Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

291 antwoorden
66 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nice. Leuk om te horen. Hier gaat het ook prima. De nicotine is er nu wel uit geloof ik. Ik denk dat ik na al die mislukte pogingen nu eindelijk een 'gelukte' poging heb ondernomen. Wat zeg ik? Poging? Een poging is gedoemd om te falen. Dat betekent 'Proberen'. Ik ben gestopt, en voel me prima.

Ik ga nooit meer rook inademen. Geen tabak, geen wiet, geen hasj, geen crack, geen heroine, geen dmt, niks. ik begin er niet aan. Het énige wat ik misschien ooit nog wil doen (toekomstmuziek) is een mdma-pil. De rest is no-go voor mij.

Laten we het leuk houden. Om eerlijk te zijn was de tijd dat ik rookte een doffe vieze en depressieve periode. Wat heeft het me opgeleverd vraag ik me dan af? Niks.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#2
L-123-R zei:
Nice. Leuk om te horen. Hier gaat het ook prima. De nicotine is er nu wel uit geloof ik. Ik denk dat ik na al die mislukte pogingen nu eindelijk een 'gelukte' poging heb ondernomen. Wat zeg ik? Poging? Een poging is gedoemd om te falen. Dat betekent 'Proberen'. Ik ben gestopt, en voel me prima.

Ik ga nooit meer rook inademen. Geen tabak, geen wiet, geen hasj, geen crack, geen heroine, geen dmt, niks. ik begin er niet aan. Het énige wat ik misschien ooit nog wil doen (toekomstmuziek) is een mdma-pil. De rest is no-go voor mij.

Laten we het leuk houden. Om eerlijk te zijn was de tijd dat ik rookte een doffe vieze en depressieve periode. Wat heeft het me opgeleverd vraag ik me dan af? Niks.
Klik om te vergroten...
Awesome! :rock:

houd ons op de hoogte!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad zeer smerig spul... Er zit dus echt vanalles in om ons vanaf de eerste sigaret ons te laten blijven roken.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoelang al gestopt dan?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou wat ik me vandaag afvroeg: De rook die rokers uitademen ademen wij nog deels in. Heeft die nicotine enig vat op de verslaving die aan het stoppen is?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aha! Allen carr heeft het dus fout! Hij beweert dat de enige reden dat we roken is om het monstertje van nicotine te voorzien. (een fictief monstertje hé, stel je voor dat er een echt monster in mijn lijf zat. Dat zou wat zijn...) Maar er is dus een andere reden.

Sorry paperplane, maar om eerlijk te zijn... ga ik met Allen Carr op dit gebied. Ik heb wat van je topics gelezen en je bent net walther white, maar wat je nu zegt... ik weet het niet. Wat zijn je bronnen?
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#7
L-123-R zei:
Zornax. Wat goed van je dat je die beslissing neemt. Mag ik vragen welke methode je gebruikt?
Klik om te vergroten...

Gewoon peuken weggegooid en niet meer aangeraakt :wink: Ik ben met me ouders nog een weekendje naar de Ardennen meegegaan, ze wilden graag dat ik nog een keer meeging dus heb ik maar toegegeven. Toen ben ik daar gelijk gestopt. Andere omgeving, genoeg afleiding. We zaten in de middle of nowhere dus dichtstbijzijnde winkel waar je peuken kon kopen was 10km verderop.

Ik denk dat als ik thuis was gewoon dat het toch wel moeilijker had geweest.

Het scheelt misschien dat ik niet een zware roker was. En nog niet heel lang rookte. Ik dacht bij mezelf nu moet ik stoppen want hoe langer ik door blijf roken hoe moeilijker het gaat worden om te stoppen.

En heel veel succes met stoppen!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zornax. Wat goed van je dat je die beslissing neemt. Mag ik vragen welke methode je gebruikt?

Wat dat slapen betreft... In principe zou dat niet moeten gebeuren. Ik neem aan dat je op een bepaalde manier blij bent dat je gestopt bent, en dat je nu geen trek meer in een sigaret hebt. Misschien voel je nog een soort van leegte in je lichaam, maar dat is puur lichamelijk. ikzelf ben nu bijna 5 dagen gestopt (6 uur is eht 5 dagen) en ik voel me prima, op een licht irriterend gevoel in mijn maagstreek na.

