Dag 11 van de benzo's af nu.
Heb het idee dat de waves van afkick wel iets minder worden, dus daarmee bedoel ik dat de afkick niet constant aanwezig is. Ik heb ook goede momenten gelukkig.
Maar als de afkick komt (vaak richting de avond) kan het soms doorzetten en dan heb ik er de hele avond flink last van. Bijna altijd ervaar ik dan vlagen van intense angst wat zich uit in paniek en flinke derealisatie.
Hoofdpijn, zweetpalmen, enorm warm hebben, derealisatie!, stijve spieren (benen, nek, schouders, borst), hyperventilatie, druk op de borst, gevoel alsof m'n keel dichtgeknepen wordt, hartkloppingen, nervositeit, overgevoeligheid voor geluiden, moeilijk om een gesprek te voeren, grieperig gevoel, zwak op m'n benen staan, lopen voelt heel raar, lichte hallicunaties (lichte vervormingen), paniekaanvallen, angsten en slapeloosheid.
Vooral die derealisatie is klote, vooral tijdens het sporten met de groep. Raak dan helemaal m'n concentratie kwijt omdat ik me zo vaag voel. Ik heb al meerdere paniekaanvallen gekregen tijdens het sporten, en zo'n aanval vliegt me ineens aan. Voel het totaal niet aankomen!
Heeft er iemand een idee hoelang dit kan duren!? Het begint aardig frustrerend te worden, de artsen hier weten er naar mijn mening maar weinig vanaf.