproken.
LeonR123 zei:Daar wordt ook een rookmachine gebruikt, die een heel pakje tegelijk kan oproken.
Dat is dus geen betrouwbare bron, aangezien ik niemand ken die een sigaret van begin tot eind in een teug leegrookt. Misschien ben jij er zo een? Ik ken ze in elk geval niet :P Het schijnt dat meer dan de helft van de nicotine al verbrand is voor het je longen bereikt.
Het schijnt ook te zijn dat als je alle nicotine uit 1 sigaret puur zou injecteren in een ader je dood zou gaan. Dat heb ik althans begrepen.


"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."