Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend crack verslaafd

Vriend crack verslaafd

82 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
B
BrokencurlyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Als je geen liefde voor jezelf hebt, hoe kun je het dan aan een ander geven.

Sommige drugs kunnen in sommige mensen die zelfliefde helemaal vervangen door alleen nog een "liefde" voor die drug misschien. En een zelfhaat die geprojecteerd wordt op naasten.
Klik om te vergroten...
Mooi verwoordt..
Het enigste.. voor mijn relatie met hem.. was ik sterk en zelfverzekerd,
Heb mezelf weggecijferd.. dat besef is er zeker.. omdat ik te graag wilde door alles wat we samen meemaakte het toch nog goed zou komen..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Brokencurly zei:
Mooi verwoordt..
Het enigste.. voor mijn relatie met hem.. was ik sterk en zelfverzekerd,
Heb mezelf weggecijferd.. dat besef is er zeker.. omdat ik te graag wilde door alles wat we samen meemaakte het toch nog goed zou komen..
Klik om te vergroten...
Het is zo makkelijk om 1 persoon je 'alles' te maken... En het is ook zo makkelijk om jouw perfecte beeld of toekomstige beeld van diegene te projecteren op de echte hem/haar... Mensen doen dit de hele tijd met degene die zij als hun 'alles' zien.

Goed dat je inziet dat je jezelf hebt weggecijferd, dan kun je dat ook weer omdraaien en weer je oude sterke zelfverzekerde zelf worden. :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
C'est ca, compli.
Geen Cameron deze keer, maar toch.
B
BrokencurlyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
@ Modepop 2, alhier aanwezig, maakt precies hetzelfde mee.
En wie weet nog hoeveel anderen..
Misschien wil zij eens contact met je opnemen?
Ik ben ervan overtuigd dat jullie elkaar heel goed kunnen helpen met dit probleem om te kunnen gaan!
Klik om te vergroten...
Thx zandman.. Modepop 2 en ik hebben contact samen gekregen..
En dat voelt goed!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kort op de bal spelen en goed controleren. Zorg dat hij voor en na werk, jij of iemand bij zich heeft die niet met coke verbonden is. Je hebt het meeste gedaan wat je kon. Als hij zelf er van af wil is dat al een goed teken maar controleer hem er wel goed op dat alles goed blijft lopen. Dat is het voornaamste indien er herval is dat het meteen opgemerkt word.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Basecoke is vrij prijzig in ieder geval, contactpersoon uit je mobiel verwijderen kan ook helpen.

De ontwenning verloopt relatief snel (agressie kan een symptoom van ontwenning wezen) maar zoals je al noemde kan cocaïne wel zijn uitwerking op het lichaam hebben. Het is vrij caustisch/brandend van zichzelf wat wel eens onderschat wordt door de sterke lokaal verdovende effecten van. Bij chronische cocaïne gebruikers wil de aantasting van hart- en bloedvaten dan ook wel eens problematisch worden. In het geval van je partner zal zijn kuchje hem dan waarschijnlijk ook relatief snel verraden.

Klinkt alsof je partner onderliggende problematiek ervaart of dat er betekenisvolle invulling aan zijn leven ontbreekt. Beetje voor de hand liggend maar gezond eten, sporten (hardlopen) en voldoende slaap zijn van die cliché dingetjes die kunnen helpen.

