Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
91 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
22 00 weer 2ml G, 5 minuten voor m'n dosis weer waardes gemeten. 137/89 met een pols van 89, wel een wat verhoogde meeting maar na de dosis is het wel gezakt naar gangbare waardes. Al was de eerste meting ook niet shockerend.

Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden. Maar het is nog ergerlijker om door m'n vermoeidheid ineens 4 uur door te slapen en ik dan niet meer stabiel ben. Dan is 2ml niet meer genoeg om de ontwenning te stoppen. Stabiliteit = alles. Scheelt zo ontzettend veel.

Hoe langer ik nu zo gediciplineerd aan het afbouwen ben hoe sterker ik me ga voelen. Ik wil en ga dit overwinnen. Morgen naar 1.5ml! Ik ben echt optijd tot het besef gekomen dat ik er iets aan moest gaan doen voor het weer volledig uit de hand zou gaan lopen.

De stap van 2.5ml naar 2ml was best behoorlijk. 2.5ml gaf nog wat effect, 2ml niet meer, waardoor het mentaal wel wat zwaarder is. Ook qua angst en onrust, daar heb ik Lorazepam voor op voorschrift. Lorazepam is in de psychiatrie ook zeker eerste keus, erg sederende benzo namelijk.

Voor vanavond check ik uit. Slaaplekker. En ik ga morgen vast wel weer wat updaten.

Raver
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden.
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?

Ik vind het heel knap van je dat je dit zo alleen doet, hopelijk lukt het dit keer voor goed. Heel veel sterkte in je afkick, ik volg deze topic al sinds het aanmaken want vind het heel intresant. Bedankt dat je het zo eerlijk met ons deelt!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goeiemorgen.

Ik ben blij als het afbouwen voorbij is. Voor m'n gevoel zou ik nu al kunnen stoppen denk ik. 2ml doet helemaal niets, dus voel het ook niet inwerken, en dus ook niet uitwerken. Dan lijkt het zo overbodig maar niets is minder waar denk ik.

Gabbertje zei:
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?
Klik om te vergroten...

Gewoon niet in hetzelfde huis verblijven als je ouders :tongueout:.

Ik heb een hele lieve vrouw die me helpt, daar woon ik ook tijdelijk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je bent nu wel aan t doorpakken met de afkick, misschien dat die terugval positief uitpakt voor je.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Je bent nu wel aan t doorpakken met de afkick, misschien dat die terugval positief uitpakt voor je.
Klik om te vergroten...

Ik hoop t man!

Met de nadruk nu op doorpakken, ben wel echt heel neerslachtig sinds vanochtend. Dan spookt er van alles door m'n hoofd, maar niets waar ik echt wat aan heb.

Het doet ook pijn als je wordt uitgenodigd door je ouders om te komen eten, maar dat niet kan door deze situatie. En ik dus weer 'n leugen moet verzinnen om m'n ouders niet onder ogen te hoeven komen. Niet omdat ik het niet wil vertellen maar meer omdat hun zich dan extreem zorgen gaan maken. Wat natuurlijk helemaal logisch is, als ik dan vertel dat ik het zelf afbouw geloven ze daar helemaal niets van.

De mentale afkick is echt iets waar je doorheen moet. Niets helpt daar tegen, het enige wat je kan doen is bezig blijven. Lopen, fietsen, whatever.

Van de roze wolk van GHB, ineens keihard de realiteit onder je neus. Dit zijn de momenten dat ik extra alert moet blijven.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laatste 2ml down the hatch net om 14 00.

Straks om 16 00 ga ik naar de 1.5ml, het einde is in zicht.

Ik twijfel wat ik moet doen zodra ik onder de 1ml kom, of die dosering verwaarloosbaar is of dat je ook echt nog 24u 0,5ml moet gebruiken.

In de detox stop je 's avonds gewoon zodra je op 2ml (Xyrem 150mg/ml) bent aangekomen. Maar in 'n detox ga je 's ochtends om 11 00 naar beneden, dus zit je nog 12 uurtjes op 300mg GHB elke 2 uur.
Aangezien ik om 16 00 zak twijfel ik, ik heb eigenlijk weinig zin om wakker te worden voor 0.5ml wat echt niets meer is. En gezien m'n korte periode gebruik denk ik dat ik het wel aankan om 's avonds dan te stoppen.

Slapen lukt sowieso, heb ik Seroquel voor op voorschrift ook. Dat is het probleem niet. Ik hoef verder geen advies ofzo, jullie zijn geen artsen. Maar toch even m'n twijfels wegschrijven.

Misschien zijn er ook mensen die het intressant vinden om te lezen hoe ik het afbouwen tot nu toe heb aangepakt. Er zijn maar weinig fora waar iemand zelfstandig met GHB afbouwt. Meer fora over wat werkt tegen ontwenning etc. Ik hoor wel of mensen dat intressant vinden.


Raver
F
FeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind heel dit topic interessant Raver en heb respect voor je dat je de keuze hebt gemaakt ermee te kappen.

Sorry ben nieuw en val hier zomaar binnen..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Feetje zei:
Sorry ben nieuw en val hier zomaar binnen..
Klik om te vergroten...

We komen allemaal een keertje binnenvallen!

Bedankt man, ik had voor m'n gevoel geen andere keuze dan afbouwen. Doorgaan lijkt fijn en lekker, maar dat effect gaat weg en dan wou je zo graag dat je eerder was gestopt. Daarnaast staat er heel veel op t spel, en dat is het echt niet waard.

En welkom op het forum.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sinds 16 00 op 1.5ml.

Bloeddruk blijft in de normale zone, alleen m'n pols is vrij fors gestegen. Meer dan 100 terwijl ik in rust ben. Ook merkt ik lichamelijk nu ook meer ontwenning. Beetje trillen, zweethanden, concentratieverlies.

