#1
Ik ben benieuwd wanneer mensen denken dat ze verslaafd zijn.
Je kan ook even wachten tot het eten afgekoeld is...Omdat ik rook en eet tegelijk
Verslaving wordt vaak zwart-wit gepresenteerd: je bent het, of je bent het niet. Maar in werkelijkheid is verslaving een glijdende schaal. Je kunt een beetje verslaafd zijn of heel erg.Ik ben benieuwd wanneer mensen denken dat ze verslaafd zijn.
Heb de test gedaan en er kwam uit dat ik te weinig gebruik..... hmm ok🤣Op de website van Jellinek kan je een korte test doen om te zien hoe het staat met jouw gebruik.
Heb ik een verslaving? | Jellinek
www.jellinek.nl
Probleem is wel dat (zeker in de beginfase) mensen dit niet van zichzelf erkennen en vaak heel creatief blijken in het verzinnen van redenen waarom ze toch zelf besloten om meer te nemenIk denk dat het erop neer komt dat je verslaafd bent op het moment dat je niet volledige controle hebt over je gebruik, en je inderdaad gebruikt wanneer je je had voorgenomen dat niet te doen bijvoorbeeld. Of wanneer je niet kan stoppen met gebruiken, meerdere keren achter elkaar. Op het moment dat jij niet de controle hebt over de drugs, maar de drugs over jou, weet je dat er misschien iets niet helemaal de goede kant op gaat.
Hmm 6 punten op wietgebruik. Net in de gevarenzone volgens Jellinek. En qua alcohol geen problematisch gebruik.Op de website van Jellinek kan je een korte test doen om te zien hoe het staat met jouw gebruik.
Heb ik een verslaving? | Jellinek
www.jellinek.nl
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."