Je situatie klink als een handvol, sterkte er mee in ieder geval.
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi mensen, na wat dagen het forum doorgelezen te hebben ,op zoek naar info,besloten om een account aan te maken om redelijk anoniem mijn verhaal te kunnen doen en om advies te vragen,alvast excuus voor het lange,misschien warrige verhaal. Zoals de titel al zegt,is mijn vriend verslaafd aan crack.Het makkelijkste zou zijn om mijn spullen te pakken,maar een relatie van 16 jaar,waarvan alleen de laatste een hel was,gooi je niet zo maar weg.. Begin van het jaar begon het met extreem afvallen en hoesten,waardoor zijn familie en ik zelfs dachten dat hij ernstig ziek was. Totdat ik sealtjes vond..Een snuifje op zijn tijd kon nog niet zo heel erg kwaad,dacht ik... Maar het ging zo veel verder als dat.. Hij sliep niet meer,at niet meer,was altijd weg,complete gedragsverandering en ga zo maar door..Toen ik lepels,ammoniak,folie enz achter in de auto vond,was ik op scherp en erop gebrand hem op heterdaad te betrappen,erover praten was onmogelijk door het liegen en de agressie. Dat betrappen is mij binnen een week gelukt,pijpje meteen afgepakt en voor z’n neus schoongespoeld.. Ik heb hem altijd willen beschermen en dacht dat ik hem wel alleen aankon; fout gedacht. Meteen zijn vader gebeld en ben iig blij dat ik het nu niet alleen hoef te dragen. Het betrappen is nu een week geleden. Vooropgesteld dat hij nooit van mij heeft gestolen,hij is heel ver gegaan.. Ivm zijn werk is het onmogelijk om professioneel af te kicken. We hebben zijn bankpassen ingenomen,geen contant geld op zak,zorgen dat hij zo min mogelijk alleen is, de welbekende telefoonnummers geblokkeerd en heb testen in huis gehaald,wat kan ik nog meer doen..?? Het rare is en waar ik heel graag ervaringen over wil horen; hij lijkt nergens last van te hebben..?? Niet eens chagrijnig of nukkig?? Hij slaapt en eet al stukke beter.. Is het normaal dat iemand zonder grote problemen af kan kicken? Zou natuurlijk mooi zijn maar mijn vertrouwen is tot een 0 punt gedaald na een hel van bijna een jaar,hoe hard hij ook beweerd ervan af te willen en blij te zijn dat wij nu op de hoogte zijn... Alvast bedankt..
J
JoopDoopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hi

Ik hoop dat je het kan volhouden je vriend van de crack (basecoke) af te laten blijven.
Het afkicken gaat niet vanzelf en is moeilijker dan je tot nu toe denkt.
Ik raad professionele hulp aan maar aangezien je aangeeft dat dit moeilijk word kan ik enige informatie en tips geven.

Je zegt niets of weinig te zien van de afkickverschijnselen waar ik een mogelijke verklaring voor heb.
Crack is een buitengewoon mentaal verslavend middel, lichamelijk is crack dan ook niet verslavend.
De afkickverschijnselen zullen dus ook vooral mentaal zijn.
De meest gerapporteerde afkickverschijnselen van basecoke zijn onder andere:
- neerslachtigheid (depressie) die ernstig kan oplopen
- vermoeidheid
- uitputting
- onrust
- slecht slapen
- trillen
- ernstige craving die lang kan aanhouden

Ik wil je vermelden dat je helaas niet zomaar van de coke of basecoke (crack) af bent.
Hier gaan maanden of soms zelfs jaren overheen.
De mentale verslaving aan dit goedje is zwaar en neemt je compleet over.
De hersenen zullen coke altijd als een plezierig goedje zien en denken dat het op moment van gebruik goed bezig is.
Dit word een gewoonte, een gewoonte die lastig, zwaar en vermoeiend te doorbreken is.

Het is dus belangrijk dat je je vriend inderdaad zo goed mogelijk controleert met drugstests en er voor zorgt dat hij er niet aan kan komen.
De eerste stap is goed inzien dat het fout is voordat er een tweede stap gezet kan worden.

In de afkickperiode is het belangrijk dat je vriend een gezonde levensstijl krijgt.
Zorg dat hij goed eet, dat hij af en toe wat gaat sporten, beloon hem met complimenten of ga een keer wat leuks doen.
Beloning is belangrijk omdat voor een verslaafde zijn drugs het enige was waar nog plezier in zat.

Ikzelf heb ook een maat gehad die nu ongeveer een jaar verslaafd is aan de crack.
We hebben er dan ook veel aan proberen te doen maar helaas herviel hij keer op keer en leek het wel of hij niet geholpen wilde worden, ookal wilde hij dit natuurlijk super graag.
Ik heb deze maat dan ook aan de kant gezet omdat jij nog steeds op nummer 1 staat en niet mag lijden aan een andermans verslaving.

