Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

291 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is fout gegaan toen ik alleen ging blowen ipv met vrienden.

Ik rookte vaak zo met dit pijpje omdat je dan vrijwel geen geur achterliet, en snel en lang stoned werd. Maar wat dan altijd gebeurde was dat net als ik klaar was en bewijs had vernietigd zegmaar ik altijd naar beneden moest. Heb zovaak stoned als een garnaal een tosti gemaakt waar me moeder en veel bezoek bij was. Wat je dan meemaakt is echt zwaar heftig.

Je denkt dat mensen het zien. Maar ze zien het niet. Je voelt je toch echt anders, en denk 'Dat MOETEN ze toch wel kunnen zien?' Gevolg: Totale paniek, raar gedragen, raar praten. En ja, dan heb je jezelf verraden.

Ook altijd in de appie. Kom je binne, felle lichten, iedereen kijken, ik denke dat iedereen me aan staart :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsja, als je stoned gaat rondlopen bij mensen die niet mogen weten dat je stoned bent... dat gaat een keer mis :stoned:

Ik kan dan drie oplossingen verzinnen, maar weet niet of ze haalbaar en leuk zijn :grin:

- niet meer blowen
- alleen blowen als je zeker weet dat je niks meer hoeft te doen
- een eigen huis regelen

Ik heb voor optie 3 gekozen vorig jaar :mrgreen: :stoned:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nice, een eigen stekkie is inderdaad een goeie manier. Je krijgt alles een beetje op een rijtje en gaat helemaal je eigen gang. Maar ik zie die mogelijkheid niet. Gaat zeker nog een paar jaar duren voordat dat financeel en emotioneel haalbaar is. Met emotioneel bedoel ik dan voor mezelf kunnen zorgen (kan ik wel, maar kan niet met geld omgaan en administratie ben ik fucked up slecht in, om maar te zwijgen over mijn kookkunsten. Ei bakken, hoe ging dat ook al weer? :flushed: )

Maarja manier 1 is wat ik eigenlijk wil. Moet me hersenen er nog van overtuigen want ze willen het niet snappen.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is toch wonderbaarlijk hoe snel het lichaam zich kan herstellen na een tijd lang dag in dag uit roken? Het is zelf wonderbaarlijk dat het lichaam deze vergiftiging uberhaupt kan overleven. Als het de bedoeling was geweest van de natuur of van god (ligt er maar aan in welke theorie je gelooft) om te roken waren we wel uitgerust geweest met een filter in onze longen. Geen enkel organisme, mens, dier, bacterie of plant is ontwikkeld om giftige verbrande stoffen in de longen te trekken. Als je ook rook uitblaast naar een baby of kat of iets dergelijks zal hij altijd tegenspartelen.

Wie heeft zoiets eigenlijk bedacht? Ik bedoel, hoe kom je erop? Was er iemand die dacht he leuk, als ik dit nou in de fik zet en het inadem, misschien is dat lekker. Maar dat is het nooit. Hoe zijn ze erachter gekomen dat tabak of andere stoffen te roken zijn? Als je lichaam in alle hevigheid tegenspartelt door je misselijk te maken, je te laten hoesten, je pijn te laten voelen en alle andere ellende die je krijgt waarom zou je het dan een 2e keer willen proberen? Als je lichaam zegt: 'STOP DIT IS FOUT! IK GA JE MISSELIJK EN ZIEK MAKEN ZODAT JE WEL 2 KEER NADENKT!' wie is dan die mongool geweest die dacht, misschien word het de 2e keer wel beter?

vroeg me gwn af... hoe roken van stoffen is ontdekt. Is toch raar als je erover nadenkt?
Zelfde als met koeien. Wie heeft melken uitgevonden? Was er iemand die dacht, he als ik nou eens aan die stengels blijf trekken misschien komt er dan wit spul uit wat ik kan drinken?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lol dat van dat high zijn en je denkt dat mensen het zien is inderdaad heel erg herkenbaar :wink:
Enja inderdaad we zijn niet bedoeld om te roken. Bij onze eerste trekken van een sigaret werden we misselijk. Menselijk afweersysteem omdat we niet nog meer vergif in ons zuigen. Een toch blijven we het doen? Man, serieus waar zijn we mee bezig? Ik kan geen enkele sigaret roken zonder dat te denken...Maar aan de andere kant stoppen lukt ook niet. Allen car's boek gelezen hielp maar 5 dagen. Toch ben ik blij dat ik het gelezen heb. Nu denk ik teminste al na over mijn kankerstokken en rook ik ze niet meer klakkeloos op!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Precies. Het is vreemd he, dat we gewoon doorgaan terwijl we weten dat je moet stoppen? Met als resultaat dat je door de angst zelf meer en meer gaat roken.

Maar dat is nou juist het wonderbaarlijke van de menselijke geest. We zijn in staat onze eigen keuzes te maken. Maar voor 1 keer moeten we niet naar ons lichaam luisteren. En dat is lastig.

