#1
Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:Met alle respect voor de discussie, maar de hulpvraag die gesteld wordt is of iemand ervaring heeft met een partner met zo'n verslaving. That's all.
Het is nog nooit goed afgelopen.
Je hebt 3 basis standpunten nodig:
-Verslaafde wil zelf 100% hulp
-De situatie is veilig
-Partner moet niet beschadigd raken in levensbehoeften door verslaving (baas over eigen geld, lichaam, eigenwaarde, een plek(huis) waar ze verslavingsvrij kan zien)