#1
Heel erg mee eens.Nu terug naar de vraag van TS.
Zie je, dat de situatie al erg gaat lijken, zoals die was, namelijk suboxone, en "iets erbij nemen" om zich "lekker" te kunnen voelen"?
Misschien helpt baclofen. ( op recept)
Let nu dus heeeeel goed op!
Ik zie nu toch een hellend vlak ontstaan.
Natuurlijk is het zwaar.
Absoluut.
Daar zal hij toch zelf doorheen moeten.
En, het laat zien wat hem te wachten staat, als er een terugval zou komen.
Dat heb ik reeds eerder aangegeven.
Je moet in dit geval (of alle gevallen..maar.dat is weer een andere discussie) géén onderscheid maken tussen drugs en medicatie
Bijpakken is bijpakken
Craving is craving.
Dat hjj het van de arts krijgt maken de signalen/symptomen niet milder
Neen ik praat het zeker niet goed! Maar ik maak.mee (het brein is complex..bewust of onbewust) dat patiënten (uiteindelijk?) Er echt 100% van overtuigd zijn dat wat ze ervaren geen craving is maar.een(ben slecht in m'n woorden vandaag) medische toestand..soort griep..dus..."zelfmedicatie"
En ik snap ze. Niemand wil zich ziek voelen.
Maar de reden om te gebruiken doet er niet meer toe als je gestopt bent
Dan ga je toch weer stiekem afwegen wat wél een geldige reden kan zijn.
Wat is er eerder kip of ei
Craving of gebruik..
Doet er niet toe. De cirkel moet doorbroken worden. Over een craving heb je geen invloed wel op de beslissing.