Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartner is verslaafd aan cocaïne

Partner is verslaafd aan cocaïne

90 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Vwb de urinetests van de artsenij zogezegd door de kliniek, kan ik zeggen, het is daar zeer eenvoudig om de boel te beduvelen.
Hoe dan, wel, hij kan urine die nodig heeft, uiteraard schoon, opsparen en in zijn eigen huis bewaren.
In de diepvries.
Kan ook urine van een clean maatje zijn.
Een uurtje voordat hij moet plassen, vult hij een condoom met deze urine, en draagt deze op zijn huid onder zijn kleren. Dan wordt deze warm.
En zo ontloopt hij gesnatst te worden.
Niemand kijkt immers in het toilet of hij inderdaad de urine door hemzelf in het potje plast.
Voila.
Klik om te vergroten...
Jeetje !!! Dat gaat wel ver daar was ik nu nooit opgekomen,maar dank voor het delen van deze misleidende actie !!
H
HagedisjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Dit is op zich haast krankzinnig.
Een anonieme melding houdt voor de rechter het niet lang vol.
Iedereen zou dus een ander, die laten we zeggen met jou een conflict heeft, middels anoniem te melden jou een hoop narigheid in de maag splitsen...
Aan de andere kant, als ze hiermee bij jou voor de deur staan, je hoeft ze niet binnen te laten.
Met een serieus klinkende melding die ernstig genoeg is, moeten ze daar wel enige actie op nemen.
Enige waarheidsvinding onderneming zogezegd.
Wat jij eraan kunt doen, is de documenten over jou vragen om in te mogen zien.
Zonodig via de WOB procedure.
( Wet Openbaar Bestuur)
En je zult verbaasd zijn wat je daarin leest.
De juiste tekst van deze melding lezen, en soms staan er namen van melders bij....
Klik om te vergroten...
Ja dat is dus inderdaad zo. Iedereen kan anoniem melden en blijven smaad of niet. We hebben advocaten in de arm genomen maar die kunnen dus helemaal niks! De aard van de melding was inderdaad zo ernstig dat ze actie moesten ondernemen maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het laster was. Iedereen hebben ze gesproken huisarts, school, opvang. En dus uiteindelijk erachter gekomen dat het een valse melding was. Maar de melder bleef zijn recht houden om anoniem te blijven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijkt zo af en toe meer op een bananenrepubliek hier.
Of de een of andere sektarische handhaving, aangehaald door tuig van de richel die de goede naam en faam van anderen pogen teniet te doen.
Tuig is het! Ik heb er ook mee te maken gehad.
Ik weet precies hoe je je voelt...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeft er iemand ervaring met naltroxon ? Mijn partner heeft het erg zwasr en wil er graag een middel bij wat de ontwenningsverschijnselen wat draaglijker maakt,iemand tips?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Modepop2 zei:
Jeetje !!! Dat gaat wel ver daar was ik nu nooit opgekomen,maar dank voor het delen van deze misleidende actie !!
Klik om te vergroten...
Ja helaas dit soort dingen gebeuren zo vaak.
Daarom..als hij test bij jou..er bij gaan staan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nu terug naar de vraag van TS.
Zie je, dat de situatie al erg gaat lijken, zoals die was, namelijk suboxone, en "iets erbij nemen" om zich "lekker" te kunnen voelen"?
Misschien helpt baclofen. ( op recept)
Let nu dus heeeeel goed op!
Ik zie nu toch een hellend vlak ontstaan.
Natuurlijk is het zwaar.
Absoluut.
Daar zal hij toch zelf doorheen moeten.
En, het laat zien wat hem te wachten staat, als er een terugval zou komen.
Dat heb ik reeds eerder aangegeven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
De methode om controles te beduvelen, heb ik meegemaakt in....De afkick kliniek.
Ik deed dit niet zelf, maar er waren daar mensen die op juridische basis moesten afkicken van de horse.
Zouden ze de behandeling daar niet afmaken, door toch te gebruiken ( dit betekende direct exit) dan had dit nare gevolgen. Namelijk direct de bak in...en met deze methode konden ze toch gebruiken, maar er werd zelden iets gevonden.
Erg dom. De kans verspelen om met hulp en begeleiding te kunnen stoppen met die dope...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Nu terug naar de vraag van TS.
Zie je, dat de situatie al erg gaat lijken, zoals die was, namelijk suboxone, en "iets erbij nemen" om zich "lekker" te kunnen voelen"?
Misschien helpt baclofen. ( op recept)
Let nu dus heeeeel goed op!
Ik zie nu toch een hellend vlak ontstaan.
Natuurlijk is het zwaar.
Absoluut.
Daar zal hij toch zelf doorheen moeten.
En, het laat zien wat hem te wachten staat, als er een terugval zou komen.
Dat heb ik reeds eerder aangegeven.
Klik om te vergroten...
Heel erg mee eens.
Je moet in dit geval (of alle gevallen..maar.dat is weer een andere discussie) géén onderscheid maken tussen drugs en medicatie
Bijpakken is bijpakken
Craving is craving.