Verdiep je in allen carr. Hij is briljant, en boven alles: 'hij heeft het bij het juiste eind.'
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pff laatste keer dat ik hier reageer. Ik heb weer gerookt. Reden? Terrasje en wat bier. Ik geef het op het zal altijd de valkuil blijven altijd... Ik hoef geen commentaar. Het zal me toch niet lukken. Nooit
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik moet ermaar mee leven dat ik een gelegenheidsroker wordt.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
De val is zo gemaakt om jou voor het leven te laten roken.

Ik ben nu 5 dagen gestopt. Ik heb al een paar triggers gehad, maar geen enkele trek in roken. Ik wil het niet meer. Ik begrijp de truc. Vrienden van mij zitten boven op me neus met hun peuken en hun gerook, maar ik rook niet. Niet omdat ik mezelf straf, maar omdat ik het gewoon niet wil. Een truc is zinloos als je hem doorhebt.

Je weet waarschijnlijk zelf ook wel dat een gelegenheidsroker niet bestaat. Je gaat je ellendiger voelen dan ooit, want je straft jezelf onnodig met een illusie die alleen maar in je hoofd bestaat. Er bestaan alleen rokers, en niet rokers. Een gelegenheidsroker is dus gewoon een roker die maar op bepaalde momenten van zichzelf mag opsteken. En daarbij dus ook meer lijdt
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is mogelijk, geloof me. Ik heb vanavond bij een vriend in de tuin gezeten terwijl hij de ene peuk na de andere opstak. Er was bij mij geen trek te bekennen. Ik voelde me eerder ellendig voor hem, omdat hij degene is die iets mist en niet ik.

Op het moment dat ik vertrek is hij degene die zich moet blijven verstikken. Hij moet blijven roken. Op het moment dat hij pijn in de borst krijgt, als hij de blik van zijn ouders ziet, als hij zich moe en futloos voelt. Hij moet doorgaan, want hij is een slaaf van de tabak. Als je inziet dat hij degene is die iets mist en niet jij moeten deze momenten geen problemen opleveren.
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stoppen met roken is niet zo moeilijk als iedereen denkt, ik zelf ben nu ruim 8 maanden gestopt met roken.

Het zit allemaal in je hoofd, lichamelijk heb je er misschien 2-3 dagen last van. Het is de gewoonte, je kan namelijk overal een sigaret opsteken. Maar wat nou als je opeens geen sigaretten meer hebt? Ik heb er gewoon een vervanging voor gezocht, elke keer toen ik zin had in een sigaret omdat ik op iemand moest wachten oid nam ik een keelsnoepje. Natuurlijk als je gaat drinken met je maten op zaterdag avond denk je aah een peukje bij een biertje is wel heel relaxt. Zit allemaal in je hoofd man, stuur je eigen geest en neem controle, laat je niet leiden door een goedje waar je geen kloot aan hebt. Ga anders denken en neem de macht over over je eigen brein, ja dat is mijn beste tip.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#14
theholyganja zei:
Ben zo dom, nee zo achterlijk geweest om een joint met tabak te roken. Resultaat geen goeie trip vanwege duizeligheid die de tabak veroorzaakt en een verschrikkelijke vieze smaak. Het was net alsof ik tabak weer proefde voor de eerste keer. Ik dacht hoe kon ik zo stom om daarmee door te gaan.

Vanaf nu alleen wiet uit wietpijpje roken. Geen tabak meer voor mij!
Klik om te vergroten...

Je hoeft niet te blowen. Waarom stop je niet met allebei? Geloof me, dat is veel makkelijker dan stoppen met roken maar doorgaan met blowen. Ga eens bij jezelf na hoe je ervoor staat. Ben je verslaafd aan wiet? Of kun je het in de hand houden? Ik ben zelf verslaafd aan wiet en nicotine, en daarom is er voor mij maar een oplossing: 'Stoppen voor de rest van het leven'. Neem maar van mij aan dat op zo'n moment, wanneer je het écht weet, dat er niets vervelender is dan van de ene verslaving in de andere te glijden, omdat je denkt dat je ze niet allebei tegelijk kan loslaten. Maar ik begin eromheen te draaien. Kijk eerst of je verslaafd bent aan wiet of hasj.
Z
ZoariLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geweldig als ik dit allemaal lees! mensen die stoppen en zich geweldig gaan voelen. Sorry hiervoor maar dan komt toch mijn moeilijk probleempje weer want ik wil stoppen! :)

