Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend crack verslaafd

Vriend crack verslaafd

82 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Molly5 zei:
Hou m’n hart vast
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel bewonderenswaardig hoe sterk je jezelf in deze situatie hebt weten te houden in ieder geval.
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Das lief gezegd.. Heb mezelf ook een paar weken overgegeven aan de oxazepam,maar ja,herpakken en helder blijven.. Lijkt me verstandiger als 1 van ons dat is,hoe het ook mag uitpakken allemaal
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Molly5 zei:
Ik geef totaal niks om materialistische zaken,dan verkopen we het huis maar,dan doen we het maar van mijn loon;
Klik om te vergroten...

Wauw jij bent echt een lieve vriendin zoals ik dit lees.
Hij heeft geluk met jou ik hoop ook dat hij dat inziet.
Het is voornamelijk een gedragspatroon waar hij in zit dat veranderd moet worden.
Verslaving is geen ziekte zoals sommige dat willen suggereren.

Daarom vroeg ik of hij gebruikte met iemand van zijn werk. Als hij de cirkel waar hij in leeft kan verbreken dan zou stoppen moeten lukken.
Meestal zijn het de zelfde triggers die iemand weer terug zijn verslaving in trekt.
Zoals de zelfde personen zien en plekken waar hij kwam.
Als dat weg valt en hij heeft iemand (zoals jij) die hem lief heeft heb je een veel grotere kans dat iemand totaal zijn hersens kan herprogrameren en de verslaving langzaam kan onderdrukken.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, hoe gaat met het je?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lees anders dit topic eens door misschien heb je er wat aan en zie je ervaringen van mensen die weten waar ze het over hebben:

https://drugsforum.nl/threads/stelling-verslaafd-blijf-je-voor-altijd.63783/
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hoop dat het genoeg is.. Het is moeilijk bepaald gedrag te veranderen,voor hem maar ook bij mij. Ben nogal een opvliegend type terwijl geduld en rust een stuk verstandiger is... Net als nu net,hij houdt iets onder m’n neus en ik ruik gewoon DIE lucht aan z’n duim,tot 10 tellen en op m’n tong bijten.. Thx,dat zal ik zeker door lezen!! Heb via pb ook al heel fijn contact,die me veel inzicht geeft hoe het in zijn hoofd toe gaat
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je wel.. Heb hem goed duidelijk gemaakt hoe ik erin sta en dat ik op het moment mijn handen van hem aftrek. Heb vorige week het financiële deel waar hij mij ook in benadeeld heeft,hypotheek ed,recht getrokken. Gelukkig heeft ie nooit aan mijn spaarrekening kunnen komen. Nu maar proberen afleiding te zoeken op mijn werk,al loop ik om het half uur naar buiten voor een rook pauze. Het ergste is misschien wel dat ik er meer mee zit als hij
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hejj.. Zat gister nog te denken om een update te geven.. Heb een helse week achter de rug. 3 dagen op rij zijn voorraad gevonden,niet goed verstopt overigens,en voor zijn neus weggespoeld,pijpjes bij de supermarkt op de hoek in de container gemieterd. Pijpjes kan hij zelf ook maken was ik achter dus dat heeft ook weinig zin.. Op aanraden had ik het gebruik op de tweede plaats gezet,eerlijkheid op 1.. Maar dat liegen & bedriegen begint me nu echt op te breken. Vanmiddag kan ik weer voor mezelf naar de huisarts omdat ik op instorten sta. Hoewel het totaal niet bij mij past,besloten dat ik mezelf nu op 1 zet. Ben er zo klaar mee dat er al gelogen wordt als iemand je aankijkt. Zolang hij geen hulp zoekt en niet in wil zien hoe verkeerd hij bezig is,blijft de deur dicht.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey molly
Super moeilijk voor je maar wel de beste manier denk ik.
Je moet idd ook aan jezelf denken en je niet alleen maar mee laten slepen.
Voor je vriend staat de drugs momenteel op 1 en hoe goed je je best ook doet je kunt dit niet zomaar even met het afpakken voor hem oplossen. Pas als ie zelf wilt kun je er voor hem zijn. Er zullen altijd momenten zijn dat hij ff snel wat kan regelen en dat zal telkens je vertrouwen in hem schaden. Afstand nemen is aan de ene kant verschrikkelijk maar ergens geeft het ook wel rust. Heb het zelf meegemaakt met oa familieleden en vrienden die drugs/ alcohol verslavingen hadden en sommige nog hebben. Maak me natuurlijk ook nog steeds wel zorgen dat gaat niet weg.

