Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met roken

Stoppen met roken

127 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Ik krijg nu wel redelijk moeite na 21 dagen! Fijn om te horen dat het jou nog goed afgaat het stoppen met roken!
Klik om te vergroten...
Dat maakt me bang om te horen maar zowel jij als ik pakken het beest wel bij de hoorns om hem daarna wat billenkoek te geven. Stoute nicotine, foei!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Strong boi

nicotine.png
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Strong boi

Bekijk bijlage 24694
Klik om te vergroten...
The ugliest of all.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuffelaar zei:
The ugliest of all.
Klik om te vergroten...
Echt he.
Kijk die vadsige Nitrogen bovenin dan, net een varken. ๐Ÿคฎ
6
6snotLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Ik wil cold turkey op wilskracht doorgaan.
Klik om te vergroten...
Dat is ook goed. Succes he als je in jezelf gelooft kan je het altijd!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stoppen met roken?!
Dit is een voor mij niet meer te doen.
Dit is een shit verslaving. 2 sigaren per dag, soms meer.
Op zich niet eens zoveel, maar toch kan ik deze niet missen...
Ik ben met nogal wat andere verslavingen kunnen stoppen. Jazeker.
Maar deze nicotine?
Nee. Jammer maar helaas.
Je moet toch i e t s hebben, wat je beter zou kunnen nalaten..
Ik rook meer dan 50 jaar.
Dat gaat niet lukken, dat stoppen....
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Stoppen met roken?!
Dit is een voor mij niet meer te doen.
Dit is een shit verslaving. 2 sigaren per dag, soms meer.
Op zich niet eens zoveel, maar toch kan ik deze niet missen...
Ik ben met nogal wat andere verslavingen kunnen stoppen. Jazeker.
Maar deze nicotine?
Nee. Jammer maar helaas.
Je moet toch i e t s hebben, wat je beter zou kunnen nalaten..
Ik rook meer dan 50 jaar.
Dat gaat niet lukken, dat stoppen....
Klik om te vergroten...
Alles kan. Dat is gewoon de verslaving die praat. Makkelijk is het alleszins niet maar uiteindelijk is het gewoon geen sigaar in je mond steken.

Ik zit misschien nog maar op dag 9 maar heb 10 jaar dezelfde gedachten gehad. Een nicotine verslaving is een vicieuze cirkel en een listig bedachte valkuil. Het goede gevoel dat je krijgt van het roken komt enkel en alleen omdat je je ontwenningsverschijnselen tijdelijk stopt.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Alles kan. Dat is gewoon de verslaving die praat. Makkelijk is het alleszins niet maar uiteindelijk is het gewoon geen sigaar in je mond steken.

Ik zit misschien nog maar op dag 9 maar heb 10 jaar dezelfde gedachten gehad. Een nicotine verslaving is een vicieuze cirkel en een listig bedachte valkuil. Het goede gevoel dat je krijgt van het roken komt enkel en alleen omdat je je ontwenningsverschijnselen tijdelijk stopt.
Klik om te vergroten...
Komt op.mij meer over alsof @De Zandman het ergens accepteert. Als ik her en der wat over zijn leven lees kan ik me wel voorstellen dat het op.die leeftijd 2 sigaren, verder geen verslaving wel goed is zo.

Iets ander vind ik iemand van 30 die volop genietend en redelijk onbelemmerd in zijn leven staat.

