Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

291 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daar wordt ook een rookmachine gebruikt, die een heel pakje tegelijk kan oproken.
Klik om te vergroten...

Dat is dus geen betrouwbare bron, aangezien ik niemand ken die een sigaret van begin tot eind in een teug leegrookt. Misschien ben jij er zo een? Ik ken ze in elk geval niet :P Het schijnt dat meer dan de helft van de nicotine al verbrand is voor het je longen bereikt.

Het schijnt ook te zijn dat als je alle nicotine uit 1 sigaret puur zou injecteren in een ader je dood zou gaan. Dat heb ik althans begrepen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
LeonR123 zei:
Daar wordt ook een rookmachine gebruikt, die een heel pakje tegelijk kan oproken.
Klik om te vergroten...

Dat is dus geen betrouwbare bron, aangezien ik niemand ken die een sigaret van begin tot eind in een teug leegrookt. Misschien ben jij er zo een? Ik ken ze in elk geval niet :P Het schijnt dat meer dan de helft van de nicotine al verbrand is voor het je longen bereikt.

Het schijnt ook te zijn dat als je alle nicotine uit 1 sigaret puur zou injecteren in een ader je dood zou gaan. Dat heb ik althans begrepen.
Klik om te vergroten...

Gelukkig is daar rekening mee gehouden, de machine neemt trekjes die gelijk staan aan een gemiddeld rokend persoon en zal de sigaretten dus ongeveer net zo snel en realistisch oproken als een mens.

Als je alle nicotine in een keer zou injecteren zul je dat inderdaad niet overleven. Daarom is het ook levensgevaarlijk om bijvoorbeeld een sigaret op te eten. Ik zie er geen reden toe maar het zou een weddenschap kunnen zijn... :mrgreen:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
theholyganja zei:
Ja ik rook nog ik ga wel stoppen met wiet.
Klik om te vergroten...

Ik stop liever met roken dan met wiet :P Zit te twijfelen of ik nu zal stoppen, denk dat het niet gaat lukken met het weekend wat in de planning staat :grin:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ga jezelf niet kwellen door een doem-dag in te plannen. Zoiets werkt alleen maar averechts. Je kan inderdaad stoppen met deze methode, en je zal er ook gestopt mee kunnen blijven, maar toch zal je de rest van je leven een leegte ervaren. Deze leegte is niet zo intenst als wanneer je blijft roken, maar het is er toch wel...

De enige manier om te stoppen met roken en de rest van je leven geen last of leegte te hebben is om te stoppen uit eigen wil, en niet omdat je het gevoel hebt dat je moet van jezelf. Alle voordelen opnoemen en afwegen tegen de nadelen is totale onzin. Er zijn géén voordelen.

Ikzelf worstel al een tijd hiermee. Ik wil zelf stoppen, en niet omdat ik het beu ben, maar omdat ik weet dat mijn leven zoiezo beter is zonder roken. Het zit er nog niet helemaal in, en dat is lastig.

Stoppen met roken is een eitje. De meest verslavende stof ter wereld heeft de meest lichte ontwenningen. Er is geen lichamelijke pijn, alleen een gevoel. Een illusie.

Alle tabaksindustrieen hebben bloed aan hun handen, ook alle mensen die er ook maar íéts aan bijdagen. Dit was je er niet meer af. Pure moord. Ik geloof in de goedheid van mensen, maar begin hier toch een beetje aan te twijfelen...
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet je , je zit hier Allen zijn citaten te geven maar zelf stop je niet:tongueout:
Ahja ik rook een jaar nu. Nooit meer dan 5 sigaretten per dag. Mijn vrienden die ook een jaar roken , die roken bijna een pak. Ik rook bewust niet veel omdat je dan het heerlijke rush gevoel krijgt. De ontwenning die je opgeeft. We hebben veel commentaar op roken maar het is nog altijd daarom waarom we het doen. Het heerlijke rustige. En ja we hadden het rustige gevoel non-stop VOOR we rookten. Maar nu roken we dus ok maak er het beste van zeker?

Ik ben een zware hippie dusja. We moeten van iets dood mensen. Geniet dus van het leven. Alle natuurlijke drugs op de wereld staat er om te GEBRUIKEN. Het is pas als je veel doet dat je het MISBRUIKT. En dat is verkeerd want alle overdaad schaadt.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar heb je compleet gelijk in. Laatste tijd ben ik nogal depressief, maar echt goed flink depressief, en blowen en roken waren mijn enige verlichting. Ik was een paar dagen gestopt met roken, volgde allen carr op, voelde me perfect. Ik genoot van het hele afkick-proces! :grin:

Toch is er daarna weer iets gaan knagen. Iets miste er. Want alleen blowen gaf geen voldoening. Ik nam een teugje, en hup. Roken als een ketter.

