Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
90 weergaven
18-5-2026
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik zou verwachten dast zoon bureau je volledige steun zou geven. maar heb er gelukkig zelf geen ervaring mee.
ik kan je alleen de moed te spreken en zeggen dat je al uberhaubt bezig bent met verminderen wat een hele stap is en sommige mensen niet eens onder ogen zouden nemen. goed bezig man.

Ga er voor


you can't change the past you can only improve for the future - Sekia Poti
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
22 00 weer 2ml G, 5 minuten voor m'n dosis weer waardes gemeten. 137/89 met een pols van 89, wel een wat verhoogde meeting maar na de dosis is het wel gezakt naar gangbare waardes. Al was de eerste meting ook niet shockerend.

Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden. Maar het is nog ergerlijker om door m'n vermoeidheid ineens 4 uur door te slapen en ik dan niet meer stabiel ben. Dan is 2ml niet meer genoeg om de ontwenning te stoppen. Stabiliteit = alles. Scheelt zo ontzettend veel.

Hoe langer ik nu zo gediciplineerd aan het afbouwen ben hoe sterker ik me ga voelen. Ik wil en ga dit overwinnen. Morgen naar 1.5ml! Ik ben echt optijd tot het besef gekomen dat ik er iets aan moest gaan doen voor het weer volledig uit de hand zou gaan lopen.

De stap van 2.5ml naar 2ml was best behoorlijk. 2.5ml gaf nog wat effect, 2ml niet meer, waardoor het mentaal wel wat zwaarder is. Ook qua angst en onrust, daar heb ik Lorazepam voor op voorschrift. Lorazepam is in de psychiatrie ook zeker eerste keus, erg sederende benzo namelijk.

Voor vanavond check ik uit. Slaaplekker. En ik ga morgen vast wel weer wat updaten.

Raver
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden.
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?

Ik vind het heel knap van je dat je dit zo alleen doet, hopelijk lukt het dit keer voor goed. Heel veel sterkte in je afkick, ik volg deze topic al sinds het aanmaken want vind het heel intresant. Bedankt dat je het zo eerlijk met ons deelt!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goeiemorgen.

Ik ben blij als het afbouwen voorbij is. Voor m'n gevoel zou ik nu al kunnen stoppen denk ik. 2ml doet helemaal niets, dus voel het ook niet inwerken, en dus ook niet uitwerken. Dan lijkt het zo overbodig maar niets is minder waar denk ik.

Gabbertje zei:
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?
Klik om te vergroten...

Gewoon niet in hetzelfde huis verblijven als je ouders :tongueout:.

Ik heb een hele lieve vrouw die me helpt, daar woon ik ook tijdelijk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je bent nu wel aan t doorpakken met de afkick, misschien dat die terugval positief uitpakt voor je.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Never give up Raver!
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lees al een hele tijd mee op het forum, is eigenlijk gestart door mijn interesse in de hele opiaten problematiek. Ik heb deze account gemaakt om je veel goede moed toe te wensen Raver! Ik hoop van harte dat het je gaat lukken deze keer (sorry dat ik hier zo binnen kom walsen), good luck kerel
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geklikt op ‘vind ik leuk’ Je uitleg is helder. Vandaag een nieuwe dag waarvan ik hoop dat deze je beter af gaat. Succes
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even een update mensen:

Ik heb toegestemd in het 'plan' van de verslavingszorg in de hoop dat ik zsm op de wachtlijst wordt geplaatst voor een detox. Ik heb hun nodig voor een detox.

Ik ben zelf wel zeer stabiel aan het doseren en ik zou eventueel zelf ook wat af kunnen bouwen. Ik weet hoe dat gaat in een kliniek alleen ben ik overdags wel in staat in dat vol te houden alleen zijn de nachten een struikelpunt.

Ik zal eerlijk zijn, niet voor jullie maar vooral om het van me af te schrijven. Ik heb een periode 5ml elke 2 uur gebruikt, aanvankelijk meer dan ik hier toegaf. Maar dat maakt niet uit, zo zit ik soms in elkaar als ik gebruik. Ik weet soms niet eens waarom ik niet eerlijk ben over gebruik maar dat zit er zo ingesleten omdat ik voor de buitenwereld zo extreem gesloten moet zijn. Op m'n werk, school en sommige familieleden bijvoorbeeld.

