Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs beter niet proberen

Welke drugs beter niet proberen

30 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze olifant zei:
Je bent zelden na één keer verslaafd.
Klik om te vergroten...

Dat kan bij crack (uitgekookte Cocaïne) in principe zo zijn gebeurd. Ik heb in de jaren 90 mensen in een week junkie zien worden.
Zo werd altijd gewaarschuwd die eerste hit is de fatale....

Daarnaast is GHB wel de gevaarlijke drugs! Voor je het weet zit je elke 2 uur een buisje te tikken..
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waar je verslaafd aan raakt is niet op voorhand te zeggen. De één raakt verslaafd aan koffie, de ander aan pijnstillers. En je wilt er ook niet zelf achter komen op een vervelende manier waar jij verslaafd aan kan raken. Niet iedereen heeft al voldoende zelfkennis. Zeker niet wanneer je nog jong bent. Met voldoende zelfkennis kun je aan voorhand wel een beetje inschatten welk middel gaat leiden tot verslaving. Ikzelf ben vaak nerveus in het bijzijn van andere mensen. Daarom is het gebruik van ghb, alcohol of benzo's in mijn geval een slecht idee, want ik raak daar makkelijk verslaafd aan. Omdat het mijn nervositeit aanpakt en ik daardoor met mensen kan bereiken wat ik altijd al had gewild: acceptatie & verbondenheid. Terwijl ik dat moet bereiken zonder het gebruik van drugs, wil ik mijzelf niet de vernieling in helpen...
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Coke / base en opiaten voor recreatief gebruik en crystal meth zou ik ten alle tijden vermijden.

Eigenlijk alle stofjes die 'te' lekker zijn en je niet hoeft te wachten om weer goed effect te hebben net als MDMA wat simpelweg niet meer werkt tot je een pauze hebt gehad.

Ik hou het bij psychedelica ook niet vaak maar daar leer ik nog wat van of kan men inzichten krijgen.

Laat de drugs jou nooit gebruiken was het toch?
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#4
(RC) benzo's staan wel hoog op het lijstje...
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vermijd eigenlijk alles wat niet binnen cannabis of psychedelica valt. Ik weet dat ik heel verslavingsgevoelig ben en wil gewoon niet het risico nemen. Om argument kracht bij te zetten, toen ik begon met blowen rookte ik niet maar ik rookte dus wel tabaksjointjes. Het kostte niet veel tijd voor ik mijn eerste pak sigaretten haalde erna omdat ik tijdens mijn werk zodanige cravings had voor een jointje dat ik dat als oplossing zag (was nog wat jonger) en helaas ben ik erna blijven roken. Die cravings kwamen absoluut van de nicotine overigens, nu achteraf herken ik het wel. Maar voor mij zijn drugs met ook maar enig risico op verslaving eigenlijk een no no. Cannabis is ook een tijdje echt teveel geweest, gelukkig nu wel teruggebracht tot een voor mij acceptabele hoeveelheid.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Base coke zal ik nooit proberen..
Is een echte killer..
P
ProbleemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speed is extreem verslavend en spotgoedkoop, dus zeker van tevoren grenzen stellen. Ook niet na een nacht drinken weer de fles oppakken, dat is een potentiële neerwaartse spiraal waar ik zelf gelukkig net op tijd uit was ontsnapt.
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Heroïne injecteren. En GHB rest maakt mij niks uit crystal meth best willen proberen snuiven en roken.
Heroïne ken ik ook alleen van snuiven roken ook nog op de do lijst. Net als keta
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@canaan Ik hou van uppers, die maken dat ik mezelf krachtig voel, eigendunk heb en mezelf durf te profileren. Tegelijkertijd heb ik een zwak voor downers, downers zorgen er voor dat ik niet meer hoef te denken aan datgene waar ik de hele dag aan denk. Een upper doet dat niet. Een upper maakt me mooier terwijl dat voor mij nep voelt. Een downer vertelt me wie ik ben. Niet de moeite waard. Omdat de downers beantwoorden aan wie ik zelf denk dat ik ben zal ik daar altijd makkelijker weer naar grijpen. Zelfde voor mij daarom quote ik deze. Speed spotgoedkoop hmz... moet ik toch eens rondneuzen in mijn omgeving lang geleden. Erg lekker...
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor mij zou slim zijn geen opiaten meer te proberen.

GHB ga ik nooit proberen.
M
MondmaskerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor de reacties.
Ga deze zeker in rekening nemen. GHB ga ik schrappen.

Beterschap @Raver !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."