Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

291 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik rook nu mijn laatste zakje roltabak. Belachelijk ok. Maar het is noodzakelijk. Zoals Carr zegt. Zolang je het niet snapt moet je blijven doordoen. En het stuk dat ik niet begrijp is het sociale aspect. Biertje en sigaretje... Altijd dezelfde valkuil. Bij elke sigaret die ik rook weet ik ja deze voelt zo "goed" omdat het de ontwenning opheft. Of de 1ste sigaret van de dag voelt zo "goed" omdat ik een paar uren van ontwenning heb. In feite kan ik deze al stoppen hoor. Maar dan begint het weer op een sociale gelegenheid.
G
GamesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu anderhalve week gestopt, ben net over de helft met het boek van Allen Carr maar heb er de laatste week niet meer uit gelezen eigenlijk (niet echt veel zin om te lezen en ben ook gewoon klaar met roken, dus heb ook niet echt zin om een boek te lezen over roken). Heb er eigenlijk ook geen behoefte meer aan, ook met uitgaan en met vrienden lukt het prima zonder te roken ook al rookt meer dan de helft.
Enige wat ik heb gerookt afgelopen week was iets 5/6 trekjes uit een joint maar ik blow bijna nooit dus dat hoeft ook geen probleem te worden.
Vind het heerlijk dat ik er nu van af ben, niet meer die vieze lucht en adem om je heen, elke keer weer die drang/zin om te roken, ben niet meer constant verkouden en aan het hoesten en het scheelt ook nog eens 5 euro per dag. Wil volgende week weer beginnen met fitnessen en sporten en mn verneukte conditie weer eens opbouwen.
Aan alle anderen, veel succes met stoppen en gestopt blijven =D
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
No offence, tegen jullie allebei niet. Jullie begrijpen het boek niet. Dat is de enige oplossing. Kijk maar wat holyganja zegt:

In feite kan ik deze al stoppen hoor. Maar dan begint het weer op een sociale gelegenheid.
Klik om te vergroten...

Je kan wel stoppen. Maar je kan niet stoppen als het om sociale gebeurtenissen gaat? Lees het boek nog eens. Er is iets dat nog niet helemaal binnengekomen is.

Enige wat ik heb gerookt afgelopen week was iets 5/6 trekjes uit een joint maar ik blow bijna nooit dus dat hoeft ook geen probleem te worden.
Klik om te vergroten...

Ik neem aan dat die joint met tabak was. Je hebt gerookt. Wiet erbij of niet, je hebt tabak ingeademd.

ben net over de helft met het boek van Allen Carr maar heb er de laatste week niet meer uit gelezen eigenlijk (niet echt veel zin om te lezen en ben ook gewoon klaar met roken, dus heb ook niet echt zin om een boek te lezen over roken).
Klik om te vergroten...

Ik ben bang dat het zo niet werkt. Je kan het boek niet zomaar halverwege wegleggen. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik weet bijna zeker dat je in de fout gaat ergens in de komende tijd. Laat ik je dit vragen: 'Heb je zin om te roken?' Als het antwoord ja is, heb je een fout gemaakt en denk ik dat je weer opnieuw het boek moet gaan lezen.

De hele filosofie van het boek is dat stoppen met roken niks is om op te geven, maar juist iets wat je cadeau krijgt. Het is niet de bedoeling dat je gaat zitten wachten op iets dat niet gebeurt. Er gebeurt namelijk helemaal niks. Het enige wat er gebeurt, is dat je niet meer rookt. (los daarvan reinigt je lichaam zich, maar goed, dat is niet mijn punt) Voel je blij dat het eindelijk afgelopen is.
G
GamesLid
01-01-2024, 00:00
#4
L-123-R zei:
Ik neem aan dat die joint met tabak was. Je hebt gerookt. Wiet erbij of niet, je hebt tabak ingeademd.
Klik om te vergroten...
Ja zat wel wat tabak in ja, ik zeg toch ook dat dat het enige is, ontken helemaal niets. Doe het gelukkig ook bijna nooit, laatste keer was een jaar geleden ofzo.

