Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs beter niet proberen

Welke drugs beter niet proberen

30 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou zeggen dat amfetaminen, GHB en benzo's toch wel de meest verslavende zijn, maar dit verschilt per persoon dus in principe kan niemand hier antwoord op geven.
M
MondmaskerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goeieavond iedereen

Ik vraag me af welke drugs in jullie ogen het meeste potentieel hebben om tot een verslaving te leiden?
Ik ben tegenwoordig wat aan het experimenteren met verschillende drugs maar ik wilweten welke drugs ik beter niet probeer. Ik ben immers vrij gevoelig voor verslavingen.
Deze drugs zou ik binnekort eens willen nemen: speed, coke (1e keer heb ik er helemaal geen flikker van gevoeld dus ik geef het nog een kans), GHB, en nog enkele psychedelics zoals lsd en mushrooms
Hoewel het internet enkele van deze drugs inderdaad als verslavend beschrijven, hoor ik graag jullie meningen eens. Is het mogelijk om hier even mee te experimenteren zonder achteraf te zitten met een verslaving of is het echt dat je na de eerste keer vertrokken bent?
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hangt grotendeels van je eigen gesteldheid af.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Crystal meth --> NEVER!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je bent zelden na één keer verslaafd. Er gaat vaak een verraderlijk proces aan vooraf, het sluipt geleidelijk (maar sneller dan je wil) je leven binnen. Je hebt de nodige zelfdiscipline nodig. Als je die niet hebt, zou ik van de echt verslavende middelen wegblijven.

Voor welke middelen je vooral gevoelig bent is afhankelijk van wat voor persoon je bent. Ik vind uppers aanzienlijk leuker, boeiender, functioneler en dus verslavender dan downers, heb met die laatste categorie zeer weinig. Maar voor een ander kan dat andersom het geval zijn.

Crystal meth is voor mij ook een no-go, veel te verslavend en schadelijk. Ik zou uit nieuwsgierigheid liefst alles proberen, maar soms is ratio gewoon belangrijker dan nieuwsgierigheid.

Psychedelica zijn niet verslavend en wel zeer interessant, mits op juiste manier en met respect gebruikt. :)
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou GHB ook niet proberen. Na talloze posts van @Raver is deze drugs ook uit mijn to-do-listje geschrapt.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met psychedelica zit je wel in orde, door de onmiddellijke tolerantie en heftigheid van de ervaringen zijn tripmiddelen doorgaans niet erg verslavend.
GHB zou ik absoluut links laten liggen als je zegt erg verslavingsgevoelig te zijn.
Coke is ook zeker tricky.
Afgezien daarvan de basic 'horror' drugs, zoals crystal meth, heroïne, en daarnaast geknoei met opiaten.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soms wilde ik dat ik GHB nooit had aangeraakt. Ik zit nu in de kliniek voor een GHB én Diazepam verslaving, na de zoveelste terugval. Wat een ellende heb ik gehad vooral door GHB. Dus schrap die maar van je lijstje als je slim bent. :)

Verder ga ik mee met @Roze olifant , verslaafd ben je nooit in 1 keer.

Máár je kunt het effect wel zo fijn vinden dat je het meteen vaker wilt en gaat gebruiken. Bij GHB loop je dan groot risico op verslaving, het is zeer verslavend. Niet iedereen vind GHB fijn, maar de mensen die het fijn vinden kunnen flink in de problemen komen.

Je geeft zelf aan verslavingsgevoelig te zijn, goed dat je dat weet van te voren. Naar mijn mening moet je je dan gewoon weghouden van GHB en andere verslavende middelen, ook cocaine is heel verslavend!
Bijna elk middel kan verslavend werken, maar in de klinieken waar ik heb gezeten waren alcohol, cocaine en GHB het grootste probleem.

Skaf-Giraffe zei:
Ik zou GHB ook niet proberen. Na talloze posts van @Raver is deze drugs ook uit mijn to-do-listje geschrapt.
Klik om te vergroten...