Laat hem weten hoe je je voelt en dat je hem wilt helpen maar er pas weer voor hem kunt zijn als hij zelf de eerste stappen zet. Een deel van je verhaal komt waarschijnlijk nu niet meteen 1,2,3, aan maar hopelijk binnenkort wel.

Ik wens jullie heel veel sterkte.
En mocht je er behoefte aan hebben blijf het hier lekker van je afkletsen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Molly5 zei:
Hoewel het totaal niet bij mij past,besloten dat ik mezelf nu op 1 zet
Klik om te vergroten...

in deze context lijkt me dit de beste beslissing die je kon nemen.

Dat je dat liegen en bedriegen helemaal zat bent, begrijp ik volkomen.
Ik heb zelf geen ervaring met een drugverslaafde partner. Maar ik had wel een goede vriend met een zwaar cocaïne probleem, waar we met enkele vrienden zo goed als dag & nacht voor klaarstonden. Maar idd altijd die leugens, bedrog, die eeuwige slachtofferrol, ... Op een bepaald moment zag ik in dat dit een hopeloze situatie was en heb ik vd. ene op de andere dag alle contact verbroken. Zonder enig schuldgevoel.
In jouw geval ... een relatie v. 16 jaar verbreek je natuurlijk niet zomaar, maar je kan je grenzen niet blijven verleggen en verleggen. Op een bepaald moment houdt het op.
Dus je bent er gelukkig al achter dat je éérst voor jezelf moet zorgen. Dat gaat het ook makkelijker voor je maken om zo in de toekomst de juiste beslissingen te nemen.

Ik wens jou alle sterkte, met alles wat er op je afkomt en zal afkomen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Naïef kan je het niet noemen.
Je hebt 16 jaar lang een relatie.
Het is niet zo dat je verkering hebt en het zo maar even uit maakt.

Zelfs mijn relaties van 3 jaar duurde een tijdje om van elkaar af te komen.
Dus voel je niet schuldig.
Wees juist trots dat je het geprobeerd te redden en er nu net op tijd bij bent zodat je niet diep diep in de schulden zit.
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dank je wel.. Net weer terug van de huisarts,over 2 weken mag ik me weer melden. Ze is bang voor mijn veiligheid.. Dat is wel het laatste waar ik me druk om maak,dat geluk heb ik dan wel weer.. Dat daadwerkelijke weggaan en niet meer omkijken zal het zwaarste worden maar ik zie echt geen andere keus als het zo doorgaat. Beloven hulp te zoeken maar ipv nieuw spul gaan halen, zijn echt de uiterste van elkaar. Lijkt echt op iemand met 2 persoonlijkheden,waarschijnlijk is dat ook voortaan zo ook nog.. Heb nog liever dat hij voor m’n neus rookt in plaats van dat liegen telkens weer.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zwaar verhaal Molly!
Iemand die aan de base coke gaat terwijl je samen een huis hebt gekocht en alles.
Zomaar weg er van lopen gaat dus niet.
Misschien moet je nu hem laten weten dat je het huis wilt verkopen en misschien gaat dat zijn ogen een beetje open doen (het is maar een suggestie).

Iig spullen afpakken en nog meer strijden gaat jullie nog meer uit elkaar drijven denk ik.
Misschien is het het beste dat je hem laat weten dat je wilt weten wanneer hij rookt zoals je zelf al zegt.
Liever voor je neus dan stiekem en kan je hem zo wel beter bij staan.

Maar ja hoe jij dit omschrijft naar ons lijkt het op een einde te komen.
Niet dat iemand dat hier goed kan beoordelen na een 16 jaar relatie want dat is persoonlijk en daar kan niemand zich mee bemoeien.
Vrienden niet en famillie niet!
Dat is mijn mening, je moet je eigen keuzes maken.

