Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSTELLING: Verslaafd blijf je voor altijd!

STELLING: Verslaafd blijf je voor altijd!

401 antwoorden
81 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Daar komt ze ook niet vanaf nee. Uiteraard moet ze spuiten. Er is geen moment meer van spontaan even iets eten. Alles moet berekend worden.

Ik heb erg veel respect voor haar. In het begin zei het ziekenhuis dat ze gewoon door kon snoepen en dan maar wat meer insuline moest spuiten. Dat doen de meesten. Ik kan me er erg boos over maken dat ziekenhuizen - die gericht zouden moeten zijn op de beste gezondheid - zulke dingen aanraden aan diabetici, met name aan kinderen. Maar mijn zusje wou zo weinig mogelijk spuiten en paste haar hele dieet aan, wat de doktoren verbaasd deed staan over haar waarden. Maar helaas kom je er niet vanaf. Nu eet ze soms wel weer wat ongezonds, maar over het algemeen eet ze heel verantwoord.

Het is een heel ingrijpend iets. Gelukkig leven we in deze tijd, waar er met behulp van insuline en slimme technologie geleefd kan worden met deze ziekte. Ze zijn nu ook kunstmatige alvleesklieren aan het ontwikkelen wat diabetici min of meer een gewoon leven geven. Maar ik heb ook het idee dat er allemaal financiële belangen mee zijn gemoeid. Er wordt flink verdiend aan deze ziekte en het duurt en duurt maar voordat die kunstmatige alvleesklier echt door diabetici gebruikt kan worden.
Klik om te vergroten...
Goh zeker knap van haar! Echt respect hoor. En idd zouden veel artsen betere info moeten geven en patiënten soms wat meer pushen hun levensstijl aan te passen. Zoals je ziet helpt dat toch.
Mijn broer heeft dat advies in de wind geslagen en neemt medicatie maar past zijn leven zo goed als niet aan. Sport niet, rookt nog, overgewicht etc. Zijn arts vertelde hem dat door levensstijl aanpassing 90% van de type 2 patiënten van de medicatie af kan komen of iig sterk kan verminderen. Maar ja, de quick fix, pilletje is makkelijk.
Ingrijpend is het zeker ja. En de pharma industrie verdiend ook dik over de rug van de zieke...

edit: ik maak me soms best zorgen om mijn broer dat ie t allemaal zo licht opvat...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had vroeger op de basisschool een meisje in mijn klas zitten die ook type 1 kreeg. Die had daarna elke dag een zakje snoep mee en zat de hele tijd heel langzaam te snoepen van reepjes, lollies, etcetera. om haar hypo's te reguleren. In plaats van minder insuline te spuiten en een stabiele bloedsuikerspiegel te creëren. Zo gaat dat waarschijnlijk met veel diabetici. Als je als ziekenhuis ook tegen kinderen zegt dat het helemaal niet erg is om door te gaan met snoepen, omdat je gewoon meer insuline kunt spuiten, dan vinden kinderen dat natuurlijk dikke prima. Nu ben ik geen expert, maar dit klinkt voor mij gewoon als absurd advies van een gezondheidsinstelling.

Wat voor pillen zijn dat dan trouwens, van je broer? Met insuline denk ik(?)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik had vroeger op de basisschool een meisje in mijn klas zitten die ook type 1 kreeg. Die had daarna elke dag een zakje snoep mee en zat de hele tijd heel langzaam te snoepen van reepjes, lollies, etcetera. om haar hypo's te reguleren. In plaats van minder insuline te spuiten en een stabiele bloedsuikerspiegel te creëren. Zo gaat dat waarschijnlijk met veel diabetici. Als je als ziekenhuis ook tegen kinderen zegt dat het helemaal niet erg is om door te gaan met snoepen, omdat je gewoon meer insuline kunt spuiten, dan vinden kinderen dat natuurlijk dikke prima. Nu ben ik geen expert, maar dit klinkt voor mij gewoon als absurd advies van een gezondheidsinstelling.

Wat voor pillen zijn dat dan trouwens, van je broer? Met insuline denk ik(?)
Klik om te vergroten...
Zo dat is iid wel vreemd ja. Adviseren te blijven snoepen. Het andere uiterste! Erg he? Dat kind kan er echt ernstige dingen van krijgen... Verhoogde kans op kanker, trombose, hartklachten, etc. Idd absurd ja!

Geen idee welke medicatie precies maar 3x daags tabletten en soms ook plaspillen erbij. Omdat hij soms vocht vasthoud.
Ook nog medicatie voor andere aandoeningen. Hij is best wel een wandelende medicijnkast..
Hij verteld mij niet alles omdat hij bang is voor commentaar van mij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Zo dat is iid wel vreemd ja. Adviseren te blijven snoepen. Het andere uiterste! Erg he? Dat kind kan er echt ernstige dingen van krijgen... Verhoogde kans op kanker, trombose, hartklachten, etc. Idd absurd ja!
Klik om te vergroten...
Volgens mij kun je zelfs type 2 naast type 1 ontwikkelen...

De Dunne zei:
Geen idee welke medicatie precies maar 3x daags tabletten en soms ook plaspillen erbij. Omdat hij soms vocht vasthoud.
Ook nog medicatie voor andere aandoeningen. Hij is best wel een wandelende medicijnkast..
Klik om te vergroten...
Wat een ellende...