Ik ben 15...en rook! (ja jong ik weet het) ik rook nu al 2 jaar en...elke sigaret lijkt wel bijzonder te zijn bij mij. Wat echt vreselijk is maar het probleem is dan mijn doorzettingsvermogen 0% is. Niks boeit mij ook niet...School boeit mij echt vrij weinig [al 3 jaar verkloot blijven zitten afgestroomd gaat nog niet goed]. Alleen het probleem bij mij is...waarom wil ik stoppen met roken...Ik zit op dit moment in een ja / nee situatie die de hele tijd tegen elkaar op botsen. Ik wil doorgaan...maar ik wil ook stoppen! Alleen er komt een operatie aan [Erg zware laten we het er maar niet over hebben] en mijn overlevingskans word vergroot als ik stop met roken! [3% naar 2% ongeveer]. Dit is natuurlijk top! Alleen dat is het probleem. Mijn operatie is groten deels herstellen! ik moet 6 maanden tot 1 jaar herstellen. Maar als ik rook kan dat wel is waar verdubbelen! Je hebt namelijk goede conditie/long inhoud nodig hebben om snel te kunnen herstellen. Dit wil ik natuurlijk niet.
Hoe the fack stop ik met roken! makkelijker gezegd dan gedaan...

Ik zit nog met:

Wil ik eigenlijk wel stoppen? [Eigenlijk wel...maar ook weer niet].

Het kost veel geld [eigenlijk goed :)]



Dus jongens...alsjeblieft....geef mij tips! ik heb ze eigenlijk op dit moment hard nodig.
Zoals...voel je je echt heel veel beter? hoe goed je conditie word ofzo. Ik heb gewoon iemand nodig die mij even helpt als dat mogelijk is.

Ik heb dit snel getypt omdat ik richting bed ga...dus let niet op onduidelijkheden ofzo. Als iemand zo aardig is om me te helpen zou het eigenlijk te gek zijn!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pff wat een drama als je wilt stoppen ben je zelf de enige die dat kan realiseren. Je moet het voor jezelf doen anders gaat het niet lukken. Na 2 jaar roken ben je in mijn ogen nog niet verslaafd aan roken. Je kan jezelf natuurlijk wel wijsmaken dat je roken nodig hebt maar in werkelijkheid houdt je alleen jezelf voor de gek.
Z
ZoariLid
01-01-2024, 00:00
#17
voor mijn gevoel is zonder minder prettig. het probleem is dat het in mijn lifestyle is gekomen. het is normaal geworden. als het voor jou gevoel geen verslaving is zie het dan maar als gewenning dat ik het elke dag doe.

Iemand andere suggesties?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zaori, laat ik maar bij het begin beginnen.

Hoe the fack stop ik met roken! makkelijker gezegd dan gedaan...
Klik om te vergroten...
Dit is natuurlijk onzin. Stoppen met roken is ontzettend makkelijk. Het vergt geen doorzettingsvermogen of wilskracht, en nicotine heeft zulke ontzettend kleine ontwenningsverschijnselen dat je ze waarschijnlijk niet eens zult merken.

Wil ik eigenlijk wel stoppen? [Eigenlijk wel...maar ook weer niet].
Klik om te vergroten...
Een gelukkige roker bestaat niet. Hoewel veel mensen mij hierin tegen zullen spreken, en ik wil toch even heel duidelijk benadrukken dat ik niet tegen rokers ben maar tegen de tabaksverslaving, maar niemand kiest ervoor om een roker te worden. Niemand heeft het nodig voordat ze verslaafd raken, en zelfs áls ze dan verslaafd zijn zullen de meesten er niet aan toegeven. 'Ik heb het onder controle', of 'ik geniet ervan' zullen ze dan zeggen.

voel je je echt heel veel beter? hoe goed je conditie word ofzo
Klik om te vergroten...
Dat is een van de dingen die je zult merken. Het hele lichaam voelt gezonder. Maar dit is niet het grootste voordeel wat je van stoppen met roken kunt behalen. Het grootste voordeel is de pure slavernij die beëindigd wordt. Ikzelf heb eens een keer gehad dat ik rookte in bed, en mijn sjekkie liet vallen tussen de lakens, en met volle schaamte probeerde de brandende peuk terug te vinden. Op zo'n moment zie je de verslaving hoe hij echt is.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe slecht roken voor je is, lichamelijk, maar nog wel het meest geestelijk. Het maakt van een rationeel weldenkend mens een complete imbeciel als het gaat om zijn verslaving. Er wordt gezocht naar elk miniscuul excuus om te blijven roken.

