Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartner is verslaafd aan cocaïne

Partner is verslaafd aan cocaïne

90 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hija de la luna 1 zei:
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Klik om te vergroten...
Ik als ex coke verslaafde weet maar al te goed hoe vervelend je kan zijn en hoe je alles bij elkaar liegt.

Denk dat ik meer recht op advies geven heb dan iemand die nog nooit een lijntje coke heeft gehad of Überhaupt met een verslaving te kampen heeft gehad...
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hija de la luna 1 zei:
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Klik om te vergroten...
Drugs wordt hier inderdaad uitgebreid besproken, verheerlijkt wil ik niet zeggen.
Het streven/doel van het forum is ook
"Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction"
verantwoord drugsgebruik staat hier ook hoog, stoerdoen en opscheppen wordt (gelukkig) gecorrigeerd en niet getolereerd.

en ik denk dat je hier het beste advies kan vonden omtrent verslavingen, hier zitten echte ervaringsdeskundige... het komt misschien raar over dat (ex)gebruikers elkaar helpen bij verslavingen.
De beste stuurlui staan niet aan wal, die varen zelf. It takes one to know one. sommige dingen leer je alleen in de praktijk.

maargoed iets teveel offtopic😅
ik hoop dat TS eruit komt met of zonder partner, persoonlijk zou ik voor de kinderen en mijzelf kiezen. er zijn genoeg adviezen gegeven, het is zeker geen makkelijke oplossing/keuze.
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hija de la luna 1 zei:
Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ?
Klik om te vergroten...
Dit is wel een beetje een stempel zetten op iedereen op dit forum (waarschijnlijk is iedereen verslaafd die drugs gebruikt)

Veel mensen in je omgeving gebruiken ook gewoon drugs (alcohol) bijvoorbeeld is gewoon een harddrugs naar mijn weten , dus die zijn plots ook allemaal verslaafd dan....?

Waarom zouden mensen die drugs gebruiken elkaar niet kunnen helpen? Ze hebben er immers verstand van en sommige hebben het zelf meegemaakt , dan spreek ik over een verslaving. Die mensen weten er hoogstwaarschijnlijk meer vanaf dan de psychiaters etc.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hija de la luna 1 zei:
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Klik om te vergroten...
Allemaal verslaafd zijn?
Absoluut niet. En dit is niet als tegenaanval, maar misschien ben je zelf verslaafd of misbruik je middelen?

Meer ervaringsdeskundige kan je hier niet vinden. En zijn onwijs veel leden die een partner met verslaving hadden en je hebt hier ook ezverslaafden..Je hebt ook leden die werken met verslaafden en hun partners.
Hier op df begrijpen de meeste mensen zowel TO als de verslaafden.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Allemaal verslaafd zijn?
Absoluut niet. En dit is niet als tegenaanval, maar misschien ben je zelf verslaafd of misbruik je middelen?

Meer ervaringsdeskundige kan je hier niet vinden. En zijn onwijs veel leden die een partner met verslaving hadden en je hebt hier ook ezverslaafden..Je hebt ook leden die werken met verslaafden en hun partners.
Hier op df begrijpen de meeste mensen zowel TO als de verslaafden.
Klik om te vergroten...
Ja neem al lang benzo s om te slapen, ja ik denk dat ik verslaafd ben....
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
De dingen die er staan wegen nogal zwaar...

- Coke verslaafd
- Liegen over coke gebruik
- Loog altijd al over van alles
- Doet helemaal niks voor/aan inkomen/huishouden
- Al zoveel ellende met hem meegemaakt
- Kinderen in deze hele situatie

