#1
Doe rustaaaaaaaagAls ik elke dag ruk heb ik dan ruk verslaving ? Drugs info lijn bellen dan maar... kijken of ze meer informatie hebben voor me.
Doe rustaaaaaaaagAls ik elke dag ruk heb ik dan ruk verslaving ? Drugs info lijn bellen dan maar... kijken of ze meer informatie hebben voor me.
Stel, je bent thuis en je hebt dorst. De keuze is koffie of thee. Je hebt zin in koffie dus dat is wat je kiest.
Als we dit gedachteproces versimpeld weergeven:
- Gedachte 1: Dorst
- Gedachte 2: Koffie of thee?
- Gedachte 3: Zin in koffie
- (eventuele) gedachte 4: Ik heb koffie gekozen
Dan is dat toch gewoon gedachte nummer zoveel?
Die vervolgens weer achteraf geclaimd wordt door een 'ik' gedachte.
Gast ga echt een keer in de spiegel kijken. Zelf zoek je continu de confrontatie op in discussies, met name door het toontje dat als iemand het niet met je eens is dat ze het dan direct niet snappen. Hoezo, heb jij de waarheid in pacht dan?Uitdagend gedrag vertoon je.
Begint weer over zielig.
Terwijl we daar al overheen waren.
Meteen inhaken op Casaan.
Provenserend gedrag vertoonde je.
Hoe je het went of keert.
Ghb verslaafde gooien ze een valium erin en die komt ook uit zijn verslaving gaat wel door een hel maar na 2 maanden is hij gewoon weer normaal.
Gast ga echt een keer in de spiegel kijken. Zelf zoek je continu de confrontatie op in discussies, met name door het toontje dat als iemand het niet met je eens is dat ze het dan direct niet snappen. Hoezo, heb jij de waarheid in pacht dan?
We hebben iets afgesloten en dan weer door gaan daar wees ik hem op.
Anders blijft het maar doorgaan dat zeg ik.
Ik heb het in een ander topic al gezegd, maar zal je met rust laten aangezien met jou in discussie gaan toch zinloos is. Maar ik zit hier ook als mod en als je continu de sfeer blijft verpesten omdat je geen andere meningen duld zal er mogelijk een punt komen dat ik moet ingrijpen. Snap je echt niet dat je ook zelf een rol hebt in hoe discussies uitmondden en dat door zelf heel stellig/arrogant iets te beweren je ook een comflict uitlokt?
Ik discussieer normaal ook netjes mee, maar als jij continu arrogant gaat doen als mensen het niet met je eens zijn ga ik daar wel op in.Dan als laatste zal ik hier nog even op inhaken.
Ik geef gewoon mijn ongezouten mening.
Ben niet aan het beledigen.
Laatst ging ik in op 2 punten die Raver noemde en dan dan noem je me bij de hand.
Het verschil tussen iemand niet mogen of iemand die roekeloos is maar gekke dingen hier neerzet zit een verschil in.
Ik probeer altijd mensen netjes te adviseren die met een hulpvraag komt en met de vaste members heb ik soms verhitte discussies.
Maar er word meteen kant gekozen door het clubje dat hier al jaren zit.
Dat is ook niet correct je hebt ook moderaters zoals Sannebanne, Roze Olifant, Mindless die niet meteen partij trekken maar netjes mee discuseren.
Ik merk bij jou gewoon als ik in een discussie ben met een van je favoriete leden dat je meteen mij op allerlei manieren op mijn plek probeert te zetten.
En andere moderaters discuseren gewoon netjes mee. Dat is het verschil.
maar als jij continu arrogant gaat doen als mensen het niet met je eens zijn ga ik daar wel op in.
Waar is hier de vrije wil? Je kunt zeggen dat je uit vrije wil kon kiezen uit koffie of thee, maar in werkelijkheid is die keuze daarvoor al gemaakt. De zin in koffie (of thee) komt simpelweg in je op. Er is geen vrije wil om zin te hebben in koffie of thee, dat wordt namelijk voor je bepaald.