Over dat boek, hier precies hetzelfde. Het hielp voor 4 dagen, daarna weer begonnen. Je weet hoe het werkt, het heeft een impact, maar toch ga ik door.

Fascinerend toch, dat er zoiets bestaat? Verslavingen? Ik vind het echt heel raar. Ook heel ingewikkeld, het is neit alleen dat stofje maar zat andere dingen. Het hele geheel is moeilijk te begrijpen. Denk dat niemand het echt 'helemaal' van onder tot boven kan begrijpen.
N
NostalgieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alweer twaalf dagen gestopt met roken. :grin:

De lichamelijke afkickverschijnselen zijn nu verdwenen, echter is de verleiding een sigaret te bietsen (met name bij chillen en in de pauzes op school) is wel groot.
Buiten het feit dat ik echt wil stoppen heb ik ook nog een weddenschap om twintig euro met een meid dat ik niet meer zal roken. :beer:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aight, netjes! 12 dagen. respect :grin:

@paperplane:
Zoiets had ik eigenlijk wel verwacht. Het lijkt me niet dat nicotine de enige rol in die verslaving heeft. Er is zoiezo meer aan de hand. Maar ik ben benieuwd :P Ga je 'lapje' tekst zoiezo lezen :P Ma geloof me, zoiets krijg je niet in het kort uitgelegd. Dat gaat een lang bericht worden dat kan ik je garanderen
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is goed man. Ben benieuwd. Eens kijken of je het ook aan mij duidelijk kan maken :P

Maar ehm, studeer je iets in biologie, of chemie, of iets in die richting? Studeer je uberhaupt nog, of zit ik dan een verkeerde leeftijd in te schatten?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naarmate je niet meer rookt, word de ontwenning erger. Je kent het wel, eerste uur zonder sigaret is te doen. 2e uur wordt vervelend. 5 uur is bijna ondraagelijk. Het wordt erger en erger. Net als honger. Maar... Als het erger en erger wordt, is het dan op een moment 'in een keer' afgelopen? Raar, zat er aan te denke opeens maar vond het wel vaag eigenlijk :P
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is het mogelijk om na 2 jaar stevig roken al zodanig aderverkalking te hebben ontwikkeld dat je risico loopt op accuut hartfalen? Ik bedoel, hier hoor je nooit iets over. Het zijn altijd de 21 plussers die eraan overlijden, maar nooit de jongeren.

Is dit uberhaupt mogelijk?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rook jij ook nog steeds:tongueout:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jaman, als n ketter. Nog altijd.

Ik vind dat iedereen die in welke mate dan ook werkt bij een tabaksindustrie werkt of werkt in opdracht van of in samenwerking met verantwoordelijk voor de vele levens die dit gekost heeft.

Je doet eraan mee, dus heb je bloed aan je handen. En zoiets is niet meer weg te wassen.

Rook jij nog?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
theholyganja zei:
Ja ik rook nog ik ga wel stoppen met wiet.
Klik om te vergroten...

Ik stop liever met roken dan met wiet :P Zit te twijfelen of ik nu zal stoppen, denk dat het niet gaat lukken met het weekend wat in de planning staat :grin:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ga jezelf niet kwellen door een doem-dag in te plannen. Zoiets werkt alleen maar averechts. Je kan inderdaad stoppen met deze methode, en je zal er ook gestopt mee kunnen blijven, maar toch zal je de rest van je leven een leegte ervaren. Deze leegte is niet zo intenst als wanneer je blijft roken, maar het is er toch wel...

De enige manier om te stoppen met roken en de rest van je leven geen last of leegte te hebben is om te stoppen uit eigen wil, en niet omdat je het gevoel hebt dat je moet van jezelf. Alle voordelen opnoemen en afwegen tegen de nadelen is totale onzin. Er zijn géén voordelen.

Ikzelf worstel al een tijd hiermee. Ik wil zelf stoppen, en niet omdat ik het beu ben, maar omdat ik weet dat mijn leven zoiezo beter is zonder roken. Het zit er nog niet helemaal in, en dat is lastig.

Stoppen met roken is een eitje. De meest verslavende stof ter wereld heeft de meest lichte ontwenningen. Er is geen lichamelijke pijn, alleen een gevoel. Een illusie.

Alle tabaksindustrieen hebben bloed aan hun handen, ook alle mensen die er ook maar íéts aan bijdagen. Dit was je er niet meer af. Pure moord. Ik geloof in de goedheid van mensen, maar begin hier toch een beetje aan te twijfelen...
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Weet je , je zit hier Allen zijn citaten te geven maar zelf stop je niet:tongueout:
Ahja ik rook een jaar nu. Nooit meer dan 5 sigaretten per dag. Mijn vrienden die ook een jaar roken , die roken bijna een pak. Ik rook bewust niet veel omdat je dan het heerlijke rush gevoel krijgt. De ontwenning die je opgeeft. We hebben veel commentaar op roken maar het is nog altijd daarom waarom we het doen. Het heerlijke rustige. En ja we hadden het rustige gevoel non-stop VOOR we rookten. Maar nu roken we dus ok maak er het beste van zeker?