Maar goed even verder, ik heb nu 24u op 4.7ml gezeten en ga vandaag naar 4.4ml. Vanacht is het goed gegaan met m'n stabiliteit, dit is cruciaal zoals ik al vaker heb uitgelegd. GHB heeft een zeer korte halfwaardetijd waardoor je ontwenning steeds meer toeneemt mits je optijd doseert. In de detox krijg je ook 's nachts elke 2 uur GHB namelijk. Maar om jezelf soms wakker te krijgen 's nachts is moeilijk als je zo extreem vermoeid bent. Ik slaap namelijk elke nacht een gebroken nacht, en vaak kort. Waardoor ik soms door me wekkers heen slaap, en dan? Hoe dan verder? Na 4 uur na je laatste dosis werkt de normale dosis niet. Dan blijf je in ontwenning, en dan kan je niet functioneren. Met de nadruk op niet, dit heeft echt niets te maken met doorzettingsvermogen etc. Dat gaat gewoon niet als je verplichtingen hebt. Je raakt namelijk mentaal ook verward.

Maar ik ga vandaag dus naar 4.4ml en we zien wel hoe dat gaat.

Straks om 15.30 een afspraak met m'n coördinerend behandelaar bij de desbestreffende verslavingszorg. Dan weet ik meer over hoe nu verder met de opnames. Ik hoor vanmiddag dus de wachttijd. Kijk 3 of 4 maanden ga ik dit gewoon niet volhouden. Dus dan zal ik zelf actie moeten ondernemen. Maar ik hoop zo oprecht dat dat niet nodig is.

Voor nu 'n update.

En laat me gewoon in m'n recht en waarde alsjeblieft. Ik weet zelf hoe dit aan te pakken, ik sta open voor tips maar niet voor oordelen en over hoe ik dit beter zou moeten aanpakken. Ik heb zelf meerdere GHB-verslavingen gehad en ervaringsdeskundigheid is meer waard dan meningen. Vind het jammer dat ik dit erbij moet zetten maar jullie weten allemaal dat ik gister het forum bijna wou verlaten.

Raver

pinkie zei:
Ik lees al een hele tijd mee op het forum, is eigenlijk gestart door mijn interesse in de hele opiaten problematiek. Ik heb deze account gemaakt om je veel goede moed toe te wensen Raver! Ik hoop van harte dat het je gaat lukken deze keer (sorry dat ik hier zo binnen kom walsen), good luck kerel
Klik om te vergroten...

Bedankt pinkie. En welkom op het forum.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Even een update mensen:

Ik heb toegestemd in het 'plan' van de verslavingszorg in de hoop dat ik zsm op de wachtlijst wordt geplaatst voor een detox. Ik heb hun nodig voor een detox.

Ik ben zelf wel zeer stabiel aan het doseren en ik zou eventueel zelf ook wat af kunnen bouwen. Ik weet hoe dat gaat in een kliniek alleen ben ik overdags wel in staat in dat vol te houden alleen zijn de nachten een struikelpunt.

Ik zal eerlijk zijn, niet voor jullie maar vooral om het van me af te schrijven. Ik heb een periode 5ml elke 2 uur gebruikt, aanvankelijk meer dan ik hier toegaf. Maar dat maakt niet uit, zo zit ik soms in elkaar als ik gebruik. Ik weet soms niet eens waarom ik niet eerlijk ben over gebruik maar dat zit er zo ingesleten omdat ik voor de buitenwereld zo extreem gesloten moet zijn. Op m'n werk, school en sommige familieleden bijvoorbeeld.

Maar goed even verder, ik heb nu 24u op 4.7ml gezeten en ga vandaag naar 4.4ml. Vanacht is het goed gegaan met m'n stabiliteit, dit is cruciaal zoals ik al vaker heb uitgelegd. GHB heeft een zeer korte halfwaardetijd waardoor je ontwenning steeds meer toeneemt mits je optijd doseert. In de detox krijg je ook 's nachts elke 2 uur GHB namelijk. Maar om jezelf soms wakker te krijgen 's nachts is moeilijk als je zo extreem vermoeid bent. Ik slaap namelijk elke nacht een gebroken nacht, en vaak kort. Waardoor ik soms door me wekkers heen slaap, en dan? Hoe dan verder? Na 4 uur na je laatste dosis werkt de normale dosis niet. Dan blijf je in ontwenning, en dan kan je niet functioneren. Met de nadruk op niet, dit heeft echt niets te maken met doorzettingsvermogen etc. Dat gaat gewoon niet als je verplichtingen hebt. Je raakt namelijk mentaal ook verward.

Maar ik ga vandaag dus naar 4.4ml en we zien wel hoe dat gaat.

Straks om 15.30 een afspraak met m'n coördinerend behandelaar bij de desbestreffende verslavingszorg. Dan weet ik meer over hoe nu verder met de opnames. Ik hoor vanmiddag dus de wachttijd. Kijk 3 of 4 maanden ga ik dit gewoon niet volhouden. Dus dan zal ik zelf actie moeten ondernemen. Maar ik hoop zo oprecht dat dat niet nodig is.

