Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
98 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vanaf 16 00 naar 2.5ml gegaan, net om 18 00 voor me dosis weer controles gedaan. Waardes doen er nu niet toe, wat er wel toe doet is dat de waardes perfect waren.

Ik heb m'n arts gesproken en die staat achter mijn besluit om het zelf af te bouwen. Wel in nauw contact met haar, daarnaast heeft ze voor de nacht 1mg Lorazepam voorgeschreven. Wat heb ik toch een fijne arts, benzo afbouw is nu even verplaatst naar de achtergrond.
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#2
erg balen raver!

je was toch al best een tijdje gestopt met GHB? is het dan zo dat als je een periode lichamelijk afhankelijk bent geweest van GHB, en je na een aantal maanden geen gebruik weer aantal dagen gebruikt, je direct weer lichamelijk afhankelijk bent? of is het echt de mentale verslaving? Ik heb er zelf weinig ervaring mee dus vraag mij dit af.

Succes met je strijd tegen je verslaving en hoop voor je dat je je opleiding ook nog gewoon af kan ronden aankomend jaar!
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad dag voor dag, je komt er zeker wel en hopelijk valt langzaam aan alles weer mooi In de plooi, zowel mentaal en fysiek + studies + familie. Courage kerel, we are all rooting for you :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Freeway zei:
je was toch al best een tijdje gestopt met GHB? is het dan zo dat als je een periode lichamelijk afhankelijk bent geweest van GHB, en je na een aantal maanden geen gebruik weer aantal dagen gebruikt, je direct weer lichamelijk afhankelijk bent? of is het echt de mentale verslaving? Ik heb er zelf weinig ervaring mee dus vraag mij dit af.
Klik om te vergroten...

Niet direct, maar wel echt in een sneltreinvaart sneller. Mensen zonder G verslavingen in het verleden zouden misschien kunnen stoppen zonder al teveel klachten nu.

Maar ik heb echt serieuze klachten. Hoge hartslag, verwardheid, onrust, enorm stijf lichaam, zweten, concentratie verlies en slapeloosheid die maar eindeloos doorgaat.

En niet te vergeten het risico van een GHB-delier, er zijn geen aanwijzingen of studies die aantonen dat er pas risico is op een delier na maanden lang gebruik. Verwardheid is namelijk al het eerste stadia hiervan, en aangezien ik al eens eerder een delier heb gehad neem ik liever het zekere voor het onzekere en bouw het zelf af. Volledig volgens dezelfde manier zoals ze het in een detox doen. Alleen dan met m'n eigen GHB.
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#5
pff en dat al na nog geen week, heftig goedje. Lijkt mij erg lastig om zelfstandig af te bouwen even een slecht moment en daar ga je.. Maarja begrijp dat je een opname het liefst wil voorkomen. bedankt voor je uitleg en nogmaals succes gewenst.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Freeway zei:
Lijkt mij erg lastig om zelfstandig af te bouwen even een slecht moment en daar ga je..
Klik om te vergroten...

Lastig is het zeker, maar ik doe het niet alleen. Er is iemand in m'n omgeving die mij elke 2 uur een dosis geeft. Ik heb de GHB niet zelf in beheer. En als ik naar school of werk ga krijg ik alleen de g mee die ik nodig heb voor de periode dat ik weg ben. Dus dat maakt het wel gemakkelijker, en als ik trek heb in meer besef ik me zo ontzettend goed dat ik daar later de rekening voor ga betalen. Ik wil ten koste van alles niet weer op 5 a 6ml per anderhalf uur terecht komen. Dat was verschrikkelijk, dus met de juiste mindset gaat het gewoon lukken. Ik wil niet verslaafd zijn aan GHB want dat is verschrikkelijk, uiteindelijk slaap je nog maar amper namelijk.

Heb nu een hele sterke wilskracht om door te zetten. :thumbsup1:
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb niet echt raad of advies maar wel een dikker cyberknuffel :revolvinghearts:.

Blijf praten/typen, vooral ook hier. Wij zullen de laatste zijn om je te veroordelen. Vind het vooral knap dat je toch steeds je schouders er weer onder zet en niet opgeeft. Zolang je jezelf ook een beter leven gunt dan dit, kom je er echt wel dus houd dat vast. :handfist1::thumbsup1:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Lastig is het zeker, maar ik doe het niet alleen. Er is iemand in m'n omgeving die mij elke 2 uur een dosis geeft. Ik heb de GHB niet zelf in beheer. En als ik naar school of werk ga krijg ik alleen de g mee die ik nodig heb voor de periode dat ik weg ben. Dus dat maakt het wel gemakkelijker, en als ik trek heb in meer besef ik me zo ontzettend goed dat ik daar later de rekening voor ga betalen. Ik wil ten koste van alles niet weer op 5 a 6ml per anderhalf uur terecht komen. Dat was verschrikkelijk, dus met de juiste mindset gaat het gewoon lukken. Ik wil niet verslaafd zijn aan GHB want dat is verschrikkelijk, uiteindelijk slaap je nog maar amper namelijk.

