#1
coce is duur en een verslaving is niet ineens voorbij. Overstappen op speed lost geen verslaving op maar wel het geldprobleem.
Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.Iedereen roept hier maar weer direct scheiden, uit elkaar gaan en blablabla...
Vergeten we voor het gemak alle verdriet en miserie die dit met zich meebrengt?
Ik zou persoonlijk eerst alles op alles zetten om uw partner van zijn verslaving af te helpen, eerder dan dat ik aandacht geef aan de meningen die neigen naar "scheiden".
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.
Iemand die zo ver heen is in een verslaving heeft keiharde hulp nodig die jij als partner niet meer kan geven en imho niet hoeft te geven.
Het grote probleem in huiselijk geweld is nou juist dat mensen te lang doen om te scheiden ,voor zichzelf te kiezen en maar blijven denken dat iemand wel weer beter wordt.
Dat je op aanraden van een forum post zou moeten scheiden is natuurlijk onzin, maar wat kun je hier anders dan antwoord geven op wat er hier gezegd word?Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
De dingen die er staan wegen nogal zwaar...Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
Ik zou dan eerder koppel therapie aanraden alvorens het woord scheiden maar te gebruiken. Maar net daarom geef ik ook geen raad aan dergelijke.Dat je op aanraden van een forum post zou moeten scheiden is natuurlijk onzin, maar wat kun je hier anders dan antwoord geven op wat er hier gezegd word?
En wie bekommert zich om de kinderen, op dat ene uurtje koppeltherapie per week heb je duizenden uren thuis, met een agressieve vader die coke gebruikt en hun moeder mishandelt.Ik zou dan eerder koppel therapie aanraden alvorens het woord scheiden maar te gebruiken. Maar net daarom geef ik ook geen raad aan dergelijke.
Waar lees jij dat TS mishandelt wordt?En wie bekommert zich om de kinderen, op dat ene uurtje koppeltherapie per week heb je duizenden uren thuis, met een agressieve vader die coke gebruikt en hun moeder mishandelt.
En toch zijn er nog andere mogelijkheden die ik zou proberen alvorens scheiden.Tuurlijk moet je niet te snel opgeven..maar op deze manier geef je hun jeugd op. Je verlaat niet zozeer 1 persoon,je kiest voor 3 andere personen, waarvan er 2 helaas niet zelf kunnen kiezen.
In koppeltherapie kunnen ze ook als cokesnuivende agressieve vader ergens anders woont. Dan hoeven ze niet te scheiden. Kan hij aan zijn verslaving werken en aan zijn relatie.
Ik bagatelliseer helemaal niks.Ai..als ik dingen lees als: hij word maar een paar keer agressief? What the... 1 keer is al teveel
Er is geen minimum voor agressie om dat als mishandeling te zien.
Het gebeurt ook bij ruzies. Hij verwacht(eist want anders wordt hij boos) dat ze al het huishouden doet en oh wee als ze niet het juiste eten in huis heeft.. trouwens..doet het er toe welke reden haar man heeft om agressief te worden?
Door dit te bagatelliseren gaan vrouwen denken dat het normaal is, dat dit een relatieprobleem is..nee..hierin is hij 100% verantwoordelijk.
Met alle respect voor de discussie, maar de hulpvraag die gesteld wordt is of iemand ervaring heeft met een partner met zo'n verslaving. That's all.Heeft iemand ervaring met een partner met zo'n verslaving?
Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:Met alle respect voor de discussie, maar de hulpvraag die gesteld wordt is of iemand ervaring heeft met een partner met zo'n verslaving. That's all.
Top, dat vind ik heel duidelijk.Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:
Het is nog nooit goed afgelopen.
Je hebt 3 basis standpunten nodig:
-Verslaafde wil zelf 100% hulp
-De situatie is veilig
-Partner moet niet beschadigd raken in levensbehoeften door verslaving (baas over eigen geld, lichaam, eigenwaarde, een plek(huis) waar ze verslavingsvrij kan zien)
Ik als ex coke verslaafde weet maar al te goed hoe vervelend je kan zijn en hoe je alles bij elkaar liegt.Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Drugs wordt hier inderdaad uitgebreid besproken, verheerlijkt wil ik niet zeggen.Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Dit is wel een beetje een stempel zetten op iedereen op dit forum (waarschijnlijk is iedereen verslaafd die drugs gebruikt)Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ?
Allemaal verslaafd zijn?Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Liegen bedriegen, stelen etc. Niet gezond maar wel de harde waarheid als het om verslaving gaat.Hoi allemaal,
Ik ben er vorige week achter gekomen dat mijn man cocaïne verslaafd is. We wonen nu al 6 jaar samen en hebben 2 jonge dochters. De laatste jaren kregen we langzaam steeds meer financiële problemen omdat hij constant geld nodig had. Omdat ik altijd al de rekeningen doe vroeg ik telkens waar het voor was maar hij kon nooit echt een antwoord geven. Als ik het geld dan niet gaf werd hij boos en aggeressief. Hierdoor had ik al wel vermoedens dat er iets aan de hand was maar ik had zelf totaal geen ervaring met drugs en vond dit zelf ook moeilijk te plaatsen.
Vorig weekend had ik dus de cocaïne gevonden en hem een drugstest laten doen, die positief was. Hij gaf aan hulp te gaan zoeken en dat hij echt wilt veranderen. De maandag daarna is er dan ook meteen gebeld voor hulp waar hij in mei op intake gesprek kan komen.
Nu vind ik het allemaal nog moeilijk te plaatsen omdat hij altijd tegen me gelogen heeft en ik altijd alles alleen heb moeten doen. Alle zorg over de kinderen, het huishouden en werken terwijl hij hele dagen in de bank ligt te Netflixen en ligt te klagen als iets nog niet opgeruimd is of we niet het goede eten in huis hebben. Er zijn ook zo veel keren geweest dat we heftige ruzies hadden en dat hij aggeresief was dat ik echt even niet meer weet wat ik moet.
Ik heb veel voor hem over maar ik ben echt op. Heeft iemand ervaring met een partner met zo'n verslaving? Hij zegt het 1 keer in de paar weken te gebruiken, maar als ik kijk naar het geld wat hij opgemaakt heeft was het meer ben ik bang. Omdat hij altijd al tegen me loog over van alles en nog wat weet ik niet goed of ik hem nu kan geloven.
Ik weet op het moment ook echt niet wat ik er mee aan moet en wat het beste is voor de kinderen. Ik weet dat veel ruzie nooit goed is, maar wordt dit niet minder als hij afgekickt is? We hebben al zo veel ellende meegemaakt samen dat het voor mij ook heel moeilijk is om hem te laten gaan. Terwijl mijn hoofd eigenlijk zegt dat het wel genoeg geweest is en ik zelf aan een toekomst moet gaan werken voor de kinderen.
Sorry voor het lange verhaal.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."