L-123-R zei:
Ik ben bang dat het zo niet werkt. Je kan het boek niet zomaar halverwege wegleggen. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik weet bijna zeker dat je in de fout gaat ergens in de komende tijd. Laat ik je dit vragen: 'Heb je zin om te roken?' Als het antwoord ja is, heb je een fout gemaakt en denk ik dat je weer opnieuw het boek moet gaan lezen.
Klik om te vergroten...
Denk niet dat ik de fout in ga hoor. Sta sterk genoeg in mijn schoenen en ik heb nog geen enkele behoefte gehad aan een sigaret.
En ik kan het boek prima halverwege wegleggen, heb toch nu al anderhalve week geen sigaret gerookt? Ook geen enkele behoefte aan gehad, 's ochtends niet, 's avonds niet. Waarom zou ik dan de fout in gaan, dat boek is alleen een hulpmiddel. Als ik het niet nodig vind en ook gewoon kan stoppen waarom zou ik het dan nog perse lezen. Ken aardig wat mensen die gestopt zijn en geen 1 van hen heeft dit boek gelezen en die hebben ook nooit meer gerookt.
No offence verder hoor, maar stoppen lukt prima
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Prima. Ik denk dat jij een van de weinige, een van de extreem lage hoeveelheid mensen bent die het wel lukt op deze manier. Maar, ik zit nou opeens te denken... misschien heb jij zonder hulp al die hele easy-way uitgevonden? Voor jezelf zegmaar? Dat kan natuurlijk ook.

Respect, je staat sterk in je schoenen, jij komt er wel :wink:
G
GamesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja ik weet ook niet precies wat het is hoor ;S Maar ben blij dat het lukt, hoe staat het nu bij jou dan?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ga nog steeds prima, nog geen enkel moment gehad waarop ik wou gaan roken. Ik begrijp het zo goed nu, maar dat is dankzij allen carr. Hij heeft het mij uitgelegd. Natuurlijk zit in elke roker een stopper, maar nu 'm gevonden heb ben ik zo blij :)

Ik kan ook wel opmaken aan je manier van schrijven dat je niet een of andere debiel bent maar je toch wel weet waar je het over hebt. Dus excuses als ik overkom als iemand die het niet gelooft dat mensen stoppen zonder allen carr, maarja dat is mijn fout :P Ik kan ook niet voorstellen dat mensen recreatief wiet kunnen gebruiken. Maar het kan toch echt. Ik ben er alleen verslaafd aan (wel gestopt, maar nog steeds verslaafd) dus op een gegeven moment komt er een blinde doek voor je ogen en geloof je niet dat anderen wel controle kunnen hebben.

Alleen mijn moeder wil consequent het boek niet lezen. Ze gelooft er niet in. Hoe erg ik haar ook overtuig, hoe erg ik ook zeg: 'Mam, lees het nou, er kan niks fout gaan. Of je stopt, geweldig, of je rookt door, en nje bent niet slechter af als eerst'.

Enige tips van iemand die weet hoe ik dit kan overbrengen naar m'n moeder? Ze is een sterke vrouw die veel shit heeft meegemaakt. Ik kan het echt niet hebben als zij ten onder gaat aan de tabak. Dat zou me echt te veel zijn...
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Recreatief wiet gebruiken kan echt wel, dat doe ik namelijk. Ben zelf 4 jaar verslaafd geweest aan wiet (lees elke dag blowen) en 2,5 jaar geleden gestopt. Ik blow nu af en toe, 1x in de 2-3 maanden ofzoiets. Soms wat meer bijvoorbeeld in de zomervakantie, zonder tabak :wink:.
Ligt maar net aan hoe sterk je in je schoenen staat en waar je priorriten liggen, ben trouwens wel de enige van me vriendengroep die dit lukt, je hoort meer dat mensen terugvallen.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Precies, dat zeg ik. Ik kan het niet geloven, maar ik weet dat het kan. Er zijn mensen die het kunnen, zoals jij, en inderdaad moet je hier sterk in je schoenen voor staan.