Heb nu een hele sterke wilskracht om door te zetten. :thumbsup1:
Klik om te vergroten...
Enkel maar respect voor jouw openhartigheid en wilskracht.
Ook een dikke cyberknuffel van mij!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jullie geven me kracht!

Ik hou echt van dit forum, zo fijn alle steun.

Laten we hopen op een fijne nacht. Slaaplekker allen. De wekkers zijn gezet, en de doseringen liggen klaar.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alles is al eens gezegd hierboven.
Ik ga je veel sterkte wensen, wijsheid, kracht en liefde. Want liefde heb je nodig om door te kunnen, een klein vlammetje met hoop, want die is er altijd. Zet em op raver!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thanks allen.

Vanacht 'goed' geslapen, in ieder geval tussen de wekkers door prima geslapen dat is echt een winst.

Vanmiddag 16 00 is het weer tijd voor de volgende dosisverlaging.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sinds 16 00 op 2ml per 2 uur.

Waardes zijn allemaal prima, 2ml heeft nauwelijks nog mentale werking waardoor de cravings en somberheid toenemen.
Dat is echt typische mentale afkick waar je ook mee om moet gaan. Ik herken het heel erg vanuit de detox, daar was ik ook ontzettend somber waardoor de cravings soms zo erg werden dat je het in je lichaam voelde.

Tot dus ver m'n update, niet veel bijzonders verder.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik zou verwachten dast zoon bureau je volledige steun zou geven. maar heb er gelukkig zelf geen ervaring mee.
ik kan je alleen de moed te spreken en zeggen dat je al uberhaubt bezig bent met verminderen wat een hele stap is en sommige mensen niet eens onder ogen zouden nemen. goed bezig man.

Ga er voor


you can't change the past you can only improve for the future - Sekia Poti
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
22 00 weer 2ml G, 5 minuten voor m'n dosis weer waardes gemeten. 137/89 met een pols van 89, wel een wat verhoogde meeting maar na de dosis is het wel gezakt naar gangbare waardes. Al was de eerste meting ook niet shockerend.

Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden. Maar het is nog ergerlijker om door m'n vermoeidheid ineens 4 uur door te slapen en ik dan niet meer stabiel ben. Dan is 2ml niet meer genoeg om de ontwenning te stoppen. Stabiliteit = alles. Scheelt zo ontzettend veel.

Hoe langer ik nu zo gediciplineerd aan het afbouwen ben hoe sterker ik me ga voelen. Ik wil en ga dit overwinnen. Morgen naar 1.5ml! Ik ben echt optijd tot het besef gekomen dat ik er iets aan moest gaan doen voor het weer volledig uit de hand zou gaan lopen.

De stap van 2.5ml naar 2ml was best behoorlijk. 2.5ml gaf nog wat effect, 2ml niet meer, waardoor het mentaal wel wat zwaarder is. Ook qua angst en onrust, daar heb ik Lorazepam voor op voorschrift. Lorazepam is in de psychiatrie ook zeker eerste keus, erg sederende benzo namelijk.

Voor vanavond check ik uit. Slaaplekker. En ik ga morgen vast wel weer wat updaten.

Raver
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden.
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?

Ik vind het heel knap van je dat je dit zo alleen doet, hopelijk lukt het dit keer voor goed. Heel veel sterkte in je afkick, ik volg deze topic al sinds het aanmaken want vind het heel intresant. Bedankt dat je het zo eerlijk met ons deelt!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goeiemorgen.

Ik ben blij als het afbouwen voorbij is. Voor m'n gevoel zou ik nu al kunnen stoppen denk ik. 2ml doet helemaal niets, dus voel het ook niet inwerken, en dus ook niet uitwerken. Dan lijkt het zo overbodig maar niets is minder waar denk ik.

Gabbertje zei:
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?
Klik om te vergroten...

Gewoon niet in hetzelfde huis verblijven als je ouders :tongueout:.

Ik heb een hele lieve vrouw die me helpt, daar woon ik ook tijdelijk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Je bent nu wel aan t doorpakken met de afkick, misschien dat die terugval positief uitpakt voor je.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Never give up Raver!
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik lees al een hele tijd mee op het forum, is eigenlijk gestart door mijn interesse in de hele opiaten problematiek. Ik heb deze account gemaakt om je veel goede moed toe te wensen Raver! Ik hoop van harte dat het je gaat lukken deze keer (sorry dat ik hier zo binnen kom walsen), good luck kerel
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geklikt op ‘vind ik leuk’ Je uitleg is helder. Vandaag een nieuwe dag waarvan ik hoop dat deze je beter af gaat. Succes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."