Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

Liveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

163 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga dit topic met interesse volgen. Ik rook dagelijks wiet sinds 20 jaar. Alleen in de avond en kleine hoeveelheden. Ook weleens jaren gestopt, maar nooit kunnen volhouden.
Ik gebruik het ook om rust in m'n hoofd te krijgen, maar hoop dat ik ooit op het punt kom waar jij nu bent.

Ik wens je veel succes!
A

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
Anderemaan
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Oeff succes!

Denk dat het je gaat tegenvallen en meevallen tegelijkertijd. Het zin hebben en goedpraten van viel voor mij tegen, maar de positieve effecten op je dagelijks leven maken het toch meevallen vond ik.

Ik ben wel erg benieuwd of je een afkick zult ervaren. Vele die nogsteeds beweren dat wiet alleen mentaal verslavend is (ook lichaamelijk!!!)
Doctoren en onderzoekers komen steeds meer tot de conclusie dat dat echt niet alleen het geval is. Vele ervaren best heftige afkickverschijnselen, andere zelfs na 30 jaar geen enkele..

Sommige ervaren alleen een mentale afkick.

Ben je al een keer badend in het zweet wakker geworden? Dat alles echt kletsnat is?

Heb je het de heletijd koud? En dan opeens als het echt koud is heb je het warm?

Moodswings?

In iedergeval: geniet van de gratis speed de komende dagen (grapje hoor, maar zo voelt het als je een paar dagen niet rookt).

Heel veel succes! Ben benieuwd:grin:
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey hoe gaat ie nu?
Denk je dat je vanavond je dagelijkse jointje kan laten liggen? Of sla je vandaag over en ga je morgen weer verder?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag 2️⃣
Het was nogal een a-typische dag met bezoek aan mn moeder, een heel goede vriend die wat neussprays 25e-nboh voor me in elkaar had geknutseld en eenmaal thuis kreeg ik inspiratie van 2 goede vriendinnen om een binnenstebuiten trip te doen met eerst disso's en dan pas psychedelica. Toen ik weer beetje geland was was de vrijdag alweer voorbij maar mocht ik van mezelf toch een jointje roken van wat Blue Glue en Daimana als tabaksvervanger.

@Ketafiene @Oehoeboeroe @Mindless @inner_search @Ganggang💯 @Buu @De Dunne @Syl @Albertospaghetti @Neo-Shulginist @Stonologie

Het weekend telt nog niet helemaal mee, dus ik zit gewoon op schema. 💪 😺 :thumbsup:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wel goed bezig @8️⃣6️⃣ . Ik vind het nou al knap :).
Mij lukt het nog niet echt. Maar de wil is er ook nog niet echt bij me. Maar wie weet kan jou liveblog mij binnenkort triggeren en of helpen ook deze stap te zetten. Hoe gaat het verder het stoppen met roken (en drinken toch?:thinking:).

Zit er aan te denken om misschien ook net als jij eerst over te stappen naar vapen en dan te stoppen met blowen. Of in ieder geval niet meer doordeweeks.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Super goed bezig !! 👌
Vind het ook top dat je ons meeneemt in jouw proces!!.
Denk dat je echt motivatie voor anderen kunt zijn.
Blijf je op de voet volgen.
Trots op je!!! 💪👌
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heejj, goed bezig, spreek uit ervaring dat het niet makkelijk is... in het begin, ik had het de eerste 2 weken best zwaar, zat uiteindelijk huilend bij de dokter omdat ik het echt ff niet meer wist.. Maar ik was ook zo klaar met dat afhankelijke gedrag (ongeveer 10 jaar geblowd) dus wou er echt vanaf.. Ik kreeg tramadol mee als ik me goed herinner, heb er in totaal 2 van gebruikt, ineens was het gewoon over! Heel vreemd, maar wat een opluchting is dat dan zeg, is het zeker waard om door te zetten😄. Ik had 2 weken lang nachtmerries dacht dat ik gek werd, maar je moet er gewoon ff doorheen. Als ik het kan kan iedereen het, ik was echt een wiet junkie eerste klasse... raar maar waar, en geloof me, als je er vanaf bent wordt je veel uitgeruster wakker 😁. Tegenwoordig rook ik na een paar jaar niet gerookt te hebben af en toe een joint,(1x per week denk, soms weken niet en dan ben ik na 3 hijsen al stoned hahaha) zonder afhankelijk ervan te zijn, stuk leuker(en goedkoper😋)Succes!
Ik ben trouwens benieuwd naar die tabaksvervanger die jij noemt, waar smaakt dat naar? Ik wil zelf namelijk stoppen met sigaretten maar ik wil wel soms een jointje kunnen roken, ben benieuwd naar jouw ervaring...? In ieder geval, you can do it!😊
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snelleke Snel zei:
Ik ben trouwens benieuwd naar die tabaksvervanger die jij noemt, waar smaakt dat naar?
Klik om te vergroten...

