Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartner is verslaafd aan cocaïne

Partner is verslaafd aan cocaïne

90 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeehond zei:
Met alle respect voor de discussie, maar de hulpvraag die gesteld wordt is of iemand ervaring heeft met een partner met zo'n verslaving. That's all.
Klik om te vergroten...
Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:
Het is nog nooit goed afgelopen.

Je hebt 3 basis standpunten nodig:
-Verslaafde wil zelf 100% hulp
-De situatie is veilig
-Partner moet niet beschadigd raken in levensbehoeften door verslaving (baas over eigen geld, lichaam, eigenwaarde, een plek(huis) waar ze verslavingsvrij kan zien)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:
Het is nog nooit goed afgelopen.

Je hebt 3 basis standpunten nodig:
-Verslaafde wil zelf 100% hulp
-De situatie is veilig
-Partner moet niet beschadigd raken in levensbehoeften door verslaving (baas over eigen geld, lichaam, eigenwaarde, een plek(huis) waar ze verslavingsvrij kan zien)
Klik om te vergroten...
Top, dat vind ik heel duidelijk.
Gelukkig zelf geen ervaring met zo'n vervelende situatie.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je je niet meer veilig voelt bij je partner moet je contact opnemen met "veilig thuis".
Ik kom zelf uit een relatie met drugsgebruik, agressie, mishandeling.
Ook wij waren een gezin met 2 kinderen.
Ik heb op een dag toen ik alleen thuis was naar "veilig thuis" gebeld.
Ik heb ze niet verteld over het drugsgebruik maar alleen over de mishandelingen.
Ik was bang dat als ze hoorden dat er drugs in het spel was ze de kinderen uit huis zouden plaatsen.
Ik ben super goed geholpen door ze!.
Wat mijn ervaring is met ze te dat ze het beste willen voor de kinderen.
Ze altijd eerst oplossing zullen zoeken waarbij de kinderen niet van hun ouders worden onttrokken.
Ik ben via veilig thuis in een vrouwenopvang terecht gekomen.
Ik had geen eigen inkomen(zorgde fulltime voor de kids), geen vrienden of fam om op terug te vallen en geen plek om heen te kunnen gaan.
Dus bij mij heeft het aardig lang nog geduurd voordat ik weg kon uit de situatie.
Je kunt ze altijd bellen om je verhaal te doen en dat kan ook anoniem.
Verder zou ik je adviseren je situatie voor te leggen aan je huisarts.
Mijn huisarts heeft mij destijds ook super geholpen.
Mijn advies uit eigen ervaring, zoek hulp bij huisarts en/of veilig thuis.
Doe dit nog zonder dat je dit aan je partner verteld.

Het is mij uiteindelijk gelukt om uit deze relatie van 23 jaar te ontsnappen.
Mijn grootste drijfveer waren mijn kids.
Ik ben hun moeder en dus ook hun grote voorbeeld.
Het was mijn taak te laten zien aan mijn kids dat je je nooit zomag laten behandelen.
Dat dit gedrag gewoon weg niet hoort en je je kids een veilige omgeving bied.

Mocht je merken dat agressie toeneemt doe een melding bij de politie.
Dit is geen aangifte nog maar puur ze vast op de hoogte stellen van jou situatie.
Mocht het uit de hand lopen weten ze al beetje jouw kant van het verhaal.

Kies voor je kinderen en jezelf.
Blijf niet luisteren steeds naar de "sorry's en" het zal nooit meer gebeuren".
Want dat is de grootste bullshit die ze roepen.

Ik ben nu 6 jaar weg bij deze ex en heb inmiddels een eigen huisje met mijn jongste dochter.
Ik kan mijn kind nu rust en veiligheid bieden.
Financieel lopen de dingen ook verders goed.
Blijf geloven in jezelf en blijf vechten voor je kinderen en jezelf.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Of melding doen bij de politie echt zin heeft, dat ze er echt wat mee doen, vind ik tamelijk twijfelachtig.
Als ik op de tv zie en hoor, dat er niets gedaan is voor een verkrachting van een jonge vrouw, die aangifte deed uiteraard, dat slaat alles.
Probleem is dat " er te weinig rechercheurs zijn om deze zaak aan te pakken"...
Een schande dit!
Klik om te vergroten...
Ik heb destijds melding gedaan van huiselijk geweld bij politie.
Zo konden ze alvast een dossier opbouwen.
Ze zijn ook paar x aan de deur geweest nadat ik ze had gebeld.
Ze konden dan al zien dat er al nodige speelt.

