Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: 1e x hero snuiven ga ik dus ook nooit meer doen :P! ga weg met je jas man, gekke waus Maarre , das dan zeer zeker geen bruin geweest wat je gesnoven hebt, beetje raar verhaal namelijk, bruin snuiven merk je vlot zat en duurt idd ook wel ff hoor. Je bent kortom belazerd denk ik, of je had behoefte hier een verhaal neer te plempen wat niet helemaal realistisch is. Laten we het op het eerste houden, beterschap!"
"Hallo, Na een tweetal maanden iedere dag bruin gebruikt te hebben, en een beetje in de naieve veronderstelling verkeert te hebben dat ik het wel kon stoppen, kom ik nu tot de conclusie dat het me niet gaat lukken..Mijn opties zijn (volgens mij) 1. cold turkey gaan, maar ik hoop dat ik de kracht heb om dat te redden, vrees dat ik misschien na een paar dagen toch weer ga halen, ik ben alleen dus heb in die zin niemand om op terug te vallen. Niet zielig bedoeld maar meer realistisch. 2. methadon, maar voor 2 maanden gebruik lijkt me dat misschien niet slim, dus ik denk dat afbouwen met de bruin zelf het verstandigste is. Maar wat is dan een redelijke afbouwtermijn? en hoe snel kan ik dat doen? Ik heb nu bedacht om steeds te wachten tot ik ziek ga worden, en dan wat te nemen. En dit dan ook steeds langer vol te houden en steeds wat minder te nemen zeg maar. Is dat een goeie manier denken jullie?Lijkt me alleen dat ik dan miss steeds wat sneller ziek zal worden, en er aan het eind wellicht nog weinig mee opschiet, of is dat niet zo? Graag wat tips en adviezen over de beste aanpak, want ik wil het echt stoppen!!Alvast bedankt!"
"Bedankt voor je reactie speeseend. Ja, het liefst zou ik het zelf op zien te lossen, het is tenslotte pas 2maandjes aan de gang, en ik ben bang dat er met hulpverlening veel meer toestanden bij komen kijken...Heb ook mijn werk nog wat ik het liefst allemaal zo normaal mogelijk door wil laten gaan. Maar goed, ik realiseer me ook terdege dat dit niet iets is wat ik zo 1,2,3 even doe hoor. Maar ik zou het wel graag willen. De trek die na de lichamelijke afkick komt is inderdaad ook iets waar ik zeker wat mee zal moeten, maar ik moet eerst de lichamelijke craving zien te verslaan. Daar zal ik zonder lichamelijk ongemak sowieso niet mee weg komen, maar weet niet wat wijsheid is. Een week of misschien wel 2 weken tanden op elkaar en cold turkey of het toch zien te redden met zelf afbouwen..Maar van wat ik lees weet jij zeker wel waar je over praat, dus misschien moet ik dan toch maar de stap nemen en me aanmelden bij een CAD of iets. Genoeg om over na te denken in iedergeval. Als andere mensen advieze hebben dan lees ik dat graag, ik wil dit serieus aanpakken, dat weet ik in iedergeval wel!"
"Hoi Arie, Mooi verhaal inderdaad heb afspraak gemaakt bij de huisarts, moet voor mezelf inderdaad even die drempel over van vernederend, maar goed het is ook mijn eigen actie tenslotte. Ik zou dan toch willen gaan voor een methadonafbouwschema, en inderdaad ook het liefst zo snel mogelijk eraf raken. Maar goed, ben geen dokter, hoor wel wat ze er zo over te zeggen heeft.Thnx allemaal!"
"Nou, vanmorgen naar de huisarts geweest...Ze deed er helaas wat denigrerend over, en ze zij nog net niet '' hoe kun je nou zo stom zijn''. Alsof ik dat zelf al niet door heb inmiddels he..Maar goed. Zij (huisartsen) verstrekken geen methadon, dus daarvoor zal ik dan naar het CAD moeten. Noem het eigenwijs, maar ik heb nu voor mezelf besloten dat ik het eerst cold turkey ga doen - en het liefst volhouden natuurlijk :P - omdat het nog niet zo lang speelt. Methadon voelt dan..hmja ik weet t niet..niet juist ofzo. Dus deze dame gaat de stoute schoenen aantrekken, en te weten vanaf donderdagmiddag niet meer gebruiken. Dan kan ik in iedergeval deze week mn werk nog doen, moet daarna dinsdag pas weer werken dus misschien dat ik dat net ga redden dan..Mochten jullie het op prijs stellen dan zal ik hier een berichtje plaatsen hoe het me vergaat..In iedergeval onwijs bedankt voor jullie meedenken hoor!!"
"Bedankt mannen, ik ga ervoor - al vind ik het stiekem ook wel eng - Heb wat Lorazepam liggen, dat werkt denk ik ook wel om de ergste klachten te dempen of niet? Hoop dat het meevalt en dat ik volgende week rond deze tijd het lichamelijke gehad heb. Moet inderdaad niet vergeten dat de trek om de hoek komt kijken (en das niet mis denk ik) maar heb gelukkig mijn werk waar ik misschien afleiding in zal kunnen vinden. En daarnaast misschien even flink aan de hasj, al komt dat niet in de buurt van de bruinroes natuurlijk. Ben in iedergeval wel vastbesloten ermee te stoppen, dus misschien scheelt dat wel een hele hoop. Ik denk dat als ik het maar half niet zou willen, het misschien veel en veel moeilijk zou zijn. Maar ik ben er nog niet, daar ben ik me wel bewust van. We zullen het zien!"
"Still alive..Vanmiddag rond 5en begon de eerste fase, kouddd,gapen,traanogen en een emo humeur om op te schieten. Nu lekker in bed met anderhalve lorazepam en een klein hash jointje en het gaat weer aardig. Morgen wordt wel wat vervelender vermoed ik maar probeer er voor nu maar niet teveel aan te denken."
"Allereerst voor iedereen een happy en mooi 2010! Iemand bekend met nachtzweten door methadon? Ik heb al gegoogled enzo maar op de combi methadon/nachtzweten kom ik niet op een match terwijl ik dit pas heb sinds ik aan de meet zit..Met name mn haar is echt kleddernat gek genoeg! Lees allemaal enge dingen over tbc enzo als je last hebt van zweten s'nachts en mag toch echt hopen dat dat het niet is..(ben geen hypochonder maar sluit tbc niet helemaal uit als het niet van de meet komt) dus vraag me af of dit een enigzins bekend verschijnsel is voor mede meetgebruikers?"
"Ja maar heb het echt alleen s'nachts das zo raar! Heb alle symptomen van tbc ; nachtzweten, gewichtsverlies, moeheid, geen eetlust, pijn op borst bij hoesten..maar goed, dat lijken me meer base-gerelateerde complicaties uiteindelijk. Maar omdat nachtzweten hier zo uitdrukkelijk bijstaat en ik het nergens kan vinden in combi met methadon dacht ik toch maar eens hier vragen. Zelf gaan lopen googlen maakt het er niet duidelijker op al met al zeg maar denk dus dat het wel door de meet komt, scheelt weer, al laat ik het inderdaad ook nog even door de huisarts beoordelen ergens van de week. Mochten meer mensen dit hebben of herkennen dan hoor ik het graag! Thnx zover!"
"Zo bedoelde ik het niet...probeer meer uit te leggen hoe of wat omdat ik niet gelijk gillend naar de dokter wil rennen als het allemaal door mijn eigen domme k*tgedrag komt ipv door een ziekte.."