Waarschijnlijk weet je jezelf geen raad meer.
Dat je je verhaal hier zelfs kwijt moet.
Maar je zal echt bij jezelf te raden gaan of je hem wilt verliezen of je wilt hem redden.
Met wel een kanttekening erbij, basers krijgen schijt aan echt alles en kunnen gevaarlijke mensen worden.
En dan heb ik het niet alleen over geweld maar over het verwoesten van alles wat hun lief is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Moedig van je dat je deze stappen nu zet. Er is denk ik ook geen andere keuze zo te lezen, wat het misschien een klein beetje makkelijker maakt allemaal(?)

Heel veel sterkte en inderdaad, blijf hier gewoon lekker van je af schrijven.
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe het is gaan lopen,geen idee.. Wonen 15 jaar samen en vorig jaar december is het basen begonnen.. In het begin was het een jointje,af en toe een snuifje en pilletje maar hoe het zover is gekomen? Geen idee. Heb hem inderdaad laten weten dat ik het huis wil verkopen en ook daadwerkelijk alles doorzet als hij geen proffesionele hulp gaat zoeken. Koffer staat al klaar. Dat schijt aan alles en iedereen; Zeer herkenbaar. Hij zweert weer eens bij hoog en laag dat ie al een week niks gebruikt heeft,ben benieuwd,geloof er niks van
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
Probeer het onderliggende probleem aan te pakken dan verdwijnt de drugs ook.
Het gevecht tegen coke is zwaar ik wens je veel succes en sterkte.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kort op de bal spelen en goed controleren. Zorg dat hij voor en na werk, jij of iemand bij zich heeft die niet met coke verbonden is. Je hebt het meeste gedaan wat je kon. Als hij zelf er van af wil is dat al een goed teken maar controleer hem er wel goed op dat alles goed blijft lopen. Dat is het voornaamste indien er herval is dat het meteen opgemerkt word.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Basecoke is vrij prijzig in ieder geval, contactpersoon uit je mobiel verwijderen kan ook helpen.

De ontwenning verloopt relatief snel (agressie kan een symptoom van ontwenning wezen) maar zoals je al noemde kan cocaïne wel zijn uitwerking op het lichaam hebben. Het is vrij caustisch/brandend van zichzelf wat wel eens onderschat wordt door de sterke lokaal verdovende effecten van. Bij chronische cocaïne gebruikers wil de aantasting van hart- en bloedvaten dan ook wel eens problematisch worden. In het geval van je partner zal zijn kuchje hem dan waarschijnlijk ook relatief snel verraden.

Klinkt alsof je partner onderliggende problematiek ervaart of dat er betekenisvolle invulling aan zijn leven ontbreekt. Beetje voor de hand liggend maar gezond eten, sporten (hardlopen) en voldoende slaap zijn van die cliché dingetjes die kunnen helpen.

Je situatie klink als een handvol, sterkte er mee in ieder geval.
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi mensen, na wat dagen het forum doorgelezen te hebben ,op zoek naar info,besloten om een account aan te maken om redelijk anoniem mijn verhaal te kunnen doen en om advies te vragen,alvast excuus voor het lange,misschien warrige verhaal. Zoals de titel al zegt,is mijn vriend verslaafd aan crack.Het makkelijkste zou zijn om mijn spullen te pakken,maar een relatie van 16 jaar,waarvan alleen de laatste een hel was,gooi je niet zo maar weg.. Begin van het jaar begon het met extreem afvallen en hoesten,waardoor zijn familie en ik zelfs dachten dat hij ernstig ziek was. Totdat ik sealtjes vond..Een snuifje op zijn tijd kon nog niet zo heel erg kwaad,dacht ik... Maar het ging zo veel verder als dat.. Hij sliep niet meer,at niet meer,was altijd weg,complete gedragsverandering en ga zo maar door..Toen ik lepels,ammoniak,folie enz achter in de auto vond,was ik op scherp en erop gebrand hem op heterdaad te betrappen,erover praten was onmogelijk door het liegen en de agressie. Dat betrappen is mij binnen een week gelukt,pijpje meteen afgepakt en voor z’n neus schoongespoeld.. Ik heb hem altijd willen beschermen en dacht dat ik hem wel alleen aankon; fout gedacht. Meteen zijn vader gebeld en ben iig blij dat ik het nu niet alleen hoef te dragen. Het betrappen is nu een week geleden. Vooropgesteld dat hij nooit van mij heeft gestolen,hij is heel ver gegaan.. Ivm zijn werk is het onmogelijk om professioneel af te kicken. We hebben zijn bankpassen ingenomen,geen contant geld op zak,zorgen dat hij zo min mogelijk alleen is, de welbekende telefoonnummers geblokkeerd en heb testen in huis gehaald,wat kan ik nog meer doen..?? Het rare is en waar ik heel graag ervaringen over wil horen; hij lijkt nergens last van te hebben..?? Niet eens chagrijnig of nukkig?? Hij slaapt en eet al stukke beter.. Is het normaal dat iemand zonder grote problemen af kan kicken? Zou natuurlijk mooi zijn maar mijn vertrouwen is tot een 0 punt gedaald na een hel van bijna een jaar,hoe hard hij ook beweerd ervan af te willen en blij te zijn dat wij nu op de hoogte zijn... Alvast bedankt..
J
JoopDoopLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hi