@De Zandman voegt voor jou de sigaar, het hele ritueel ook.wat toe. Vind je het prettig?
Je schreef elders dat je ook vaak hele andere gevoelens ervaarde. Het tegenovergestelde van geluk. Kan me ook wel weer voorstellen dat ff zo'n moment met sigaar fijne momenten zijn..of zie ik het totaal verkeerd?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Puur roken?
Ik hoest men longen eruit, en dan die smaak!
Puur is alleen te doen met een goede maroc, zero zero bijvoorbeeld .
Van wiet (Haze) is de smaak al vreselijk
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb het legit moeilijk als ik collega's zie roken en ik er maar wat bij sta. We zitten nu op 14 dagen. Pff wat een kutzooi die nicotine.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deze cravings blijven enkele maanden doorgaan..
Daarom lukt het stoppen meestal pas na enkele pogingen.
En ben je een jaar clean?
Bega dan niet de fout om te denken: ach eentje, dat moet toch wel weer eens kunnen...
Net zoals met andere verslavende middelen.
Toch weer een beetje genomen?
Dan kom je op een hellend vlak terecht.
En vaak gaat dat weer mis...
Reden voor mij, om wat voor alcohol dan ook, te laten staan.
Voordat je het weet, ga je de draaikolk weer in, en moet je weer opnieuw beginnen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben sowieso van plan om te stoppen maar de zin is sterk.
Zin in m'n longen kapot te maken voor een mini high.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Ben sowieso van plan om te stoppen maar de zin is sterk.
Zin in m'n longen kapot te maken voor een mini high.
Klik om te vergroten...
Klinkt simpel, maar juist nu moet je sterk zijn ๐Ÿ’ช
Je bent zo goed bezig, zorg voor wat afleiding.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuffelaar zei:
Ben sowieso van plan om te stoppen maar de zin is sterk.
Zin in m'n longen kapot te maken voor een mini high.
Klik om te vergroten...
Ik herken dit gevoel goed. Maar geloof me, het is het absoluut niet waard. De craving wordt met de tijd minder, maar er kunnen zich altijd momentjes voordoen dat je er enorm veel zin in hebt. Gelukkig is zo'n craving maar tijdelijk, probeer afleiding te zoeken, loop even een rondje of blijf niet naast die rokende collega staan.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben nu 30 dagen gestopt maar wel sinds 2 dagen ook met de champix, de bijwerkingen waren extreem! Tot aan suicidaliteit toe, nou komt dit bij mij niet door de champix maar die versterkte het wel. Nu gelijk weer trek om te roken maar ik blijf gestopt! Hoe gaat t jou nu af? @Snuffelaar
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Ik ben nu 30 dagen gestopt maar wel sinds 2 dagen ook met de champix, de bijwerkingen waren extreem! Tot aan suicidaliteit toe, nou komt dit bij mij niet door de champix maar die versterkte het wel. Nu gelijk weer trek om te roken maar ik blijf gestopt! Hoe gaat t jou nu af? @Snuffelaar
Klik om te vergroten...
Pfoeh dat klinkt heavy..
Ik heb ondertussen op het werk toegegeven aan 1 sigaret en het erge is dat het me nog smaakte ook. Sindsdien geen cravings meer gehad, denk er ook weinig aan eigenlijk. Is het een misstap? Misschien. Maar ik tel het niet mee in mijn process.

Is Champix dan echt de moeite waard als het je suicidaliteit versterkt? Sterkte Man!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Pfoeh dat klinkt heavy..
Ik heb ondertussen op het werk toegegeven aan 1 sigaret en het erge is dat het me nog smaakte ook. Sindsdien geen cravings meer gehad, denk er ook weinig aan eigenlijk. Is het een misstap? Misschien. Maar ik tel het niet mee in mijn process.

Is Champix dan echt de moeite waard als het je suicidaliteit versterkt? Sterkte Man!
Klik om te vergroten...
In het begin viel het wel mee maar ben er direct mee gekapt man! Merk ook direct verschil.
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuffelaar zei:
Op 33 dagen tijd slechts 1 sigaret gerookt wat ik niet meetel.
Als ik dit kan volhouden dan lukt het met andere drugs ook.

Bekijk bijlage 26121
Klik om te vergroten...
Roken is echt een van de lastigste dingen om fundamenteel mee te stoppen..
33 dagen zonder peuken is om bizar trots op te zijn en al het andere moeilijke wat nog moet komen gaat jou dus ook zeker lukken! ๐Ÿ˜˜
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Still going strong?
Ik ben nu 63 dagen gestopt!๐Ÿ‘Œ๐ŸปโœŒ๐Ÿป
Hopelijk ben jij ook nog steeds gestopt!
1000+ cancerstikkies minder 400 euro bespaart en 4d teruggewonnen๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ’ช๐Ÿป
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Joo luitjes ik lees dat champix of hoe dat ook heet echt helpt met te stoppen met roken.? Want ik heb pleisters enzv ma die doen geen ene reet want als dat echt helpt dan probeer ik dat ook

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."