Coke verandert persoonlijkheden van mensen waardoor alles extra lastig word en kapotmakend.
De jongen met wie je bevriend bent geworden, de jongen waar je vriendschappelijk van begon te houden omwille van zijn eigen unieke persoonlijkheden kan helemaal wegvallen door een cokeverslaving.

Ik spreek uit eigen ervaring, probeer te helpen nu het nog kan, maar ga er zelf niet om lijden want dan is het altijd het beste om gewoon het contact te verbreken.

Na zo’n lange periode aan vriendschap is dat moeilijk, je zou dan in contact met de ouders kunnen blijven en gewoon minder aandacht eraan besteden.
Dit is natuurlijk plan B.

Ik wens je veel succes maat!

- JoopDoop
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hartstikke bedankt voor jullie reacties,doet me goed. Ik heb nu een week vrij genomen om iig thuis te zijn als hij thuis komt. De komende tijd moet hij verplicht naar zijn ouders,aangezien ik op werkdagen later thuis ben. Het liefst had ik hem de komende tijd thuis gehouden want ik weet niet wat hij onder werktijd kan en gaat doen.. Dank je JoopDoop voor jouw persoonlijke ervaring,precies de spijker op zijn kop; hij is totaal niet meer dezelfde persoon als nog maar een jaar geleden,agressie,paranoïde en het verdwijnen past totaal niet in zijn echte karakter... Op de uitputting en vermoeidheid na,zijn er totaal geen afkickverschijnselen,dat vind ik zo eng en gevaarlijk.. Heb ooit,alweer meer als 20 jaar geleden,een maatje proberen te helpen van de heroïne af te kicken,hoe hard dat ook was om aan te zien,het was zo veel makkelijker te herkennen als deze duivel. Zeg dagelijks dat ik trots op hem ben,zorg dat ie gezond eet maar push hem om zichzelf niet meer zo te verwaarlozen en zichzelf goed te verzorgen.. Schaam me de laatste tijd echt om met hem over straat te gaan,erg genoeg
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank je wel,het is erg zwaar de afgelopen tijd,de term; liefde overwint alles,is moeilijk te geloven.. Heb idd de contacten verwijderd en geblokkeerd uit zijn telefoon,met toestemming. Al een aantal mensen bruut weggestuurd die aan de deur kwamen,de hond uitlaten gebeurt niet meer alleen.. Het kuchje,zou dat na gebruik ook kunnen aanhouden? Het lijkt soms net of hij stikt,erin blijft hangen of op zijn minst flauw valt,daarbij zijn de maagzuurremmers ook niet aan te slepen..Die onderliggende problematiek houdt mij heel veel bezig.. Daarvoor zou professionele hulp waarschijnlijk de uitkomst zijn.. Dat zou helaas anoniem moeten gebeuren,wat onmogelijk lijkt.. Onze financiën hebben we altijd gescheiden gehouden,misschien ergens goed gezien de huidige omstandigheden. Hij heeft een hele goede baan maar uiteraard kan een mens hier niet tegen werken. Heb afgelopen week inzage gehad in zijn bankgegevens en dat is gewoon dramatisch te noemen. Van het geld wat er de laatste 10 maanden is verdwenen,hadden we ons huis flink kunnen verbouwen om maar een voorbeeld te noemen,gebruik deze week ook om de financiën op orde te krijgen. Heb hem deze tijd ook veelal onderhouden en voel mezelf ook erg schuldig dat ik het zo ver uit de hand heb laten lopen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Crack is een van de meest verslavende drugs als hij al een tijdje bezig is geweest helemaal.
Die cravings gaan niet zomaar naar een paar weken weg!
Je moet weten of hij het nu niet samen met iemand doet, iemand van zijn werk.
Want het is iid vreemd dat je niks merkt.
Alles afpakken kan dus maar even werken, want een crack roker word echt een junk en gaat dan wel stelen of iets verzinnen om aan zijn drugs te komen.