Kijk hoe met gedachte 4 de 'ik' wordt gecreëerd. De "keuze" die daarvoor is gemaakt, wordt geclaimd door de 'ik' gedachte. Maar die gedachte is altijd te laat. Eerst gebeurd het feit, daarna wordt deze geclaimd. Deze laatste gedachte laat het lijken alsof 'ik' een keuze heeft gemaakt, maar de werkelijkheid is dat 'ik' slechts die ene gedachte is. Voor die 'ik' is er geen vrije wil, omdat die 'ik' slechts één van de gedachten is in een doorgaande stroom van gedachten. Een gedachte heeft geen wil, maar kan het doen laten lijken dat het jouw wil is. Dit is toepasbaar op alles.
Waar wel vrije wil in ligt, is in ofwel geloven in wat een gedachte claimt waar is, of niet. Wanneer je de ik-gedachte gelooft, is je mind meester over jou en ben jij de slaaf en zal je lot bezegeld zijn met wat je onderbewuste met je wil doen. Wanneer je de ik-gedachte niet gelooft en deze dus steeds minder gaat creëren, zul je je meesterschap (dat oorspronkelijk al van jou is) geleidelijk terug claimen en wordt de mind weer jouw dienaar (wat zijn oorspronkelijke rol is).
Het is niet bijzonder complex of moeilijk te begrijpen. Maar het is iets wat ons geleerd is om geen aandacht aan te schenken, omdat in deze wereld slaven gewild zijn, geen meesters.
Dan is dat toch gewoon gedachte nummer zoveel?
Die vervolgens weer achteraf geclaimd wordt door een 'ik' gedachte.
Ik verwoord het anders, dat klopt. Het is nog steeds niet bedoeld om je op je woorden aan te vallen. Wel op je stellingen, daar ga ik hieronder over door.Netjes dat je dit nu anders verwoord.
Een kern van waarheid, daarmee geef je zelf aan dat niet alles waar is, ten minste, zo lees ik het.Maar geloof mij dat er een kern van waarheid in zit wat ik schrijf.
Dit is psychologie van het menselijke brein.
Super interessante materie.
Nee hoor hoor mensen die jaren aan de coke zitten en dan stoppen voor hun kindje! Dat is iets wat ik vaker zie en dat is ruggengraat hoe je er ook over denkt.
Het is makkelijker gezegd ik heb een ziekte en ik kan niet stoppen! Zielig gepraat is dat..
Want ik heb genoeg mensen gezien die het wel kunnen dus mensen maken zichzelf gewoon dingen wijs in hun hoofd.
Of verzinnen excuses en dat is gewoon heel simpel geen ruggengraat tonen!
Zo simpel ligt het!
De zwakte van de geest....
Met deze posts zeg je dat het de mensen niet is gelukt om iets te veranderen tot ze iets vonden buiten zichzelf, ineens was er een externe reden (een baby) die er voor zorgde dat ze stopten met hun destructieve gedrag.OT verslaafd blijf je altijd en is een ziekte is echt een kliniek praatje.
Ken zoveel mensen die jaren verslaafd zijn geweest aan van alles en nog wat.
Maar toen ze een kindje kregen en hun leven aan moesten passen deden ze dat gewoon.
Het zit gewoon tussen de oren.
Kanker is een ziekte en Aids etc.
Maar gedragsproblemen is anders je maakt jezelf dingen wijs en je ruggen graat is gewoon slap maar als je wilt veranderen dan kan je dat zo doen.
Ik heb verschikkelijke dingen meegemaakt 6 zelfmoorden in een jaar als ik daar nog in was blijven hangen zat ik nu aan de antidepressiva en was ik zwaar depressief.
En iets wat 20 jaar geleden heeft afgespeeld b.v. moet je op een gegeven moment ook achter je kunnen laten.
Het is zelfmedelijden en blijven hangen in het verleden en DUS excuses zoeken voor je eigen gedrag.