Voor nu 'n update.

En laat me gewoon in m'n recht en waarde alsjeblieft. Ik weet zelf hoe dit aan te pakken, ik sta open voor tips maar niet voor oordelen en over hoe ik dit beter zou moeten aanpakken. Ik heb zelf meerdere GHB-verslavingen gehad en ervaringsdeskundigheid is meer waard dan meningen. Vind het jammer dat ik dit erbij moet zetten maar jullie weten allemaal dat ik gister het forum bijna wou verlaten.

Raver



Bedankt pinkie. En welkom op het forum.
Klik om te vergroten...
Ik duim dat de wachttijd voor een detox-opname meevalt.
En fijn dat je toch gebleven bent!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hou jullie op de hoogte.

Net op 10 00 4.4ml genomen. Kan helaas geen bloeddruk meten aangezien ik gewoon op m'n studie ben nu. Maar qua gevoel is het gewoon goed, effect is ook geminimaliseerd nu. Top.
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Raver, ik wens je heel veel sterkte en succes met afkicken:heartsuit:
Verslaving is een bitch, een lang kronkelig pad waar geen einde aan lijkt te komen. Ik probeer zelf al een tijdje te stoppen met coke maar dat gaat ook met ups en downs.
Er zijn momenten dat je geen hoop hebt en je heel slecht voelt maar er komen momenten dat je je beter zult gaan voelen.
Ik hoop echt voor je dat je snel naar de detox kan, dan is er weer een lichtje aan het einde van het pad en krijg je nieuwe hoop om verder te gaan.

Gelukkig ben je op het forum gebleven. Dit moet een plek zijn waar iedereen zich veilig voelt om over verslaving en drugsgebruik te kunnen praten. Er is vaak niet veel begrip in de buitenwereld en voor sommige mensen is dit de enige plek om over verslaving te praten, daarom is het zo belangrijk dat we elkaar hier steunen en iedereen in de waarde laten.

Voel je vrij om bericht te sturen als je behoefte hebt om te praten.

Liefs, SneeuwSnuiver
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Super! Nu hopen op goed nieuws namiddag!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thanks @SneeuwSnuiver

Helaas heb ik geen goed nieuws.

Wachttijd voor een GHB-detox bedraagd nu 4 tot 5 maanden. Het is ontzettend druk nu vertelde ze me, kon het eigenlijk niet slechter treffen. Dat is wel even schrikken en dat brengt me dan meteen terug naar de periode waar ik via de crisisdienst moest worden opgenomen omdat ik in m'n delier destijds suïcidaal was. Toen ik werd opgenomen toen was ik uitgedroogd, extreem vermoeid, psychotisch en onderkoeld. Had niet langer moeten duren toen of anders had ik vandaag de dag niet hier een bericht kunnen sturen.

Zelf afbouwen ligt nu het meeste voor de hand. Ik ben alleen op zoek nu naar iemand die me kan bijstaan, zodat ik het niet alleen hoef te doen. Dit is geen vraag voor hier op het forum hoor, ik ben nu zelf aan het zoeken naar iemand in m'n omgeving die dat kan doen.

Ik weet niet hoe ik er over 4 maanden bijzit namelijk. Als ik merk hoe verward ik nu soms al ben.. Maar zelfs in een crisis kunnen ze niets voor me betekenen omdat een GHB afkick zo complex kan zijn. En er zijn gewoon maar 5 bedden voor deze hele regio.

En tuurlijk zijn er andere instanties, maar eerder dat ik daar aan de beurt ben duurt het nog langer. Dus ja....... Wanhopige Raver. :(
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Thanks @SneeuwSnuiver

Helaas heb ik geen goed nieuws.

Wachttijd voor een GHB-detox bedraagd nu 4 tot 5 maanden. Het is ontzettend druk nu vertelde ze me, kon het eigenlijk niet slechter treffen. Dat is wel even schrikken en dat brengt me dan meteen terug naar de periode waar ik via de crisisdienst moest worden opgenomen omdat ik in m'n delier destijds suïcidaal was. Toen ik werd opgenomen toen was ik uitgedroogd, extreem vermoeid, psychotisch en onderkoeld. Had niet langer moeten duren toen of anders had ik vandaag de dag niet hier een bericht kunnen sturen.

Zelf afbouwen ligt nu het meeste voor de hand. Ik ben alleen op zoek nu naar iemand die me kan bijstaan, zodat ik het niet alleen hoef te doen. Dit is geen vraag voor hier op het forum hoor, ik ben nu zelf aan het zoeken naar iemand in m'n omgeving die dat kan doen.