Men vrouw wou eens naar de Primark in Eindhoven (in belgie hebben ze blijkbaar andere dingen dan in Nederland..), ik met een vriend de pink in gedoken.
En daar stond zo een potje tabakvervanger om mee te rollen , bah man.
Gelijk men joint mango kush naar de kl*ote, denk dat het een kwestie van gewoon worden is , maar moest ik stoppen met roke voor ik stop met blowen.
Zou ik nog liever puur roken in men bong of vapor (Of zelfs edibels) dan met die vervanger te blowen.

@8️⃣6️⃣ goed man ! Kan me voorstellen dat het anders op vrijdag niet bij 1 jointje blijft.
Of ik ga er toch vanuit dat je anders tijdens een disso of tripmiddel geniet van een blowtje tussendoor..

We zijn benieuwd naar je post morgen :tilttearlaugh::nevergonnagiveyouup:of word het geen dagelijks dagboekje ?
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Men vrouw wou eens naar de Primark in Eindhoven (in belgie hebben ze blijkbaar andere dingen dan in Nederland..), ik met een vriend de pink in gedoken.
En daar stond zo een potje tabakvervanger om mee te rollen , bah man.
Gelijk men joint mango kush naar de kl*ote, denk dat het een kwestie van gewoon worden is , maar moest ik stoppen met roke voor ik stop met blowen.
Zou ik nog liever puur roken in men bong of vapor (Of zelfs edibels) dan met die vervanger te blowen.

@8️⃣6️⃣ goed man ! Kan me voorstellen dat het anders op vrijdag niet bij 1 jointje blijft.
Of ik ga er toch vanuit dat je anders tijdens een disso of tripmiddel geniet van een blowtje tussendoor..

We zijn benieuwd naar je post morgen :tilttearlaugh::nevergonnagiveyouup:of word het geen dagelijks dagboekje ?
Klik om te vergroten...

Daar was ik dus al bang voor, ik had het al gevonden op Google maar had al m'n bedenkingen😂.. Mja veel meer opties zijn er niet meer denk, of puur of die soort kruiden troep☹. Puur vind ik echt to much en eten is ook weer anders, plus ik vind die hele rook ervaring er juist bijhoren.. Mja dan rook ik maar niks denk🤣

Oja ik wou nog ff zeggen tegen 8.6. , niet te streng zijn voor jezelf gelijk he, niet jezelf pesten zegmaar... is nog steeds weekend😁
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snelleke Snel zei:
Puur vind ik echt to much en eten is ook weer anders, plus ik vind die hele rook ervaring er juist bijhoren.. Mja dan rook ik maar niks denk
Klik om te vergroten...
Ik rook ook niet zo graag puur een joint , bent niet zo graag high.
Ik ben nog zeer functioneel ookal ben ik zo stoned als een garnaal.
Als je uit een bong lurkt , neig in eerder tege het stoned zijn aan dan high zijn , en ja eten... :tilttearlaugh: je kan rekenen hoeveel g er in je boter of in je extract zit waar je me bakt , maar dan ben je nog nergens.
Ik heb nu boter waarvan ik weet 4g in een cupcake is genoeg om heel de avond te hangen en dan doe ik er nog eens een g EHO in :tearsofjoy:gisteren een docu gezien op Netflix , delta-9-tetrahydrocannabinol word na het eten omgezet in 11-nor-9-carboxy-THC waardoor het een meer tripachtige high word dacht ik.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zonde om te lezen man , maar zoals je al zij , Rome is ook niet op 1 dag gebouwd :blush:

Hopelijk voel je je vandaag alweer beter en kan je je zinnen wat verzetten.

Ik merk nu ook , nu ik minder met benzo's, dat het blowen me ook niet meer zo afgaat.
Daarnet 1tje op.
Nu een paniekaanval (heb het onder controle want weet dat het door het blowen is) men lippen voelen tintelend aan en voelen superdik , men gehoor hellemaal uit de verste hoek van de kamer.
Beeld trilt alsof mdma opkomt , maar dan niet leuk.
Hart slaat nu op de moment 164 tukken per minuut (is in rust al 110 gemiddeld , familiekwaal.)

Net 10mg diazepam genomen en hopen dat het binnen een half uurtje al wat beter gaat.