Geen idee of dit nu een goed teken is of een teken dat ik nu te snel zak. Ik kan er altijd voor kiezen weer naar 2ml te gaan en nog 1 dag op 2ml te blijven als m'n pols zo hoog blijft. Ik heb altijd een pols van 65 tot 70, dan is 105 / 111 toch wel een stuk hoger dan ik gewend ben van mezelf. Twijfels!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Net voor m'n dosis van 20 00 nog even me tensie gemeten. Die was nu 141/83, en pols van 114. Dit is toch echt ontwenning, heb ik overleg met iemand hier 1.7ml genomen in plaats van 1.5ml. Het moet wel veilig gaan, heb immers de tijd.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hele slechte nacht gehad.

Wekkers vergeten aan te zetten, maar door de vermoeidheid ben ik pas wakker geworden toen ik flinke ontwenning had.

In overleg 2ml gekregen, werkte niet, nog eens 2ml, werkte niet en pas na totaal 6ml(!) stopte m'n ontwenning.

Hele stabiliteit weg. Fuck!

Nu maar weer door op 2ml. Het gaat iets langer door dan gepland.

Raver.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Raver

Volgens mij ontkom je niet aan enige ontwenningsverschijnselen, zelfs niet bij precieze afbouw. Met andere woorden: je zal jezelf toch echt vroeg of laat moeten toestaan om je klote te voelen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Volgens mij ontkom je niet aan enige ontwenningsverschijnselen, zelfs niet bij precieze afbouw. Met andere woorden: je zal jezelf toch echt vroeg of laat moeten toestaan om je klote te voelen.
Klik om te vergroten...

Nee dit is niet juist.

Tuurlijk, beetje zweten, trillen en ongemakkelijk hoort erbij. Vooral het laatste half uurtje voor je dosis. Maar tijdens de afbouw hoor je eigenlijk weinig klachten te hebben.

Maar verwardheid, hoge bloeddruk/hartslag en stuiptrekkingen niet. Je kunt niet afbouwen als je deze ontwenningsklachten hebt toch? Toen ik werd ingesteld de eerste dag in de detox was ik pas stabiel toen ik klachten vrij was. En dat was toen pas na 4 doseringsverhogingen. Eerst 10ml, 12ml, 15ml en pas op 18ml had ik nergens last van. Op 15ml bleef ik trillen en had last van verwardheid, toen is savonds de achterwacht gebeld en de dosis nogmaals opgehoogd.
Let op: farmaceutische GHB.

Als je te lang wacht met doseren raakt je lichaam steeds verder in ontwenning. Waardoor je gewoonlijke dosis niet werkt om je uit ontwenning te krijgen. Dan kun je wel denken 'het hoort erbij' maar dat hou je echt geen 3 dagen vol op die manier. Sterker nog, de mentale craving zal alleen maar toenemen, en de kans op terugval dus ook.

GHB is andere koek acht.zes, maar ik snap je gedachtegang volledig.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga vanaf 12 00 weer proberen stabiel te worden. Dat is deze ochtend een beetje op een zijspoor terecht gekomen.

12 00 2ml per 2 uur. Het kutte is dat ik bijna door m'n g heen ben ik dus weer nieuwe moet gaan halen.

Optie 1 is , stabiliseren en afbouwen
Optie 2 is , stabiliseren deels afbouwen en dan 's avonds seroquel erin.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Te ingewikkeld om erop te reageren. Sorry.

Maar ik snap jullie @Bas @Quinn
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wens je alle kracht en wijsheid om hieruit te komen !
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Ik ga vanaf 12 00 weer proberen stabiel te worden. Dat is deze ochtend een beetje op een zijspoor terecht gekomen.

12 00 2ml per 2 uur. Het kutte is dat ik bijna door m'n g heen ben ik dus weer nieuwe moet gaan halen.

Optie 1 is , stabiliseren en afbouwen
Optie 2 is , stabiliseren deels afbouwen en dan 's avonds seroquel erin.
Klik om te vergroten...
Altijd blijven communiceren hoe rot je je ook voelt je staat niet alleen !
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Peptalking zei:
Ik wens je alle kracht en wijsheid om hieruit te komen !
Klik om te vergroten...

Dat zal ik wel nodig hebben peptalking! M'n vriendin gaat woensdag op vakantie namelijk. Dan is er niemand in m'n omgeving die me bij kan staan, dan sta ik er alleen voor. Natuurlijk hoop ik voor woensdag op 0 te staan alleen dat vergt veel discipline, en doorzettingsvermogen.

Heb dinsdag wel een consult bij m'n verslavingsarts. Anders wacht ik op de zomervakantie en ga ik weer een detox in. Dat is ook een optie natuurlijk, een detox is 14 dagen ongeveer.

Lastige tijden. Fuck GHB, maar ik ben sterker dan dat!
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
@Raver

Volgens mij ontkom je niet aan enige ontwenningsverschijnselen, zelfs niet bij precieze afbouw. Met andere woorden: je zal jezelf toch echt vroeg of laat moeten toestaan om je klote te voelen.
Klik om te vergroten...
k weet zeker dat je Raver wil helpen, steunen, er voor hem wil zijn. En volgens mij twijfelt niemand hier aan jouw goede intenties.

Maar zie je in dat jouw reply een verkeerde aanname is? En dat dit op sommigen zelfs veroordelend kan overkomen?

Goede bedoelingen hebben is 1 ding, ze correct kunnen overbrengen en daarbij voldoende rekening houden met de ontvanger is veel lastiger. Wees je daarvan bewust!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@AphexTwin

Na een aantal keer lezen zie ik nog steeds niet wat er fout is aan die reactie. Maar goed, excuus als wie dan ook er aanstoot aan neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."