Ik begrijp dat het maar 1 post is op een forum en dat je in een gezin met kinderen ook zeker niet zomaar op moet geven, maar laten we wel wezen, het ziet er niet hoopvol uit... Maar ik snap je punt ook wel hoor. Wij lezen maar een stukje tekst op een forum en hebben geen echt inzicht in de situatie.
Klik om te vergroten...
Precies dir, ik was ook zo, nooit agressief maar wel manipulatief en 50.000 euro gejat in al die jaren. Heb ik er spijt van? Nee niet eens, ik weet niet beter..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is niet aan ons om te oordelen.
Wel kunnen wij adviseren. Hulp proberen aan te reiken.
Handvaten aan te bieden.
Meer niet.
Karakteristieke eigenschappen bij een verslaving zijn o a. Leugens, stiekumigheid, geldgebrek, agressieve bejegening, op vreemde tijdstippen "even een boodschap doen".
Coca is duur, net zoals smack. Dus gaan er financial problems ontstaan...
In deze zaak moet er iets gebeuren, dat moge duidelijk zijn.
TS:
Probeer erachter te komen hoe het met de motivatie is gesteld om hulp te aanvaarden, zonder voorwaarden te stellen!
Deze kwestie gaat idd erg lang duren...coca ontwenning is heel moeilijk....
Zoek alvast een route uit voor als je er toch alleen voor komt te staan.
Houd de hand op de knip. Probeer dit tenminste.
Lukt het niet, dan rest er maar één optie.
En die weet je.
Keep us informed.
Alle sterkte!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Anoniemm zei:
Er zijn ook zo veel keren geweest dat we heftige ruzies hadden en dat hij aggeresief was dat ik echt even niet meer weet wat ik moet.
Klik om te vergroten...
Ik mag hopen dat de kinderen hier niets van mee hebben gekregen, maar ik ben er bang voor.. Dit is echt niet goed, daar zal iedereen het toch over eens zijn. Als je nog zo klein en kwetsbaar bent, dat zou je thuis een veilige haven moeten zijn.

Het beste advies wat ik hierboven gelezen heb is hem ergens anders laten wonen, en vanuit daar aan zijn problemen werken. Laat alsjeblieft de kinderen hier niet de dupe van worden. Sowieso zal wss Veilig Thuis ingeschakeld worden door de hulpverlening. Zet de kinderen op nummer 1, hij is nummer 2.

Mijn broer is vroeger coke verslaafd geweest. Wat ik daarvan heb geleerd is dat je een verslaafde niet kan helpen, die kan alleen zichzelf helpen. Hij moet echt inzien dat hij een probleem heeft. Het duurde een paar jaar voordat mijn broer was afgekickt en z'n leven weer op de rit had.

Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is. Ik hoop dat je wat hebt aan dit forum. Vriendinnen of familie die niks van drugs afweten hebben er ook weer een andere kijk op.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kunt een verslaafde toch helpen.
Wel degelijk.
Namelijk advies geven ( als hij luisteren wil uiteraard) welke weg hij zou kunnen nemen om ervan af te komen, het hulptraject bedoel ik, en dat kan toch de doorslag geven om die hulp te accepteren.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Anoniemm zei:
Hoi allemaal,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat mijn man cocaïne verslaafd is. We wonen nu al 6 jaar samen en hebben 2 jonge dochters. De laatste jaren kregen we langzaam steeds meer financiële problemen omdat hij constant geld nodig had. Omdat ik altijd al de rekeningen doe vroeg ik telkens waar het voor was maar hij kon nooit echt een antwoord geven. Als ik het geld dan niet gaf werd hij boos en aggeressief. Hierdoor had ik al wel vermoedens dat er iets aan de hand was maar ik had zelf totaal geen ervaring met drugs en vond dit zelf ook moeilijk te plaatsen.

Vorig weekend had ik dus de cocaïne gevonden en hem een drugstest laten doen, die positief was. Hij gaf aan hulp te gaan zoeken en dat hij echt wilt veranderen. De maandag daarna is er dan ook meteen gebeld voor hulp waar hij in mei op intake gesprek kan komen.

Nu vind ik het allemaal nog moeilijk te plaatsen omdat hij altijd tegen me gelogen heeft en ik altijd alles alleen heb moeten doen. Alle zorg over de kinderen, het huishouden en werken terwijl hij hele dagen in de bank ligt te Netflixen en ligt te klagen als iets nog niet opgeruimd is of we niet het goede eten in huis hebben. Er zijn ook zo veel keren geweest dat we heftige ruzies hadden en dat hij aggeresief was dat ik echt even niet meer weet wat ik moet.