Ik ben een zware hippie dusja. We moeten van iets dood mensen. Geniet dus van het leven. Alle natuurlijke drugs op de wereld staat er om te GEBRUIKEN. Het is pas als je veel doet dat je het MISBRUIKT. En dat is verkeerd want alle overdaad schaadt.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daar heb je compleet gelijk in. Laatste tijd ben ik nogal depressief, maar echt goed flink depressief, en blowen en roken waren mijn enige verlichting. Ik was een paar dagen gestopt met roken, volgde allen carr op, voelde me perfect. Ik genoot van het hele afkick-proces! :grin:

Toch is er daarna weer iets gaan knagen. Iets miste er. Want alleen blowen gaf geen voldoening. Ik nam een teugje, en hup. Roken als een ketter.

Ik weet precies wat Allen Carr bedoelt. Ik weet hoe je moet stoppen, ik weet dat het beter is, maar je geest is liever lui. Net als een olifant, die wil alleen maar dingen. Die heeft alleen impulsen. Stel bijvoorbeeld dat je een keer op de volgende dag tentamen hebt. Dan moet je leren. Maar stel, je gaat toch ff zuipe, de kroeg in, lekker plezier maken alles erop en eraan. Volgende dag gaat het tentamen slecht. Je toekomst hangt ervanaf, en die heb je zojuist in het water laten vallen. Maar als je nou vooruit had gedacht, had je je tentamen goed gemaakt, een goeie baan gehad, en kon je later zuipen en uitgaan wat je wilde, zonder consequenties (los van de verslaving risico's). Wij hebben toch ook vaak dat we denken waarom heb ik dat gedaan? Ja k weet niet eigenlijk waarom ik dat gedaan heb enz.

Dan zouden we ook bij stoppen met roken al onze lichaamscellen moeten voelen, die feest vieren en roepen: 'Stoppen met roken! Wat een geweldig idee! Gaan we meteen doen!'

Nee, het zijn impulsen die je hebt. We zijn tenslotte dieren. Ontwikkelde dieren weliswaar, maar we zijn dieren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
En? Roken jullie nog? :smoke:

Ik moet jullie gelijk gaan geven, ik geloofde nooit zo in al die methoden om te stoppen met roken en was ook helemaal niet van plan om te stoppen. Maar vanwege alle enthousiaste verhalen die ik de afgelopen maanden gehoord heb over Allen Carr, ook die van jullie, ben ik toch eens gaan luisteren.

Twee weken geleden dus aan het luisterboek begonnen met het idee, baat het niet schaadt het niet. Vorige vrijdag (dus voor het weekend, wat ik voorheen nooit zou doen) mijn laatste sigaret opgestoken. Die kerel heeft gewoon fucking in alles gelijk :grin: :openmouth:

Had het niet verwacht, maar ondanks de fysieke afkick heb ik er eigenlijk geen seconde last van gehad. Af en toe wel van die momenten dat je eraan herinnert wordt, maar dat zijn de momenten dat ik het meest geniet van het feit dat ik 'niet meer hoef te roken'. Precies zoals Allen het uitlegd...

Rook nu alleen elke avond nog een jointje met een klein beetje tabak als opvulling voor de hash, maar wil nu gewoon helemaal van de nicotine af dus ga vanaf vanavond pure hash roken. :stoned:

Ik rook nooit meer :grin:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#19
'Don't think of the withdrawal symptoms as ''i want a sigaret'' but try to enjoy the proces. You are a non smoker, be proud!'

Dat kwam dus in dat filmpje voor. En over dat luisterboek, een of andere eikel heeft de cd's bekrast dus kan ik ze niet afspelen. Was wel benieuwd, maar ach... dan maar niet.

Respect, je bent vrij! Geniet ervan, maar ga de rokers niet haten. Ze willen het niet altijd toegeven maar ze zouden, net als mij, maar al te graag ontsnappen uit de nachtmerrie.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#20
L-123-R zei:
Doe niet veel. Verveel me vaak, en ik ga wel eens naar n vriend film kijken of chillen, maar verder nie veel.

Werk gaat prima. School ook. Maar toch is mijn leven fout zoals ik het nu leef, ik moet stoppen met wiet, en sigaretten.
Klik om te vergroten...

Cool dat het goed gaat op school en op het werk. Maar waarom vind je dat je je leven fout leeft?
Ik bedoel, oke je doet twee dingen die je eigenlijk niet zou moeten doen voor je gevoel. Maar om je leven vanwege die twee dingen fout te noemen? Dat vindt ik niet terecht. Ik zie dat je duidelijk aan jezelf probeert te werken, dat doet zeker niet iedereen. Er zijn mensen die er een veel grotere zooi van maken dan jij, en die mensen vinden misschien niet eens dat ze fout leven. Jouw leven is goed zoals het is, probeer jezelf niet te kwellen door zo hard over jezelf te oordelen. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...101112131415
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."