Fijn dat ik door m'n topic toch mensen heb weten te waarschuwen voor de risico's van GHB.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
@2cbarbeque Ik denk dat het belangrijk is dat je twee keiharde afspraken met jezelf maakt en die nooit overschrijd als je met middelen als GHB wil beginnen.

1. Eenmaal per maand GHB? Go ahead, geen probleem. Maar als je opeens keiharde ruzie met je vriendin hebt en ze wil, nadat jullie het weer goed gemaakt hebben, graag dichter bij elkaar komen met een g'tje, dan is het dus een keiharde "nee!". Heb je een sterfgeval in je familie? Gecondoleerd, maar je blijft van de G af. Voel je je een dag net even wat minder en verdien je het om je even extra lekker te voelen? Tijd om een stuk hard te lopen of aan je genotsknuppel te trekken, want je hebt drie weken geleden nog G gebruikt.

2. Wanneer je merkt dat je toch excuusjes voor jezelf maakt en vaker gebruikt dan je voor jezelf had besloten, dan is regel twee dat je er meteen twee maanden vanaf moet zien en het dan weer mag proberen.

De frequenties zijn slechts een voorbeeld, daar mag je zelf aan sleutelen en dan voor jezelf vastleggen. Ik denk dat je voor jezelf vast wel in kan schatten wat binnen de perken van recreatief gebruik valt.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
En als we het hebben over drugs die je wél moet proberen; pep! ;p

Wel gewoon verantwoord & recreatief uiteraard! :redheart:
D
DeProfeetLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bas zei:
En als we het hebben over drugs die je wél moet proberen; pep! ;p

Wel gewoon verantwoord & recreatief uiteraard! :redheart:
Klik om te vergroten...

Bas, de hoofdsponsor van pep wereldwijd :tearsofjoy:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bas zei:
En als we het hebben over drugs die je wél moet proberen; pep! ;p

Wel gewoon verantwoord & recreatief uiteraard! :redheart:
Klik om te vergroten...

Vind ik persoonlijk nu net de allerverslavendste drug van alles wat ik heb uitgeprobeerd. Leuk is het zeker. :) Maar bij gebruik van pep bij uitstek heb je zelfdiscipline nodig.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lijmsnuiven. Er lopen allemaal zombiekindertjes rond in Afrika. Niet doen dus. Waarom je het niet moet doen weet ik ook niet precies maar toch gewoon niet aan beginnen.
S
SiezoLid
01-01-2024, 00:00
#14
2cbarbeque zei:
Goeieavond iedereen

Ik vraag me af welke drugs in jullie ogen het meeste potentieel hebben om tot een verslaving te leiden?
Ik ben tegenwoordig wat aan het experimenteren met verschillende drugs maar ik wilweten welke drugs ik beter niet probeer. Ik ben immers vrij gevoelig voor verslavingen.
Deze drugs zou ik binnekort eens willen nemen: speed, coke (1e keer heb ik er helemaal geen flikker van gevoeld dus ik geef het nog een kans), GHB, en nog enkele psychedelics zoals lsd en mushrooms
Hoewel het internet enkele van deze drugs inderdaad als verslavend beschrijven, hoor ik graag jullie meningen eens. Is het mogelijk om hier even mee te experimenteren zonder achteraf te zitten met een verslaving of is het echt dat je na de eerste keer vertrokken bent?
Klik om te vergroten...
Na een jarenlange alcohol verslaving alles onder controle. Ik ging lekker. Ben redelijk verslavingsgevoelig dus trots op mezelf. Totdat ik speed tegenkwam. Vanaf t eerste moment vond ik t zo lekker. In twee maanden tijd kon ik zeggen meid, die speed heeft je in zijn macht. Dacht dat t meeviel.
Ben uit me omgeving vertrokken voor een paar weken om af te kicken en te herpakken. Spijt heb ik nu vanwege t feit dat ik me niet zo goed voel. Dat ik mezelf dit heb aangedaan. Gelukkig heb ik me lesje geleerd. Dus ik zou zeggen als je verslavingsgevoelig ben begin er niet aan of je moet heel sterk zijn om jezelf te begrenzen.
Mij lukte t niet vandaar deze time out, heb veel te verliezen als ik door zou gaan.
Zag mezelf zo de Green mile bewandelen.
EN GHB no no no. Ik zie t om me heen als die je in zijn macht krijgt ben je heel ver van huis.
Als je gaat experimenten doen t met iemand waarvan je weet die t recreatief gebruikt en niet zoals mij misbruikt
Veel succes
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alle drugs zijn verslavend , maar iedereen heeft zijn eigen drug of choice