Mijn ervaring is dat als iemand een tijd lang crack heeft gerookt dat diegene zijn persoonlijkheid voorgoed is veranderd.
Het maakt iemand zijn geest voorgoed kapot.

Dat is ook de rede waarom ik nog nooit crack heb gerookt, ik heb echt allerlei soorten drugs gebruikt en ook veel van alles. Maar er zijn bepaalde dingen die je niet doet omdat je weet dat het je kapot maakt.
Dat is Heroïne en Crack roken. Terwijl zoals jij ook zegt een snuifje op zijn tijd kan ook gewoon.

Je zou dit de komende maanden moeten aankijken wat er gaat gebeuren en hoe dit verder gaat.
Want laat je leven niet kapot maken!
Er word ook niet voor niks de term crackjunk gebruikt als het meest erge wat er is.
Zo iemand kan je geestelijk helemaal kapot maken tot een punt dat je voor jezelf moet kiezen.

Als je hier voor wilt vechten hou er rekening mee dat zo íemand nog heel lang op het randje staat om terug te vallen en dat dit niet zomaar weg gaat.

Ik hoop voor je dat je relatie zo sterk is met hem dat je hem kan redden om er uit te komen.
Want daar ligt nog wel zijn hoop.
Veel mensen verliezen alles wat ze hebben als ze aan de crack gaan.
Succes ermee en zorg dat je niet word meegesleurd in de negatieve energie.
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is dus ook meteen mijn grootste vermoeden en angst; Dat ie het samen met iemand op zijn werk doet. Het liefst zou ik bij zijn leidinggevende aan de bel trekken maar dan is het gedaan en geeft ie helemaal nergens meer om.. Stelen... Ook daar is ie al mee bezig (geweest?) Van mij nog niks maar wel geprobeerd mijn handtekening te vervalsen voor documenten.. Terwijl ik dit schrijf,vraag ik mezelf hardop af hoe onnozel ik wel niet ben.. Wil hem zo graag weer geloven en vertrouwen dat ik waarschijnlijk nog te veel aan de persoon denk die hij was.. Dank iig,hopelijk helpen jullie woorden om mijn oogkleppen af te houden,kan uit bescherming al niet bij mijn vrienden of familie aankloppen.. Door de ellende door de huisarts al aan de oxazepam gezet,maar na 3 weken mee gestopt,voor we alle 2 een probleem hebben. Anti drugs ben ik totaal niet overigens hoor,hoop ook niet dat ik daarin door sla.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#13
JoopDoop zei:
Hi

Ik hoop dat je het kan volhouden je vriend van de crack (basecoke) af te laten blijven.
Het afkicken gaat niet vanzelf en is moeilijker dan je tot nu toe denkt.
Ik raad professionele hulp aan maar aangezien je aangeeft dat dit moeilijk word kan ik enige informatie en tips geven.

Je zegt niets of weinig te zien van de afkickverschijnselen waar ik een mogelijke verklaring voor heb.
Crack is een buitengewoon mentaal verslavend middel, lichamelijk is crack dan ook niet verslavend.
De afkickverschijnselen zullen dus ook vooral mentaal zijn.
De meest gerapporteerde afkickverschijnselen van basecoke zijn onder andere:
- neerslachtigheid (depressie) die ernstig kan oplopen
- vermoeidheid
- uitputting
- onrust
- slecht slapen
- trillen
- ernstige craving die lang kan aanhouden

Ik wil je vermelden dat je helaas niet zomaar van de coke of basecoke (crack) af bent.
Hier gaan maanden of soms zelfs jaren overheen.
De mentale verslaving aan dit goedje is zwaar en neemt je compleet over.
De hersenen zullen coke altijd als een plezierig goedje zien en denken dat het op moment van gebruik goed bezig is.
Dit word een gewoonte, een gewoonte die lastig, zwaar en vermoeiend te doorbreken is.

Het is dus belangrijk dat je je vriend inderdaad zo goed mogelijk controleert met drugstests en er voor zorgt dat hij er niet aan kan komen.
De eerste stap is goed inzien dat het fout is voordat er een tweede stap gezet kan worden.

