Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"DaveHagen zei: Goedendag, ik heb een vraag (en dit zweeft al een tijdje door mijn hoofd), ik drink namelijk graag vrijdagavond zes flesjes bier, eerders ook zaterdagavond maar ik hou het nu alleen op vrijdagavond, mijn vader drinkt elke dag tot wel 8 flessen bier en mijn oma drinkt al in één middag een hele fles wijn op (daarom heb ik ook geen contact meer met ze, om mezelf te beschermen dat ik dit ook ga doen), ik weet dat dat erg ongezond is, dat je er kanker van kunt krijgen (de risico dus groter wordt, mijn vader wordt zaterdag 50 en mijn oma is 75, ik ben 22) heeft dat ook het effect op mij aangezien ik alleen vrijdagavond drink (maximaal 6 flessen bier van 5%), of ligt het meer aan hoeveel procent erin zit enzo? Alvast bedankt en en fijn weekend alvast! Klik om te vergroten..."
"Ganggang💯 zei: Denk als je het echt alleen bij die 6 flesjes op vrijdag houdt de schade wel zal vallen. Klik om te vergroten..."
"Hallo,overal waar TE voor staat is teveel,behalve tevreden.Hou het bij je 6 flesjes(veel voor mij) dan komt het goed,doe je dat???groetjes Elly PS:Wees voorzichtig met alcohol is een hard drug."
"Ik ken heel veel verslaafde lieve mensen,ook 1 ervan af geholpen een vriendin van mijn middelste zoon.Ze heeft haar EIGEN huis een prima baan en ik ben daar blij om???Nu de volgende want ik heb niet zoveel tijd....."
"Molly5 zei: Hoi mensen, na wat dagen het forum doorgelezen te hebben ,op zoek naar info,besloten om een account aan te maken om redelijk anoniem mijn verhaal te kunnen doen en om advies te vragen,alvast excuus voor het lange,misschien warrige verhaal. Zoals de titel al zegt,is mijn vriend verslaafd aan crack.Het makkelijkste zou zijn om mijn spullen te pakken,maar een relatie van 16 jaar,waarvan alleen de laatste een hel was,gooi je niet zo maar weg.. Begin van het jaar begon het met extreem afvallen en hoesten,waardoor zijn familie en ik zelfs dachten dat hij ernstig ziek was. Totdat ik sealtjes vond..Een snuifje op zijn tijd kon nog niet zo heel erg kwaad,dacht ik... Maar het ging zo veel verder als dat.. Hij sliep niet meer,at niet meer,was altijd weg,complete gedragsverandering en ga zo maar door..Toen ik lepels,ammoniak,folie enz achter in de auto vond,was ik op scherp en erop gebrand hem op heterdaad te betrappen,erover praten was onmogelijk door het liegen en de agressie. Dat betrappen is mij binnen een week gelukt,pijpje meteen afgepakt en voor z’n neus schoongespoeld.. Ik heb hem altijd willen beschermen en dacht dat ik hem wel alleen aankon; fout gedacht. Meteen zijn vader gebeld en ben iig blij dat ik het nu niet alleen hoef te dragen. Het betrappen is nu een week geleden. Vooropgesteld dat hij nooit van mij heeft gestolen,hij is heel ver gegaan.. Ivm zijn werk is het onmogelijk om professioneel af te kicken. We hebben zijn bankpassen ingenomen,geen contant geld op zak,zorgen dat hij zo min mogelijk alleen is, de welbekende telefoonnummers geblokkeerd en heb testen in huis gehaald,wat kan ik nog meer doen..?? Het rare is en waar ik heel graag ervaringen over wil horen; hij lijkt nergens last van te hebben..?? Niet eens chagrijnig of nukkig?? Hij slaapt en eet al stukke beter.. Is het normaal dat iemand zonder grote problemen af kan kicken? Zou natuurlijk mooi zijn maar mijn vertrouwen is tot een 0 punt gedaald na een hel van bijna een jaar,hoe hard hij ook beweerd ervan af te willen en blij te zijn dat wij nu op de hoogte zijn... Alvast bedankt.. Klik om te vergroten..."
"Het is vreselijk maar waar de ervaring die ik heb:trap er niet in ze vinden altijd een sluipgang die mogelijk maakt eraan te komen,alle sterkte toegewenst door Elly."
"Solo,mam ik heb het gelezen en vind het vreselijk.Inderdaad krijg je het zwaar met minderen en dan totaal ervan af komen.Er is een heeeel grote beloning.Je kinderen dat moet en zal de drijfveer moeten zijn.Alles voor hun.Alle pijn,trek,ellendig voelen ..wel de prijs is een HOOFD PRIJS vergeet dat nooit.love elly"
"borderlijntje zei: Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, nee ik ben niet clean. Ik gebruik nu eigenlijk weer recreatief dus op een feestje, of een keer in het weekend thuis. gemiddeld genomen 1 keer in de maand. En ik ben voorderest lichamelijk weer helemaal in orde. Ik ben denk ik ruim drie maanden echt clean geweest, en daarna vond ik eigenlijk wel dat het kon. Ik weet dat het niet verstandig is, maar het gaat nu best wel prima zo. Ik weet niet of ik weer terugval, maar ik leef van dag tot dag. Maar de drugs blijft me achtervolgen in de zin van, ik denk er altijd aan. Ik denk dat het een soort obsessie is geworden. Ik heb uren doorgebracht op het internet. Elke drug helemaal tot de bodem uitgepluist.En nogsteeds doe ik dat heel vaak. Ik moet wel heel eerlijk zeggen (zo fijn hé, dat dat hier kan) ik heb 2 maanden terug methylfenidaat voorgeschreven gekregen, en heb stiekem wel een beetje moeite met de dosis laag te houden. En inderdaad verslavingsgevoelig, mijn moeder is een alcoholist, al zou je dat nooit uit haar mond horen komen. en heeft sinds mijn ouders zijn gescheiden ook altijd stevige drinkers als vriendjes gehad. De vader van mijn moeder is zwaar verslaafd geweest aan slaapmedicatie. Een beetje recipe for disaster, zullen we maar zeggen. Ergens voel ik me wel een beetje stom dat ik dit verhaal hier plaats, vooral omdat ik eigenlijk heel goed weet hoe je verstandig kan gebruiken. En omdat ik natuurlijk nog maar een broekkie van 18 ben Bedankt voor je reactie! Klik om te vergroten..."
"Kleine J zei: Om een of ander reden herken ik mezelf hier wel wat in, alleen ik ben op dit moment 16 (ja, dat is eigenlijk een leeftijd die vraagt om problemen als je gebruikt), maar ik ben bijvoorbeeld ook door m'n moeder uit huis gestuurd en bij m'n vader gaan wonen, maar de reden hou ik liever privé. En ik ben ook helemaal geobsedeerd door drugs en ik zoek echt alles op op internet wat ermee te maken heeft. Maar als je bijvoorbeeld op mijn school zou zitten, dan denk ik dat je wel begrijpt hoe ik met drugs in aanraking gekomen ben. En bij mij is het ook zo dat ik heel anders ben dan anderen, en dat ik ook met andere soort mensen omga, maar dat komt door pddnos (vorm van autisme) Klik om te vergroten..."
"Ja,Patria dat weet ik zeker,ben het volkomen met je eens.Zie mijn berichten."