Een sigaret veroorzaakt een onrustig gevoel, dat is wat nicotine nu eenmaal doet, en met elke volgende sigaret wordt dit onrustige gevoel deels opgeheven. Het werkelijke probleem is niet deze lichamelijke verslaving, maar de geestelijke verslaving die het in stand houdt. Illusies als 'ik geniet van mijn sigaretten' en 'het kalmeert/ontspant/helpt me te concentreren/is lekker' versterken deze geestelijke verslaving.



Oja, lees allen carr stoppen met roken ... Ik meen het.
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sigaretten roken is gewoon kut, punt.
Mensen die roken stinken (ja je merkt het als je bent gestopt), het is kapot duur tegenwoordig, je conditie gaat achteruit, ongewenst rokershoestje, als je stress hebt moet je roken terwijl het niet werkt en je kan er nog eens kanker van krijgen. De laatste is ook de hoofdreden dat ik ben gestopt. Ik wil gewoon NIET kanker krijgen door roken, kan me dan wel voor me kop slaan. Ja natuurlijk kan je dan zeggen sommige paffe tot hun 80ste en hebben nergens last van, maar stel is voor dat jij nou net degene bent die er wel last van krijgt. Ik zou echt niet meer met mijzelf kunnen leven omdat ik dan zo'n domme keuze heb gemaakt, iets waar ik geen reet aan hebt en geen pluspunten aan zitten kan mijn leven verwoesten, nou HELL NO. Je moet gewoon een beetje wilskracht hebben wil je stoppen, idem dito met blowen maar dat is eigenlijk al helemaal makkelijk.

Eenmaal gestopt met blowen en roken, begin er niet meer aan. Want je kan zo weer verslaafd zijn na een paar hijsjes kijkend naar mijn vrienden. Ik zelf ben dik 3 jaar geleden gestopt met elke dag blowen, gebruik het nog wel is recreatief (zonder tabak!) en kijk uit want ik ben één van de weinige die dat kan, niet iedereen is zo sterk, maar ben er nu zo klaar mee dat ik dat ook niet meer doe. Vond er geen reet aan de laatste keer, werd zo duf als een kanarie en zat een beetje weg te dromen, woohoo nou leuk hoor.. Beter een biertje voor de gezelligheid man. Sowieso de meeste drugs is niet meer voor mij weggelegd, ben echt een ander pad in geslagen. Afgelopen weekend xtc gedaan na 8 maanden en ook dat viel zwaaar tegen, drugs, nee. Biertje in het weekend en voor de rest nuchter, ja!
Z
ZoariLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ik dit lees zie ik hoe onvolwassen ik nog ben en hoe erg ik nog moet groeien. Ik ben eigenlijk nog gewoon kind. Als ik het zelf mag zeggen merk ik mentaal dat ik wel kut ga voelen als ik niet heb gerookt heb namelijk dan een enorm kort lontje en kan me aan echt alles irriteren.

Ik ga donderdag stoppen. Ik kan nu best zeggen van ik ga proberen te stoppen maar dat is niet genoeg. Je gaat stoppen of je rookt door en mijn beste vriend helpt mij hiermee. Hij zelf rookt ook (met mij altijd) dus hij weet ongeveer wat ik doorga...nou ja doorga...het is gewoon 2/3 weken even doorbijten om van die peuk af te blijven en dan komen de positieve kanten.

Waar ik vooral op hoop is:

Dat kleine kut hoestje weg is (en lichte loop neus die ik al heel lang heb weet niet of het daar aan ligt.
Meer energie!
Meer conditie
En weten dat ik sterk in mijn voeten sta en niet verslaafd ben aan iets!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."