In de afkickperiode is het belangrijk dat je vriend een gezonde levensstijl krijgt.
Zorg dat hij goed eet, dat hij af en toe wat gaat sporten, beloon hem met complimenten of ga een keer wat leuks doen.
Beloning is belangrijk omdat voor een verslaafde zijn drugs het enige was waar nog plezier in zat.

Ikzelf heb ook een maat gehad die nu ongeveer een jaar verslaafd is aan de crack.
We hebben er dan ook veel aan proberen te doen maar helaas herviel hij keer op keer en leek het wel of hij niet geholpen wilde worden, ookal wilde hij dit natuurlijk super graag.
Ik heb deze maat dan ook aan de kant gezet omdat jij nog steeds op nummer 1 staat en niet mag lijden aan een andermans verslaving.

Coke verandert persoonlijkheden van mensen waardoor alles extra lastig word en kapotmakend.
De jongen met wie je bevriend bent geworden, de jongen waar je vriendschappelijk van begon te houden omwille van zijn eigen unieke persoonlijkheden kan helemaal wegvallen door een cokeverslaving.

Ik spreek uit eigen ervaring, probeer te helpen nu het nog kan, maar ga er zelf niet om lijden want dan is het altijd het beste om gewoon het contact te verbreken.

Na zo’n lange periode aan vriendschap is dat moeilijk, je zou dan in contact met de ouders kunnen blijven en gewoon minder aandacht eraan besteden.
Dit is natuurlijk plan B.

Ik wens je veel succes maat!
Klik om te vergroten...

Mooie post JoopDoop,

Knap verwoord!
Ik heb haar mijn ervaringen gestuurd, die aansluit op jouw ervaringen met
"Verslaafd zijn" en dat het een moeilijk proces is om te doorlopen.
Je begrijpt het alleen als je het zelf ook hebt ervaren!
En je alleen kan herstellen als jij er klaar voor bent. Hoeveel hoop de partner ook heeft nog, hij moet het inzien en alles er voor over hebben nu.
Er zijn geen winnaars in deze ziekte!
Maar als je eenmaal door hebt hoe het precies zit kan je er ook weer vanaf komen!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Molly5 zei:
Het liefst zou ik bij zijn leidinggevende aan de bel trekken maar dan is het gedaan en geeft ie helemaal nergens meer om..
Klik om te vergroten...

Iemand gaan veraden moet je nooit doen!
En al helemaal geen famillie of vrienden.
Ook niet voor je eigen gewin.
En dat zou ook nog de laatste trap zijn de afgrond in..

16 jaar een relatie is niet niks..

Molly5 zei:
Van mij nog niks maar wel geprobeerd mijn handtekening te vervalsen voor documenten..
Klik om te vergroten...

Ik weet natuurlijk niet waarvoor.
Maar als je elke keer geld mist en spullen dan zou ik wel snel aan de bel trekken.
Door alles van hem af te pakken vergroot je die kans natuurlijk wel.

Misschien dat je voor hem hulp of ondersteuning kan vinden bij een insteling/kliniek.
Al is het alleen praten.
Of wil hij dat niet?
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hem verraden op wat voor manier dan ook,is het laatste wat ik wil. Vind het ook niet normaal om een volwassen man alles af te pakken en elke stap die hij maakt te controleren. Voor eigen gewin; Ook maar op de eerste plaats om hem van verder verval te behoeden. Mijn handtekening heeft ie vervalst om een krediet los te krijgen,kan zeggen; je wordt er behoorlijk wanhopig van als iemand van wie je veel houdt en voor door het vuur gaat,ook jou die manier wil beschadigen. Met iemand praten weigert hij tot op heden..
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Molly5 zei:
Het kuchje,zou dat na gebruik ook kunnen aanhouden?
Klik om te vergroten...
Korte tijd, als het een gezond mens is en hij rookt verder niet of iets dergelijks zou het uiteindelijk moeten minderen / ophouden lijkt mij. Aan de andere kant klinkt het alsof hij zijn longen flink belast heeft.
Molly5 zei:
daarbij zijn de maagzuurremmers ook niet aan te slepen.
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring met cocaïne is niet zo breed maar Amfetamine gebruik gaat voor mij vaak samen met toename van maagzuur. Maar ik ken de context niet, ik wil je ook niet mogelijk onterecht opnaaien.