Dat hjj het van de arts krijgt maken de signalen/symptomen niet milder


Neen ik praat het zeker niet goed! Maar ik maak.mee (het brein is complex..bewust of onbewust) dat patiënten (uiteindelijk?) Er echt 100% van overtuigd zijn dat wat ze ervaren geen craving is maar.een(ben slecht in m'n woorden vandaag) medische toestand..soort griep..dus..."zelfmedicatie"


En ik snap ze. Niemand wil zich ziek voelen.
Maar de reden om te gebruiken doet er niet meer toe als je gestopt bent
Dan ga je toch weer stiekem afwegen wat wél een geldige reden kan zijn.

Wat is er eerder kip of ei
Craving of gebruik..


Doet er niet toe. De cirkel moet doorbroken worden. Over een craving heb je geen invloed wel op de beslissing.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Is mijn ervaring niet hoor.
Of strippen
Of gewoon erbij staan(pfff..probeer dan maar eens te ontspannen)

Maar wel goed aandachtspunt.
Klik om te vergroten...
De manier hoe ze het in de kliniek toepassen is warmer urine inleveren, achter de persoon staan die hem volplast. Alleen zo weet je dat er niet mee gesjoemelt word.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Scheiden en nooit meer omkijken!
B
Bobbob206Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mag ik vragen hoe het gaat nu? Hoe oud is je man? 6 jaar samen en kinderen. Heeft die dit al eerder gedaan? Heeft die een reden waarom die het doet?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lastige situatie, 1. Je man heeft hulp nodig, en jouw ondersteuning, en het wegtrekken van zijn kinderen gaat alleen maar negatiever werken.
2. je behoort niet zo door je man behandeld te worden in het bijzijn van kinderen. Tevens ben je zijn inkomstenbron niet en kan hij zeker zich opstellen als vader en partner voor het gezinsleven.
3. ik keur het gedrag uiteraard niet goed, maar het is wel een reactie vanuit zijn ziekte. En ook dat moet uiteraard een middenweg zijn voor de problemen die jullie allemaal als gezin ondervinden.

zijn spreken van hulp willen kan echter 2 dingen betekenen, dat hij echt hulp wilt, of dit doet om jou te pleasen. Desalniettemin, je gaat er alleen achter komen door hem dat traject te laten bewandelen. Hij valt vanzelf door de mand wanneer hij hier zelf echt voor staat en gaat of niet.
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Anoniemm zei:
Hoi allemaal,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat mijn man cocaïne verslaafd is. We wonen nu al 6 jaar samen en hebben 2 jonge dochters. De laatste jaren kregen we langzaam steeds meer financiële problemen omdat hij constant geld nodig had. Omdat ik altijd al de rekeningen doe vroeg ik telkens waar het voor was maar hij kon nooit echt een antwoord geven. Als ik het geld dan niet gaf werd hij boos en aggeressief. Hierdoor had ik al wel vermoedens dat er iets aan de hand was maar ik had zelf totaal geen ervaring met drugs en vond dit zelf ook moeilijk te plaatsen.

Vorig weekend had ik dus de cocaïne gevonden en hem een drugstest laten doen, die positief was. Hij gaf aan hulp te gaan zoeken en dat hij echt wilt veranderen. De maandag daarna is er dan ook meteen gebeld voor hulp waar hij in mei op intake gesprek kan komen.