Is het raar dat ik dit niet meer wil geloven door mijn eigen ervaringen? Ik weet dat het kan, maar waarom het andere wel lukt en mij niet is gewoon... raar
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja waarom het jou niet lukt en mij wel, denk dat het ligt aan je persoonlijkheid, hoe je in elkaar steekt. Ik heb over de jaren heen geleerd om afspraken met mezelf te maken en daar aan te houden no matter what.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
"I just broke my own streak!"
Klik om te vergroten...
11 dagen. Wauw. Voel me zo goed :grin: Hoe zit het met de andere stoppers?
G
Gordon GekkoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eens dit topic terug omhoog bumpen. Ben namelijk heel benieuwd of L-123-R en anderen nog steeds gestopt zijn. Ik heb vorige week dat boek van allen carr gelezen en vond ook echt dat hij zo gelijk had. Heb vrijdag rond 11u m'n laatste sigaret gerookt en al 2 dagen niet gerookt dus.

Echter is er ook een hoofdstuk timing in zijn boek en daar staat in dat je toch best niet een stressvolle periode neemt om te stoppen als je voornamelijk rookt om als je stress hebt (wat bij mij het geval is) en daarom ben ik ook bang om te hervallen, ik moet over een week namelijk beginnen blokken voor de examens. Die examens zijn voor mijzelf echt de meeste stressvolle tijd in het jaar. Daarom denk ik of ik wel de goede tijd heb uitgezocht? Stop ik niet beter met allen carr over een maand als ik 2 maanden vakantie heb?
Ik heb echt nog wel last van cravings. Op de ene moment voel ik me echt goed en blij dat ik niet hoef te roken maar andere momenten zou ik echt graag 1 opsteken om tot rust te komen.

Als ik over een maand stop zal ik uiteraard dat boek nog eens lezen, was zelf van plan om het nog eens te lezen ookal bleef ik gestopt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
nicolejanine zei:
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met roken, niet omdat ik het stoer vind maar omdat ik het gewoon lekker vind. Ik ben alleen bang dat de mensen om mij heen wel denken dat ik het doe om stoer te doen. Hoe kan ik hier achter komen?
Klik om te vergroten...
Vragen?

Overigens is het "lekker vinden" van roken een illusie. Niemand vind de smaak van rook echt lekker, het wordt in je hersenen alleen gelinkt aan de nicotine en dat praat alles goed. Roken is niet lekker :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
SmartieAndMe zei:
het wordt in je hersenen alleen gelinkt aan de nicotine en dat praat alles goed.
Klik om te vergroten...
Maakt dit het niet 'lekker', hoe die definitie ook exact moge zijn?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja dat bedoelde ik ja :) Je hersenen praten de smaak goed omdat nicotine zo'n voldoening geeft, maar als je eens echt gaat proeven hoe tabaksrook smaakt, het is helemaal niet lekker...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oh dat geloof ik graag, in dit geval zal lekker dan ook voornamelijk op het gevoel dat je ervan krijgt slaan. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat is de verkeerde vergelijking. Stel je hebt lekkere koekjes, maar van teveel wordt je dik. Is het dan beter om geen koekjes meer te eten?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Soms voelt een sigaretje ook best lekker?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koekjes doen nog iets voor je sigaretten helemaal niks.
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Soms voelt een sigaretje ook best lekker?
Klik om te vergroten...


Klopt zeker, als je veel aan je hoofd hebt kan een sigaret mijn hoofd soms even leeg maken, even uitblazen. Maar is verdomd moeilijk om er vanaf te geraken die tabak :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."