Iedereen heeft het over verantwoord gebruik maar zoiets bestaat niet als je verslavingsgevoelig bent. Het is gewoon jezelf voor de gek houden

Of je eindigt in een kliniek, gevangenis, op straat, met een psychose, platzak OF je stopt inderdaad en zult de rest van je leven de drang hebben met het gevoel dat je iets mist..

Mensen die verslavingsgevoelig zijn moeten gewoon van de drugs afblijven. Zoek een vriendin ofzo en n.euk haar elke dag helemaal plat en raak aan een seksverslaving ofzo. Dat is nog de beste oplossing
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Speed mag je proberen, alleen niet waarderen.
Tenzij jij een goede mindset en controle hebt over je gebruik.
Niet zoals ik.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lijmsnuiven is voor losers. Dus dat betekent dat je alleen lijm mag snuiven als je een loser bent.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Omdat ik later in dit topic binnenval en toch een mening heb ga ik die ventileren aan de hand van quotes van eerdere reacties. je beschouwd jezelf als verslavingsgevoelig. Wanneer dat zo is vraag ik me af voor welk type verslaving je een voorkeur hebt, wat wil je bereiken met je verslaving? Ik ben het type dat zijn problemen opgelost wil zien, dat hoeft niet altijd constructief te zijn, vergeten is ook ook oplossen toch? Hallo alcohol verslaving. Is contact maken moeilijk? Dan ga je toch zorgen dat je contact wil maken? Hallo Coke, Speed of XTC verslaving. Mijn inleidende tekst is wellicht discutabel, ik wil er vooral mee benadrukken dat niet op ieder potje een deksel past waar het verslavingen betreft. De een is gevoeliger voor een bepaalde substantie als de ander. Dat leg ik uit door mijn commentaar op voorgaande wijze lessen.

AphexTwin zei:
Crystal meth --> NEVER!
Klik om te vergroten...
NEVER is het beste woord voor crystal meth, zoek even op dit forum naar ervaringen van johnny snow. Lees en huiver.

Roze olifant zei:
Voor welke middelen je vooral gevoelig bent is afhankelijk van wat voor persoon je bent. Ik vind uppers aanzienlijk leuker, boeiender, functioneler en dus verslavender dan downers, heb met die laatste categorie zeer weinig. Maar voor een ander kan dat andersom het geval zijn.
Klik om te vergroten...
Ik hou van uppers, die maken dat ik mezelf krachtig voel, eigendunk heb en mezelf durf te profileren. Tegelijkertijd heb ik een zwak voor downers, downers zorgen er voor dat ik niet meer hoef te denken aan datgene waar ik de hele dag aan denk. Een upper doet dat niet. Een upper maakt me mooier terwijl dat voor mij nep voelt. Een downer vertelt me wie ik ben. Niet de moeite waard. Omdat de downers beantwoorden aan wie ik zelf denk dat ik ben zal ik daar altijd makkelijker weer naar grijpen. Een upper is voor mij drugs. Het gevaar van verslaving zit in de bevestiging van je gevoel. Waar ben je (onbewust misschien) naar op zoek?