Maar wat betreft de dingen waar je wat aan kúnt doen, dat moet echt uit jezelf komen. Je moet zelf beter willen worden en dan de juiste keuzes maken. Als mensen wisten hoeveel beter ze zich zouden voelen met een gezondere levensstijl, dan deden ze het denk ik wel. Maar met de tijd kun je vergeten hoe dat ook weer was, je goed/gezond voelen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daarin heb je natuurlijk gelijk
Wat dacht je overigens van " verborgen " zout?
Overal zit het in! We krijgen er stiekem veeel te veel van binnen.
Probeer eens zoutloos te eten.
Dat is even wennen, maar als je denkt, dat je zoutloos eet, krijg je er nog altijd grammen per dag van binnen.
Een beetje zout heb je nodig.
Maar zoals wij nu eten, is dat vaak veel te veel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Volgens mij kun je zelfs type 2 naast type 1 ontwikkelen...


Wat een ellende...

Maar wat betreft de dingen waar je wat aan kúnt doen, dat moet echt uit jezelf komen. Je moet zelf beter willen worden en dan de juiste keuzes maken. Als mensen wisten hoeveel beter ze zich zouden voelen met een gezondere levensstijl, dan deden ze het denk ik wel. Maar met de tijd kun je vergeten hoe dat ook weer was, je goed/gezond voelen.
Klik om te vergroten...
Idd helaas dat velen niet beseffen hoeveel ze winnen als ze gezonder zouden leven. Maar als ze het zelf niet inzien dan gebeurd er niks... Pilletje nemen is natuurlijk makkelijker. Weg van de minste weerstand.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja.
Dat is de mens vaak eigen.
Ziek? Pilletje helpt!
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#8
hansje1963 zei:
Verslaafd blijf je voor de rest van Je leven, je zult er moeten leren mee om te gaan, je bent verslavingsgevoelig dus je hebt 2 keuzes, leven of dood gaan, ( praat over mijn verslaving) heroïne, opiaten.
Klik om te vergroten...
hier ook verslaafd maar regelmatig haal ik 2 maanden clean
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Daarin heb je natuurlijk gelijk
Wat dacht je overigens van " verborgen " zout?
Overal zit het in! We krijgen er stiekem veeel te veel van binnen.
Probeer eens zoutloos te eten.
Dat is even wennen, maar als je denkt, dat je zoutloos eet, krijg je er nog altijd grammen per dag van binnen.
Een beetje zout heb je nodig.
Maar zoals wij nu eten, is dat vaak veel te veel.
Klik om te vergroten...

Drink vaak 250ml ghb weg.
Ik krijg echt te veel zout binnen.
Probeer in die tijd dus zoutloos te eten.
Zeker geen chips of dat soort dingen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van GHB weet ik ( gelukkig!) Niets af....
Maar 250 ml is dit niet een beetje heel erg veel?
Tenminste, als hij goed sterk is?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja is heel veel maar doe het 1x per maand nu al weer richting de 2 maanden geen enkele drugs.
Als je maar er mee om weet te gaan.
Soms is nuchter zijn heerlijk!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Idd. Soms is helemaal niets ook weleens lekker...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
Drink vaak 250ml ghb weg.
Ik krijg echt te veel zout binnen.
Probeer in die tijd dus zoutloos te eten.
Zeker geen chips of dat soort dingen.
Klik om te vergroten...

Eh, wat voor GHB heb je dan in hemelsnaam? De homeopatische versie? Een druppel GHB opgelost in tig eenheden water? Of in welk tijdsbestek?

Hoe dan ook. Ik wil niet vervelend doen, maar of je al dan niet een zoutloos dieet aanhoudt is verder niet meer zo relevant als je straks een keer compleet KO op de eerste hulp terecht komt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
250ml, dat zijn ruim 60 doseringen bij onverdunde GHB van goede kwaliteit. dat gaat niemand navertellen, onzin dus.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
250ml, dat zijn ruim 60 doseringen bij onverdunde GHB van goede kwaliteit. dat gaat niemand navertellen, onzin dus.
Klik om te vergroten...

Misschien bedoelde hij zijn jaarlijkse hoeveelheid. xD (En dan nog vind ik het veel, lol.)
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Misschien bedoelde hij zijn jaarlijkse hoeveelheid. xD (En dan nog vind ik het veel, lol.)
Klik om te vergroten...

250ml in een maand tijd natuurlijk.
Vaak 3 dagen en daarna nog 2 dagen.
Vaak deel ik de 250ml en dan gebruiken we 125ml p.p. in 3 dagen tijd.
Binge doen we dat is het leukst en daarna een tijdje weer niet zoals nu richting de 2 maanden drugsvrij.
Denk tot December.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als ik moet kiezen tussen paddos en een ijsbad, dan weet ik de uitkomst wel...
Ik ga voor de cantharellen!
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#18
haha

ziet er lekker uit! toch ga ik voor elke dag koud douchen en in de toekomst ijsbaden, en paar keer in het jaar een middelmatige dosis psilocybine
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psylocybine, ik heb er geen ervaring mee.
Enkele keer 4HO MET geprobeerd.
Boeit me niet. Ik kreeg wel een rush van een pellet maar nee. Niet voor mij bestemd...
Vroegah bij mijn vaste cannabisgebruik heb ik weleens gedroogde Mexicaanse psylos gerookt.
Man o man.
Eén stank van heb ik jou daar en ik merkte niks...
Eten van dit soort preparaten vind ik lastig.
Dit omdat je qua hoeveelheid er niks meer aan kunt doen, als ze eenmaal op weg zijn richting dunne darm...dus nee dank u beleefd, ze mogen naar een ander.
Cantharellen is beter!
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je de oorzaak van je verslaving oplost hoef je niet meer te gebruiken. Ik ben nu bijna 5 jaar clean en voel niet de behoefte om nog te gebruiken. Ik zou niet weten of ik nu recreatief zou kunnen gebruiken maar heb geen zin om dat uit te testen. Ik hou ervan bewust te leven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."