Dat er vaak niks word gedaan met aangifte dat klopt.
Mijn ex heeft een contactverbod.
Ondanks dat stuurde hij meerdere mails, appjes, sms'jes en heeft me zelfs x achtervolgd.
Heb aangifte gedaan maar hier konden ze niks mee.
Er stond niet genoeg dreigende tekst in de berichten.
Ook had ik geen bewijs dat hij me had achtervolgd. (op zon moment ben je zo erg in paniek dat je er op dat moment niet aan denkt om bv video of foto te maken).
Dus ondanks dat hij contactverbod overtrad werd er niks aam gedaan.
Je voelt je keihard uitgelachen door je ex die vrij spel heeft en dit weet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Ik heb destijds melding gedaan van huiselijk geweld bij politie.
Zo konden ze alvast een dossier opbouwen.
Ze zijn ook paar x aan de deur geweest nadat ik ze had gebeld.
Ze konden dan al zien dat er al nodige speelt.

Dat er vaak niks word gedaan met aangifte dat klopt.

Heb aangifte gedaan maar hier konden ze niks mee.
Er stond niet genoeg dreigende tekst in de berichten.
Noot: de facto: te weinig bewijs. Een bekend geluid...
Klik om te vergroten...

Syl zei:
Je voelt je keihard uitgelachen door je ex die vrij spel heeft en dit weet.
Klik om te vergroten...
Voila. En zo gaat dat.
Je moet eerst vermoord zijn, dan komt er pas actie!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Modepop2

hoe is het met jou en je zoons.. Gister en/of vandaag. Je bent nu 3 weken zonder hem he. Zoiets toch? Voelt het als.een bevrijding, opluchting.. of verdrietig..mis.je hem.. boos
Zit hij de hele dag in je gedachten ? Zo ja, zou je dat minder willen..went het.zonder hem ook niet naar hem toe..

Ik type.maar.wat natuurlijk, ik sta niet in jouw.schoenen.en kan dit.niet voor.je.invullen


Ik.hoop.dat.je iemand hebt.die.je.in vertrouwen kan.nemem
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Trouwens

Ik kreeg sterk de.indruk dat je.op.het obsessieve af hem gaat controleren
Bonnetjes laten zien. Jaszakken doorzoeken etc.

Maat als.hij elke dag van jou een test moet.doen(heel goed!).Dan.hoef je hem niet te controleren.

Het probleem met verslaafden die.opgenomen zijn .. die.kriigen urinecontroles.onverwachts..gebruiken is.dus.geen.optie.

Maat.als.ze buiten zijn in hun.huis DAN krijgen ze dat stemmetje in hun hoofd..niemand komt er achter ..het is .maar voor. 1.keer..

Met.respect
Maar.hem.zoveel.controleren..daar help.je hem.nket mee.en.jezelf ook.niet.

Er is.geen.enkel.voordeel

Echt.0.aan.controleren en kort.houden. elke.dag.een test.is.genoeg


Omgaan met vrijheid leer.je.in.een vervolgopnmame.hij.weigert dat z(waarom.eigenlijk?) Dus direct.exposure!!! Alle.vrijheid geven..op.die.test.na.

Ik begrijp dat je.een zorgzaam.persoon bent maar dit:
Omgaan met.cravings
Stoplicht creëren
Nieuwe levensstijl
Gesprekken
Naar.de arts.en psychiater
Terugval preventie
Omgaan met stress
Fysieke afkick
Geestelijke afkick( op jou afreageren)
Manipulatie(,ik ben zo ontzettend ziek
.de.detoxleiding is te snel gegaan met afbouwen. Ik.moet hebben !