Dit is trouwens psychologie wat ik heb bestudeerd.
Zo werkt het met mensen.
Het leven gaat door de meeste mensen zijn door een hell gegaan in hun leven.
Mensen om ons heen gaan dood.
Dus dan komen weer op het onderwerp toon ruggengraat.
Anders ga je het in dit leven helemaal niet redden.
Daar valt het stukje verslaving ook onder.
Verander je omgeving en verander je vrienden er zijn meerdere wegen die tot romen leiden.
Niemand is het er mee eens lees ik.
Maar het zit allemaal tussen de oren.
Ik kon eerst ook niet met GHB omgaan.
Nu gebruik ik het en stop er mee.
Heb hier een liter staan in mijn nachtkastje naast mijn bed!
Gebruik het gewoon niet, dat zijn keuzes die je maakt.
Verslaafd zijn is een KEUZE.
Je gaat maar door en door daar kies je zelf voor.
Vind het juist wel makkelijk om het een naam te geven als excuses zoals ik ben ziek!
Begin te merken dat mensen die drugs misbruiken overal de schuld proberen te zoeken behalve bij hun zelf...
Wijze woorden! Betreft capaciteit!Ik ben het wel met je eens dat verslaving geen ziekte is. Maar niet iedereen bevat de capaciteit om gezonde keuzes te maken, te reflecteren of om eruit te komen.
Als je nooit hebt geleerd om met seksueel misbruik om te gaan anders dan het weg te stoppen met drugs, vervolgens als heroine hoertje eindigen is geen gebrek aan ruggengraat maar een gebrek aan capaciteit.
Nice!
Ik kwam er een beetje hard in maar na nader uitleg is mijn boodschap gelukkig wel overgekomen.
![]()
Bullshit dude. Je houdt hem onder controle totdat a) je stopt of b) je niet meer kunt stoppen.Een verslaving kan je onder controle houden
Ik zet even op een rij wat je zei@Zwijgrecht dat geeft niet..
Mijn emotie maakte veel los bij verschillende mensen zoals je ziet.
Ik sta er nog steeds achter wat ik zei!
Maar gedragsproblemen is anders je maakt jezelf dingen wijs en je ruggen graat is gewoon slap maar als je wilt veranderen dan kan je dat zo doen.
Nee hoor hoor mensen die jaren aan de coke zitten en dan stoppen voor hun kindje! Dat is iets wat ik vaker zie en dat is ruggengraat hoe je er ook over denkt.
Niemand is het er mee eens lees ik.
Maar het zit allemaal tussen de oren.
Mensen hebben de kracht om dingen te leren en af te leren.
Zoals mindless zegt dat is geen ziekte dat is gewenning en gedrag.
Iemand met griep in een celletje stoppen kan misschien zonder de juiste zorg wel overlijden.
Het stukje wat ik deelde was erg sterk.
Wat deelde je dan?Ik vond het verhaal dat ik deelde de spijker op zijn kop sloeg!
Vandaar dat ik het deelde.
En wat zei je daarna dan over dat stukje in de cel gooien en genezen zijn van je verslaving waardoor het geen ziekte was?De vergelijking was prima.
Iemand die opgesloten word in een cel zal de schizofrenie blijven.
Iemand met een alcohol verslaving heeft dan geen verslaving meer omdat het niet voor handen is.
Vaak kunnen deze mensen er daarna er dus wel mee omgaan omdat ze dus ander gedrag vertonen.
Dus is het een gedragsprobleem.
Ik merk dat deze post een richting heen gaat waar ik hem niet heen wil laten gaan. Wat ik vooral duidelijk wil maken is dat jouw punt @Rebell best breder gedragen kan zijn wanneer je het wat genuanceerder neerzet. De manier waarop je je formuleert helpt je niet. Ook schrik je mensen af om zich tegen je te uiten terwijl je dat wel waardeert blijkt uit je berichten. Hoe zit dat dan?Dan zijn we het er toch eens. Dat in de politiecel gooien was een ding om een echte ziekte en een gedragspatroon te onderscheiden. Het zal natuurlijk niet meteen de verslaving weg nemen.
