Mentaal / lichamelijk is nogal een groot verschil... je slikt benzo’s op de achtergrond. Dit zou al wat ontwenning weg horen te nemen ?
Ja en nee. Benzos zijn allang niet effectief gebleken bij (ernstige) GHB-verslaving en het onthoudingssyndroom. Ondanks goede ervaringen van jou Coffeecup. Google eens 'GHB-delier casus' en u zult zelf lezen. Extreem hoge doseringen benzos (22mg Lorazepam, 175mg Oxazepam en diverse antipsychotica) hadden 0 effect op patienten met een onthoudingsdelier. En dat is toch wel het gevaarlijkste van een GHB verslaving, het lijkt mentaal maar het kan zo lang duren dat het lichaam letterlijk dood gaat. Is wel een extreem voorbeeld meteen maar wel het beste voorbeeld dat benzos niet effectief zijn tegen dat onthoudingsdelier en onthoudingssyndroom.
Ik spreek van een syndroom omdat het ook zo staat beschreven in de DSM-V. Het was zelfs nodig deze patienten volledig te sederen op de IC met beademing. Omdat niets hielp. Het kalmeert je wellicht in het begin een beetje maar als de ontwenning doorzet helpt alleen GHB.
Bij 'n milde verslaving helpt het wellicht en er bestaat een 'diazepam protocol' die jij maar al te goed kent. Je weet zelf ook best dat je daar aan bepaalde eisen dient te voldoen om uberhaüpt in die categorie GHB verslaving te vallen. Dat protocol is ook al jaren oud he, de medische wereld is continu in verandering en je kunt jezelf eens goed afvragen of dat protocol uberhaupt nog up to date is.
Daarnaast heb je ook te maken met tolerantie. Die 15mg Diazepam dagelijks voel ik alleen als ik het
niet neem. Als ik het wel neem echt 0 effect voor m'n idee, misschien heeft het een beetje een ongemerkt angstdempend effect maar totaal geen sederend effect meer. Althans, ik voel het niet. Dus die Diazepam mag je wegstrepen als mogelijk hulpmiddel bij ontwenning. Het is alleen maar een nare bijkomstigheid, dus ook een benzo verslaving naast de GHB verslaving. Want reken er maar op dat diazepam afkick door het effect -als ik het nog een effecf mag noemen- van GHB heen komt. Ik had laatst doseringen over geslagen namelijk, toen kwam ik.van een koude kermis thuis. Je zegt ook mooi zelf al 'op de achtergrond', dat is ook letterlijk zo. Lagen ze nog maar op de voorgrond. Ik slik dus alleen Diazepam tegen de afkick van de
benzoverslaving.
Lorazepam daarintegen is veel potenter dan Diazepam en die heb ik ook liggen. Die werken wel heel goed tegen de nare bijkomstigheid van GHB-verslaving. Je kunt je voorstellen dat ik niet echt helder meer in m'n hoofd ben. Weinig slaap en veel psychoactieve drugs zijn niet best voor m'n mind.
Lorazepam zorgt ervoor dat ik me daar totaal niet mee bezig hou. En het helpt me bij de rust in me hoofd, en dan maak ik de 2 uur gemakkelijker vol. Maar om nou elke dag Lorazepam erbij te slikken? Dat vind ik zonde, wil ook niet weer tolerantie ontwikkelen voor Lorazepam. Die heb ik misschien nog harder nodig als ik in een verder stadium verkeer. Want daar ga ik wel naar toe.
Daarnaast moet ik toegeven dat ik niet echt ontwenning meer heb nu ik zeer stabiel doseer. Elke 2 uur, geen minuut eerder of later. Dan valt de 'ontwenning' wel mee hoor.
Duidelijke uitleg lijkt me! Gewoon mijn gedachtes en mening tegenover jou stelling.
![:)]()