Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hem verraden op wat voor manier dan ook,is het laatste wat ik wil. Vind het ook niet normaal om een volwassen man alles af te pakken en elke stap die hij maakt te controleren. Voor eigen gewin; Ook maar op de eerste plaats om hem van verder verval te behoeden. Mijn handtekening heeft ie vervalst om een krediet los te krijgen,kan zeggen; je wordt er behoorlijk wanhopig van als iemand van wie je veel houdt en voor door het vuur gaat,ook jou die manier wil beschadigen. Met iemand praten weigert hij tot op heden.."
"Hele diepe zucht,idd.. Moet zeggen dat dat misschien ook komt door invloed van zijn ouders. Om het helemaal spannend te maken; Die zien niet in hoe hardnekkig deze ziekte is,lezen er niet over,willen alles binnenskamers oplossen..Ze zien de lichamelijke aftakeling,de financiën heb ik ze onder de neus gedrukt maar geloven op zijn mooie blauwe ogen als ie de leugens uitkraamt,dat stadium ben ik inmiddels wel voorbij. Op het kantoor waar hij werkt,heerst een zero tolerence beleid,het gaat niet zo ver dat ie op het werk testen krijgt maar het wordt absoluut niet getolereerd. Ook daar zijn er vragen waarom hij er zo slecht uitziet,maar ze geloven de praatjes. Ik denk op het moment; neem ontslag,zoek goede hulp,ik regel de rest en werk komt later weer. Snuiven op zijn tijd lijkt me in deze situatie ook totaal niet wijs,evenals alcohol,aangezien hij aangegeven heeft dat dat ook een flinke trigger is,heb dan ook alle drank de deur uitgewerkt. Ook een wassen neus eigenlijk maar dan is er thuis iig geen extra aanleiding. Ben er bang voor dat hij z’n longen verpest heeft.. Verder rookt hij wel maar erg weinig,dat hoesten is iets van de laatste maanden. Op amfetamine testte ie negatief,maar ik zal ook dat voor de zekerheid in de gaten houden. Alles negatief behalve de coke.. Kanon duur is die troep zeg.. €100 per dag is niks!! Hij heeft een heel mooi inkomen maar daar is niet tegen te werken.. Heb idd ook al pasjes van verschillende banken onderschept,typisch dat ze allemaal dezelfde streken hebben/krijgen. Ik heb nog wat vechtlust in me,maar heb hem goed duidelijk gemaakt dat het tot hier is en niet verder. 1 nieuwe leugen of streek en ik ben weg. Zijn keus.. Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en hebben we in die tijd nooit aan kinderen gedacht. Eind van de week wil ik nog een testje afnemen,zou hij negatief moeten zijn.. Hou m’n hart vast"
"Dank je voor je verhaal.. Wie weet is het geloof ook nog een inslag,op bepaalde momenten omarm je alles,al zijn wij ook totaal niet praktiserend. Je werkt om te leven,je leeft niet om te werken is mijn idee. Ik geef totaal niks om materialistische zaken,dan verkopen we het huis maar,dan doen we het maar van mijn loon; Dat heb ik er voor over om hem weer gezond en clean te houden. Zelf ziet ie werk ook als afleiding,klein meningsverschil.. Nu voor mezelf naar de huisarts en wil eigenlijk vanuit daar naar mijn beste vriendin,toch iemand die mij lief is in vertrouwen nemen.. Kijken of ik daar het lef voor heb"
"Das lief gezegd.. Heb mezelf ook een paar weken overgegeven aan de oxazepam,maar ja,herpakken en helder blijven.. Lijkt me verstandiger als 1 van ons dat is,hoe het ook mag uitpakken allemaal"
"Ik hoop dat het genoeg is.. Het is moeilijk bepaald gedrag te veranderen,voor hem maar ook bij mij. Ben nogal een opvliegend type terwijl geduld en rust een stuk verstandiger is... Net als nu net,hij houdt iets onder m’n neus en ik ruik gewoon DIE lucht aan z’n duim,tot 10 tellen en op m’n tong bijten.. Thx,dat zal ik zeker door lezen!! Heb via pb ook al heel fijn contact,die me veel inzicht geeft hoe het in zijn hoofd toe gaat"
"Dank je wel.. Heb hem goed duidelijk gemaakt hoe ik erin sta en dat ik op het moment mijn handen van hem aftrek. Heb vorige week het financiële deel waar hij mij ook in benadeeld heeft,hypotheek ed,recht getrokken. Gelukkig heeft ie nooit aan mijn spaarrekening kunnen komen. Nu maar proberen afleiding te zoeken op mijn werk,al loop ik om het half uur naar buiten voor een rook pauze. Het ergste is misschien wel dat ik er meer mee zit als hij"
"Hejj.. Zat gister nog te denken om een update te geven.. Heb een helse week achter de rug. 3 dagen op rij zijn voorraad gevonden,niet goed verstopt overigens,en voor zijn neus weggespoeld,pijpjes bij de supermarkt op de hoek in de container gemieterd. Pijpjes kan hij zelf ook maken was ik achter dus dat heeft ook weinig zin.. Op aanraden had ik het gebruik op de tweede plaats gezet,eerlijkheid op 1.. Maar dat liegen & bedriegen begint me nu echt op te breken. Vanmiddag kan ik weer voor mezelf naar de huisarts omdat ik op instorten sta. Hoewel het totaal niet bij mij past,besloten dat ik mezelf nu op 1 zet. Ben er zo klaar mee dat er al gelogen wordt als iemand je aankijkt. Zolang hij geen hulp zoekt en niet in wil zien hoe verkeerd hij bezig is,blijft de deur dicht."
"Dank je wel.. Net weer terug van de huisarts,over 2 weken mag ik me weer melden. Ze is bang voor mijn veiligheid.. Dat is wel het laatste waar ik me druk om maak,dat geluk heb ik dan wel weer.. Dat daadwerkelijke weggaan en niet meer omkijken zal het zwaarste worden maar ik zie echt geen andere keus als het zo doorgaat. Beloven hulp te zoeken maar ipv nieuw spul gaan halen, zijn echt de uiterste van elkaar. Lijkt echt op iemand met 2 persoonlijkheden,waarschijnlijk is dat ook voortaan zo ook nog.. Heb nog liever dat hij voor m’n neus rookt in plaats van dat liegen telkens weer."
"Hoe het is gaan lopen,geen idee.. Wonen 15 jaar samen en vorig jaar december is het basen begonnen.. In het begin was het een jointje,af en toe een snuifje en pilletje maar hoe het zover is gekomen? Geen idee. Heb hem inderdaad laten weten dat ik het huis wil verkopen en ook daadwerkelijk alles doorzet als hij geen proffesionele hulp gaat zoeken. Koffer staat al klaar. Dat schijt aan alles en iedereen; Zeer herkenbaar. Hij zweert weer eens bij hoog en laag dat ie al een week niks gebruikt heeft,ben benieuwd,geloof er niks van"
"Wat een lieve reacties.. Heb inmiddels goed duidelijk gekregen dat hij degene is die moet willen stoppen en hoe harder ik push en dwing,hoe stiekemer hij wordt. Enige keus die overblijft; toekijken en meegesleurd worden of alles afkappen en weer een normaal leven op bouwen.. Hoewel ik nog steeds heel veel van hem hou en hoe egoïstisch ik het misschien ook vindt,er is maar 1 mogelijkheid. Moet vandaag werken tot 18u,in het weekend worden er knopen door gehakt"