Ik weet niet hoe ik er over 4 maanden bijzit namelijk. Als ik merk hoe verward ik nu soms al ben.. Maar zelfs in een crisis kunnen ze niets voor me betekenen omdat een GHB afkick zo complex kan zijn. En er zijn gewoon maar 5 bedden voor deze hele regio.

En tuurlijk zijn er andere instanties, maar eerder dat ik daar aan de beurt ben duurt het nog langer. Dus ja....... Wanhopige Raver. :(
Klik om te vergroten...
Ow wat kut om te horen zeg:(
Ik hoop voor je dat je de kracht kan vinden om zelf af te bouwen en dat er iemand is die je kan helpen.

Sterkte:blackheart:
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat shit zeg! Net nu je toch de stap genomen hebt :(
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bovendruk blijft steeds boven de 140. Onderdruk is daarintegen wel oke, verwarring is aardig toegeslagen. Ontwenning? Of toch de combinatie Lorazepam + GHB aangezien je daar ook mentally wasted van raakt. Antwoorden zoek ik niet hoor, puur van me af schrijven dit.

Hopelijk kan ik 'n beetje slaap vatten vanacht. Dat is echt wat ik nodig heb!

Stay tuned.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe hoog precies? Tijdens mijn ambulante ghb detox vonden ze een bovendruk van 140 acceptabel. Onderdruk vonden ze tot 80/90 acceptabel. Pols in rust was 120 de max. Als dit ondanks mijn medicatie zo bleef, moest ik gelijk bellen met de klinische opname, dan zou een bed vrij zijn 24/7 mocht het mis gaan. Gelukkig nooit hoeven bellen maar wel eens extra medicatie zonodig moeten nemen en dat hielp. (Ze legde dan twee diazepam 5 Mg klaar boven op de oorspronkelijke dosis)

Ik had ook moeite om stabiel te komen voor ik de detox in ging. In paniek belde ik telkens mijn arts omdat ik steeds ontwenning had. Steeds moest ik omhoog, onder begeleiding en uiteindelijk zat ik op 6 ml om
De vier uur. Mijn man stond paf! Hij hoefde dat niet te proberen. De nacht gebruikte ik niets. Misschien kun je je dosis ook ophogen, maar dan bijvoorbeeld 3 á 4 uur ertussen te laten? Ik had het geluk dat het niet in een kliniek hoefde. Misschien kun je informeren of het in jouw regio ook ambulant mogelijk is ? Dan komt elke dag een verpleegkundige, controleert je waardes, vullen samen lijsten in, kijkt of medicatie aanslaat, verstrekt dagelijks je medicatie over de dag. Alleen een maar, wil je hiervoor in aanmerking komen dan mag je echt niet hoger zitten dan 60 ml ghb per dag? En de nachten niet gebruiken. Ik zou proberen in hoeverre het je zelf nog lukt
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb er echt de ballen verstand niet van, 1x geprobeerd en het was niet mijn ding. Diep onder de indruk van je doorzettingsvermogen, de wilskracht dit te willen blijven delen en je manier van schrijven. Ik wil je heel veel succes en sterkte toewensen, blijf vooral in jezelf geloven en dont give up. :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Coffeecup zei:
Misschien kun je informeren of het in jouw regio ook ambulant mogelijk is ? Dan komt elke dag een verpleegkundige, controleert je waardes, vullen samen lijsten in, kijkt of medicatie aanslaat, verstrekt dagelijks je medicatie over de dag. Alleen een maar, wil je hiervoor in aanmerking komen dan mag je echt niet hoger zitten dan 60 ml ghb per dag? En de nachten niet gebruiken. Ik zou proberen in hoeverre het je zelf nog lukt
Klik om te vergroten...

Klinkt heel leuk Coffeecup.

Helaas val ik zoals gezegd al buiten die categorie om.

Ook wijkverpleegkundige bestaan niet meer hier, te risky vonden ze het en er was te vaak toch klinische opname nodig. Daarnaast kostte het ook teveel. Kut bezuinigingen.

Coffeecup zei:
Misschien kun je je dosis ook ophogen, maar dan bijvoorbeeld 3 á 4 uur ertussen te laten
Klik om te vergroten...

Uhhhh neeeee. Hoe ga ik 3 uur volmaken als ik shakend na 2 uur me dosis kan pakken? Ik denk echt dat dat nu teveel poes pas is waar ik geen zin in heb, en bovendien is dat niet volgens de richtlijnen van mijn verslavingarts nu. Die zegt stellig elke 2 uur en zo stabiel mogelijk.
En voor de duidelijkheid, 5ml per 2 uur is 10ml per 4 uur eh. Dan werkt 6ml per 4 uur natuurlijk niet..

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."