Hard.maar waar
Het heeft een reden dat er zoveel mensen ervaring mee hebben én.een opleiding een samenwerkend.team..
Ik weet hoe krachtig.je bent .ik en ik.weet.zeker dat andere leden ook.je valkuil lezen. Je beseft dat vaak pas achteraf
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom.gaat.hjj jouw wonen
Het is erop of eronder.
En stel hij gaat na.aan een nieuw leven
Dan pak.je vaak als.eerste je huis aan

Ik denk dat hij heroïne thuis heeft.en of.merheek
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zou het mss kunnen, dat hij, zodra hij weer " vrij" is, juist niet aan de horse begint omdat hij weet, wat er dan gebeuren gaat?
Hoe sterk zijn de cravings van horse....?
Deze zijn heeeel erg sterk, en het blijft lang aanwezig, die "zucht".
In je eentje thuis gaan zitten en dan de strijd moeten voeren om niet terug te vallen, ga daar maar eens aanstaan...
Ik acht de kans van slagen dan op nihil, als het zo zou gaan lopen.
Jammer, maar helaas.
Elke dag urinetest, dat is volgens mij teveel van het goede, wat veel effectiever is is het op onverwachte moment zo een test laten doen.
Op verschillende tijdstippen.
Dan heeft dat zin, en effect!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Geldt dit niet voor bijna a l l e drugs??
Klik om te vergroten...
Juist, en de mensen er om heen moeten grenzen zetten en niet betuttelen en in stand houden, het besef moet komen dat ze alles kwijtraken. En dat kan pas als de partner, ouders, vrienden etc zeggen. Nu is het genoeg. Schaamte en angst voor wat komt houdt ze tegen om te stoppen. Dus een interventie en plan maken voor hulp is nodig. En heel veel liefde en begrip. Maar tot hier, nu hulp pakken en dan weer welkom in je huis. Het is een ziekte en dat kan hij niet alleen doen, daar is structuur en ervaring voor nodig van artsen en ook mede (ex) verslaafden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vwb de urinetests van de artsenij zogezegd door de kliniek, kan ik zeggen, het is daar zeer eenvoudig om de boel te beduvelen.
Hoe dan, wel, hij kan urine die nodig heeft, uiteraard schoon, opsparen en in zijn eigen huis bewaren.
In de diepvries.
Kan ook urine van een clean maatje zijn.
Een uurtje voordat hij moet plassen, vult hij een condoom met deze urine, en draagt deze op zijn huid onder zijn kleren. Dan wordt deze warm.
En zo ontloopt hij gesnatst te worden.
Niemand kijkt immers in het toilet of hij inderdaad de urine door hemzelf in het potje plast.
Voila.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Vwb de urinetests van de artsenij zogezegd door de kliniek, kan ik zeggen, het is daar zeer eenvoudig om de boel te beduvelen.
Hoe dan, wel, hij kan urine die nodig heeft, uiteraard schoon, opsparen en in zijn eigen huis bewaren.
In de diepvries.
Kan ook urine van een clean maatje zijn.
Een uurtje voordat hij moet plassen, vult hij een condoom met deze urine, en draagt deze op zijn huid onder zijn kleren. Dan wordt deze warm.
En zo ontloopt hij gesnatst te worden.
Niemand kijkt immers in het toilet of hij inderdaad de urine door hemzelf in het potje plast.
Voila.
Klik om te vergroten...
Is mijn ervaring niet hoor.
Of strippen
Of gewoon erbij staan(pfff..probeer dan maar eens te ontspannen)

Maar wel goed aandachtspunt.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Elke dag urinetest, dat is volgens mij teveel van het goede, wat veel effectiever is is het op onverwachte moment zo een test laten doen.
Op verschillende tijdstippen.
Dan heeft dat zin, en effect!
Klik om te vergroten...
Dit vind ik wijsheid!
Want wanneer bepaal je dat de periode van testen voorbij is..

Gooi hem maar voor de leeuwen en dan steekproefsgewijs.
H
HagedisjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Ik heb destijds melding gedaan van huiselijk geweld bij politie.
Zo konden ze alvast een dossier opbouwen.
Ze zijn ook paar x aan de deur geweest nadat ik ze had gebeld.
Ze konden dan al zien dat er al nodige speelt.