Wat al een beetje benoemd is is dat Heroïne en base coke mensen nog wel eens in pathologische leugenaars wil veranderen. Van wat je zoal verteld word ik eerlijk gezegd niet heel erg optimistisch. Persoonlijke ervaringen die mee spelen natuurlijk maar in jou schoenen had ik je partner de komende maanden geen vertrouwen meer kunnen tonen. Extreem lastig om iemand op dat moment nog het gevoel te geven dat het leven los van drugsgebruik nog de moeite waard kan wezen.

Toen een goede vriend van mij volledig doorsloeg in de Diacetylmorfine heb ik hem gesaboteerd door het toeschuiven van potente benzodiazepines en vervolgens zijn vriendin/partner overtuigd om contact af te kappen zolang hij niet bereid was verbetering in zijn situatie te brengen met als gevolg dat hij zich gedwongen op moest laten nemen in een afkickkliniek. Ik ken je exacte context niet maar ik kan ergens wel begrijpen hoe extreem lastig zulk soort situaties kunnen wezen. Mijn ervaring met soortgelijke context is dat deze goede vriend er een verborgen bankrekening op nahield, hij maakte er een eind aan kort nadat deze opgedroogd was.

Hoe confronterend menselijk instinct ook kan wezen op momenten ben ik overigens niet akkoord dat het iemands persoonlijkheid voorgoed verandert al begrijp ik dat het zo kan voelen voor mensen. Het is voor mijn gevoel ook niet helemaal gepast in deze context dat een snuifje op zijn tijd moet kunnen al zal terugval eerder waarschijnlijk zijn.