Dat stukje dat je alles al bepaald 10 seconden voor dat je de keus maakt is een filosofie!
Je kan je sterk houden en de keus die je wou maken dat alsnog niet te doen. Soms heb je iemand nodig in je omgeving die je daarbij helpt, dat kan ook.
@Coffeecup
Niet haten, daar heb je alleen maar jezelf mee.
Discuseer gewoon mee en laat jou standpunt weten sommige zijn het met mij eens en sommige met jou.
Dat maakt dit forum interessant om te lezen.
Aanvallen persoonlijk heeft geen zin kan wel eens gebeuren maar je doet het nu vaker.
Is niet nodig.
Discuseer gewoon mee en kom met tegen argumenten waarom ik niet gelijk zou kunnen hebben.
Je roept eerder op tot discussie, ik gooi er even mijn interpretatie van discussiëren en filosoferen in.Helemaal mee eens een goede en nette post @Casaan ook een duidelijk antwoord waar vele gewoon niet over willen filosoferen.
Niemand is het er mee eens lees ik.
Maar het zit allemaal tussen de oren.
'Het zit maar tussen de oren.' Klinkt altijd wat als een loze uitspraak.![]()
Wat heb jij gedaan om uit je zelfmoordneigingen te komen? Daarvoor heb je krachtig moeten zijn denk ik, ik denk ook dat je daar hulp voor hebt gehad. Was het zonder die hulp ook gelukt?
Hoe zit het dan met ruggengraat? Is die nodig om hulp te krijgen? Om te accepteren? Heeft alleen diegene die het zelf doet ruggengraat
Ik denk dat de uitspraak dat iets tussen de oren zit altijd gedaan wordt door mensen die zelf geen begrip hebben voor het probleem. Dat komt (denk ik) meestal door onkunde. Het kan ook komen door onderkenning van het probleem omdat men het zelf al overwonnen heeft. Hetzelfde geldt voor ruggengraat.
Ik merk dat deze post een richting heen gaat waar ik hem niet heen wil laten gaan. Wat ik vooral duidelijk wil maken is dat jouw punt @Rebell best breder gedragen kan zijn wanneer je het wat genuanceerder neerzet. De manier waarop je je formuleert helpt je niet. Ook schrik je mensen af om zich tegen je te uiten terwijl je dat wel waardeert blijkt uit je berichten. Hoe zit dat dan?
En wat zei je daarna dan over dat stukje in de cel gooien en genezen zijn van je verslaving waardoor het geen ziekte was?
Hebben jouw ouders je verboden om drugs te gebruiken? De mijne wel. Ik heb er voor gekozen om het toch te doen waardoor ik verslaafd ben geraakt, heb ik dan wel of geen ruggengraat? Ik ben tegen de heersende opvatting ingegaan dus je zou zeggen ruggengraat. Tegelijkertijd ben ik lange tijd tegen mijn zin verslaafd geweest. Dan toch geen ruggengraat?
O nee, wacht, ik ben er mee gestopt, dus toch ruggengraat?
En wat als ik terugval? Ruggengraat op?
Met deze posts zeg je dat het de mensen niet is gelukt om iets te veranderen tot ze iets vonden buiten zichzelf, ineens was er een externe reden (een baby) die er voor zorgde dat ze stopten met hun destructieve gedrag.
Gedrag dat niet stopte todat die baby er was, is die ruggengraat er dan ineens gekomen?
Hoezo gaat het eerst om ruggengraat voor een kindje en is daarna diezelfde ruggengraat niets waard omdat het een excuus is? Namelijk iets dat buiten jezelf ligt?
Wanneer iemand stopt met drugs of verslaving is dat (vloekwoordhier) krachtig. Wanneer dat niet lukt is het as usual.
Stop met downgrading van mensen die hun verslaving niet onder controle krijgen dude. Be respectfull.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."