Morgen ben ik solidair met je en blow ik een dag niet mee ! (Niet dat jij daar wat aan hebt..:tilttearlaugh:)

Zou je kunnen slapen zonder de quetiapine denk je ?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heeeel benieuwd hoe je dag verlopen is vandaag. 😊
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Ik rook ook niet zo graag puur een joint , bent niet zo graag high.
Ik ben nog zeer functioneel ookal ben ik zo stoned als een garnaal.
Als je uit een bong lurkt , neig in eerder tege het stoned zijn aan dan high zijn , en ja eten... :tilttearlaugh: je kan rekenen hoeveel g er in je boter of in je extract zit waar je me bakt , maar dan ben je nog nergens.
Ik heb nu boter waarvan ik weet 4g in een cupcake is genoeg om heel de avond te hangen en dan doe ik er nog eens een g EHO in :tearsofjoy:gisteren een docu gezien op Netflix , delta-9-tetrahydrocannabinol word na het eten omgezet in 11-nor-9-carboxy-THC waardoor het een meer tripachtige high word dacht ik.
Klik om te vergroten...

Haha ik hoest me eigen helemaal de klote als ik puur ga roken, laat maar🤪en idd het slaat te hard in, hou ik ook niet zo van, ik ben na 3 hijsen al stoned van een gewone joint...

Eten heb ik 1x een stukje geprobeerd maar dat is echt niet mijn ding, ik wil gwn lkkr ontspannen op de bank met een jonko in m'n hand alle rook uitblazen, mja ik kan me niks bedenken hoe k het anders moet roken dan puur of met die kruiden... wat een ellende, k vind trouwens hasj tegenwoordig lekkerder, maar zou niet eens weten of en hoe je dat anders kan roken dan in een joint😅

Wat is dat EHO? Nog nooit van gehoord
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snelleke Snel zei:
EHO
Klik om te vergroten...
Ethanol hasj oil (thc olie dus) en BHO butane hasj oil (oftewel wax of dab).
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oftewel dubbel spacen?🤪
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Mezelf @Syl @Snelleke Snel @inner_search & @de rest

Bedankt weer voor jullie reacties!

Dag 3️⃣

Gisteren was het dus zaterdag en ik besloot niet zo moeilijk te doen.

Ik werd pas in de middag wakker, ben rond 16.00 naar mijn plekkie in het park gegaan waar ik lekker tot rust ben gekomen, ff lekker chillen. Had me goed ingepakt, rugzakje kleedje, speciaalbiertje , muziekje en mn vaper bij dus geen wietloze dag. Thuis heb ik verder gechilled met nog 1 jointje.

Geen wietloze dag dus maar al met al voor een zaterdag vond ik het wel oke.

Hoe het er vandaag uit gaat zien nog geen idee maar morgen zeker weer oppakken en dan een hele week niet blowen is de bedoeling!

Bedankt voor de steun en ik zal nog wel laten weten hoe het vandaag is verlopen (heb verder geen plannen dus ik zie wel of ik al dan geen joint ga roken)
T
TrashLid
01-01-2024, 00:00
#17
Veel succes!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
8️⃣6️⃣ zei:
@Mezelf @Syl @Snelleke Snel @inner_search & @de rest

Bedankt weer voor jullie reacties!

Dag 3️⃣

Gisteren was het dus zaterdag en ik besloot niet zo moeilijk te doen.

Ik werd pas in de middag wakker, ben rond 16.00 naar mijn plekkie in het park gegaan waar ik lekker tot rust ben gekomen, ff lekker chillen. Had me goed ingepakt, rugzakje kleedje, speciaalbiertje , muziekje en mn vaper bij dus geen wietloze dag. Thuis heb ik verder gechilled met nog 1 jointje.

Geen wietloze dag dus maar al met al voor een zaterdag vond ik het wel oke.

Hoe het er vandaag uit gaat zien nog geen idee maar morgen zeker weer oppakken en dan een hele week niet blowen is de bedoeling!

Bedankt voor de steun en ik zal nog wel laten weten hoe het vandaag is verlopen (heb verder geen plannen dus ik zie wel of ik al dan geen joint ga roken)
Klik om te vergroten...

Kijk daar word ik nou blij van als je zegt dat je lekker naar je favo plek buiten bent geweest.
Heerlijk ik kan daar zelf ook echt van genieten.
Je bent super goed bezig echt waar!!.
Ben echt trots op je en kijk nu al uit na je volgende post!!. ☺️👌
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed dat je wilt minderen, maar niet helemaal gaat stoppen. Cannabis is echt een medicijn voor het leven, dus af en toe moet zeker kunnen!

Succes met je uitdaging!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
En hoe ging je avond ?
Sterk gehouden en van de weed gebleven ?

Moest er om 1 uur terug uit om 1tje te rollen , kon de slaap niet vatten :expressionless:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."