Als je voor je partner wilt vechten is dat begrijpelijk maar ik ben ook akkoord dat in zulk soort situaties er soms geen andere optie dan een harde streep trekken om jezelf te beschermen. In het geval van de goede vriend die ik benoemde probeerde ik lange tijd te ondersteunen maar kwam uiteindelijk tot de pijnlijke conclusie dat deze mijn hulp als een extraatje beschouwde. De zowel grote achilleshiel als het grote voordeel aan base coke is dat het belachelijke klauwen met geld kost, ik vermoed dat je er relatief snel achter zult komen wat voor wending het verhaal krijgt. Ik hoop voor jullie beiden dat hij een stukje stabiliteit weet te behouden.
Molly5 zei:
Met iemand praten weigert hij tot op heden..
Klik om te vergroten...
Zucht.
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hele diepe zucht,idd.. Moet zeggen dat dat misschien ook komt door invloed van zijn ouders. Om het helemaal spannend te maken; Die zien niet in hoe hardnekkig deze ziekte is,lezen er niet over,willen alles binnenskamers oplossen..Ze zien de lichamelijke aftakeling,de financiën heb ik ze onder de neus gedrukt maar geloven op zijn mooie blauwe ogen als ie de leugens uitkraamt,dat stadium ben ik inmiddels wel voorbij. Op het kantoor waar hij werkt,heerst een zero tolerence beleid,het gaat niet zo ver dat ie op het werk testen krijgt maar het wordt absoluut niet getolereerd. Ook daar zijn er vragen waarom hij er zo slecht uitziet,maar ze geloven de praatjes. Ik denk op het moment; neem ontslag,zoek goede hulp,ik regel de rest en werk komt later weer. Snuiven op zijn tijd lijkt me in deze situatie ook totaal niet wijs,evenals alcohol,aangezien hij aangegeven heeft dat dat ook een flinke trigger is,heb dan ook alle drank de deur uitgewerkt. Ook een wassen neus eigenlijk maar dan is er thuis iig geen extra aanleiding. Ben er bang voor dat hij z’n longen verpest heeft.. Verder rookt hij wel maar erg weinig,dat hoesten is iets van de laatste maanden. Op amfetamine testte ie negatief,maar ik zal ook dat voor de zekerheid in de gaten houden. Alles negatief behalve de coke.. Kanon duur is die troep zeg.. €100 per dag is niks!! Hij heeft een heel mooi inkomen maar daar is niet tegen te werken.. Heb idd ook al pasjes van verschillende banken onderschept,typisch dat ze allemaal dezelfde streken hebben/krijgen. Ik heb nog wat vechtlust in me,maar heb hem goed duidelijk gemaakt dat het tot hier is en niet verder. 1 nieuwe leugen of streek en ik ben weg. Zijn keus.. Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en hebben we in die tijd nooit aan kinderen gedacht. Eind van de week wil ik nog een testje afnemen,zou hij negatief moeten zijn.. Hou m’n hart vast
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn broer is meer dan 10 jaar geleden ook verslaafd geweest aan coke en heroine roken. Hij wilde er niet over praten. Kreeg van mn moeder wel eens geld, zogenaamd voor boodschappen. Mijn fiets die hij leende was zogenaamd gestolen. Hij gebruikte samen met een goede vriend van mij. Die vriend heb ik uiteindelijk de rug toegekeerd. Mijn broer niet, dat blijft familie.
Mijn broer is naar de Hare Krishna geweest, die konden/wilden hem niet helpen. Daarna is hij in een mannenhuis van de Victory Outreach kerk in Rotterdam afgekickt. Van 's morgens vroeg tot 's avonds werd hij daar beziggehouden met het geloof. Als we op bezoek kwamen en met hem de stad in gingen, ging er een 'broeder' mee. Om hem voor een terugval te behoeden. Sowieso mocht hij het eerste jaar niet alleen weg.
Wij komen uit een Katholiek, maar niet praktiserend gezin. Hij was totaal bekeerd tot God. Nouja alles beter dan verslaafd. Beter verslaafd aan Jesus dan aan de dope.
Hij heeft daar een aantal jaar gewoond en is 15 jaar later nog steeds er vanaf, waar ik erg blij om ben, want voor mijn ouders vond ik het super erg, die gingen eraan onderdoor.
Het maakte mij ook ongelukkig en ik had er geen invloed op. Ik voelde me zo machteloos.

Wat ik me herinner, is dat een verslaafde alleen geholpen kan worden als hij het zelf wil. Ik denk dat je hem heel goed helpt nu, hij heeft maar geluk met zo'n lieve vriendin. Wil hij met jou wel praten over zijn verslaving?
Praat eens met andere ex-verslaafden, zij kunnen jou precies vertellen waar je op moet letten en wat voor streken een verslaafde uithaalt.
16 jaar een relatie is niet niks, stel wel grenzen voor jezelf. Als het na een bepaalde tijd niet lukt, is het mss beter om ermee te kappen. Hij leeft ongelukkig, wil jij ongelukkig zijn?
En wat is belangrijker, werk of gezondheid? Afkicken van crack schijnt enorm zwaar te zijn. Hij kan zich beter laten opnemen.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.
Dikke knuffel
M
Molly5Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank je voor je verhaal.. Wie weet is het geloof ook nog een inslag,op bepaalde momenten omarm je alles,al zijn wij ook totaal niet praktiserend. Je werkt om te leven,je leeft niet om te werken is mijn idee. Ik geef totaal niks om materialistische zaken,dan verkopen we het huis maar,dan doen we het maar van mijn loon; Dat heb ik er voor over om hem weer gezond en clean te houden. Zelf ziet ie werk ook als afleiding,klein meningsverschil.. Nu voor mezelf naar de huisarts en wil eigenlijk vanuit daar naar mijn beste vriendin,toch iemand die mij lief is in vertrouwen nemen.. Kijken of ik daar het lef voor heb
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Molly5 zei:
Hou m’n hart vast
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel bewonderenswaardig hoe sterk je jezelf in deze situatie hebt weten te houden in ieder geval.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."