Ik heb veel voor hem over maar ik ben echt op. Heeft iemand ervaring met een partner met zo'n verslaving? Hij zegt het 1 keer in de paar weken te gebruiken, maar als ik kijk naar het geld wat hij opgemaakt heeft was het meer ben ik bang. Omdat hij altijd al tegen me loog over van alles en nog wat weet ik niet goed of ik hem nu kan geloven.

Ik weet op het moment ook echt niet wat ik er mee aan moet en wat het beste is voor de kinderen. Ik weet dat veel ruzie nooit goed is, maar wordt dit niet minder als hij afgekickt is? We hebben al zo veel ellende meegemaakt samen dat het voor mij ook heel moeilijk is om hem te laten gaan. Terwijl mijn hoofd eigenlijk zegt dat het wel genoeg geweest is en ik zelf aan een toekomst moet gaan werken voor de kinderen.

Sorry voor het lange verhaal.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of je nog vaak een bezoek gaat brengen aan deze site, maar ik ben bekend met de situatie waar jij nu in zit. Ik ben echter de verslaafde en niet de partner van een verslaafde.

De situatie die je omschrijft lijkt op bepaalde gebieden erg op de situatie waar mijn vrouw en ik nu in zitten. Wij zijn al 24 jaar bij elkaar en hebben twee kinderen. Voordat we kinderen kregen en getrouwd waren heb ik lange tijd (jaren) speed gebruikt. Dit hield ik verborgen voor mijn vrouw. Het is me destijds gelukt om er ineens mee te stoppen. Lange tijd geen verslavingen gehad totdat heel langzaam de alcohol erin sloop, daarna na 14 jaar ineens weer speed met als klap op de vuurpijl 3mmc. Ik werd echter net als in jullie situatie betrapt op het gebruik. De eerste keer was vorig jaar maart waarbij mijn vrouw mij de keuze gaf of stoppen met de speed of einde relatie. Dat ik haar niet kwijt wil wist ik meteen dus ik moest stoppen van mezelf, want mijn gezin is het belangrijkste.

Eerst geprobeerd om zelf te stoppen, maar uiteindelijk toch eindelijk eens hulp ingeschakeld via Tactus. Tijdens deze behandeling kwam mijn 3mmc verslaving naar voren. Ook hiermee werd ik op heterdaad betrapt. En dat was eigenlijk de druppel voor haar. Het vertrouwen was helemaal weg en ze was helemaal op. Ze wilde alleen maar rust en kon het niet meer aan.

Dit was eind januari van dit jaar en we zijn gelukkig nog bij elkaar en dat komt mede door de relatietherapie waar we al mee bezig waren. Daar speelde ik echter mooi weer en ondertussen had ik een nieuwe verslaving te pakken. Nadat ze hier achter kwam wilde ze in eerste instantie zo snel mogelijk bij me weg. Dat was alleen niet zo makkelijk want woonruimte is lastig te vinden. Hierdoor kreeg ik tijd om mezelf te veranderen en kon ik laten zien dat ik wilde vechten voor onze relatie. We zijn nu ruim twee maanden verder en het is elke dag nog een strijd voor mij en voor haar. We zijn er nog lang niet het is niet in een paar maanden op te lossen.

Ik las bij de reacties dat ze tegen je zeiden dat je moest scheiden. Daar zou ik niet meteen voor kiezen, maar je moet wel weten dat het een lange tijd gaat duren terwijl je eigenlijk al helemaal op bent. Terugval komt helaas heel vaak voor en dat zal vast allemaal in het geheim gebeuren. Dus afspraken maken over het onverwachts afnemen van een drugstest lijken me een slim idee.

Weet dat het absoluut mogelijk is om een verslaving te overwinnen, dus je hoeft de hoop niet op te geven. En dat het belangrijkste is dat je man zelf ook er echt helemaal mee wil stoppen en zelfs dan gaat het moeilijk worden. Maar er is hoop, dat heb ik namelijk ook voor mij en mijn vrouw. Elke dag een klein beetje meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."