Ik weet precies wat Allen Carr bedoelt. Ik weet hoe je moet stoppen, ik weet dat het beter is, maar je geest is liever lui. Net als een olifant, die wil alleen maar dingen. Die heeft alleen impulsen. Stel bijvoorbeeld dat je een keer op de volgende dag tentamen hebt. Dan moet je leren. Maar stel, je gaat toch ff zuipe, de kroeg in, lekker plezier maken alles erop en eraan. Volgende dag gaat het tentamen slecht. Je toekomst hangt ervanaf, en die heb je zojuist in het water laten vallen. Maar als je nou vooruit had gedacht, had je je tentamen goed gemaakt, een goeie baan gehad, en kon je later zuipen en uitgaan wat je wilde, zonder consequenties (los van de verslaving risico's). Wij hebben toch ook vaak dat we denken waarom heb ik dat gedaan? Ja k weet niet eigenlijk waarom ik dat gedaan heb enz.

Dan zouden we ook bij stoppen met roken al onze lichaamscellen moeten voelen, die feest vieren en roepen: 'Stoppen met roken! Wat een geweldig idee! Gaan we meteen doen!'

Nee, het zijn impulsen die je hebt. We zijn tenslotte dieren. Ontwikkelde dieren weliswaar, maar we zijn dieren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
En? Roken jullie nog? :smoke:

Ik moet jullie gelijk gaan geven, ik geloofde nooit zo in al die methoden om te stoppen met roken en was ook helemaal niet van plan om te stoppen. Maar vanwege alle enthousiaste verhalen die ik de afgelopen maanden gehoord heb over Allen Carr, ook die van jullie, ben ik toch eens gaan luisteren.

Twee weken geleden dus aan het luisterboek begonnen met het idee, baat het niet schaadt het niet. Vorige vrijdag (dus voor het weekend, wat ik voorheen nooit zou doen) mijn laatste sigaret opgestoken. Die kerel heeft gewoon fucking in alles gelijk :grin: :openmouth:

Had het niet verwacht, maar ondanks de fysieke afkick heb ik er eigenlijk geen seconde last van gehad. Af en toe wel van die momenten dat je eraan herinnert wordt, maar dat zijn de momenten dat ik het meest geniet van het feit dat ik 'niet meer hoef te roken'. Precies zoals Allen het uitlegd...

Rook nu alleen elke avond nog een jointje met een klein beetje tabak als opvulling voor de hash, maar wil nu gewoon helemaal van de nicotine af dus ga vanaf vanavond pure hash roken. :stoned:

Ik rook nooit meer :grin:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
'Don't think of the withdrawal symptoms as ''i want a sigaret'' but try to enjoy the proces. You are a non smoker, be proud!'

Dat kwam dus in dat filmpje voor. En over dat luisterboek, een of andere eikel heeft de cd's bekrast dus kan ik ze niet afspelen. Was wel benieuwd, maar ach... dan maar niet.

Respect, je bent vrij! Geniet ervan, maar ga de rokers niet haten. Ze willen het niet altijd toegeven maar ze zouden, net als mij, maar al te graag ontsnappen uit de nachtmerrie.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
hell yeah, ik geniet er ook echt van zoals hij het zei. Nooit meer in de rij bij de service balie van de Appie maar gewoon doorlopen, altijd 5 euro minder pinnen bij het tanken :grin: Kreeg net even zo'n opwelling van 'tijd voor een sigaret', kijk door het raam en het giet van de regen. Heerlijk :P

Zal rokers nooit gaan haten want ben er zelf ook een geweest, ik ga alleen wel het woord van Allen verspreiden! :wink: Je kunt de cd ook gewoon downloaden he, niet netjes wel gemakkelijk.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Respect, het is binnekort allemaal voorbij. Dan is de nachtmerrie afgelopen. Dan besef je pas wat je gedaan hebt al die tijd, hoe je ooit zo stom hebt kunnen zijn zal je je altijd blijven afvragen.

Intussen ben ik lekker een sjekkie aan het roken, want leon is lekker eigenwijs.