Dat er vaak niks word gedaan met aangifte dat klopt.
Mijn ex heeft een contactverbod.
Ondanks dat stuurde hij meerdere mails, appjes, sms'jes en heeft me zelfs x achtervolgd.
Heb aangifte gedaan maar hier konden ze niks mee.
Er stond niet genoeg dreigende tekst in de berichten.
Ook had ik geen bewijs dat hij me had achtervolgd. (op zon moment ben je zo erg in paniek dat je er op dat moment niet aan denkt om bv video of foto te maken).
Dus ondanks dat hij contactverbod overtrad werd er niks aam gedaan.
Je voelt je keihard uitgelachen door je ex die vrij spel heeft en dit weet.
Klik om te vergroten...
Wat fijn voor jou maar Jezus wat kan veilig thuis ook een kut organisatie zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dan kan je een aangifte doen van smaad en laster.
Mocht er toch een naam ergens uitrollen, dan heeft de melder deze aangifte meteen aan zijn broek hangen...
H
HagedisjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hagedisje zei:
Wat fijn voor jou maar Jezus wat kan veilig thuis ook een kut organisatie zijn.
Klik om te vergroten...

Heel ons leven overhoop gegooid door een anonieme melding. Melding onderzocht en bleek een valse melding. Ondanks de valse melding blijft de melder anoniem. Juridisch gezien geen poot om op te staan.
H
HagedisjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Dan kan je een aangifte doen van smaad en laster.
Mocht er toch een naam ergens uitrollen, dan heeft de melder deze aangifte meteen aan zijn broek hangen...
Klik om te vergroten...
Geprobeerd en gedaan maar veilig thuis is juridisch dicht getimmerd. Anoniem blijft anoniem ondanks dat het laster is!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit is op zich haast krankzinnig.
Een anonieme melding houdt voor de rechter het niet lang vol.
Iedereen zou dus een ander, die laten we zeggen met jou een conflict heeft, middels anoniem te melden jou een hoop narigheid in de maag splitsen...
Aan de andere kant, als ze hiermee bij jou voor de deur staan, je hoeft ze niet binnen te laten.
Met een serieus klinkende melding die ernstig genoeg is, moeten ze daar wel enige actie op nemen.
Enige waarheidsvinding onderneming zogezegd.
Wat jij eraan kunt doen, is de documenten over jou vragen om in te mogen zien.
Zonodig via de WOB procedure.
( Wet Openbaar Bestuur)
En je zult verbaasd zijn wat je daarin leest.
De juiste tekst van deze melding lezen, en soms staan er namen van melders bij....
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Vwb de urinetests van de artsenij zogezegd door de kliniek, kan ik zeggen, het is daar zeer eenvoudig om de boel te beduvelen.
Hoe dan, wel, hij kan urine die nodig heeft, uiteraard schoon, opsparen en in zijn eigen huis bewaren.
In de diepvries.
Kan ook urine van een clean maatje zijn.
Een uurtje voordat hij moet plassen, vult hij een condoom met deze urine, en draagt deze op zijn huid onder zijn kleren. Dan wordt deze warm.
En zo ontloopt hij gesnatst te worden.
Niemand kijkt immers in het toilet of hij inderdaad de urine door hemzelf in het potje plast.
Voila.
Klik om te vergroten...
Jeetje !!! Dat gaat wel ver daar was ik nu nooit opgekomen,maar dank voor het delen van deze misleidende actie !!
H
HagedisjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Dit is op zich haast krankzinnig.
Een anonieme melding houdt voor de rechter het niet lang vol.
Iedereen zou dus een ander, die laten we zeggen met jou een conflict heeft, middels anoniem te melden jou een hoop narigheid in de maag splitsen...
Aan de andere kant, als ze hiermee bij jou voor de deur staan, je hoeft ze niet binnen te laten.
Met een serieus klinkende melding die ernstig genoeg is, moeten ze daar wel enige actie op nemen.
Enige waarheidsvinding onderneming zogezegd.
Wat jij eraan kunt doen, is de documenten over jou vragen om in te mogen zien.
Zonodig via de WOB procedure.
( Wet Openbaar Bestuur)
En je zult verbaasd zijn wat je daarin leest.
De juiste tekst van deze melding lezen, en soms staan er namen van melders bij....
Klik om te vergroten...
Ja dat is dus inderdaad zo. Iedereen kan anoniem melden en blijven smaad of niet. We hebben advocaten in de arm genomen maar die kunnen dus helemaal niks! De aard van de melding was inderdaad zo ernstig dat ze actie moesten ondernemen maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het laster was. Iedereen hebben ze gesproken huisarts, school, opvang. En dus uiteindelijk erachter gekomen dat het een valse melding was. Maar de melder bleef zijn recht houden om anoniem te blijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."