Roze olifant zei:
Psychedelica zijn niet verslavend en wel zeer interessant, mits op juiste manier en met respect gebruikt.
Klik om te vergroten...
Juiste manier en respect is zeer belangrijk hier. Wanneer je op zoek bent naar vervorming en licht effecten zijn psychedelica erg interessant. Verslavend niet, maar wel interessant. Overschat je jezelf met psychedelica dan kan het lelijk worden. Ik heb zelf een hele nacht gespendeerd aan praten met de vuilnisbak in de badkamer terwijl ik op het toilet zat omdat ik dacht dat ik anders in mijn broek zou plassen.

Sally Tessio zei:
Met psychedelica zit je wel in orde, door de onmiddellijke tolerantie en heftigheid van de ervaringen zijn tripmiddelen doorgaans niet erg verslavend
Klik om te vergroten...
Dit had ik dus wat eerder moeten weten, wist ik wel, maar ach, ik ben een grote jongen en kan een beetje gedoe wel handelen.

Sally Tessio zei:
1. Eenmaal per maand GHB? Go ahead, geen probleem. Maar als je opeens keiharde ruzie met je vriendin hebt en ze wil, nadat jullie het weer goed gemaakt hebben, graag dichter bij elkaar komen met een g'tje, dan is het dus een keiharde "nee!". Heb je een sterfgeval in je familie? Gecondoleerd, maar je blijft van de G af. Voel je je een dag net even wat minder en verdien je het om je even extra lekker te voelen? Tijd om een stuk hard te lopen of aan je genotsknuppel te trekken, want je hebt drie weken geleden nog G gebruikt.

2. Wanneer je merkt dat je toch excuusjes voor jezelf maakt en vaker gebruikt dan je voor jezelf had besloten, dan is regel twee dat je er meteen twee maanden vanaf moet zien en het dan weer mag proberen.
Klik om te vergroten...
Nu moet ik alweer zeggen dat @Sally Tessio dingen aan het zeggen is die ik eerder had moeten weten. Ik weet toevallig dat hij jonger is dan ik ben. Ik weet ook dat wanneer ik in mijn jeugd dit soort adviezen had gekregen mijn leven er anders uit had gezien. LEER HIERVAN! Dat is mijn dringende advies, neem dit in je op en kijk hoe jij het in jouw leven kan toepassen. Met inbegrip van je ouders/verzorgers, wie dan ook, praat erover.

Roze olifant zei:
Vind ik persoonlijk nu net de allerverslavendste drug van alles wat ik heb uitgeprobeerd. Leuk is het zeker. :) Maar bij gebruik van pep bij uitstek heb je zelfdiscipline nodig.
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit gepept, wel gecookt, leer van de olifant, pep is tricky! cook ook!

Antwoord op je vraag heb ik niet, wees je vooral bewust van wat je aan het doen bent. Gebruik drugs als extra toevoeging op je ervaring van het leven. Dat is het belangrijkste.

Wanneer je drugs gebruikt als vlucht of afleiding heb je zelf de controle niet meer, dat lijkt me onjuist.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Malafide zei:
Alle drugs zijn verslavend , maar iedereen heeft zijn eigen drug of choice

Iedereen heeft het over verantwoord gebruik maar zoiets bestaat niet als je verslavingsgevoelig bent. Het is gewoon jezelf voor de gek houden

Of je eindigt in een kliniek, gevangenis, op straat, met een psychose, platzak OF je stopt inderdaad en zult de rest van je leven de drang hebben met het gevoel dat je iets mist..
Klik om te vergroten...

Respect voor dit gedeelte van je post.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Parfumflesje zei:
Lijmsnuiven. Er lopen allemaal zombiekindertjes rond in Afrika. Niet doen dus. Waarom je het niet moet doen weet ik ook niet precies maar toch gewoon niet aan beginnen.
Klik om te vergroten...
Lijm snuiven gebeurde in nl ook zat vroeger op scholen. Met die knijppotjes lijm van vroeger. Trust me, i know.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."