Dan een gesprek met n collega vandaag:
Ik: 'Mag ik niet eerst even een sjekkie draaien?' (bij wachten voor het rolluik na sluitingstijd)
Zij: 'Nee, stop gewoon'.
Ik: 'Is moeilijk'.
Zij: 'Nee, me opa is ook gestopt dus iedereen kan het'.
Ik: 'Tuurlijk kan iedereen het, alleen niet iedereen heeft genoeg kennis om eruit te stappen'.
Zij: 'Tuurlijk wel, als je het echt wilt stop je meteen'.
Ik: 'Dus... ik stop niet, maar dan wil ik ook niet stoppen?'
Zij: 'Inderdaad'
Ik: 'Je weet niet hoe het is om verslaafd te zijn aan nicotine, dat gevoel en al die ellende is niet uit te leggen aan een niet roker'.
Zij: 'Tuurlijk wel, je krijgt zin om te roken maar dan moet je gewoon afleiding zoeken'
Ik: 'Je weet niet waar je het over hebt, wees bli dat je er niet in zit, maar ga niet zo doen alsof je weet hoe het is terwijl je dat helemaal niet weet'.

En dan nog volhouden dat ze er zoveel over weet, en dat het makkelijk is, en dat iedereen die wil stoppen ook echt stopt, maar iemand die door rookt eigenlijk niet wil stoppen.

M'n moeder rookt nog steeds. Als een ketter. Ze zei tegen mij: 'Jongen, als ik een ding zou mogen wensen was het dat ik niet meer rookte. Gek word ik ervan! Ik ga mezelf haten en schamen tegelijk!' Dus, zij wil helemaal neit stoppen, maar lekker de rest van het leven verslaafd blijven en zelfhaat creeeren?

Mevrouw, uw genen zijn niet bestemd om te evolueren. U blokkeert de evolutie. -_-
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is wel wat makkelijk gezegd inderdaad, maar is dat niet wat Allen Carr ook zegt met een stuk meer onderbouwing?

Elke sigaret die je opsteekt leidt tot de volgende sigaret... Zo makkelijk is het natuurlijk niet maar het is vooral een mindset die je moet bereiken. Je moet plezier gaan beleven aan het niet roken, in het begin is dat misschien wat nep maar het wordt steeds overtuigender moet ik zeggen.

Het lijkt alleen altijd makkelijker voor niet-rokers, daarom worden mensen ook rokers...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom ben ik volgens het internet en de ervaringen van mensen de enige falende loser die allen carr methode heeft gebruikt? Wat doe ik toch fout?

Ik stop met roken na het keer op keer opnieuw lezen van het boek. Ik voel me geweldig, een openbaring. Vooral het stuk:

'Het is de angst voor het onbekende, de soort angst die mensen hebben als ze leren duiken. De duikplank is nog geen halve meter hoog, maar het lijkt wel twee meter. Het water is twee meter diep, maar het lijkt slecht een halve meter. Er is moed voor nodig om de sprong te wagen. U weet zeker dat uw hoofd de bodem zal raken. Het springen zelf is het moeilijkst. Als u uw moed bijeenschraapt om het te doen, is de rest gemakkelijk. (...) Het besluit veroorzaakt paniek en paniek brengt spanning met zich mee. (...) Maakt u zich geen zorgen, de paniek is psychologisch. Het is de angst dat u ervan afhankelijk bent. De verukkelijke waarheid is dat dat niet het geval is, zelfs als u nog aan nicotine verslaafd bent. Raak niet in paniek. Vertrouw op me en spring erin
Klik om te vergroten...

(...) = stukje overgeslagen, sprong gemaakt

Ik dacht 'FUCK JA! TUURLIJK! DAT IS HET!', ik stopte, de hele dag, tot savonds om 11 uur. Gerookt. Bam, terug int patroon.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het lekkere is gewoon de ontwenning opheffen. Vergelijk het met te kleine schoenen dragen. Het voelt lekker dat je ze even kan uitdoen ( roken) . Zou het niet beter zijn ze gewoon aan de kant te leggen? (stoppen)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ook weer 2 dagen gestopt, heb niets speciaals gedaan gewoon stoppen. Na 1 dag denk je al verdomme wat smaakt alles weer beter. 2de dag: verdomme ik ruik beter.