Nu vind ik het allemaal nog moeilijk te plaatsen omdat hij altijd tegen me gelogen heeft en ik altijd alles alleen heb moeten doen. Alle zorg over de kinderen, het huishouden en werken terwijl hij hele dagen in de bank ligt te Netflixen en ligt te klagen als iets nog niet opgeruimd is of we niet het goede eten in huis hebben. Er zijn ook zo veel keren geweest dat we heftige ruzies hadden en dat hij aggeresief was dat ik echt even niet meer weet wat ik moet.

Ik heb veel voor hem over maar ik ben echt op. Heeft iemand ervaring met een partner met zo'n verslaving? Hij zegt het 1 keer in de paar weken te gebruiken, maar als ik kijk naar het geld wat hij opgemaakt heeft was het meer ben ik bang. Omdat hij altijd al tegen me loog over van alles en nog wat weet ik niet goed of ik hem nu kan geloven.

Ik weet op het moment ook echt niet wat ik er mee aan moet en wat het beste is voor de kinderen. Ik weet dat veel ruzie nooit goed is, maar wordt dit niet minder als hij afgekickt is? We hebben al zo veel ellende meegemaakt samen dat het voor mij ook heel moeilijk is om hem te laten gaan. Terwijl mijn hoofd eigenlijk zegt dat het wel genoeg geweest is en ik zelf aan een toekomst moet gaan werken voor de kinderen.

Sorry voor het lange verhaal.
Klik om te vergroten...
Liegen bedriegen, stelen etc. Niet gezond maar wel de harde waarheid als het om verslaving gaat.
Enige wat ik je kan meegeven dat je jezelf en de kinderen op de eerste plek moet gaan zetten. En je eigen weg op gaat.

Misschien dat je op internet kan researchen wat code pendency inhoud. Misschien herken je jezelf erin en dat het je verder gaat helpen om de juiste en gezonde keuzes voor jezelf te gaan maken.

Een partner die verslaafd is kan niet in een jaar oude patronen doorbreken. Dus hou daar rekening mee als je door wilt gaan met die ellende van je partner.
Een drugsverslaafde in het gezin heeft veel impact op de geest van kinderen omdat die alles meekrijgen. Kinderen hebben hier voelsprieten voor ook al lijkt het alsof kinderen in hun eigen wereld leven.

Coke verslaving maakt mensen narcistisch en arrogant. Zware drugsverslaving kan zorgen voor neurologische problemen wat niet meer over gaat.

Wees alsjeblieft er bewust van dat een verslaafde heel goed kan doen alsof hij het slachtoffer is. Slachtoffer rol aannemen is een gewoonte bij verslaafde. Mensen die verslaafd zijn kunnen heel goed de boel bedriegen en aan gaslighting doen. Daar bedoel ik mee dat je zeker mee gaat maken of al mee hebt gemaakt dat je partner JOU het gevoel heeft gegeven dat jij degene bent van ZIJN probleem. Dat jij de schuldige van alles bent wat er gebeurd is. Dat noemt men gaslighting. Mensen die aan de drugs zitten ( voornamelijk aan de coke ) worden narcistisch / sociapatisch. Er zullen nu heleboel mensen zijn die hier niet mee eens zijn wat ik zeg of zich er aan storen omdat ik deze benamingen gebruik. Maar dit is wel de realiteit helaas.

Als aller laatste. Wees een beetje lief voor jezelf en de kinderen en hou je hoofd boven water en laat je niet misleiden door leugens. Luister naar je aller eerste gevoel / intuitie want die klopt altijd en handel daar na.

Als aller aller aller laatste, Ik ben zelf verslaafd geweest aan verschillende middelen dus ik weet waarover ik praat. Diegene die verslaafd is moet en zal als aller eerst aan zichzelf moeten werken en inzien dat die een probleem heeft. Zodra die dat niet inziet zal er nooit verandering komen. Mensen die verslaafd zijn doen vaak alsof ze graag willen veranderen maar het niet lukt omdat ze in een visuele cirkel zitten vol leugens. Soms moet degene alles kwijtraken om tot inzicht te komen dat diegene een probleem heeft en aan zichzelf moet gaan werken.

Zodra een verslaafde zijn partner en kinderen nog heeft zal de verslaafde door blijven gaan met waar die mee bezig was. De omgeving trapt er vaak ook nog in ook en geeft de verslaafde meerdere kansen. En telkens word je teleurgesteld.

Ik zou de knoop doorhakken want voor je het weet gaat je partner de boel zo mooi en goed verdraaien waardoor het lijkt dat jij de boosdoener bent en gaat hij ervandoor met jouw kinderen! Dit soort situaties zijn al vaker voor gekomen.