Ik hoop dat je het kan volhouden je vriend van de crack (basecoke) af te laten blijven.
Het afkicken gaat niet vanzelf en is moeilijker dan je tot nu toe denkt.
Ik raad professionele hulp aan maar aangezien je aangeeft dat dit moeilijk word kan ik enige informatie en tips geven.

Je zegt niets of weinig te zien van de afkickverschijnselen waar ik een mogelijke verklaring voor heb.
Crack is een buitengewoon mentaal verslavend middel, lichamelijk is crack dan ook niet verslavend.
De afkickverschijnselen zullen dus ook vooral mentaal zijn.
De meest gerapporteerde afkickverschijnselen van basecoke zijn onder andere:
- neerslachtigheid (depressie) die ernstig kan oplopen
- vermoeidheid
- uitputting
- onrust
- slecht slapen
- trillen
- ernstige craving die lang kan aanhouden

Ik wil je vermelden dat je helaas niet zomaar van de coke of basecoke (crack) af bent.
Hier gaan maanden of soms zelfs jaren overheen.
De mentale verslaving aan dit goedje is zwaar en neemt je compleet over.
De hersenen zullen coke altijd als een plezierig goedje zien en denken dat het op moment van gebruik goed bezig is.
Dit word een gewoonte, een gewoonte die lastig, zwaar en vermoeiend te doorbreken is.

Het is dus belangrijk dat je je vriend inderdaad zo goed mogelijk controleert met drugstests en er voor zorgt dat hij er niet aan kan komen.
De eerste stap is goed inzien dat het fout is voordat er een tweede stap gezet kan worden.

In de afkickperiode is het belangrijk dat je vriend een gezonde levensstijl krijgt.
Zorg dat hij goed eet, dat hij af en toe wat gaat sporten, beloon hem met complimenten of ga een keer wat leuks doen.
Beloning is belangrijk omdat voor een verslaafde zijn drugs het enige was waar nog plezier in zat.

Ikzelf heb ook een maat gehad die nu ongeveer een jaar verslaafd is aan de crack.
We hebben er dan ook veel aan proberen te doen maar helaas herviel hij keer op keer en leek het wel of hij niet geholpen wilde worden, ookal wilde hij dit natuurlijk super graag.
Ik heb deze maat dan ook aan de kant gezet omdat jij nog steeds op nummer 1 staat en niet mag lijden aan een andermans verslaving.

Coke verandert persoonlijkheden van mensen waardoor alles extra lastig word en kapotmakend.
De jongen met wie je bevriend bent geworden, de jongen waar je vriendschappelijk van begon te houden omwille van zijn eigen unieke persoonlijkheden kan helemaal wegvallen door een cokeverslaving.

Ik spreek uit eigen ervaring, probeer te helpen nu het nog kan, maar ga er zelf niet om lijden want dan is het altijd het beste om gewoon het contact te verbreken.

Na zo’n lange periode aan vriendschap is dat moeilijk, je zou dan in contact met de ouders kunnen blijven en gewoon minder aandacht eraan besteden.
Dit is natuurlijk plan B.

Ik wens je veel succes maat!

- JoopDoop

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."