Ben benieuwd wat morgen brengt ^^
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja idd, had ik ook die eerste stoppoging, na 4 dagen kwam ik erachter hoe veel beter ik me lichamelijk voelde. Alsof er een wereld voor me open ging. Maar dan rook je een sigaret, en is het plotseling niet meer zo belangrijk. Het gaat dan heel snel weer achteruit, zonder dat je er erg in hebt. aan het eind van de dag besef je wat je hebt gedaan. Je longen zitten weer vol teer en troep. Je beseft wat je hebt gedaan. Maar het is al te laat. Je begint weer opnieuw...

Keer op keer, stoppen, een keer roken, verslaafd. Kut voelen, stoppen, een keer roken, verslaafd. Ik word er gek van!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
L-123-R zei:
Keer op keer, stoppen, een keer roken, verslaafd. Kut voelen, stoppen, een keer roken, verslaafd. Ik word er gek van!
Klik om te vergroten...

Stop er dan voorgoed mee! Je kwelt jezelf alleen maar door te stoppen en later weer te beginnen. Dan kun je nog beter door blijven roken... Je zegt zelf dat je wilt stoppen, gewoon doen. Elke keer als je trek hebt in een sigaret moet je gewoon denken aan de voordelen van het roken en de nadelen van het roken, zoals Allen Carr die benoemt, en vooral jezelf duidelijk maken dat die crave alleen maar komt door het enorme brainwashing wat roken met je doet.

Voordelen:

Nadelen: gezondheidsrisico's, stank, hoge kosten, stress en onrust enz.

Je krijgt er niets voor terug, alleen keelpijn en als het tegen zit kanker. 1 sigaret zorgt al voor een terugval, gewoon tegen jezelf zeggen Ik rook nooit meer!

(Don't get me wrong, puur motiverend en niet veroordelend! Ben ook een ex-roker :wink:)

[EDIT]

De reden dat je steeds terugvalt is gewoon omdat je steeds die eerste sigaret weer rookt. Gewoon die eerste niet doen, dan begint het weer helemaal opnieuw...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet het man ik weet het, maar het is gewoon zo... raar. Ik bedoel die hele craving, wat is het nou eigenlijk? Ik voel me leeg. Er ontbreekt iets. Ik wil me niet leeg voelen. Ik kan gewoon het totaalplaatje niet zien. Die nicotine die me lichaam verlaat geeft een kutgevoel. Niet uit te leggen. Een leegte, honger, iets in die richting. Ik wil alleen maar meer, meer en meer! Zelfs het roken bevredigt niet meer helemaal. Steeds minder en minder. Ik wil echt alleen maar kettingroken en zelfs dan voel ik nog een leegte.

Wat een verderfelijk rotspul. Zoveel mensen roken. Zoveel mensen gaan eraan kapot, en dan niet alleen lichamelijk maar geestelijk nog veel meer. We voelen ons alsof we bezeten zijn door een kwade geest. Alsof een roker zelf niet meer totale controle over zijn lichaam en over zijn doen en laten heeft. We worden bestuurd. Ze manipuleren ons in alle opzichten, want ze zijn slim. Onbewust krijgen we boodschappen binnen die ons hypnotiseren. De reclame boodschappen van alle anti-rook campagnes, de waarschuwingen op sigarettenpakjes, de documentaires over 'wat roken wel niet allemaal kapot maakt in je lichaam, het wekt angst op. En angst doet mensen roken. En stivoro? Laat me niet lachen man, wedden dat dat een vuil handjeklap gebeuren is met tabaks industrieën?

Geld maakt niet gelukkig, het maakt ons beesten. Zodra we erachter komen dat iets verdient, willen we meer. We hebben als mens zoveel hebzucht dat het ons niet meer uitmaakt dat er misschien wel levens vanaf hangen.

Ik probeer geen zondebok te zoeken. Roken was mijn keuze, ik zit eraan vast, en moet zelf ontsnappen. Het enige wat ik wil zeggen is dat zoveel mensen gewoon bloed aan hun handen hebben. Ik heb zelf misschien een verdraaid beeld van de werkelijkheid gekregen, maar ik weet het zeker. Het is een complot!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo... van de 3 actiefste leden op deze tread ben ik nog aan het roken. Wat wil je examens... Ja ok rokers en excuses bla bla ik heb allen' boek ook gelezen ik weet het. Maar als je niet kunt slapen van dat knaaggevoel en je hebt morgen een toets :confused: Ik heb de nachtrust nodig.
Dus na examens weg tabak.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#19
3 dagen gestopt! :grin: grotere longinhoud!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gaat snel he, ruik en proef je ook al beter? Had ik tenminste na 4 dagen. En zijn kleuren misschien feller en mooier zoals bij mij?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."