Veel sterkte!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Iedereen roept hier maar weer direct scheiden, uit elkaar gaan en blablabla...
Vergeten we voor het gemak alle verdriet en miserie die dit met zich meebrengt?

Ik zou persoonlijk eerst alles op alles zetten om uw partner van zijn verslaving af te helpen, eerder dan dat ik aandacht geef aan de meningen die neigen naar "scheiden".
Klik om te vergroten...
Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.

Iemand die zo ver heen is in een verslaving heeft keiharde hulp nodig die jij als partner niet meer kan geven en imho niet hoeft te geven.

Het grote probleem in huiselijk geweld is nou juist dat mensen te lang doen om te scheiden ,voor zichzelf te kiezen en maar blijven denken dat iemand wel weer beter wordt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.

Iemand die zo ver heen is in een verslaving heeft keiharde hulp nodig die jij als partner niet meer kan geven en imho niet hoeft te geven.

Het grote probleem in huiselijk geweld is nou juist dat mensen te lang doen om te scheiden ,voor zichzelf te kiezen en maar blijven denken dat iemand wel weer beter wordt.
Klik om te vergroten...
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
Klik om te vergroten...
Dat je op aanraden van een forum post zou moeten scheiden is natuurlijk onzin, maar wat kun je hier anders dan antwoord geven op wat er hier gezegd word?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
Klik om te vergroten...
De dingen die er staan wegen nogal zwaar...

- Coke verslaafd
- Liegen over coke gebruik
- Loog altijd al over van alles
- Doet helemaal niks voor/aan inkomen/huishouden
- Al zoveel ellende met hem meegemaakt
- Kinderen in deze hele situatie

Ik begrijp dat het maar 1 post is op een forum en dat je in een gezin met kinderen ook zeker niet zomaar op moet geven, maar laten we wel wezen, het ziet er niet hoopvol uit... Maar ik snap je punt ook wel hoor. Wij lezen maar een stukje tekst op een forum en hebben geen echt inzicht in de situatie.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
Dat je op aanraden van een forum post zou moeten scheiden is natuurlijk onzin, maar wat kun je hier anders dan antwoord geven op wat er hier gezegd word?
Klik om te vergroten...
Ik zou dan eerder koppel therapie aanraden alvorens het woord scheiden maar te gebruiken. Maar net daarom geef ik ook geen raad aan dergelijke.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Ik zou dan eerder koppel therapie aanraden alvorens het woord scheiden maar te gebruiken. Maar net daarom geef ik ook geen raad aan dergelijke.
Klik om te vergroten...
En wie bekommert zich om de kinderen, op dat ene uurtje koppeltherapie per week heb je duizenden uren thuis, met een agressieve vader die coke gebruikt en hun moeder mishandelt.

Tuurlijk moet je niet te snel opgeven..maar op deze manier geef je hun jeugd op. Je verlaat niet zozeer 1 persoon,je kiest voor 3 andere personen, waarvan er 2 helaas niet zelf kunnen kiezen.

In koppeltherapie kunnen ze ook als cokesnuivende agressieve vader ergens anders woont. Dan hoeven ze niet te scheiden. Kan hij aan zijn verslaving werken en aan zijn relatie.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mrloverdj zei:
En wie bekommert zich om de kinderen, op dat ene uurtje koppeltherapie per week heb je duizenden uren thuis, met een agressieve vader die coke gebruikt en hun moeder mishandelt.
Klik om te vergroten...
Waar lees jij dat TS mishandelt wordt?
En ik lees ook dat hij meestal agressief wordt as hij geen geld krijgt, niet constant.
Mrloverdj zei:
Tuurlijk moet je niet te snel opgeven..maar op deze manier geef je hun jeugd op. Je verlaat niet zozeer 1 persoon,je kiest voor 3 andere personen, waarvan er 2 helaas niet zelf kunnen kiezen.
Klik om te vergroten...
En toch zijn er nog andere mogelijkheden die ik zou proberen alvorens scheiden.
Mrloverdj zei:
In koppeltherapie kunnen ze ook als cokesnuivende agressieve vader ergens anders woont. Dan hoeven ze niet te scheiden. Kan hij aan zijn verslaving werken en aan zijn relatie.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."